19 Nisan 2012

Haftasonu gezmesi



Haftasonu hava piril piril gunesli idi. Seattle'da cok nadir gorulen birsey bu. Hava azicik acti mi insanlar isyerlerinden cikiyor, bisikletlerine atliyor adeta sevincten  nereye kosacaklarini sasiriyorlar.
Yilin buyuk kimisi yagisli ve soguk geciyor cunku.



Bu haftasonu baktik hava cok guzel derhal Seattle'a gittik. Kalabaliga karisik, Seattle'in simgesi Pike's Market'i gezdik. Detayli bilgi icin Pike's Market'e tiklayin.

Burasi rengarenk biryer. Daha once de yazmistim hatirlarsaniz. Canli balik pazarlari var. Buradaki balikcilar her daim onunde biriken kalabaliga  birbirlerine bagirip cagirarak kocaman baliklarlar firlatiyor, sov yapiyorlar. Her gelisimizde cod baligi aliyoruz. Manavdan da taze roka, yesillik, taze sogan domates...Eve donunce ziyafet cekiyoruz kendimize. Cod baligi oyle yumusak ki una, yumurtaya, galeta ununa bulayip tavada kizartiyoruz. Tadindan yenmiyor.

Pike Place yilin 365 gunu acik, icinde tadina bakabileceginiz veya deneyebilecegiz bircok sey var. Mutlaka her gidiste zeytinyaglarin tadina bakiyoruz, cocuklar ise ballara saldiriyor.


 


Pike place'in kapali yeri cicekciler, balci, zeytinyagci, sac aksessuarlarindan tutun da kiyafet, tshirt, mutfak malzemelesine kadar herseyi bulabileceginiz bir pazar. Icinde bircok pub ve restaurant var. Disinda da birsuru kucuk dukkan var.

Asagida gordugunuz sarimsaklar elma buyuklugunde. Elephant (fil) sarimsagi diye geciyor. Baska bir isim dusunemiyorum zaten...



Amerika'nin ilk Starbucks'i burada acilmis.  



Kocaman bir demet cicek aldim. Eflatun stand'de lavanta urunleri vardi. Lavanta sabunu, losyonu, minik cekmeceye konan torbalardan, dudak kremi ve daha bircok sey. Lavanta cenneti...







Seattle ile aramizda sadece bir kopru var. Istanbul'da bir yakadan digerine gecmek gibi dusunun. Buyuk sehrin havasi, kalabaligi, sokaktaki calgicilar, kose baslarinda tezgah kurmus birseyler satan insanlari ile renkliligi bir baska. Cicil civil...

Seattle'a her gidisimizde yaptigimiz gibi sahafa ugradik, birkac kitap aldik...




Cod baligini, roka, taze nane, yesil sogani aldik eve donuyoruz...

Didem


22 yorum:

our twins of N.Y./SEYHAN dedi ki...

cod baligini denememistik henuz Didem. merak ettim bak simdi:)
EEe size afiyet olmustur artik bu saatte...
mutlu h.sonlari...

Ayla dedi ki...

Afiyet olsun,keyfiniz bol olsun.Ben de sarımsaklar için başka bir isim düşünmedim:))

hypo dedi ki...

kızın çok tatlı çıkmış.
nedense kız çocuklarına pempe çok yakışıyor.:)

didem dedi ki...

Seyhan cod'u mutlaka deneyin lop et yumusacik agizda dagiliyor. Cok tesekkur sana da harika bir hafasonu dilerim.

didem dedi ki...

Ayla sarimsaklar devasa, firlatsan falan biri yaralanir:)

didem dedi ki...

Hypo tesekkurler. Bizimki zaten pembe meraklisi. Bastan asagi pembe!

MAVİANNE dedi ki...

ne güzel fotoğraflar
ben de orayı tanımış oldum
çok severim yeni yerleri görmeyi
yaşantılara dokunmayı
sayende önümde güzel bir pencere açılıyor
keyifli neşeli bir haftasonu diliyorum canım
öptüm

~♡ηυяѕαℓкιмι™ dedi ki...

Çok güzel anlatmışsınız ben oldum olası merak ederim Amerika'yı. Umarım bir gün nasip oluur da gezmeye giderim :)

Deli Anne dedi ki...

ohh iyi gezmeler olsun.. afiyetler olsun.. cod nbalığı çekti canım ama kendisini hiç tanımıyorum:)

Profösör dedi ki...

Ne mutlu size. ohhhh mis gibi balık ve taze yeşillik...

didem dedi ki...

Mavianne tesekkurler. Bende senin gibi cok seviyorum yeni yerler tanimayi. Hep birlikte geziyoruz:)

didem dedi ki...

Nursalkimi dilerim istedigin gibi birgun gelip gezersin. Burasi oyle buyuk ki daha benim dahi gormedigim dolu yer var. Sevgiler

didem dedi ki...

Deli anne burada bizim lufer palamut hamsi gibi kucuk baliklar yok. Hepsi devasa okyanus baligi. Cod da oyle biz dort kisi kucuk parcasini kemiriyoruz:) Kucuk balik yemegi unuttum.

didem dedi ki...

Profesor Seattle'a gitmek bahane asil amacimiz balik almak aslinda. Cok tesekkurler.

Düşlerimden İnciler dedi ki...

Bu ara balıkla arama buz dağları girse de sana afiyet olsun Didemciğim :) Ece'nin parlak gülüşü yine göz kırpıyordu bize ...pembişler çok yakışıyor :)

Zeugma dedi ki...

Pike's Market'e tıkladım. Balıklar ve laleler çok güzeldi :)
Yine yeni bir yer gördüm sayende Didemcim. Teşekkürler.
Madem bu kadar yakınsınız sık sık gidin bence. İstanbul'u da aratmaz hem.
Güneşiniz bol olsun...

didem dedi ki...

Duslerimden inciler hayirdir insallah. Ne oldu balikla?

didem dedi ki...

Zeugma'cim canimiz kalabaliga karismak istesikce gidiyoruz. Pike market in kalabaligi bir baska renkli oluyor

E S M İ R dedi ki...

Keyfiniz, sağlığınız ve huzurunuz daim olsun sevgili didemciğim...renkli karelerle içim açıldı..

sevgilerimle...

didem dedi ki...

Esin cok tesekkurler. Seninde keyfin bol olsun.

Bir İçmimar'ın Mabedi dedi ki...

Çiçekler çok güzeeel, İstanbul Eminönü'nün daha entel olanı sanırım, zaten bayılırım böyle pazar tarzı yerlere, fotolarla içim gitti, size afiyet bal şeker olsun, sevgiler..

oyumben dedi ki...

Gitmiş gibi oldum valla. :)