12 Mayıs 2012

10 kilometre kosusu



Kosuya basladigimdan beri isi yarislara katilmaya kadar ilerlettim. Hayatimda sanirim bastan sonra kendi kendime yapip basardigim en onemli sey.

Bundan once ilk basladigimda yaptigim kosular en kisa mesafe kosulardi. 5K (5 km) kosulari.

Bu 5K'lerden bes- alti tane yaptim. Kosular genelde kanser yararina oluyor. Hem kucuk de olsa katkida bulunmus oluyorsunuz hem de kendi kendinizin zaferi.



5K'lerden 8K'ye terfi oldum ve sonunda 10K yapacak kivama geldigimde bu yarisa yazildim.
Bu katildigim yarisin ismi  6th Annual BELLEVUE 10K Run idi.

Kosu basladigi gibi an kalp atislarimdan hicbirsey duyamaz halde oluyorum. Muthis bir adrenalin salgisi!

Daha basladigimiz gibi bir tepeye cikti ama kosularda tepe calisiyorum. Yani calistigim yerden geldi.
Icimden Didem hic sasirma sen bunu biliyorsun dedim her tepede. Toplam dort tane tepe ciktik kos kos bitmedi.

Okudugum kosu dergilerinden ogrendigim puf noktalari uyguladim. Eger demoralize olup kendinizi kotu hissederseniz adimlariniza yogunlasin diyor. Adimlari sayin diyor. Adimlarimi saya saya ciktim.



Zor durumlar icin muzik listemde Rocky muzikleri var. Acil durumlara sakliyorum. Rocky'siz kosuya katilmisligim yok. Caldigim muzikler hizli tempolu sarkilar. Bazen tempoya oyle bir kaptiriyorum ki kendimi elimle tempo tutarken buluyorum kendimi.

Tami tamina 1 saat 14 dakika surdu. Genelde kosunun oldugu yerde kucuk kucuk cadirlar, standlar oluyor. Starbucks standindan tutun, meyveler, spor icecekleri, bagellar dolu sey oluyor oluyor kosucular icin. Kosu bitince  yiyecek iceceklerin arasinda kayboldum bir sure...

Didem

15 yorum:

Deli Anne dedi ki...

a geçen sene de katılmıştın değil mi arkadaşım:)

Ayla dedi ki...

İnanılmaz imrendim şu aralar kendim için en çok istediğim şey:))Tebrik ederim ayrıca

Gezi/yorum... dedi ki...

Kosmak çok güzel, her gün rutin kosabilsek keşke sağlıklı yaşam için bu çok önemli..

Aysun ercan karakaş dedi ki...

seninle gurur duyuyorum didemmmmm çok özendim ben de bi 2-3k attırim diyorum :)) tebrikler canım...

MAVİANNE dedi ki...

tebrikler süpersin
çok takdir ediyorum seni
ne kadar güzel birşey yapıyorsun

Syhn dedi ki...

tebrik ediyorum! süper bir şey. hem kendin için hem insanlık için koşuyorsun ki bu bence harika ;)

acartolga dedi ki...

10 km koşuyorsun, ne güzel. Valla 5km koşacak denli bile kondisyonum yok. En çok bu sportmenliğine hayranım.
"Eye of the tıger" beni canlandıran motive eden bir rocky şarkısıdır.

didem dedi ki...

Deli anne evet o 8K idi. Beni iyi takip ediyorsun:)

didem dedi ki...

Ayla spor yapmak bana en iyi gelen sey hemen basla derim. Cok tesekkur!

didem dedi ki...

Gezi/yorum burada sabah aksam genc yasli herkes kosuyor. O yuzden herkes dinc. Cok hosuma gidiyor.

didem dedi ki...

Aysun Ercan Karakas tesekkurlerrrrr!

didem dedi ki...

Mavi anne cok tesekkurler. Kucuk de olsa birsey basarmak guzel!

didem dedi ki...

Syhn burada yarislarin hemen hepsi yardim icin. Cok tesekkurler.

didem dedi ki...

Tolga seni burada gormek ne guzel. Eye of the Tiger olmadan kosamiyorum zaten. Her playlist'imde var!

Zeugma dedi ki...

Demek 10 Km yapacak kıvama geldin...
Maşallah !!
Öyle bir yerde yaşayıp da koşmasan olmaz zaten. Her şey çok güzel.

Kim bilir kaç kalori yakıyorsundur.İstediğin kadar yemek içmek hakkın :)

Kutluyorum Didemciğim...