8 Haziran 2012

Kolejli oldum


Daha once proje yonetimi dersi aldigim koleje yeniden yazildim. Bu sefer yavas yavas is bakma calismalarima faydasi dokunmasi acisindan "Kariyer Sinifi'na gidiyorum. Haftada iki gun aksamlari...

BCC (Bellevue Community College) turlu meslekler, degisik dallar arasinda secebileceginiz sertifikali, kredili, kredisiz derslerle dolu. Secenek bol, saat olarak gunduz veya calisiyorsaniz gece veya haftasonu siniflari var. Sinifa sectiginiz ders ile ilgili konusmacilar yada o isle ilgilenen profesyoneller geliyor. Halen bu isi yapmakta olan birinden bilgi almak daha bir gercekci oluyor.

Yeni birseyler ogrenmek, kendini gelistirmek cok keyifli. Hem ufkunuz aciliyor hem de bir konuda sertifika sahibi olmaniz insana inanilmaz guven veriyor.

Bu basladigim sinifta isbavrusu yapmanin puf noktalari, nerelere bakmali, arastirmaya nereden baslamali, isgorusmesi asamasina gelene kadar yasanan surec, resume ve daha bircok sey anlatiliyor.

Benim gibi baska ulkeden gelmis, calisma hakki olmadigi icin bekleyen yada cocugu olup da ara vermis insanlara yonelik bir sinif.

Burada calismak icin basvuranin yasina bakilmiyor. Yani yasli genc ayirimi yok. Yasini sormak dahi yasak. O size hem guven veriyor hem de yasiniz kac olursa olsun ayrim gormeden ikinci plana atilmadan digerleri ile esit sartlarda basliyorsunuz. O cok guzel.

Buradaki adetler Turkiye'den biraz farkli. Konusmaniz, yaklasiminiz, ilk intiba, neler sormali neler sormamalisiniz ve daha bircok kucuk detay var dikkat etmeniz gereken.

Ilk dersten beri konusurken goz temasi ve el sikismanin onemini duyuyoruz. Bu konuda kesinlikle artik daha dikkatliyim. Konusurken goztemasi kurmak hem karsidakine hakkinizda guven veriyor hem de kendinize guveninizi gosteriyor.

Sozun kisasi ogrenci oldum odev bile yapiyorum.

Didem



23 yorum:

Nehir İda dedi ki...

Harika harika ben her yaşta her dim okumak gibisi yok. Tebrik ederim canım.

cerenmus dedi ki...

Tebrikler, yaşam boyu eğitime eveeeet! :)

Nihan dedi ki...

çok iyi yapmışsın...tam destek veriyoruz...sınavlarında başarılar ayrıca sevgiler..

Zeugma dedi ki...

Süper bir şey bu. Ne iyi etmişsin..

Şu Amerika'da her derde deva var gerçekten...

mehtap dedi ki...

Allah zihin açıklığı versin:)Başarılar..

didem dedi ki...

Ebru'cum bu sinif cok isime yaradi. Yakinda bir baktin calismaya baslamisim. Tesekkurler!

didem dedi ki...

Cerenmus yasli ogrencilere de "evet!" mi?:):)

didem dedi ki...

Nihan cok tesekkur. Ogrenci olmak keyifli

didem dedi ki...

Zeugma'cim ise baslamak icin cok hevesliyim. Bu sinif bana cok iyi geldi. Kendime guvenim artti. Cok sagol.

didem dedi ki...

Mehtap cok tesekkur. Zihin acikligina ihtiyacim var:)

MAVİANNE dedi ki...

öğrendiklerini bizimle de paylaşırsan mutlu olurum
ne güzel yeni şeyler öğrenmek
tebrikler

MAVİ TUTKU dedi ki...

Azminizi kutluyorum..başarılar.

Hava baya ısındı gerçekten, önümüzdeki günler daha da sıcak olacakmış. Orası ne zaman başlıyor

nihansu dedi ki...

Tebrik ediyorum Didemciğim.. Öğrenmenin gerçekten yaşı yok ve azminin karşısında da şapka çıkartıyorum.

New York Turca dedi ki...

Burada en cok sevdigim seylerden biri yasin hicbir onemi yok yeter ki yapmak iste bi suru secenek var. Hayirli olsun cok iyi etmissin basarilar dilerim :)

Meyra dedi ki...

ne güzel yaş gibi anlamsız bir detaya takılmadan kişinin çalışmasına önem verilmesi!
Didemcim öğrendiklerini bizimle ara ara paylaş eminim çok şey öğreniriz.Çok iyi yapmışsın başarılar diliyorum sana;)

Follow_me dedi ki...

tebrik ederim. Hayırlı olsun. Bende bloğuma beklerim.
Görüşmek üzere
www.bakbuharika.blogspot.com

didem dedi ki...

Mavi anne isbasvurularinda isime yarayacak cok guzel bilgiler edindim. Tabiki paylasirim.

didem dedi ki...

Mavi tutku tesekkurler! Burasi bu hafta isinacakmis. Bugun cok sicakti. Aliskin degiliz sicaga, sasirdik:)

didem dedi ki...

Nihansu cok tesekkurler. Burada buyuklere ister hobi ister meslek alaninda cok guzel siniflar var. Daha cok planlarim var.

didem dedi ki...

New York Turca cok tesekkurler. Dedigin gibi burada yas kesinlikle kostek degil. Bilakis herkesi tesvik ediyorlar yeni seyler denemeye, ogrenmeye.

oyumben dedi ki...

Umarım sevdiğin bir işi yaparsın. Bir insan sevdiği işi yapıyorsa çalışıyor sayılmazmış.

Selma Er dedi ki...

Didem'ciğim,uzun süreden beri gmail şifremde sorun vardı.Mailime ve blogger'a giremiyordum.Yazını şimdi gördüm o yüzden.Tebrik ederim.Sen de en sevgili halan gibi hiç pes etmiyorsun.Çalışamktan,öğrenmekten,öğretmekten vazgeçmiyorsun.Keşke ben de medeni bir ülkede yaşasam;yaş sınırı olmadan okusam,istediğim işte çalışsam,üretsem.En büyük destekçin benim.En kısa zamanda uygun bir iş bulup çalışırsan çok iyi olur.

Düşlerimden İnciler dedi ki...

Kolej yaşantında başarılar dilerim Didemciğim ,inş. çalışma hayatında kolej hayatın gibi keyifli geçer.Oraların adetleri hep saygıya yönelik , ne güzel.Biz ülke olarak o günleri görebilecekmiyiz acaba ?