25 Nisan 2012

Gum Wall



Seattle'in ara sokaklarindan birinde duvari ustune yapistirilmis sakizlarla kapli bir sokak var. Yapistirilan sakizlardan kirmizi tuglalar gorulemez hale gelmis. Oyleki turistik bir aktivite halini almis bu duvara ciklet yapistirma isi. Oraya gidip duvara sakiz yapistirmak ve agzinizda sisirdiginiz sakizla fotograf cektirmek olmazsa olmazlardan.



1993'de Seattle'da  bir tiyatro gosterimi sonunda tiyatrocularin cikletle beraber duvara bozuk para yapistirmalari ile baslamis. Oyle ki bazi insanlar sanat calismalari bile yapiyor sakizlarla. Yazi yazanlar resim cizenler bile var.



2009'da Jennifer Aniston'un Love Happens isimli filminin bir sahnesi bu duvarin oldugu sokakta cekilmis. Ilginc bulabileceginizi dusundum...

Didem

24 yorum:

Zeugma dedi ki...

Evet, bence çok ilginç.
Daha önce hiç duymadığım bir şey.
Hoş aslında :)

didem dedi ki...

Zeugma gorsen yapistiracak tek bir bos nokta kalmamis hala yapistiriyorlar:)Eglence olsun maksat.

Buarada iyiki yazdin sabahtan beri senin bloguna yorum yazmaya calisiyorum. Yorumlar kapali mi yoksa duzeltme falan mi yapiyorsun?

Ayla dedi ki...

Yazıyı okumadan fotoğrafı inceledim önce aklıma hiç gelmezdi,gerçekten çok değişik bir fikirr...Şaşırdım kaldım hatta

hypo dedi ki...

birazcık mide bulandırıcı.
o duvarda sakızını yapıştıracak bir boş alan var mı?
yoksa başkasının sakızının üztüne mi yapıştırılıyor?

Meyra dedi ki...

daha önce duymuştum kesinlikle ilginç bir gelişim bu sakız yapıştırma işi! benim bu tarz şeylerden midem bulanır Didemcim.ama merakımı giderdim sayende anlatımından ve fotoğtaflarından;)

Nilhan - Küçük Mucizem dedi ki...

Benim de ıyy diyesim geldi . Yani kolay kolay midem de bulanmaz aslında. Ben sakızını kolay kolay atmayanlardanım. Ta ki ağzım yoruluncaya kadar :D

Bir İçmimar'ın Mabedi dedi ki...

Gerçekten çok ilginç, peki koku ,böceklenme, çürüme ...vs yapıyor mu? Çok değişik, sayende ilginç yerlere gitmiş kadar oluyoruz, sağol paylaşım için:))

didem dedi ki...

Ayla kimin aklina gelir ki?:))

didem dedi ki...

Hypo yapistirmakta usta olmuslar minicik bir alani bulup araya sikistiriyorlar.

didem dedi ki...

Meyra hani yerde ustune basarsin ya en sinir oldugum seydir ayagina yapisir ve ne yapsan cikmaz. Ama bu duvara yapisanlar inan bir baska gozukuyor rengarek cicek gibiler:)

didem dedi ki...

Nilhan-Kucuk mucizem bu zaten midesi saglam olanin yapacagi birsey bende yapamam. Oraya yapistiriken baskasinin sakizina elim deger diye cekinirim:))

didem dedi ki...

Bir Icmimar'in Mabedi yok hic curume pis bir goruntu yok herhalde kuruyunca betonlasmis bu cikletler. Oyle heykel gibi yapismis duruyorlar.

MAVİANNE dedi ki...

aaa ne orjinal sakız duvarı
dilek ağacı gibi birşey sanki:)))
güzel bir haftasonu diliyorum

didem dedi ki...

Mavianne adak gibi yapistiriyorlar cikleti:)) Sana da iyi haftasonlari!

Pontinin Takıları dedi ki...

Arada bir kartvizit gördüm sanki :))

Çok ilginç gerçekten, fotoğraflamak isterdim, sevgiler.

E S M İ R dedi ki...

sanat böyle bir şey!..sakızdan bile bir şeyler yaratabilmek belki de:) çok ilginç sayende ilk kez böyle bir duvardan haberim oldu...

Kemah/Sultan Melik türbesinin dış duvarına da küçük taşları yapıştırıyorlar!..daha doğrusu taşı tuttuğunda yapışırsa eğer dileğin oluyormuş diyorlar..:)) teşekkürler didemciğim...sevgilerimle..

Beyaz Sayfa dedi ki...

sayfama beklerim canım :) sevgiler..

didem dedi ki...

Pontinin takilari merhaba,
Evet kartvizit dahi var. Reklam bile aliyor duvar. Ne kadar dikkatlisin:) Sevgiler

didem dedi ki...

Beyaz sayfa bloguna bakacagim...Tesekkurler

Hande dedi ki...

Hiç duymamıştım ben ama ilginç ve güzelmiş. Kapadokya'da sanırım Avanos^da bir çömlek atölyesindeydi; ziyaretçilerin saçlarından bir tutam kesip duvara yapıştırıyorlardı, onu hatırladım .)

oyumben dedi ki...

Gerçekten ilginçmiş. Burada benzer faaliyet tükürükle yapılıyor. :)

didem dedi ki...

Hande sac yapistirmak da cok orjinalmis:) Seninkini de yapistirmislar miydi? Modelli kesseler bari:))

didem dedi ki...

Oyumben hafif midem kalkti simdi:)

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

cok ılgımı cektı. cok enteresan..