10 Eylül 2011

Veee evlendiler...Bir Amerikan dugunu




Bundan iki yazi once bir Amerikan dugununun hazirliklarina sahit oldugumuz yazmistim. Dugunden bir gun once prova yapilmisti, onun hikayesini yazdim.  Provanin arkasindan da dugun oldu...Bastan sona hepsine tanik olduk, bizim icin de guzel bir tecrube ve hatira oldu. Dugun gunu once fotograf cekimi yapildi.



Dugun gunu yaklasik dort bes saat fotograf cekimine ayrilmis. Nedimeler, beyler, bizim flower girl Ece ve yuzukleri tasiyan Sertac fotograf cekimi icin erkenden dugunun yapilacagi salona gittiler. Fotografci dogal pozlar yakalamak icin bu grubu nerelere goturmemis ki... Iste o cekimden birkac goruntu...




Gol kenarina gitmisler, koprulerden gecmisler, sokaklarda yurumusler... Uc yuz kusur fotograf cekilmis. Ece canim oyle yorulmus ki. Dugun basladiktan sonra uyudu zavalli koltukta. Ama fotograflarda cok guzel poz vermis mizikcilik yapmamis.



Vakit geldiginde aynen provadaki gibi sandalyelere oturup beklemeye basladik. Dugunun oldugu mekan LAKE UNION CAFE, SEATTLE.  Derken ilk olarak nikahi kiyacak olan bayan geldi. Arkasindan nedimeler ve beyler, Flower girl  Ece ve yuzukleri tasiyan Sertac..
.






 Ece heyecandan gulleri yere sacmayi unuttu ama cabuk toparladi. Damadin annesi babasi ve en son gelinle babasi geldiler. Gelinle babasi gelirken ayaga kalkiyorsunuz. Sakir sakir flaslar patliyor. Hic ummazdim ama filmlerdeki gibi gozlerim doldu gelini babasi ile gorunce...




Baba kizi ile son kez sarilip gelini damada teslim ediyor...



Evlendirme memuru bayan hem ingilizce hem Turkce "merhaba" diye basladi. Esprilerle evlendirdirdi. Bu iki farkli kultur bu iki farkli insan tuzla karabiber, akla kara, ketcapla hardal  gibi dedi. Ogutler, guzel dileklerden sonra gelinle damat sozleri tekrarladilar veee evlendiler.

Opusme...Fotograflar...Nikah kiyildiktan sonra da tekrar geldikleri gibi cift cift yuruduler...

Disarida her ailenin fotografini cektiler poloroid makina ile ve buyuk bir ani defterine sayfa sayfa resimlerimizi yapistirdilar. Her aile resminin yanina o gune ait dileklerini yazdi. Biz "Bir yastikta kocayin!" yazdik. Gokhan bunu Amy'ye nasil tercume eder bilmem.



Gelinle damadin degisik zamanlarda degisik yerlerde cekilmis resimleri vardi masalarda...





Arkasindan masamiza gectik. Yemek fasli ve arkasindan gelinle babasi, gelinle damat, damatla anneleri her turlu kombinasyonda dans ettiler. Halay caldilar butun Turkler bagris cagris kalktik uzuuuun bir halay ekibi olduk. Amerikalilar tabi ufak bir saskinlik yasadilar. Onlarda halay kuyruguna katildi bir sure hopladik zipladik. Arkasindan seksenlerden calmaya basladilar.


Michael Jackson, Madonna, eskiler yeniler caldilar da caldilar. Bizim cocuklar masada uyudu buarada. Ben onlarin uyumasini firsat bilip pistte her turlu figurumu sergiledim.
Robot dansi bile yaptim.
Yeni cifte mutluluklar...Insallah boyle basladigi gibi hep guzel gider evlilikleri birliktelikleri...








Didem

31 yorum:

MÜTEMADİYEN dedi ki...

Çok güzel çıkmış kızın ve oğlun..Gelinle damadıda Allah mesut bahtiyar etsin..

hypo dedi ki...

1980'lerden bir nostalji yaşamışsınız müziklerde:)
çocukalrın çok güzel çıkmış.
darısı çocuklarının başına artık:)

Aslısın dedi ki...

Mutlu olsunlar bir ömür. Senin minikler nasıl güzel maaşallah.

Deli Anne dedi ki...

Ece tam bir flower girl olmuş.. gülüşü, duruşu, kıyafeti, çiçekleri hepsi çok tatlı:) maşallah kızımıza.

Selma Er dedi ki...

Yeni evlilere mutluluklar dilerim.Çok güzel bir evlilik töreni olmuş.Herşey çok güzel..Ece'nin fotolarının hepsini bilgisayarıma kaydettim.Canım,çok tatlı olmuş.Gözlerim yaşardı.Onun da düğününü ve mutluluğunu görürüz inşallah.Bu güzel paylaşımın için teşekkürler.

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

DİDEMCİĞİM ÇİÇEK KIZ ECE'YE BAYILDIM ! ALAH NAZARLARDA SAKLASIN HER İKİSİNİ DE! BEN DE SON YILLARDA DÜĞÜNLERDE HEP AĞLAR OLDUM :)

mamila dedi ki...

Yerim ben o eceyiiii, o ne sevimlikik şirinlik.Sevgiler İstanbul'dan.

AsLI dedi ki...

MUTLULUKLAR yeni evlilere...
kücük prensesin gülü$ü nasil güzel.Ma$allah

Nalan dedi ki...

tam birçiçek kız olmuş kızın :) bende düğün postu ne zaman yayınlayacaksın diye bekliyordum :)

Meyra dedi ki...

karı koca Amy'nin aklını karıştıracaksınız siz yaaa:)) babanın gelini getirme sahnesini seviyorum keşke bizimkilerden evden ağlayarak değilde böyle merasimle teslim etse Didemcim:))senin cimcimede pek bi şirin olmuş;)

bilge dedi ki...

yeni evli çifte mutluluklar diliyorum..evlatlarınında böyle mutluluklarını görürsün inşallah ..kızın çok tatlı şansı güzel olsun diyorum sevgilerimle...

didem dedi ki...

Mutemadiyen cok tesekkurler. Ece benim kizim ama yanindaki oglum degil. O evlenen arkadasimizin yegeni:)

didem dedi ki...

Hypo dugun bahanesi ile dans ettik:)

didem dedi ki...

Aslisin cok tesekkur. Kiz benim yanindaki evlenen arkadasin yegeni:)

didem dedi ki...

Deli anne cok tesekkur meger bizimki Flower Girl olmak icin yaratilmis:)) Bayildi bayildi. Heyecanini gormeliydin...

didem dedi ki...

Halacigim ben de duygulandim gelinle damadi unuttum Ece'ye bakmaktan:))) Insallah en guzel gunlerini goruruz.

didem dedi ki...

Zuhre'cim cok tesekkur. Mutluluk gozyaslari...Duygulaniyor insan...
Ece Flower Girl isine bayildi!

didem dedi ki...

Mamila operim senin icin Ece'yi:)) Kendine iyi bak

didem dedi ki...

Asli cok tesekkur...Canim Ece ne kadar yoruldu ama mutluluktan gozleri isildadi...

didem dedi ki...

Nalan'cim artik dugun falan birsey olursa kimi arayacaginizi biliyorsunuz:))

didem dedi ki...

Meyra'cim babanin kizini getirip damada teslim etmesini ben de seviyorum hatta sarilirlarken adamcagiz kipkirmizi oldu ben de fena oldum. Cok guzel bir torendi.Cok sagol:)

didem dedi ki...

Sevgili Bilge cok tesekkurler. Ece bugunu sanirim hayati boyunca unutmaz.

Syhn dedi ki...

en çok bu prova olayını merak ediyordum filmlerde gördükçe..
oluyormuş cidden demek..
Allah mesud etsin ;)

MAVİANNE dedi ki...

canım ece de ne güzel olmuş maşallah
fotoğraflar süper genç çifte mutluluklar diliyorum

içimizdeki karnaval dedi ki...

Ece süpper olmuş,çok yakışmış :))
Düğün çok keyifli olmuş..Orada olmak istedim Didemciğim :)))

didem dedi ki...

Syhn ben de ilk kez yasadim provasi da asli da guzeldi....

didem dedi ki...

Mavi anne tesekkurler. Ece gorevini basari ile tamamladi. Tecrube yapti dugun dernek olursa arayabilirsiniz:))

didem dedi ki...

Icimizdeki karnaval cooook tesekkur. Sorma Ece cildirdi. Dugun gunu canli ciceklerden bir tac yaptilar. Kucuk bir gelin oldu bizimki:))

Zeugma dedi ki...

Provasını gördüğümüz düğün şahane bir şekilde ve aslen gerçekleşmiş..
Nice yılları olsun gelinle damadın :)
Ece harikulade.Öptüm onu çok..

Zeugma dedi ki...

''This video is currently not available.'' diyor...

didem dedi ki...

Zeugma'cim amin! Cok tesekkurler. Ece gorevini basarili ile tamamladi. Operim senin icin:)