9 Nisan 2012

Bir Fransiz pastanesi



Bellevue'deki kucuk Fransiz cafesinden bahsetmek istiyorum biraz. Belle Pastry ismi. Burayi gecen sene kesfettim ve bizim agzi tadimiza uyan seyler  oldugunu gorunce de mudavimi haline geldim.

Amerika'da  maalesef bizim pastane anlayisi yok. Genelde en cok satilan seyler  bagel ve croissant oluyor  bir de donut. Bagel'i susamli alip simit niyetine yiyorum. Insan caresizlikten kendi kendine cozumler uretiyor.



Bizim agiz tadimiza uygun tatli tuzlular Fransiz cafelerinde oluyor. Ben sahsen "ekler" meraklisiyimdir. Belle'de sahane eklerler var. Croissant ise tereyagi ile yapiliyor mis gibi firindan  ciktigi gibi taze taze getiriyorlar.



Tartlar, minik minik cikolatalar, cheescake'ler, meyveli cikolatali cesit cesit pastalar, kurabiyeler var. Her daim kapisinda kuyruk oluyor. Minik bir mekan uc bes masasi var sadece ama sunduklari sey cok cok guzel.



Ben yine de bizim pastaneleri ozledim!

Didem

28 yorum:

anne eli gibi dedi ki...

merhabalar;
kuşu altın kafese koymuşlar illede memleketim demiş,gurbet zor,en kısa zamanda hakiki simide kavuşmanız dileğiyle,sevgiler..

our twins of N.Y./SEYHAN dedi ki...

Berk nasil? toparlamisdir keendini umarim...
Didem biz burada senden daha sansliyiz sanirim. birgun buradaki pastane urunleri ile ilgili bir post da ben yazayim:) belki caninin istedigi birsey olursa sana kargo ile ulastirabilirim:))
sevgiler

ahestebeste dedi ki...

Canım, kıyamam.En basit tatlar bile özlemle anılıyor, hele de bulmak güç belki de imkansız ie.Adı gibi güzel bir pastahane bulmuşsun ama.Afiyetler olsun.Önceki günlerde haberlerde görmüştüm, Güllüoğlu, NYda baklava dükkanı açmış, su böreği ve bildiğin susamlı simit satıyormuş.Üretimi Türkiye'de yapılıp gönderiliyormuş.
http://haber.emlakkulisi.com/gulluoglu-amerikaya-yerlesti-donald-trumpin-yemeklerine-baklava-gonderiyor/16971

http://www.gulluoglubaklava.com/index.html

Belki işine yarar.Sevgiler.

hypo dedi ki...

ben bu pastaları gördükten sonra senin biraz daha spor yapacağından eminim:)

didem dedi ki...

Anne eli gibi simidi hic sorma o en buyuk acimiz! Cok tesekkurler

didem dedi ki...

Seyhan Berk cok daha iyi, okula basladi. Burnu ve yuzu halen sis ama doktor birkac ay daha sis kalmasi normal dedi. Cok tesekkurler hatirlayip sordugun icin.
Valla yaz cok iyi olur var mi orada pastane turu yerler? Cok cok tesekkur teklif etmen bile yeter. Taaa oralardan hic zahmetler vermem sana. Ara sira Tulumba'dan tuzlu kurabiye v.s. bir iki kucuk sey siparis veriyoruz. Sevgiler Newyork'a.

didem dedi ki...

Ahestebeste cok tesekkur linklere bakacagim. Suboregine bayilirim. Tr de iken hep Saray'dan alirdim Kadikoy'den. Aaaah ah!
Sen benim yerime cayla guzel bir simit ye hatta arasina da beyaz peynir koy rica edicem:)

didem dedi ki...

Hypo eklerleri gorsen kocaman. Bir ekler ancak birkac mil kosu ile eriyor zaten:)

Hande dedi ki...

İstediğin tadlara ulaşamamak kötü ama orda da güzel alternatifler vardır. Fransız cafeleri imdadına koşuyor gibi :)

Nilhan - Küçük Mucizem dedi ki...

hep böyle küçük bir işletmem olduğu hayalini kuruyorum. çok isterdim böyle bir işyerim olsun.

Deli Anne dedi ki...

amerikada bile pastane yok ha.. ben rusyada bulamayınca pastane oraya has bir şey sanmıştım ama genel birşey galiba bu.. gelmem ben amerikaya:P

Gul/İnn dedi ki...

ama burda bile canım çekti bunları benim :)

Ayla dedi ki...

Ben ekler hastasıyım,tatlı ile aram olmasa da ekler benim kimyamı değiştiyor aynı şimdi lduğu gibi ağzımın suları aktı yapıştım ekrana:))

Meyra dedi ki...

en azından özlediğin tadlara kısmende olsa ulaşıyosun canım.Bu arada eklere bende bayılırım:))

Zeugma dedi ki...

Tam da yemeğin üstüne canım nasıl pasta istedi şu an bilemezsin. Allahtan havuçlu cevizli kekim var :)

Bu arada Amerikalı bir ahçının yaptığı pastayı yemiştim yıllar önce.
Beyaz kreması şeker tadından ziyade tuzlu gibiydi. Halen öyle mi?

Bir İçmimar'ın Mabedi dedi ki...

fotolar bile iştah açıyor, şimdi dondurulmuş eklerler cıkmıs, orda da var mı acaba marketlerde.

mamila dedi ki...

Aaaaaa ne kötü koskocamannnnnn amerikanya pastane fakirimi yani. İyiki fransızlar var . Yok ben gitmicem bu amerikanya ya ,bi simit bile yok... Muhteşem tatlar diyarı canım TÜRKİYE'mden peynirli simit tadında sevgiler...

didem dedi ki...

Hande Fransiz kafeleri olmasa yandik:)

didem dedi ki...

Nilhan-Kucuk mucizem onu bende zaman zaman dusunuyorum. Harika olurdu!

didem dedi ki...

Deli anne herhalde Tr ye gelince heryere saldiricam. Cok dolmusum ben:)

didem dedi ki...

Resimler canli gibi degil mi? Bakmayalim benim de canim cekiyor:)

didem dedi ki...

Ayla aynen. Ekler bir baska. Profiterol de severim cok:) Sen?

didem dedi ki...

Meyra'cim evet bir Fransiz kafeleri bir de Rus bakery'ler cok guzel oluyor. Az da olsa hasret gideriyoruz.

didem dedi ki...

Zeugma'cim oh havuclu kek sahaneymis. Afiyet olsun. Buradaki tatlar cok farkli. Mesela tavugun ustune balli bir sos koyuyorlar tatli yani. Tuzlu krema yemene sasmadim o yuzden. Evet biraz degisik bir tat oluyor icinde...

didem dedi ki...

Bir Icmimar'in mabedi evet dondurulmuslrdan burada da var. Simdi sana yazarken de tavukgogsu istedi canim:)

MAVİANNE dedi ki...

çok iştah açıcı görünüyor ama ülkemin simidi hiçbiryerde yok değil mi?
afiyet olsun canım

didem dedi ki...

Kesinlikle Mavianne!

Gezi/yorum... dedi ki...

Ya ben size ülkemin simitini vereyim o ekleri ben yiyeyim olmazmı :)