29 Ağustos 2012

Birtanecik anneannem



Ailemde her zaman benim icin en ozel insan oldu anneannem. Kucuklugumden beri duskunumdur. Neler ogrenmedim ki ondan. Tutumlu olmak, nezaket kurallari, klasik muzik,  sinema, tiyatro, vefali olmak, merhametli olmak...

Hayatima gecirdigim, uyguladigim cogu sey ondan bana gecmedir. Mesela insanlari hep teraziye koy der. Yani kucucuk bir hatalarinda silip atma, sana daha onceden yaptiklarini dusun. Iyice tart sonra karar ver. Onu hep yaparim. Kizginlik aninda  degil de sonradan dusun, tart der.

Oyle tutumludur ki...Hicbir seyi lazim olur diye atmaz, atanlara da cok kizar. Kendi annesinden kalma tabak takimlari var desem inanir misiniz?

Herseyin keyfini cikarir. Bana da hep sen de cikart der. Cikartirim zaten. Gencliginde araba ile neredeyse butun Avrupa'yi gezmis.

Son senelerde yurume zorlugu cekiyor. Ee tabi seksenlere geldi. Ama yine de en son gordugumde bakimli ve guzeldi. Boynundan inci kolyesi eksik olmaz benim guzel anneannemin. Artik takamiyor ama olsun. Saclari hep muntazamdir. Rujunu surmeden asla disari cikmaz.

Maalesef ayaklarindaki tutukluktan pek disari cikamaz olmus artik. Yurutecle evde  cok agir yuruyebiliyor. Evine girdigimizde daha salona girdigimiz gibi aglamaya basladi. Ben sizi boyle mi karsilayacaktim diyor. Canim anneannem senin varligin yeter.

 
Didem

45 yorum:

Turta Tadında Yaşamak dedi ki...

bakımlı ve zarif bir hanım olduğu her halinden belli canım ananeninn.. Allah sağlık ve uzun ömür versinn.. benim içinde ananemin yeri hep başka olmuştu, aklıma geldi ve duygulandım yine..
(nur içinde yatsın inşallah)

Ayla dedi ki...

didem anneannene hayran kaldım desem...ne anıları vardır kimbilir... ben anneannemi saatlerce dinleyebilirim

cerenmus dedi ki...

Allah uzun ve sağlıklı ömürler versin, anneanneler (ya da "anane"ler) bitanedir gerçekten de!

Profösör dedi ki...

Ne mutlu size. Güezel bir babaanneniz var ki genleri size geçmiş..

Deli Anne dedi ki...

ah sonunda pek fena oldum, öpüp sarılasım geldi anneannene:(

Zeugma dedi ki...

Anneanneler çok sevilir. Ben resmen aşıktım aneanneme.
Seninki de tatlıymış Didemciğim.

Allah ona sağlıklı uzun ömürler versin...

hasret senfonileri dedi ki...

Anneannenle kendimi özdeşleştirdim sevgili Didem.. Ne kadar asil ve dimdik bir hanımefendi..
İnsanın güzel ve de gururla tanıtabileceği bir ailesinin olması ne kadar güzel.. Bunun insana ne bulunmaz bir duygu zenginliği verdiğini yıllar sonra anlayacaksın..

İnşallah bu yorumum yayınlanır diyorum.. ve, yeni kitabımı yayınlamaya başladığımı bilmeni istiyorum.. :)

Ayla dedi ki...

Didem'cim o özel yapmış galiba blogunu ben davet istemedim o yüzden de haberim yok ne yaptığından ama davet istemek gerekli

oyumben dedi ki...

Dünyayı bu güzel insanlar ve onların yakınları kurtaracak.

Syhn dedi ki...

ne güzel böyle sağlığındayken kıymetini bilmek..
ayy ben de gidip ananemi göreceğim sanırım bugün valla heveslendim.

didem dedi ki...

Turta tadinda yasamak onlarin yeri bir baska degil mi?

didem dedi ki...

Ayla hem de ne anilar...Neler yasamis nereleri gormus bilsen.

didem dedi ki...

Cerenmus anane deriz degil mi caktirma:)) Benim ananem bir tanedir:)

didem dedi ki...

Profosor cok tesekkur.

didem dedi ki...

Deli anne halbuki en son gelisimde fildir fildir ayaktaydi bize ne cigborekler yapti neler neler almisti. Bu gelisimde boyle gorunce cok fena oldum.

didem dedi ki...

Zeugma'cim inan neredeyse annen babandan yakin oluyorlar. Beni anneannem buyuttu. Yeri cok baska benim icin.

didem dedi ki...

Hasret senfonileri sizin sayfaniza girdigimde calan guzel muzik hep anneannemi hatirlatiyor zaten. Benzer cok yaniniz var.
O kesin.
Kitaba nasil sevindim anlatamam. Insallah su gibi bitsin okuyalim. Basilinca haber verirsiniz degil mi?
opuyorum

didem dedi ki...

Ayla bana herhangi birsey gelmedi. Artik ulasamayacagim sanirim. Neyse saglik olsun. Selamimi soylersin:)

didem dedi ki...

Syhn git gor tabi. Seninki ne guzel yakininda. Bizden de sevgiler ilet.

MAVİANNE dedi ki...

canım Allah sağlıklı ömür versin anneanneciğine
ne güzel şeyler öğretmiş sana
böyle hanımefendilerin yetiştirdiği çocuklar var çok şükür
sen de eminim çocuklarına verimişsindir bu güzel huyları
sevgiler öpücükler

E S M İ R dedi ki...

Çok duygulandım anneanneni anlattığın yazında..O değerli insanlar ne çok özeller!.

Yaşamımda emeği olan benim biriciklerim, şu an hayatta değiller ama ben hayatıma dokunan anneannemi de, babaannemi de hiç ama hiç unutmuyorum..Hep içimde yaşıyorlar..

Tatlı anneannene sağlıklı uzun ömürler dilerim...

Sevgilerimle...

Saadet dedi ki...

Okurken çok keyif aldım.. bu yazıyı ona okut mutlaka.. çok mutlu olacak. eminim... Allah uzun ömürler versin

our twins of N.Y./SEYHAN dedi ki...

Allah saglikli, uzun omurler versin ananene Didem'cim...

Cocukla Cocuk dedi ki...

Anneanneler bambaşkadır. üstelik o nesilden öğrenecek çok şeyimiz var bizim.
Allah uzun ömürler versin

mehtap dedi ki...

Anneanneciğini görünce bende geldim,ah onlara doyamıyor insan.Bende hala herşeyimi paylaşır,sık sık görmeye giderim.Allah sevgili anneannelerimize sağlıklı uzun ömürler versin.

Ayshe Rose dedi ki...

Anneannelerin yeri ayridir gercekten, Allah uzun omurler versin

http://www.stylishtimes.net/

felsefespri dedi ki...

Sırf Şiirsel Yorum yeni rengiyle yine peşinde... İsmi değiştirdim ama ben yine ben; bakıyorum sen de gençleşmişsin. :)

felsefespri dedi ki...

Sırf Şiirsel Yorum yeni rengiyle yine peşinde... İsmi değiştirdim ama ben yine ben; bakıyorum sen de gençleşmişsin. :)

Düşlerimden İnciler dedi ki...

allah sağlık sıhhat evrir inş.annanene Didem'ciğim ...
Annanen gibi olabilsek keşke ,ahh ahhh

Meyra dedi ki...

Didemcim duygulandım,güldüm,haklıymış dedim,asil kadın dedim....dedimde dedim kısaca:)
bayıldım aneannene..sevilmezmi böyle tatlı hatun:)

ahestebeste dedi ki...

Sevgili Didem, hal-hatır sormaya, hem Kurban hem de Cumhuriyet Bayramımızı kutlamaya geldim.Baktım ki, Ağustos'tan beri yazmamışsın.Her şey yolunda, sen ve sevdiklerin afiyettedir diyeumuyor ve diliyorum.
Anneanneler çok özeldir.Eminim ki senin anneannen de çok ama çok özel birisi.Tıpkı senin gibi.
Anneannemi kaybettikten sonra yıllarca rüyamda gördüm onu, her seferinde gitmemesi ve beni de yanında götürmesi için yalvarır,ağlardım.Gerçekten ağlıyormuşum ki, uyandığımda yüzüm ve yastığım ıpıslak olurdu.Ölmüş olması hiç bir şeyi değiştirmedi, onu hala çok severim.
Sana ve sevdiklerine güzellikler dilerim.Sevgilerimle.

hasret senfonileri dedi ki...

DİDEM... CİDDİ ANLAMDA MERAKTAYIM. VE DİLERİM KEYFE KEDER OLSUN SUSKUNLUĞUN..
BANA CEVAP YAZARSAN ÇOK
SEVİNECEĞİMİ BİL.

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

ALLAH SAĞLIK VE SIHHAT VERSİN DİDEMCİĞİM. ONLAR NE ZENGİNLİKTİR BİZLER İÇİN..

SEVGİLER!

tülin dedi ki...

Bir devrin kadınları böyleydi.
Ananeler özeldir zaten :)
Ve güzeldir onları yazmak.

Müge dedi ki...

Didem'cim bu ne güzel bir yazı böyle... Kendi anneannemi hatırladım. Allah anneannene sağlıklı uzun ömürler versin.

bilge dedi ki...

Sevgili Didem seni bayağı merak ettim..inşallah kötü bir şeyler yoktur hayatında......

ahestebeste dedi ki...

Bu resimdeki herkese ve onların sevdiklerine çok ama çok güzel bir yeni yıl diliyorum.Sevgilerimle.

Aysun ercan karakaş dedi ki...

ne güzel yaşamış... farkında olarak. inşallah düzelir, daha çok gezer...
didemcim ben uzun süre senin bloğunu aradım, bi şekilde adresini kaybedip, şimd,ibuldum, özlemişim walla, sevgiler canım...

Zeugma dedi ki...

Didem, nerelerdesin ???
Bu kadar uzun ara verilir mi?
6 ay bitecek neredeyse!
Hadi kısa da olsa bi yazı gir, elin alışsın..

MAVİANNE dedi ki...

canım neredesin merak ettim
umarım herşey yolundadır
sevgiler

Syhn dedi ki...

didem?
sene olacak yazmıyorsun?
merak ettim...

MAVİANNE dedi ki...

nerelerdesin????

didem dedi ki...

Zeugma, Mavi Anne, Syhn biliyorum blogu cok bosladim ama hic firsat olmadi...hepinizi coook ozledim. Nasilsiniz?

masal dedi ki...

ay kıyamam. yaşlı insanları çok seviyorum ya. bebek gibiler. benimde canım babaannem hayatta olsaydıda yanında olabilseydim... yazını okuyunca babaannem aklıma geldi :(

didem dedi ki...

Bunca zamandir yazamadigim halde beni merak eden arayan soran arkadaslarim.
Yogun donem, is, cocuklar, aktiviteler derken zavalli bloguma bakamadim bile her an aklimda olmasina ragmen...

Hem yeni yazan arkadaslar hem eski arkadaslarim hepinize kocaman sariliyorum.