1 Şubat 2012

San Diego gezimiz- 3.gun Old Town

Legoland'in ardindan ucuncu gunumuzde meshur Old Town'u gormeye gittik. Orijinal hali ile saklanmis bir Meksika kasabasi.



Old Town "California'nin orjinal halki" olarak geciyor. San Diego'da  9,000 yil once yasamis insanlar. Kendilerine Kumeyaay demisler. Oraya daha sonra goc eden Ispanyollardan kasif Juan Rodriguez Cabrillo 1542 yilinda , yasayan yerliler icin " Dogasi iyi ve cekici insanlar " demis. 1769'da Ispanyollarin yerlesmeleri ile Kumeyaay insanlari tepelik yerlere dogru surulmus.

Old town'da neler yok ki...San Diego Sheriff's Museum

Ilk tastan hapisin bulundugu yer. 150 yillik tarihi yansitiyor serifin binasi. O zaman kullanilan kelepceler, silahlar, serif rozeti , mahkeme salonu, uniformalar orjinal hali ile saklanmis ve sergileniyor.



Colorado House

Aslinda otel olan su anda Wells Fargo Muzesine donusturulmus olan bina. 1860 yilinda insan edilmis. Icinde San Diego'nun 1855 yilinda panoromik olarak resmedilmis tablosu, San Diego'nun hazinesinden sorumlu atli arabaya odul olarak verilmis altin bir saat ve atli araba bulunmakta.



Church of the Immaculate Conception



Yapimina 1868 yilinda rahip Antonio D.Ubach tarafindan baslanmis ve 1919 yilina kadar tamamlanip hizmete gecememis. 1925 yilinda resmi olarak acilmis.

Presidio Park

Old Town'da atla gezen amigolari ve bir de atli araba gorduk. Surekli tur atiyorlar fotograf cekebilmeniz icin arada duruyorlar. Ece elinde fotograf makinasi arkalarindan kostu hep.



Meksika kasabasina gidip ne icilir? Tabiki margarita. Esimle birer margarita soyledik ama allahim daha yarisina gelmeden resmen kalbim sikisti. O nasil bir margarita! Sanirim yuzde seksen alkol idi. Bizi meksikali  mi zannettiler acaba diye dusundum. Masada herhalde kucuk bir kalp krizi gecirdim, sonra cigerlerim tikandi bir sure nefes alamadim, arkasindan gozum karardi. Oluyorum sandim.













Didem


30 yorum:

Hande dedi ki...

Biz de tarihimizin kıymetini bilmeyip çoğuşeyi yokedeceğimize, korumayı öğrensek ne güzel olacak.

Gezi/yorum... dedi ki...

çok ilginç yerler..
farklı kültürler..
paylaştığın için teşekkür ederim..

hypo dedi ki...

ailece çok güzel çıkmışsınız.
yaşıyorsunuz vallahi orada yaşıyorsunuz:)

Profösör dedi ki...

Çok güzel paylaşımlar bunlar. Teşekkür ederim.

Selma Er dedi ki...

Çok keyifli bir gezi olmuş.Fotolar da çok güzel.Margaritayı bari minik yudumlarla içseydin..Buraya gelin,ben size neler ısmarlarım.

didem dedi ki...

Hande ne kadar tarihi zenginligimiz var ama bir de tanitimimiz olsa...

didem dedi ki...

Gezi/yorum cok tesekkurler. Yeni kulturler tanimak cok keyifli.

didem dedi ki...

Hypo arada kucuk kacamak yapiyoruz hepsi o:)

didem dedi ki...

Profosor cok tesekkurler. Anilar paylastikca guzel.

didem dedi ki...

Halacigim yok o tekila bir baska idi. Balyoz misali. Oraya gelip seninle basbasa yemek yiyecegimiz gunleri bekliyorum. cok optum

ASLI dedi ki...

Muhtesem bir yer ya..
sayende gitmis kadar olduk :)

Bir İçmimar'ın Mabedi dedi ki...

Çok ilginç yerler, bayıldım ama margarita da çok çekici görünüyorrr:))

Zeugma dedi ki...

Orijinal hali ile saklanmış kasaba???
Müthiş. Margarita da orijinal haliyle o zaman :)
Teşekkürler Didem...
Harika bir posttu yine..
Iyi gezmeler...

isoon dedi ki...

didem, bizi gezmeye götürrrr! didem sen bizi gezmeye götürrrr!

mamila dedi ki...

Didemcim sayende gezi yapıyorum soğuk karlı İstanbul'dan sevgiler.

didem dedi ki...

Asli guzel degil mi? Bizde cok sevdik.

didem dedi ki...

Bir Icmimar'in mabedi gercekten guzel yerler ama margarita cok keskindi. Tam meksika usulu yapilmis:))

didem dedi ki...

Zeugma'cim sanirim bizi de orjinal halktan sandilar ki o kadar sert mergarita verdiler. Olumlerden dondum resmen:)

didem dedi ki...

Isoon hazirlanin cikiyoruz o zaman:)) Arabayla alirim sizi

didem dedi ki...

Mamila karda tatil var mi??? Oh evde sicak cik manzara seyredin. Ne guzeldir kimbilir...

Bikomoko dedi ki...

harika fotograflar gezmis kadar oldum:)

Syhn dedi ki...

böyle ailece gezmeniz o kadar güzel ki...

Defne Soysal dedi ki...

Harika bir gezi. Sayende ben de gezdim. Teşekkürler

MAVİANNE dedi ki...

ne güzel bir gezi olmuş
ailece hep mutlu olun gezin siz
okumak sizin fotoğraflarınıza bakmak çok güzel
sevgilerrrrr

didem dedi ki...

Bikomoko tesekkurler:)

didem dedi ki...

Syhn gunluk kosusmacalardan pek birbirimizi goremiyoruz. Geziler bahane oluyor birarada olmak icin:)

didem dedi ki...

Defne Soysal cok tesekkurler. Bizimde hosumuza gittik San Diego...

didem dedi ki...

Mavianne cok tesekkurler. Hep birlikte geziyoruz sizinle:)

oyumben dedi ki...

Binlerce yıllık tarihin saklı olduğu ülkemde "Çanak çömlek için mi durduracağız kazıyı" diyen bir zihniyet olduğu sürece hiç bir orjinal eser göremeyecek yeni nesiller. Belki de orjinal bir şeyler görmek için başka ülkelere gideriz.

SırfŞiirselYorum dedi ki...

Paylaşımlarınla birlikte geziyorum. :)