2 Ekim 2011

Rockaway Beach, Oregon gezisi-3.gun

Maalesef haftasonu tatilimiz bitti ama gezimiz degil. Eve donus yolunda Cannon beach'de durduk ve meshur kayayi gorduk bir kez daha.


Cannon beach Oregon'da kucuk bir sahil kasabasi. Birsuru dogal guzelligi var.
Kasabanin simgesi, o bolgeye tursitleri ceken en onemli sey, meshur kaya HAYSTACK ROCK.



Bu kaya Pasific okyanusunda yuksekligi en buyuk olani. Yilda 200 binden fazla kisi bu meshur doga harikasini  gormeye geliyor. Vahsi doga kanunlarina gore kaya koruma altinda.



Arabamizi parkedip tahta basamaklardan kumsala indik.
O kadar sis vardi ki kayanin iyice yakinina gidene kadar hicbirsey gozukmuyor. Sonra birden devasa kaya ile burun buruna geliyorsunuz. Butun heybeti ile sisin icinde beliriveriyor.

Kaya denizden 235 feet (71 metre) yukseklikte. Goruntuleri icin tiklayin






Kayanin bulundugu yerde doga gorulmeye deger. Cesitli kus turlerinden tutun, kayalarin ustunde kocaman deniz yildizlari ( hem de renk renk), bocekler, istiridyeler, kabuklu deniz hayvanlari var. Doga tum cesitliligi ile karsinizda


Kayalarin ustune basmak yasak cunku herbirinin ustunde bircok deniz hayvani yasiyor. Kiyidaki gorevliler sorularini yanitlayip, deniz canlilarin yasamlarini, turlerini anlatiyorlar. Cocuklara da bize de cok enteresan gelen bircok sey gorduk...


Artik eve donuyoruz...


Didem

48 yorum:

Ayla dedi ki...

Fotoğraflara baktığımda o tahta merdivenlerden bende inmek istedim...

K.C.S. dedi ki...

Şöyle bir yerde soluklanmak isterdim.

Turta Tadında Yaşamak dedi ki...

inanamıyorum ilk defa canlı deniz yıldızı gördüm, ne kadar enteresan bir yermiş.. çok merak ettim doğrusu :)

Hande dedi ki...

Nasıl bir sisitir :)) gördüklerim içinde bu deniz yıldızları en büyükleri :)

hypo dedi ki...

biz teee buralrdan biliyoruz o kayayı da amerikalılar bizim cennet ve cehennemi biliyorlar mı?
teşekkür ederiz yine bilgi paylaşımı için, gitmiş gibi olduk:)

Bikomoko dedi ki...

guzel fortografar :) ne kadar da buyuk deniz yildizlari onlar...

Meyra dedi ki...

ne kadar büyülü ve doğası korunmuş bir yer burası..o siste kaybolmak isterdim doğanın gücüne kendimi pervasızca bırakmak isterdim canım:) o canlıları şöyle yakınen kadrajı almayıda çok isterdim:)Didem beni kayaya götür:)))

mamila dedi ki...

Bu kadar büyük deniz yıldızı hiç görmedim muhteşem.Keşke bu koruma ve kollama bizde de olsa...Sevgiler İstanbul'dan.

oyumben dedi ki...

Sayende kayayı biz de gördük. :)

Syhn dedi ki...

ne kadar geziyorsun ve seninle birlikte ne kdr çok şey görüp öğreniyoruz.

sazanamaihtiyar dedi ki...

Merhaba,
Mükemmel fotoğraflar. Teşekkürler...
Nice yerlere...

nihansu dedi ki...

Bilgisayarımın karşısında sayende minik bir yolculuk yaptım. Çok enteresan kareler de vardı.

didem dedi ki...

Ayla o tahta merdivenler oyle bir yere aciliyor ki...

didem dedi ki...

KCS insanin ruhuna hitap eden bir yer,

didem dedi ki...

Turta tadinda yasamak denizyildizlarinin hem pembe hem moru vardi hem de kocaman. Dokundum ustelik! Ilgincti...

didem dedi ki...

Hande sisten hicbirsey gozukmuyor sanki bulutlarin ustunde yuruyor gibiydik:)

didem dedi ki...

Hypo onu da ogretiriz:) Kayayi bilmeyen kalmadi aramizda sanirim artik. Gelirseniz hepinizi kayada bekliyorum ona gore...

didem dedi ki...

Bikomoko tesekkurler. Manzara kaya dalgalar enteresandi...

didem dedi ki...

Meyra hazirlan kayaya gidiyoruz! Zeliha'yi da al gel. Sen orada ne guzel pozlar yakalardin senin makinan benimkinden kat kat guzel...Belli mi olur birgun baktin orada bulusmusuz:))

didem dedi ki...

Oyumben hep bana hep bana olmaz. Size de gosteriyorum gittigim yerleri...

didem dedi ki...

Syhn biraz da sizin sayenizde gezilerim artti Bloga yazicam sizden yorum alicam diye bir orada bir buradayim;)))

didem dedi ki...

Sazanamaihtiyar begendiginize cok sevindim. Dogasi cok guzeldi...Sihirli biryer...

didem dedi ki...

Nihansu insan o fotolara bakarken hayale daliyor degil mi? Sis kaya denizyildizlari falan...Tesekkurler:)

Nehir İda dedi ki...

Didemciğim ne hoş yerler görüyorsun geç de olsa ben de gelip sayfandan görebiliyorum.
öpüyorum seni.

didem dedi ki...

Ebru'cum hep beraber geziyoruz iste:))

sufi dedi ki...

Gördüğün gezdiğin yerlerin fotolarını bizlerle paylaşman gezip görmenin zekatı olsa gerek. Bak burdan da bir veri çıkarttım, kârdasın arkadaş teşekkürler ve sevgilerimle.

Bir İçmimar'ın Mabedi dedi ki...

Deniz yıldızlarına da bayıldım, anlatımın canlılığını da, sis de bana garip bir huzur verir, okudukça hafta sonu gezinizi, ben de oralara gittim geldim.Teşekkürler paylaşım için.

Zeugma dedi ki...

Çok gizemli ve güzel geldi burası bana. Sanki başka bir gezegendeymiş gibi.
Deniz canlılarının renkleri harikaymış.
Teşekkürler Didemciğim..

SırfŞiirselYorum dedi ki...

Şimdi dinlenmek istiyorum :)

Tatilimiz bitti ama gezimiz değil :)

Aslı dedi ki...

harika fotograflar, o deniz yıldızına bayıldım. gerçekten çok etkileyici bir yer..

isoon dedi ki...

deniz yıldızı da besiliymiş maşallaahhh senin burda herşey büyük boy! yazını hatırladım yine!!!

Selma Er dedi ki...

Didem'ciğim,ne güzel bir yer burası..Nereden de bulursunuz böyle değişik ve güzel yerleri.Sevgiler..

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Merhabalar,
Sayenizde görmediğimiz harika yerleri görüyoruz.Bundan böyle izleyeninizim.))
Paylaşım için teşekkürler.
Sevgilerimle...

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

DİDEMCİĞİM NE GÜZEL GEZİYORSUNUZ VE BİZLERE DE BU TATLI ESİNTİYİ HİSSETTİRİYORSUNUZ.TÜM AİLEYE SEVGİLERLE!

Zeugma dedi ki...

Didemciğim, nerelerdesin?
Sağlığınız sıhhatiniz yerinde mi?
Sen bu kadar ara vermezdin :(

Şuraya bir şeyler yaz lütfen...

Peri Tozu Fotoğraf dedi ki...

Vauvvv, bayıldım ben buraya :)
Nasil güzel canlılar, renklerine bakarken daldım, sanki kol kola girmiş poz vermişler...

didem dedi ki...

Sevgili Sufi kesinlikle oyle! Hep birlikte geziyoruz iste.

didem dedi ki...

Bir icmimarin mabedi dedigin gibi sis insanin icini degisik duygularla dolduruyor. Hem huzunlu hem ferah bir his...

didem dedi ki...

Zeugma'cim okyanus sessizlik sis hakikaten bambaska bir ortam...
Insanin ufku genisliyor hayalgucu artiyor resmen. opuldun

didem dedi ki...

Sirf siirsel yorum bence bir sonraki dogumgunumuzu biz burada kutlayalim!!!

didem dedi ki...

Asli cok tesekkurler. Denizyildizi kocamandi:))

didem dedi ki...

Isoon dogru soyluyorsun. Bosuna demedim ben size burada hersey buyuk diye:))) Besili denizyildizi lafina bayildim alemsin:))

didem dedi ki...

Halacim tam senlikti. Ne fotolar cekerdin sen burada!

didem dedi ki...

Sevalce lezzetler hosgeldin! Cok tesekkurler. Ben de senin bloguna geliyorum simdi:))

didem dedi ki...

Zuhre'cim bu iltifatlari alirim da ben sizi daha cok gezdirmez miyim. Cok tesekkur...opuldun

didem dedi ki...

Zeugma'cim guzel arkadasim merak edilmek aranmak ne guzelmis. Cok hosuma gitti. Sagol. Inanilmaz bir yogunluk icindeyim sana bloguna gelip cevap yazdim. Okul ev cocuklar arasinda kosusuyorum. Ama sizi daha fazla ihmal etmeyecegim. Blogunu ozledim:))

didem dedi ki...

Peri tozu fotograf senin gibi fotograf ustadindan boyle guzel sozler duymak ne guzel. Doga harikasi bir yer idi. Cok tesekkurler

E S M İ R dedi ki...

sislerin arasında gizemli bir yolculuk gibi! ve renkli deniz hayvanlarına bayıldım ben özellikle deniz yıldızına!..sevgilerimle...