12 Aralık 2011

Iskendere duskunlugum- Pasha Grill


Amerika'ya geldigimden beri Turk restauranti eksikligi daha dogrusu acisi yasiyorum. Bulamadigimiz neleri evde denedik, yapamadik ve yiyemedik anlatsam aglarsiniz.

Hamile iken esim kasarli pide denedi benim icin isiramadik bile, lahmacun nispeten tortillo ile fena olmadi. Hadi manti da yapiyorum kendim ama Iskender benim icin hayal olarak kaldi. Hayal kahramani.. Ulasamadikca ona olan askim artti. Gorup de dokunamadigim, tadini alamadigim, kokusunu icime cekemedigim Iskenderim.

Sonunda askima burada Washington'da kavustum. Ilk yedigimde fazla etkisinde kalmadigim Iskender'i Turkiye'den uzak kaldigim sure ile orantili ayila bayila yedim. Zaten oyle bir haldeyim ki iskender yerine kuru tahta verseniz ustune salcali sos dokseniz yerim ayirt etmeden.

Bizim cocuklar da iskendere donere cok merakli. Dolayisi ile bizi evde bulamazsaniz buradayiz...Hem de zirt pirt. Oralarda kebabin, donerin, pidenin, lahmacunun kiymetini bilin. Yiyen var yiyemeyen var...

http://pashagrillredmond.com/

Didem

40 yorum:

Turta Tadında Yaşamak dedi ki...

ayy kıyamam yaa.. ben ki dönere pek düşkün bi insan değilimdir, ama arada canım çeker iskenderi, wallai bi tuhaf oldum sen böyle yazınca.. bazen elimizin altında olunca kıymetini bilemiyoruz ne yazık ki bazı şeylerinn.. Afiyet bal şeker olsun canım, eminim tadı güzeldir, Türkiyeye geldiğinizde ısmarlamak isterim ;)

Sihirli Günce dedi ki...

İskenderi kim sevmez ki.Ama size üzüldüm şimdi ben.Evde deneseniz malzemeleri temin edip...

meyra dedi ki...

ahh canım yaa...hani biz burda bıktık diyeceğim ama sana haksızlık etmek istemem:( en azından ucundan köşesinden benzerini bulup nimetten faydalanmanda güzel bir istir eminim:)sen gel ben sana doya doya yedirip içireyim özlediklerini;)

Gul/İnn dedi ki...

canım keşke gönderilebiledek birşey olsa..ama istanbul'a geldiğinde mutlaka bu adrese gitmeni öneririm..biraz pahalı ama türkiye'de daha iyisi yok sanırım..

http://www.kebapciiskender.com.tr/tr/

nazpek dedi ki...

Paketleyip yollayasım geldi sevgili Didem

Aslısın dedi ki...

ah kıyamam sana ya. ne zordur o yemeğe olan hasret:) çok sevindim bir yeriniz olmasına artık:)

Asahhara dedi ki...

Afiyet olsun :)

Deli Anne dedi ki...

Ay, canım ya.. demek süre uzadıkça o iskenderi seviyorsun giderek ha.. İnşallah bir an önce gelirsiniz hayırlısıyla tabi bol bol yersiniz leziz iskenderlerden:)

Bir İçmimar'ın Mabedi dedi ki...

Evet insanın canı bir şey istedi mi bulana kadar dünyayı yese nafile, üstelik de söz konusu iskender, lahmacun olunca. Çok sevindim bulduğunuza, okurken ilk satırları boğazıma düğümlendi her şey, ama İskenderinize kavuştuğunuza çoook sevindim:))sevgiler

Zeugma dedi ki...

Ben sana bir ara çok benzeyen bir tarif var, bir ara gelip onu yazayım Didemciğim..İnan çok benziyor..
Bu gittiğiniz yer de bayağı güzel..Yalnız o sos yoğurt mu gerçekten? Bir de neden her yerine dökmüşler?

E S M İ R dedi ki...

Uzaklarda olunca öyle her zamankinden daha çok insanın canı çekiyor değil mi!..bizim mayamız hamurdan kömürden...onlar olmadan tam olamıyoruz.!sevindim sevdiğin iskendere kavuşmana:)) afiyetle yiyin hepiniz canım..
sağlığınız, neşeniz,ağız tadınız daim olsun...sevgiler...

ASLI dedi ki...

Didem benim kocam evde bir iskender yapar.parmaklarini yersin.Gurbette hic bir seyin orjinal tadini bulamazssin.
Ama iskenderin orjinal tadi bizi evde oluyor bazen :)

Bikomoko dedi ki...

allahtan ben bulabiliyorum turk yiyeceklerini. bi'suru turk restorani var burda , ama tat ayni degil malesef turkiyedekiyle

didem dedi ki...

Turta tadinda yasamak orada tabi cok olunca cazip degil. Cok sagol birgun bir baktin karsilikli yiyoruz Iskender'i...

didem dedi ki...

Sihirli gunce burada Turk restaurantinda buldum Iskender'i. Valla utanmasam hergun gidicem:)

didem dedi ki...

Meyra'cim bikarsin tabi. Nereye elini atsan iskender kebap. Doya doya yiyelim Meyra!

didem dedi ki...

Gul/inn cok sagol. Geldigimde gideyim oraya. Sen Kadikoy iskelede Iskender Iskenderogullari'ni biliyor musun?

didem dedi ki...

Nazpek almis kadar oldum cok tesekkur:))

didem dedi ki...

Aslisin ilk yedigimde burun kivirdigim yemegi nasil yiyorum gorsen...

didem dedi ki...

Asahhara cok tesekkurler:)

didem dedi ki...

Deli anne ilk geldigim zaman hic begenmemistim simdi nefes almadan yiyorum ne burun kivirmasi:))

didem dedi ki...

Bir Icmimar'in mabedi ay sizi de uzmusum. Yok yok buldum ve bayilarak yiyorum merak etmeyin:))

didem dedi ki...

Zeugma burada Iskender'i yabanci ustalar yapiyor turk degil o yuzden ne kadar olursa artik. Hem kirmizi sosu var ustune de yogurt koyuyorlar. Hicbirsey koymasa da yiycem yapacak hicbirsey yok. Umitsizlikten...
Tarifi gondersene:))

didem dedi ki...

Esin'cim gercekten oyle. Yabanci arkadaslarima bile ogrettim iskender'i. Eskiden halbuki bu kadar merakli degildim...

didem dedi ki...

Asli merhaba, ne kadar sansli oldugunun farkinda misin? Sizin eve tasinmaya karar verdim:)

K.C.S. dedi ki...

kuru tahta kısmına gelince iyice sırıttım. Allah seni iskendersiz bırakmasın (:

oyumben dedi ki...

Gaza geldim. :) Bu gün iskender yiyeyim bari. .)

MAVİANNE dedi ki...

afiyet olsun canım
zor tabi özlem duymak
herşey daha cazip gelir uzaktan değil mi?
ama haklısın sarımsaklı yoğurt ve tereyağlı salçayı neye katsan tadından yenmez mi hiç

didem dedi ki...

KCS kuru tahtada ciddiyim:))

didem dedi ki...

Oyumben askolsun:(( Saka saka afiyet olsun

didem dedi ki...

Mavi anne Tr den ilk geldigimde buradaki Turk resturantlarini hic begenmemistim simdi gorsen nasil bakmadan yiyorum. Hasret bu olsa gerek:))

Düşlerimden İnciler dedi ki...

Toprağım bu kadar mı tesadüf olur.Bak bu konuda da uyuştuk.onun kokusunu aldığım an büyüye kapılırım.hergün olsa hergün yerim.Hatta en yavaş yediğim lezzettir.Doya doya sindire sindire yerim İskender'i :))))
Seninle bir gün iskender ziyafeti yapalım gülüm...

SırfŞiirselYorum dedi ki...

Yine doydum yazdıklarınla... :)

SırfŞiirselYorum dedi ki...

Yine doydum yazdıklarınla... :)

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

DİDEMCİĞİM BÖYLE BİR YERİN AÇILMASINA ÇOK SEVİNDİM.AİLECE YİYECEĞİNİZ NİCE GÜZEL YEMEKLER OLSUN CANIM BENİM.SEVGİLERLE!

Zeugma dedi ki...

Hmm. Pekii..
İŞTE TARİF:
Uygulayacağın döner için 3 adet biraz büyükçe biftek ve 200 gr kadar kıyma gerekiyor.
Kıymayı tuz, 1 küçük rendelenmiş soğanın suyu ve karabiberle yoğurup bifteklerin ebadında 2 köfte haline getiriyorsun. Köfteleri 3 bifteğin arasına yerleştirip (biftek + köfte + biftek + köfte + biftek) üst üste diziyor, steç filme sarıp derin dondurucuya atıyorsun. İyice donduğunda keskin bir bıçakla ince yapraklar halinde kesip teflon bir tavada tereyağında kızartıyorsun.
İster pideyle ister pilav üstü..
Pideler ve tabak sıcak olmalı. Salça sos ve yoğurt sana kalmış.
İnan çok benziyor Didemciğim.
Üstelik her an buzlukta hazırda. Canın istediği her an ekmek arası bile yapabilirsin. Ve aman dikkat, ilk öğrendiğinde çok kilo aldırır:)
Afiyet olsun size :)

didem dedi ki...

Duslerimden inciler sende mi iskendercisin? Toprak kim? Kimlerle Iskender yiyeceksin? Ne oluyor orada???:)))Benimle ye!!!

didem dedi ki...

Sirf siirsel yorum ben hem mideye hem ruha yonelik yaziyorum. Bedavadan doyuruyorum okurumu:)

didem dedi ki...

Zuhre'cigim Ece ve Berk de turk yemeklerine cok merakli. Burada turk restauranti olmasa ne yapardik bilmem:) Cok tesekkur kendine iyi bak!

didem dedi ki...

Zeugma'cim senin tarifi inan yutkunarak okudum. Becerebilir miyim acaba? Deneyecegim, cok tesekkur. Bir de baktin isi ilerlettim ben kendi yerimi aciyorum. Olmaz olmaz deme:)))
opuldun!