18 Mayıs 2012

Japanese blossom tree



Japonlarin meshur agaci JAPANESE BLOSSOM TREE  gercek olamaycak kadar guzel goruntulu,  pembenin tonlarindan cicekleri ve koyu yesil yapraklari olan bir agac. Uzaktan renkli pamuksekeri gibi gozukuyorlar. Bu agaclar  Mart ve Nisan ayinda ucuk pembe oluyor daha sonra rengi beyaza donusup dokuluyor.



Iste o dokulme ani seyredilmeye deger bazi insanlar tarihini takip edip dokulmeye basladiklarinda gidip seyrediyorlar. Heryer bembeyaz kar yagmis gibi oluyormus.



Bu agaclar cok az bir bakim gerektiriyor hem de cesitli yerlerde dekoratif amacla kullaniliyor.



Ilkbahar ve yazin en az alti saat gunes isigi almalari gerekiyor. Yillik seksen santim yagmur alan biryerde iseler ekstra sulanmalarina ihtiyac yok. Kuru yerlerde yasayamiyor bu bitkiler cunku kuruluga toleranslara yok. Seattle tam bir yagmur cenneti, niye burada cok bu agaclardan sasmamak lazim.



Bu agaclar cok hizli buyuyor ve ekildikten sonraki bahar ayinca cicek aciyorlarmis.

Seattle'da yasayan insanlar japanese cherry blossom'larin ciceklerinin dokuldugu zamanlari ozellikle takip ediyor ve seyretmeye gidiyorlar.




Biz dokuldugu zamani kacirdik maalesef. Ama yine de cok guzel renkli goruntuler yakaladik Washington Universitesi kampusunde.










Didem

22 yorum:

hasret senfonileri dedi ki...

merhaba Didem.. hep hayalini kurduğum görüntüyü sayfanda görünce şaşırdım.. ben böyle bir ağacın varlığından haberdar olmadan onu tanıyordum.. bizim bildiğimiz erguvanların familyasından..
Keşke ondan bir dal kopartıp ıslak bir pamuklu mini şişe içinde bana yollayabilsen.. inanır mısın cenneti bahşetmiş olursun..

güzellikler içinde o güzel evlatlarla mutlu yaşamanı diliyorum..

Profösör dedi ki...

Çok güzel manzaralar..

didem dedi ki...

Hasret senfonileri tabiki. Ama canli saglam kalir mi? Hem de tohum soracagim sizin icin.
Ne guzel agac degil mi?

didem dedi ki...

Profosor bu agacin degisik renkleri var, herbiri birbirinden guzel...Tablo gibi degil mi?

hypo dedi ki...

değerli arkadaşım, kartpostal gibi bir yerde yaşıyorsunuz.
o ağaçlardan bizim buraya da diksek tutmaz mı acaba:)
resimlerde çocukların çok tatlı.
bir nazar koy şu postuna.

Bir İçmimar'ın Mabedi dedi ki...

Muhteşem doğa da, fotolar da anlatım da.. Yine yeniden bir sey oğrendim, teşekkürler:))

Zeugma dedi ki...

Adından belli. Japonlar tapıyor bu ağaca. Bulunduğu her yeri masal gibi yapıyor. Türkiye'de fazla yok galiba.

Peki meyveleri nasıl oluyor acaba Didemcim?

Fotolar harika. Siz de öyle tabii ;)
Teşekkürler efendim...

Ayla dedi ki...

Didem görüntüler harika çok beğendim hele o ilk ve son fotoğraf yok mu bayıldım

Syhn dedi ki...

ben de çok sevdim.özellikle şu karşılıklı dikilmiş olduğu yolu sevdim. seattle diyince aklıma slepless in seattle filmi geldi orda geçiyordu çok yağış alan bir yer olduğu.

Bikomoko dedi ki...

fotograflar o kadar guzel ki gidip gormus kadar oldum:)

Bolat dedi ki...

Çiçekler güzel de bu küçük kız çiçeklerden de güzel :))

didem dedi ki...

Hypo bilmiyorum ki Tr de yetisir mi yasar mi bu agac. Bolca yagmur istiyor birtek onu biliyorum. Cok tesekkur guzel sozlerine.

didem dedi ki...

Bir Icmimar'in Mabedi bloglarin en guzel yani birbirimizden dolu sey ogreniyoruz:)

didem dedi ki...

Zeugma cherry blossom'larin meyvesi olmuyor bildigim kadari ile. Evet masalsi bir goruntusu var bu agaclarin. Hele bazi sokaklarda yolun iki kenarindan sira sira yanyana oluyorlar. Gorulmeye deger. Seni baska yerlere alip goturuyor bu agac. Keske Tr de de olsa.

didem dedi ki...

Ayla pamuk pamuk gorunuyorlar degil mi? Tesekkurler.

didem dedi ki...

Syhn Seattle'in yagmursuz gunu cok nadir. Gunes acinca insanlar ne yapacagini sasiriyor...

didem dedi ki...

Bikomoko hep birlikte geziyoruz. Tesekkurler...

Meyra dedi ki...

oamuk ağacı gibi ne kadar güzel görünümü var Didemcim.Seneye dökülmüş fotolarını bekliyorum şimdiden;)
o güzel yazrularınla olan kareyi pek sevdim, adı "sonsuz mutluluk" olmuş:)

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

bu ağaçtan mısır çarşısının arkasında ki bitki pazarında bulabilir miyim acaba. ya da bauhausta

didem dedi ki...

Meyra'cim olur, seneye tarihi kacirmadan gidip goruntuliyim dokulme anini sizin gicin. Sonsuz mutluluk'u sevdim:))

didem dedi ki...

Zeynep bu agactan Tr de hic var mi yada tohumu satiliyor mu hicbir fikrim yok. Tek bildigim bulundugu yeri cok ama cok guzel yapiyor.
Bir sor bulursan bana da haber ver olur mu?

hasret senfonileri dedi ki...

Didem gelip gidip ağacımı (!)seyrediyorum..ve senin gösterdiğin yakınlığa bir de buradan teşekkür etmek istedim..