24 Haziran 2012

Herkes kendi tabagindan yese...

Uyumlu olmak ugruna "olur" dedigim seylerden biri de bir restauranta gittiginizde degisik sey alalim birlikte yeriz olayidir. Olur derim ama aslinda hic bana uyan birsey degil. Ben siparis verdigim seyi baskasina verip bir digerinin tabagindan birsey almayi cok fazla tercih eden biri degilim. Niye derseniz baskasinin uzun sure tabaginda beklettigi, konusurken istemeden olsa kendinden birseyler (!) kattigi yemegi, hasta olabilir yada agzinda yara olur ne bileyim hicbirseyi yoksa mikrobu olur nicin yemeliyim. En hazetmedigim seydir. Hem keyifle siparis verdiginiz yemegi  agiz tadi ile  bitiremiyorsunuz cunku bunu teklif eden karsi tarafla paylasmalisiniz hem de karsinizdakinin soyledigi seyi istemediginiz halde alip yemek durumunda kaliyorsunuz.

Beni zaman zaman sikan seylerden biri hic yuzumun tutmamasi. Halbuki bazen insan karsisindaki acikca ne dusundugunu soyleyebilmeli.

Bu tip durumlarda siz ne dusunuyorsunuz? Size uygun mu yoksa benim gibi rahatsiz olur musunuz?

Didem




25 yorum:

Ayla dedi ki...

Bu tip şeylerde pek paylaşımcı değilimdir ben:))Tontalak ve eşim dışında hiç kimsenin tabağından birşey yemem,bardağından içmem annem olsa bile,huy işte.

Sazan dedi ki...

Valla canımcım, anlaşamadığımız nadir konulardan biri olurdu bu sanırım.

Ben kendi tabağımdan yenmesinden de rahatsız olmam, başkasınınkine de dalarım...

Ya ben gelsem ya oralara tatile :(

Pek bunaldım buralarda...

cerenmus dedi ki...

Didem beni canevimden vurdun, korkunc derecede katiliyorum sana. Hatta esim benimle dalga geciyor, opucukten korkmuyorsun ama kucucuk lokmani paylasmiyorsun benimle diye. Daha gecen hafta dondurmami tatmak istedi, dusunebiliyor musun, dondurma bir de, ayyyy kabus kabus!!! Ay madem merak ediyorsun bir top da ondan koydurt be adam, hayati paylasiyoruz diye dondurmami da mi paylasicam yok artik :)))) evet bencilim lokma konusunda..

Bir İçmimar'ın Mabedi dedi ki...

Ben sevgilim hariç hiç kimsenin çatalını daldırdığı tabaktan yemek yiyemem, o yüzden kendi tabağım maalesef duyan gelmiş gibi olur, servis kaşığı isteyip yiyeceklerimi tabağıma toplarım, arkadaşım yemeğimin tadına bakmak istedği zamanlarda ise en işe yarayan şey BOĞAZIM AĞRIYOR dikat et sana bulaşmasın demek olur:))) Beni tanıyıp burdan okuyorlarsa onlara da dürüst davranmış oldum hiç değilse, : tabağımdan yemek yemeyiiin!!!!

New York Turca dedi ki...

Biz esimle ozellikle yeni denegimiz bir yerse farkli seyler soylemeye calisiriz ve tabaklar geldiginde hemen biraz degis tokus yapariz. Yani paylasilacaksa yemegin geldigi anda olmali ole bekledikten sonra hos degil.

Ben artik daha cok soyleyebiliyorum istedigim seyleri insanlar kirilmasin diye dusunurken onlar hic dusunmeden kirabiliyorlar ama.

didem dedi ki...

Ayla al benden de o kadar hele hele aile disinda en sevdigin arkadasin dahi olsa zor.

didem dedi ki...

Sazan'cim iyi ne guzel. Sen benim tabagimdan da alirsin o zaman:)
Buraya gel...

didem dedi ki...

Cerenmus hayatimi paylasicam diye dondurmamida mi paylasicam demissin ya alemsin. Koptum!
Hele bir de dondurma uzar ya...Bilmem resim gozunun onune geldi mi?

didem dedi ki...

Bir Icmimarin Mabedi ay cok sevdim bogazim agriyor dikkat edin yontemini. Bende kullanabilir miyim? Hem kibar bir yaklasim hem de ustu kapali almayin demeye geliyor. Yok arkadasin beni tanimiyordur korkma:))

didem dedi ki...

New York Turca kesinlikle! Hani siparis verir ve hemen degis tokus yaparsin daha kimse degmeden servis kasigi ile. Onu bende esimle yapiyorum yada cocuklarla. Ama ne biliyim arkadasimla ve uzun bir sohbetten ve tabaklar bir hayli karistirildiktan sonra o yemek bana pek sevimli gozukmuyor.

Zeugma dedi ki...

Bana da hiç uymaz. Hatta en yakınımın su içtiği bardağı bile kullanmam zorda kalmadıkça.

Senin sorduğun şekildeki durumlarda benim de yüzüm tutmuyordu. Bir kere dene, makul karşılayacaklar ve bir daha hep senin istediğin gibi olacak, gör bak...

Meyra dedi ki...

sevdiğim bir insansa ki temizliğinden hiç şüphe suymayacağım biriyse beraber yemekten hiç şikayetçi olmam bende:)
sen gel buraya kebabı beraber yicez, hem korkma ben tertemizimdir dikkat ederim Didemcim:)))

laleninbahcesi dedi ki...

Bazen eşimle ya da kızımla yaparız ama onun dışında biri teklif ettiği zaman gıcık oluyorum. Özellikle pastada yaparlar, bir tane alalım paylaşalım, halbuki ben tadını çıkara çıkara yemeyi severim.

E S M İ R dedi ki...

Didemciğim...mümkün değil ben de ne bir başkasının tabağına uzanırım ne de benim tabağıma öyle dokunulmasından hoşlanırım...

bazı durumlarda örn.pizzanın kesilerek ortaya konulup herkesin önündeki dilimi yeme durumu keyifli olabilir ama ayrı ayrı sipariş verilmiş iken haklara tecavüze! gelemem:)))

sevgiler...

didem dedi ki...

Zeugma demek yalniz degilim. Basina ne geldi ise yuzum tutmadigindan geldi. Acik olmak en iyisi galiba.

didem dedi ki...

Esin'cim rahatsiz edici bir durum. Paylasmak guzel ama yemek icmek paylasmak cok cazip degil. Insanlar bu tip seyler teklif etmese daha guzel...

didem dedi ki...

Meyra'cim ah ah ben gulurken tukuruklerini sacan hatta hapsirip sonra ikram eden dahi gordum:)) Olur biz seninle yeriz ama hapsurursan almam:))

didem dedi ki...

Laleninbahcesi evet haklisin pastayi unutmustum. Pastada herkes zorlandigi icin hep bir dilim alalim bolusuruz derler:))

Syhn dedi ki...

belki karşı tabaktakinin tadına bakarım benim tabağımdakinin de tadına bakmadısına izin veririm. ancak onu paylaşmak. bilmiyorum. ne gerek var :D

oyumben dedi ki...

Ben en başından "tabağıma dokunursan çatalı batırırım" şeklinde uyarı yaparım.

Defne Soysal dedi ki...

Benim eşim yapar onu. Ben de bu güne kadar hayır diyemedim. İğrenmekten değil bir yemeği seçtiğimde keyfini çıkartmak için beğenerek seçip, keyfini çıkararak yemek isterim ama bölündümü keyfimde bölünüyor gibi geliyor bana. Yine de fedakarlık yapılmayacak birşey değil o sebeple hep kabul ederim.

MAVİANNE dedi ki...

canım ya haklısın ya bir sipariş verilip ayrı tabaklarda servis yapılmalı
aynı tabaktan sadece insan çocuğu ve eşinden yiyebilir gibi geliyor bana da
öptüm seni

Düşlerimden İnciler dedi ki...

Değişik bir durum , ama herhalde bende aynı düşünürdüm...Yemek habane sohbet şahane modundan herkes yemek istediğini sipariş etse daha mantıklı...Didemciğim ne yalan söyleyim ben hemen fikrimi belirtirdim ; ama benim gibi fikrini söyleyenler pek sevilmiyor :(((

deniz dedi ki...

Ben de hic sevmem tabagimdan alinmasini veya icecegimden icilmesini...Ama bu demek degildir ki paylasmayi sevmem...Herkes önündekini yesin,ama patates kirartmasi gibi bir seyse alirimda,veririmde ama yine dozu asmadan tabii...

didem dedi ki...

A