2 Kasım 2011

29 Ekim Cumhuriyet bayramini kutladik

Uzun bir aradan sonra merhaba...Washington'daki tamami gonullu arkadaslardan olursan Turk grubu Tacawa ulkemizle onemli gunleri cosku ile kutlamamiza olanak sagliyor.



Yine bu grubun sayesinde Cumhuriyet bayramimizi guzel bir resepsiyonla kutladik. Ataturk ile ilgili konusmalari ozellikle Amerikan konsolosunun ve bazi onemli devlet adamlarinin  ulkemizi ve Ataturk'u oven onurlandirici konusmasini dinlerken gururlandik.



Maalesef uzuntulu gunler gecirdik. Terore kurban giden askerlerimizi ve depremde hayatini kaybeden insanlarimizi andik. Allah yakinlarina sabir versin.



Turkce sarkilari dinlerken ulkemin guzel yemeklerini tattim. Cok guzel duygu dolu bir aksamdi. Atamizin bizlere gosterdigi yolda  gosterdigi hedefe dogru ilerliyoruz. Birlik beraberlik ve baris dolu gunlere...

Didem

45 yorum:

Nalan dedi ki...

nerdeydin bakalım sen? :) Didemcim ne mutlu gururlu bir kutlama.Duygulandım bende, Ne Mutlu Türküm Diyene....

Didem Yazici dedi ki...

Bende duygulandım yazdıklarını okurken. Taaa dünyanın bir ucunda, Washington'da Cumhuriyet Bayramı kutlanmış ama biz Türkiye'de güzel bir resepsiyonla kutlamadık...

K.C.S. dedi ki...

Uzaklardada olsa kendi kültürünü yaşatabilmek ne güzel şey.

MÜTEMADİYEN dedi ki...

Takdir ettim , ne mutlu sizlere..

AsLI dedi ki...

Harika bir fikir...ne iyi yapmi$siniz

Deli Anne dedi ki...

Ay Didem'im yoktun sahiden epeydir. Neyse, şükür yolundaymış herşey.. Sevgiler çok:)

MAVİANNE dedi ki...

canımmm unutur muyum seni
çok zevkli seni okumak fotoğraflarına bakmak
yoktun epeydir umarım herşey yolundadır
coşkuyla kutlamışsınız bayramı ne güzel
malesef biz Türkiyede bu coşku ile kutlayamadık :(((
sevgiler

Meyra dedi ki...

öncelikle tekrar hoşgeldin diyorum korktun değilmi ben sana gelicem diye hemen döndün mekanına;)sonuna kadar kutlayacağız kolay kazanılmadı Cumhuriyetimiz,ne mutluki taaa oralarda bile kutlanıyor bayramımız:)yaşasın Cumhuriyetimiz yaşasın Atamız...

Ayla dedi ki...

Ne güzel bie akşam yaşamışsınız imremdım.Küçük prensesin gülüşüne ise bayıldım

Turta Tadında Yaşamak dedi ki...

çok şanslısınız gerçekten.. ülkemizde ne yazık ki törenlerle kutlanamadı bu yıl Cumhuriyet bayramı.. Nedeni, niçini tartışılır bir konu.
Kendi çapımızda elimizden geldiğince gururla kutladık bayramımızı, Cumhuriyete inanan güvenen insanlar olarak.. hepimizin bayramı bir kez daha kutlu olsun..

acartolga dedi ki...

Uzun zamandır görünmüyorum Didem. Bilmiyorum işte içimden gelmiyor okumak/yazmak. Neyse bu güzel yazınla döndüm bloglara. 29 Ekim ta oralarda kutlamanız ne güzel. Çok anlamlı bir bayram. Kurban Bayramı geliyor şimdi, merak ederim hep, uzaklarda yaşayan Türkler dini bayramlra nasıl kutlarlar/kutlarlar mı? Selamlar...

Defne Soysal dedi ki...

Merhaba Didem,
Üstüste yaşanan acılar insanları birleştirirmi? Yoksa ortak değerlere olan bağlılık ve anma mı daha etkindir insanları birleştirmeye Bilemiyorum. Ama biz Türk milleti ikisini de beceremiyoruz. Bu sene tüm kutlamalar iptal. Atatürkümüzü, bize kazandırdığı değerleri acıların içine gömdük bu sene. Ne çabuk unutuyor, unutturulabiliyoruz. Bu açıdan sizi kutlarım. O coşkuyu hiç olmazsa yaşamışsınız.Biz de Cadılar bayramımızı kutladık.

E S M İ R dedi ki...

Gururlandım sevgili Didemciğim...Bu anlamlı organizasyon için Tacawa Grubuna ve katılımcı herkese yürekten teşekkürler.. Sizler yeni gelen jenerasyona böyle örnek oldukça ve bu etkinliklere çocuklarınızı da dahil ettikçe bizim umudumuz hiç bitmeyecek!..Atamızın ülküsü ve Cumhuriyeti ilelebet yaşayacaktır..

Sizlere,
Sevgilerle dolu nice güzel günler ve iyi bayramlar dilerim...
Sevgiler, esenlikler...

oyumben dedi ki...

Bizden daha şanslısın. Biz kutlayamadık. :(

Nihan dedi ki...

çok ara verdin...özledik seni Didem...artık sık yaz olur mu...çocuklara sevgiler..

Zeugma dedi ki...

Çok şükür post girmişsin...
Şaka maka senin postların bağımlılık yapmış bende Didemciğim..
Amerika'yı sayende görerek, seninle birlikte yaşayarak öğreniyoruz gerçekten. Hem de şimdiye kadar bilmediğimiz birçok yönleriyle ve senin o sıcak kaleminle :)
Okyanuslar ötesinde, bambaşka bir kıtada gerçekleştirdiğiniz Cumhuriyet Bayramı etkinlikleriniz, Türk olduğunuzu unutmayıp birlik beraberlik ve coşkuyla kutlayışınız göğsümü kabarttı doğrusu...
Sevgiler gönderiyorum...

(Kurban Bayramınız kutlu olsun bu arada)

didem dedi ki...

Nalan'cigim evet yoktum ne zamandir ne birsey yazmaya firsatim oldu ne de sizinkileri okumaya...Cok tesekkurler

didem dedi ki...

Didem'cim adasim en uzucu yani da o zaten biz taaa buralarda Amerikalilarla kutlarken sizler mahrum kaldiniz:(

didem dedi ki...

KCS burada Turk grubu cok aktif. Hepsi cok guzel isler basariyor. Sayelerinde...

didem dedi ki...

Mutemadiyen nice 29 Ekimlere...Tesekkurler

didem dedi ki...

Asli Turk grubumuz herseyi organize etti. Cok elit bir ortamdi.

didem dedi ki...

Deli anne evet ne zamandir ilgilenemedim blogla. Sizleri de okuyamadim. Arayi kapaticaz insallah. opuyorum seni

didem dedi ki...

Mavi annecim aman unutayim deme:))
Evet biliyorum maalesef siz bu sene kutlamalardan mahrum kaldiniz. Insallah tekrarlanmaz. Amerikalilardan Ataturk u oven sozler duymak nasil gururlandirdi anlatamam.

didem dedi ki...

Ayla sorma bizim Ece en sik kiyafetlerini giydi bir telas bir heyecanla gitti... Bu yastan ogrensin istiyoruz Ataturk'u, onemli gunlerimizi...

didem dedi ki...

Turta tadinda yasamak bu gunleride mi gorecektik. Cumhuriyet bayrami kutlanmaz mi? En onemli gun.
Hem uzucu hem utandirici.
Yine de bir sekilde kutlamissiniz tebrik ederim!

didem dedi ki...

Meyra'cim hemen geldim bak. Sana ikilettirmedim. Guzel arkadasim beni arar sorarmis...Canim...
Ne guzel soyledin sonuna kadar kutlayacagiz Cumhuriyet bayramimizi. Bundan onemli gun mu var?
cok optum

didem dedi ki...

Tolga sende yoksun ben de yoktum ne zamandir. Firsat bulamadim bir turlu...
Burada guzel bir Turk grubumuz var onemli gunleri hic atlamiyoruz bayramlar, 23 Nisan'lar, Turkfest'ler hepsini cosku ile kutluyoruz. Hem cocuklar ogreniyor hem de ulke kulturunden uzaklasmamis oluyorlar.
Cumhuriyet bayramini Amerikalilardan ovgu dolu sozlerle kutlamamiz cok guzeldi. Gurur duydum.

didem dedi ki...

Defne'cim Cumhuriyet bayrami bir eglence degil halbuki nicin iptal edildi anlamadim. Cok uzuldum. En onemli gunumuz. Insallah bir daha tekrarlanmaz.
Cadilar bayramini yazicam. Ne eglenceli degil mi?

didem dedi ki...

Esin'cim buradaki Turk grubu cok aktif. Onemli gunleri hic atlamiyorlar hep birlikte guzel birseler cikarmaya calisiyoruz. Tamami gonullu.
Dedigin gibi cocuklarin Atamizi, onemli gunlerimizi ogrenmeleri en onemlisi. Unutturmamaya calisiyoruz. Sevgiler arkadasim

didem dedi ki...

Oyumben biliyorum cok kotu olmus. Biz acisini cikardik...

didem dedi ki...

Nihan'cim evet biliyorum cok ara verdim:( Firsat bulamadim bir turlu.
Iyi misin? Ben de ozledim...opuldun

didem dedi ki...

Zeugma'cim sen beni sorduktan sonra ciktim geldim:)) Demek yoklugum farkediliyor, hosuma gitti. Ne guzelmis aranmak sorulmak. Cok tesekkurler. Guzel bir arkadaslik kurduk seninle, butun blogcularla. Oyle hosuma gidiyor ki. Insallah hep birlikte olalim.
Hep birlikte Amerikayi geziyoruz. Gezilmedik yer birakmayacagiz. Bekleyin ben sizi daha nerelere goturucem:))) Kendine cok iyi bak, guzel sozlerine cok tesekkur, duygularimiz karsilikli. opuyorum

Syhn dedi ki...

nerelerde diyordum bende senin için..

her şeye rağmen hayat devam ediyor. bizde...

Düşlerimden İnciler dedi ki...

Canım bizim ülkemizde yapamadığımız kutlamayı siz orada ne güzel yapmışsınız.Hem utandım hem de sevindim.Kendi bayramımıza hükümet olarak sahip çıkamadık ,utanç verici .Atatürk'ün başarısının dünya da kabul görmesi ve saygı duyulması ise koltuklarımı kabarttı duygulandım..
Ne güzel anlatmışsın..
bayram geliyor , keyifli günler seninle ve ailenle olsun canım.Özletme ama bu sefer ...Çok çok öpüyorum , iyi bayramlar :))))))))
Not: Ece nin sevimli gülüşüne bayıldım.Çok şeker çıkmış fotoğrafta ..

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

DİDEMCİĞİM CUMHURİYET BAYRAMINI NE GÜZEL KUTLAMIŞSINIZ! SENİ ÇOK ÖZLEDİK ÇOK ARA VERME LÜTFEN :))

SENİN VE GÜZEL AİLENİN KURBAN BAYRAMINI KUTLARIM CANIM BENİM!

Aslı dedi ki...

Yabancı ülkelerde düzenlenen türk günlerinin coşkusu öyle güzelki, sizde bu karelerle ne güzel anlatmışsınız.

Biz malesef eksik kutladık bu sene..

matias dedi ki...

ortada bi savas yok ki
barısa kosalım:)

SırfŞiirselYorum dedi ki...

Şimdi ben soruyorum:

Neredeydin? ;(

Gezi bitti sen gittin.
Cumhuriyetle geldin.
Hoş Geldin! :))

didem dedi ki...

Seyhan ne zamandir blogla ilgilenememistim. Cumhuriyet bayrami kutlamasi yazimla dondum:))

didem dedi ki...

Duslerimden inciler cok tesekkurler arkadasim. Buruk da olsa burada kutladik. Kendi ulkemde sizlerin bu onemli gunden mahrum kalmaniza cok uzuldum ve aklim almadi.
Ece artik ogreniyor bu gunleri...:)) Cok sagol

didem dedi ki...

Zuhre'cim ben de ozledim. Olur ara vermem. Cumhuriyet bayramimizi gururla kutladik.

didem dedi ki...

Asli cok tesekkurler. Dedigin gibi uzakta olunca sanirim ulke ozlemi ile bu gunler daha da bir onem kazaniyor bizim icin.

didem dedi ki...

Matias Cumhuriyet bayramini kutlayacak kadar baris olsun yeter de artar bile:)))
Tesekkurler

didem dedi ki...

Sirf siirsel yorum Valla geziden sonra kayboldum haklisin. Okula basladim. Odevler projeler baslayinca iyice kafami kaldiramaz oldum. Cumhuriyet bayrami ile dondum.
Diyorum ki sen ben bir de "Duslerimden Inciler" ile dogumgunlerimiz ayni. Gelin kayada kutlayalim seneye:))

SırfŞiirselYorum dedi ki...

Sonunda dönüş olmuş, bu yeter bize. :D
---
Bu teklife kayıtsız kalamam... Seneye Kaya'dayız :))