28 Mayıs 2012

Folklife Festival

Her sene Mayis ayinda Seattle'da Folklife Festival duzenleniyor. Cok buyuk kapsamli bir festival. Eyaletin heryerinden bircok muzik grubu Seattle'da toplaniyor.

Seattle Center'daki kapali salonlarda ulkelerin folk dans gosterilerini izleyebiliyorsunuz.  Meksika, Rusya, Cin, Turkiye, Kore, Izlanda...

Sokaklar renkli bir kalabalikla doluyor. Her kose basindan degisik muzik sesleri yukseliyor.



Rengarenk, kalabalik, coskulu bir topluluk. Bizim Turk grubu harika bir gosteri yapti. Hem minikler hem buyukler cok basarili idi. Gaziantep, Kolbasti, Cayda cira, Silifke...

Kapali salonda Turk danslarini izledikten sonra disari kapabaliga karistik. Turlu yemek standlari var. Afrika, Hawaii, Rus, Etiyopya, Cin, Tayvan yemekleri...


Bu festival karsiz organizasyonlarin duzenledigi bir etkinlik. 1972'den beri her sene yapiliyor.


Asagidaki fotografta gordugunuz gibi etraf elinde enstrumanlari biryerlere yetisen muzisyenlerle dolu idi.


Ulkenin dort bir yanindan gelmis muzisyenler...


Cuma gunu baslayip tum haftasonu boyunca kulaginiza ziyafet...Hem ozgurce muzik yapan gencler hem de kurulan sahnelerde cikan profesyonel gruplari izleyebiliyor, sarkilara yuksek sesle katiliyorsunuz. Sokaklar dans eden insan dolu idi, cok keyifli.


Thai yemegi yedik, soy soslu tavuk, kizarmis pilav (fried rice) ve sebzeli roll. Roll ayni bizim sigara boregi sadece icinde sebzeler var. Kabak, misir, bezelye v.s


Hem calanlarin kiyafetleri, saclari ayri ilginc hem de yaptiklari muzik. Asagidaki fotografta gordugunuz calgi bir testere!





 Seattle Center'in oldugu alan boylu boyunca festivale ayrilmisti. Ust kisimda kucuk satis standlari var, alt kisim muzik ve yemege ayrilmis. Oldugu gibi iki uc kez turlayip, yemek yiyip degisik performanslari izledik. Hatta bir tanesinde halay ceker gibi elele tutustular biz de aralarina girdik.

Keyifli birgundu. Festivalleri, renkli kalabaligi seviyorum.

Didem

19 yorum:

hypo dedi ki...

seatle 4 ünlü grubun çıkış yeri.
seattle 4 lüsünü boşa demiyorlar.
demek ki böyle organizasyonlarla ortaya çıkıyorlarmış.

Bir İçmimar'ın Mabedi dedi ki...

Çok renkli, testere ile müzik yapanı çok merak ettim..

E S M İ R dedi ki...

Didemciğim ne güzel içimi açan çok renkli cıvıl cıvıl bir festival!..kare kare fotolara bakarken ingilteredeki festivalleri anımsadım..ve de Almanyadaki:)) bol biralı, ellerinde enstrumanlarla orda burda çalan, söyleyen..özgür ve rahat insanlardan oluşan, biraz entel biraz ilginç ve çılgın!..ama insanın böyle hoşluklara da ihtiyacı var değil mi!..iyi ki gitmişsiniz..sayenizde yeniden yaşadım bende o festival günlerimi:))

sevgiler ve iyi haftalar dilerim didemciğim..o tatlı çiçeğin ve büceğin yanaklarından öperim...

MAVİ TUTKU dedi ki...

Merhaba..yorumunuz için teşekkür ederim..nasılsınız?

Oldukça renkli günlermiş bu etkinlik:)

Ayla dedi ki...

Bende isterdim böyle festivallere katılmayı,yine bak imrendim:))

Zeugma dedi ki...

Hiii!!!
Çello ve gitara bayılırım.

Orada sokaklar etkinliksiz kalmıyor hiç, çok şanslısınız Didemcim..
Türkiye'yi de özlemenize gerek kalmıyor hem.
İyi eğlenceler ve sevgiler :)

hasret senfonileri dedi ki...

ahhh.... biliyor musun Didem nasıl iç geçirerek okudum yazını ve seyrettim!!!! orada olmayı aralarında kaybolmayı isterdim..

didem dedi ki...

Hypo Seattle'dan dedigin gibi cok unlu grup cikiyor. Festivallerin katkisi da buyuk.

didem dedi ki...

Bir Icmimar'in Mabedi testereden cikan ses cok ilgincti ney ses gibi...

didem dedi ki...

Esin'cim hem degisik yemekler hem degisik bir topluluk oluyor bu festivallerde. Dedigin gibi bira festivalleri de oluyor. Onlar Alman kasabasinda ama:) Gidince onu da yazarim. Cok tesekkur opucem cocuklari senin icin

oyumben dedi ki...

Özgürlüğün sanat ve mutlulukla karışımı bu.

MAVİANNE dedi ki...

ne eğlenceli her gün bir renk hareket
ben de bayılırım böyle günlere
sevgiler

didem dedi ki...

Mavi tutku cok tesekkur iyiyim, siz nasilsiniz? Seattle'in festivalleri meshur. Guzeldi...

didem dedi ki...

Ayla yaz geldi mi heryer renkleniyor. Tr de sanirim acikhava tiyatrolari baslar simdi. Benim icin gidersin.

didem dedi ki...

Zeugma oyle degisik enstrumanlari karistiyorlar ki sasarsin. Testereden cikan sesi duyman lazimdi:)

didem dedi ki...

Hasret Senfonileri oyle degisik bir topluluk ki hippisinden tutun enteline, sanatcisina kadar... Aralarindan biraz fazla sade hissettim kendimi:)

didem dedi ki...

Mavianne bende cok seviyorum festivalleri. Kalabalik curcuna tam bana gore:)

didem dedi ki...

Oyumben bu karisimi seviyorum. Guzel kombinasyon degil mi?:)

oyumben dedi ki...

Bu kombinasyona medeniyet diyoruz. :)