14 Kasım 2011

Halloween



Cadilar bayrami her sene 31 Ekim'de  Amerikalilarin kutladiklari, sembolu oyulmus ve korkunc sekiller kazinmis balkabagi olan Oluler gunu'nu simgeleyen birgun. Gunler oncesinden sokaklar, dukkanlar, evlerin bahceleri korkunc aksessuarlarla, iskeletler,dev orumcekler, kopmus kafa, bacak, eller, kollar ile susleniyor.

Bircok yerde hem gosteriler, hem parti hem de Perili Ev (Haunted house) gezileri duzenleniyor. Hortlaklarla isleletlerle dolu yerlerde geziyor bolca kanli cesetler, garip yaratiklar arasinda heyecanli anlar yasiyorsunuz. O gun Hayvanat bahcesi, muzeler, cocuk eglence yerleri, yuvalar, okullar ve bircok yerde Cadilar Bayrami gunu ile ilgili aktiviteler duzenliyor, etraf ona gore susleniyor.




Gunduz okullarda partiler oluyor. Once Berk'in okuluna gittik sinif partisi icin. Oyunlar oynadilar, kurabiyeleri, cupcake'leri Cadilar bayramina gore dekore ettiler.



Cadilar bayrami yaklasirken en buyuk aktivitelerden biri de Balkabagi  tarlalarina gitmek ve boy boy balkabaklari almak. Bu balkabaklari oyularak sekiller veriliyor, icinde mum konarak isiklandiriliyor.







Gunduz cocuklarin sinif partileri bitip hava kararinca da seker toplamaya cikiliyor. Kapiyi calip "trick or treat" demelisiniz yoksa seker yok! Eve cantalari seker dolu donuyor cocugunuz. Zararli oldugunu cok fazla yememesini tembihleyip aksam onlari yatirip etraf durulunca dogruca sekerlerden asirmaya gidiyorsunuz.
Bizimkiler akillanmis artik sekerleri sakliyorlar benden.



Bir Cadilar bayrami daha boyle gecti...

Didem

37 yorum:

hypo dedi ki...

cadılar bayramınızı kutlar, hayırlara vesile olmasını rabbimden dilerim:)
şaka bir yana, bizim memleketlerde de kutlanmaya başlandı!
hadi hayırlısı:)

Nehir İda dedi ki...

maskeli de güzeller.
kabak tatlısı çekti canım:)

Nihan dedi ki...

balkabakları ve yetiştikleri tarlalar ve turuncu renkler....tam benlik.:)))

Deli Anne dedi ki...

Dün bir video izledim, çocuklara şekerlerin tümünü yediğini söylüyordu anneler, babalar.. çok komikti.. kimi ağlıyor, kimi duvarları yumrukluyor, kimi şoka giriyor kimi de çok alçaksın anne diyor :)

Ayla dedi ki...

Çok eğlenceli bir partiye benziyor.Tüm fotoğraflar çok güzelde ilk fotoğrafa bayıldım....

MAVİANNE dedi ki...

eğlenmek için her imkanı değerlendiriyorlar ne güzel
çocuklar için hergün bir şenlik havasında geçiyor olmalı
sevgiler ankaranın buzz soğuğundan

nazpek dedi ki...

sevgili didem
İnanırmısın bilmem haftalardır uygun bir balkabağı aradık sonunda bulduk ama nasıl oyacağımızı bilmiyoruz

oyumben dedi ki...

Burada her gün cadılar bayramı kutlanıyor sanki. Üstelik insanların maske takmasına da gerek kalmıyor. :)

MÜTEMADİYEN dedi ki...

Şirin kızının yanındaki tatli şeyde ne öyle :):):) Çok korkunç:):) Yalnız elinde çanta var iskelet amca veya teyzenin :)

nihansu dedi ki...

O kadar hoş ki... Amerika'da bu seramoniyi yaşadığımda hissettiklerimi hatırladım, hoş o zaman şeker toplamaya gidebilecek bir çocuğum yoktu ama arkadaşlarımın çocuklarını seyretmiştim. Ve dayanamayıp bir sürü Halloween aksesuarı almıştım. Hatta siyah renkte balkabağı şişesinde ojem hala durur :))
Ve sonra nedense bir anda geçen yıllarda ülkemde bayramda şeker toplamaya çıkan çocukların başlarına gelenleri hatırladım, içim acıdı. Kültürler ne kadar farklı ama sanırım önce insan olmak lazım.
Herneyse anladığım kadarıyla mutlu bir cadılar bayramı imiş sizin aileniz için, kuzucuklarını öpüyorum sevgiyle...

Gul/İnn dedi ki...

çok merak ediyorum ben bu cadılar bayramını..konuk olabilirmiyim szie :)

E S M İ R dedi ki...

ne sevimli bir hayalet!! olmuşsun öyle sen didemciğim:)iskelet dirilmiş kan revan içinde çığlıkta atarmış öyle:))

foto.larda en çok balkabakları tarlasına bayıldım..canımızda çekmişken halloween bahane bu balkabakları şahane:)ne de güzel bir tatlı olurdu hani:)kutlu olsun hepinize en çok da 'çocuklara!' cadılar bayramı..

AsLI dedi ki...

burda da kutlaniyor..
Ada cok korkuyor maskelilerden :)

Defne Soysal dedi ki...

Bu tür bayramlar, insanları birbirine daha çok yaklaştırıyor. Çocuklar için her yıl sabırsızlıkla beklenen bir gün. Artık bizde bile kutlanmaya başlandı. Ama niye kutluyoruz kimse bilmeden.

didem dedi ki...

Hypo cumlemizin:))Hayirlara vesile olsun insallah

didem dedi ki...

Ebru'cum kabagin herseyini keki ve yemegi dahil yapiyorlar da tatlisini bilmiyorlar.

didem dedi ki...

Nihan Halloween'in en guzel yani rengi zaten. Heryer turuncu haftalarca

didem dedi ki...

Deli anne bizimkileri de cekseler beni sikayet ederdi herhalde Berk'le Ece:))) Mazallah yiyip de sekerin ambalajini atmaz delil olarak birakirsam sabah kalktigi gibi Ece bunu benim kutumdan mi aldin diyor?

didem dedi ki...

Ayla hem cocuklara hem buyuklere yarayan bir eglence...

didem dedi ki...

Mavi anne maksat eglence olsun. Her birseyden mutlaka cikaracak bisiler buluyor buradakiler:) Burasi da buz gibi!

didem dedi ki...

Nazpek onu utanarak soyluyorum ben de bilmiyorum....Sadece seyrediyorum yapilanlari:)))Siz nerede yasiyorsunuz?

didem dedi ki...

Oyumben onlar maskesiz cadi:)

didem dedi ki...

Mutemadiyen o Berk! Oglum:)) Ece nasil korkmamis ondan bende sastim. Ben bile urktum:))

didem dedi ki...

Nihansu sen Amerika'da neredeydin? Demek sende yasadin bu cilginligi. Aksessuarlari ben de seviyorum hatta benim de perugum ve gozlugum var.

didem dedi ki...

Gul/inn kostumun varsa tabi buyur gel. Kostumsuz olmaz:)

didem dedi ki...

Esin'cim o iskelet oglum Berk! Ne urkutucu degil mi? Kendi cocugumdan korktum adeta. Buradakiler balkabagindan aklina gelebilecek herseyi yapiyorlar ekmek kek yemek v.s. ama tatlisini bilmiyorlar...

didem dedi ki...

Asli bazilari kostum olayini biraz fazla ileri goturuyor. Gecen sene bir evde manken sandigimiz gercekmis, adam kalkti ve bize yurudu Ece nasil cigliuk atti gorsen!!!

didem dedi ki...

Defne Soysal olsun kutlayin, eglenceli birsey. Bahane ile gulun eglenin. Benim en cok guldugum ciplak kocaman bir Simo gurescisinin bedeni seklinde bir kostumdu:)))Herkes donup donup bakiyor gercek mi diye...

birdutmasali dedi ki...

her türlü bayramı seviyorum..
ama kimliğimizi , uyruğumuzu asla unutmadan !!
hepsinin birleştirici gücü olduğuna inanırım..

hatta hakkını daha çok verdiklerini bile düşünüyorum son yıllarda :((
bizim bayramlarımız tatil yörelerine taşındı ne yazık ki..

harika resimler
sevgiler..

didem dedi ki...

Birdutmasali kesinlikle! Biz burada hem Cadilar bayramini hem de 29 Ekim'i kutluyoruz:) Yarin mesela Ataturk'u anma gunu yapacagiz buradaki cocuklarimiz icin. Elimizden geldigince unutturmamaya calisiyoruz degerlerimizi...
Cok tesekkurler!

Aslısın dedi ki...

ben hep seyahate gitmişim gibi hissediyorum senin bloguna girince, çok seviyorum bu duyguyu.

AskinAy dedi ki...

o balakabagi ne hos olmus öyle:)

Düşlerimden İnciler dedi ki...

Kostümler süper, Ece her zaman ki şirin gülümsemesini yapmış fotoğraf makinasına...Gözler d e ışıl ışıl , daha ne olsun.Cadılar bayramınız kutlu olsun...
Bizim de şeker toplama bayramımız var ama bu daha eğlenceli görünüyor.Kostümlerdendir belki..
öpüyorum canımm :)

Zeugma dedi ki...

O kabakların içlerini ne yapıyorlar bu arada? Onca kabağın??
Bu yıl rastladım. Kabağı oymuşlar ama hasta, bezgin bir surat yaparak.
Ağzından da kabak ezmeleri çıkıyor.Yani sanki istifra ediyor :)) Iyyk..
Dolu dolu geçirmişsiniz yine Didemciğim.. Nice cadılar bayramı sizinle olsun...

MAVİANNE dedi ki...

SELAM HERŞEY NASIL GİDİYOR
SEVGİLER ÖPÜCÜKLER :))

zeymuran dedi ki...

balkabaklarına bayılıyorum şekıllerı renklerı ne kadar güzel,güzel bır cadılar bayramı olmuş maske süper

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

Didemciğim inanır mısın bizim evde de kutlanıyor cadılar bayramı,kızım sayesinde :))Ama zamanını bilmediğinden hadi dediği her vakit biz de ona uyuyoruz :)))))