22 Kasım 2011

"Turkey"



Thanksgiving (Sukran gunu) yaklasiyor. Dolayisi ile aileler biraraya gelecek, herkes buyuklerini ziyaret edecek, ziyafet sofralari hazirlanacak. Bugunun belli bir menusu var bizdeki bayramlar gibi. Biz nasil dolma, icli pilav gibi bayrama ozel agdali yemekler yapariz onlar da ayni sekilde suslu, ozenli sofralar hazirliyor ve guzel yemekler pisiriyorlar.

Sukran gunu cok iyi hos da o gunun ozel yemegi "Hindi". Biliyorsunuz bizim ulkemize "Turkey" diyorlar. Turkey ingilizcede hindi demek. Sukran gunu dolayisi ile su an heryerde "turkey" yazmakta. Cunku cogu yerde hindi satiliyor, hindi tarifleri veriliyor. Ulkemin ismini heryerde gordugume sevinmeli mi uzulmeli mi bilmiyorum.

Ulkemize nicin "Turkey" dendigini tam olarak anlamis degilim. Ne zaman nerelisin diye sorsalar "from Turkey" dediginiz anda karsidakinin yuzunde belli belirsiz bir gulumseme oluyor. Dudaklar hafif bir kivriliyor. Icinden kimbilir neler geciyor insanlarin. Bariz gulenleri de gordum ve herseferinde cok bozuluyorum. En komigi bana siz hindi yiyor musunuz diye sormalari idi.

Ataturk'un savas zamaninda bile diger ulkelere nasil saygili, yere dusen bayraklarini  bayrak o milletin haysiyetini temsil ediyor, yerden kaldiriniz dedigini biliriz. Su gun hayatta olsa eminim ulkemizin ismini en guzel sekilde ogretirdi diger milletlere.

Bize neden Turkey dedikleri ile ilgili birkac hikaye duydum gerceklik payini bilmiyorum. Dunya savasi sirasinda ortaya kocaman bir hindi koyduklari ve ulkemizi o hindiye bakarak bolusmeleri biliyoruz. Bir tanesi de Turkiye'de dunyada ender gorulen bir hindi varmis???

Ne olursa olsun ulkemin bu sekilde anilmasini degil de Kemal Ataturk'un bize biraktigi sekilde Turkiye diye anilmasi gerektigini savunuyorum. Resmi bir sekilde dokumanlara gecmesini bundan sonra ulkemizin isminin dogru sekilde anilmasini istiyorum.

Ne dusunuyorsunuz?


Didem

36 yorum:

Selma Er dedi ki...

''Türkiye Cumhuriyeti''

Gul/İnn dedi ki...

bende aynı görüşteyim canım seninle..türkiye yazmalı heryerde..

Nihan dedi ki...

Yabancı ülkelere herhangi bir posta gönderdiğimde özellikle Turkıye yazıyorum...ve artık turkey kelimesinin değiştirilmesini istiyorum..aslında bu konuda da bir gündem oluşturulmalı..

mamila dedi ki...

TÜRKİYE ben böyle yazıyorum,anlamayanlar umrumda bile değil,araştırsınlar..Şirineyi öptümmmmmmm,sevgiler İstanbul'dan.

Sazan dedi ki...

Caanımmmmm, öncelikle burada her şey yolunda.

Yazını okuyunca çok geniş çaplı olmasa bile bir araştırma yaptım.

Hindinin adını bizden aldığı söyleniyor, kaynağı kapatmışım, kopyalayamadım.

Ben yurt dışında iken, Turkiye derdim. Anlardı anlayan. Zaten çoğu yerini bilmez.

Bana da siz burdasınız diye askılı giyiyorsunuz, yoksa çarşaftasınız di mi demişti bir Amerikalı. Uzun bi Amtrak yolculuğunu ülkemiz tarihini dinleyerek geçirdi :)

Çok selam eder, öperim...

Profösör dedi ki...

Aynen size katılıyorum. Türkiye hiç bir zaman Turkey olamaz..

SırfŞiirselYorum dedi ki...

Aptal bir İngiltere'li futbolcu olan Rooney, "Elma soslu kızarmış patatesle doldurulmuş Turkey'e yani hindiye bayılırım" anlamına gelen sözleriyle tüm Türkiye'yi kızdıracak bir açıklama yapmıştı. Bir Türkiye'li olarak rahatsız olmamıştım, sebebi ise:

Aptal bir İngiltere'li futbolcu olmasıydı. Aptallar sinir bozucu değildir... :)) Mısır'lılar ülkemizde umarım mağdur edilmezler :))

didem dedi ki...

Halacim en guzeli o zaten!

didem dedi ki...

Gul/inn bir de bunu kabul ettirebilsek tum dunyaya..

didem dedi ki...

Nihan sen kendi eylemini baslatmissin bile. Postalar o sekilde gidiyor mu acaba? Dikkat ettin mi? Tebrik ederim seni.

didem dedi ki...

Mamila helal olsun ne diyim. Herkes yaparsa sanirim dikkatleri cekebiliriz. Sirineyi operim senin icin:))

didem dedi ki...

Sazan carsaf yine iyi. Afrika'nin neresinde Turkiye diye soran da oluyor, fes hala giyiyor musunuz diyen de! Aslinda o soranin biraz bilgisizligi oluyor ama neyse...
Canim ya arastirma bile yapmis harikasin!!!
Turkiye'yiz biz bunu herkes ogrensin.

didem dedi ki...

Profosor bu konuda biraz bastirmaliyiz bence.

didem dedi ki...

Sirf siirsel yorum Misirlilar da bizden farkli degil. Kaderimiz ayni maalesef. O ingiliz futbolcunun dedigine benzer seyleri cok duyuyorum. Adimiz Turkey diye Hindi bizde kutsal sananlar bile oluyor:))) Kendine iyi bak.

Hande dedi ki...

Filmlerde hindiden bahsettikleri zaman bile her seferinde sinir oluyorum. Manisar bakışlarla karşı karşıya kalmak çok sinir bozucudur :(

Ayla dedi ki...

Kesinlikle sindiremiyorum ve bu konuda artık bir adım atılmalı hala İngiliz hocanın Turkey derken alaylı gülümsemesi gözlerimin önünde,unutamadım

MAVİANNE dedi ki...

TÜRKİYE'denim TÜRK'üm demek lazım bence de
hem hindi sansalar nolacak
biz biliyoruz
aşağılamak kimseyi güzel değil
malesef bazıları öyle
gurur duyuyoruz hepimiz Türk olmaktan

canım ben iyuiyim yazmayınca merak ettim
öptüm snei

nazpek dedi ki...

Yürekten katılıyorum
"Türkiye Cumhuriyeti"

MÜTEMADİYEN dedi ki...

Yazılanlara ve yorumlara tamamiyle katılıyorum..İsimler doğru telaffuz edilmeli..Ve öğretilmeli..

Sazan dedi ki...

Biraz ayıp olacak ama, dün düşünüp düşünüp bulamamıştım. Geçenlerde bir arkadaş face'te yayımlamıştı...

Yıllardır bizimle hindi diye dalga geçen İngiltere halkına Elizabeth'in bizde ne anlama geldiğini söylesek mi artık :)

diye :)

Kaçtım :)

Bikomoko dedi ki...

avusturalyada az cok alismis insanlar Turkiye'nin yerini ve bazi ozelliklerini ogrenmisler. tabii bunu Anzac larin Gelibolu cikarmasina borcluyuz. biraz ilginc bir sey...
aslinda cok sacma ingilizcede turkey denilmesi hicbir mantigi yok . bana dalga gecme amacliymis gibi geliyor. pek iyi niyetli almiyorum bu konuyu aslinda...

banu ( çifte kavrulmuş hayat) dedi ki...

Gülümseyerek okudum ama oldum olası garipsemişimdir Turkey sözünü...yurt dışında bir başka oluyor değil mi?..

Bence de en güzeli TÜRKİYE!

nihansu dedi ki...

Sadece Türkçe "Türkiye" desek...

didem dedi ki...

Hande hindi gercekten sinir bozucu...

didem dedi ki...

Ayla biz bunca zaman buna nasil sessiz kalmisiz onu anlamadim hic.

didem dedi ki...

Mavi anne Turkiye olarak degisim baslatmali. Turkey olmuyor...

didem dedi ki...

Nazpek tesekkurler...Her Turk sanirim boyle dusunuyor.

didem dedi ki...

Mutemadiyen Turkey yerine ne olsa kabulum.

didem dedi ki...

Sazan senin bloguna ne oldu. Kaldirilmistir gibi bir mesaj cikiyor. Hayirdir insallah???

didem dedi ki...

Bikomoko Avustralya'ya ne guzel ogretmisiz degil mi? Turkey bana da dalga gecme maksatli gibi geliyor. Insallah degildir.

didem dedi ki...

Banu sorma her telaffuz edisimde bir acayip oluyorum. Bile bile lades. Bir de hindi yiyormusunuz siz derlerse cok fena...

didem dedi ki...

Nihansu diyelim oyle ogrensinler...

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

Kesinlikle katılıyorum sana Didemciğim. Bu zamana kadar bizim yüksek şahsiyetli ve kariyerli devlet adamları bunu bile bile neden resmi bir çözüm yolu getir(e)mediler bilinmez.Ama mutlaka değişmeli,zordeğil. Öncelikle Dışişlerinden başlamalı bu uygulama.

didem dedi ki...

Zuhre'cim bircok ulkede sehir isimleri dahi degisiyor. Umarim biz de ulkemizin isminin dogru telaffuz edildigi gunleri gorecegiz...

oyumben dedi ki...

I am from Turkey but I am not a turkey. diye haykırabiliriz. Denedim işe yarıyor. :) Bu arada Mısır geldi aklıma. Patlamış mısır. ehi.

Zeugma dedi ki...

Biz sıkıldık onlar sıkılması bu hindi meselesinden sahi.
Sidemciğim, son satırlarının gerçeğe dönüşmesi için elinden gelen ne varsa yapıyorsun zaten sen. Oradaki Türk arkadaşlarınla..
Sevgiler gönderiyorum..