2 Eylül 2011

Bir Amerikan dugunu (Prova)







Burada yasadigimiz sure zarfinda hic Amerikan dugununde bulunmadik. Dolayisi ile bir ilki yasadik. Sevgili arkadasimiz Gokhan ile Amerikali nisanlisi  Amy'nin dugununu basindan sonuna birlikte yasama imkanimiz oldu.


 Iki ayri kultur birlesti. Turkiye'den gelen aile ile Amerikali aile cok sekerlerdi. Ikisi de birbirlerinin dillerini bilmediginden sadece vucut dilleri ile sarilarak ve karsilikli gulumseyerek birbirlerine sempati gosterdiler.



Bu dugunle beraber Flower Girl kavramini ogrendik. Kizim Ece'ye  dugunde  "Flower Girl" olma teklifinde bulundu Amy. Belki filmlerde gormussunuzdur. Nedimelerin arkasindan minik guzel elbiseli bir kiz geliyor ve elindeki sepetten gul yapraklari saciyor etrafa. En son gelin ile babasi bu gul sacilmis koridordan yuruyup geliyorlar. Tarkan'in dedigi gibi "gul doktum yollarina" misali...



Dugunun bir gun oncesinde  Rehearsal Dinner dedikleri prova yapiliyor. Dugunun olacagi yerde kim nereye oturacak gelin ve damat nerede duracak, hangi sozleri tekrarlayacak, yuzugu kimden alacaklar, hatta gelin baba ile nasil sarilip damadin koluna girecek hepsi en kucuk ayrintilara kadar prova ediliyor.



Yaklasik iki saat prova yaptik, defalarca gelince damadi opusturduler, Ece Flower Girl giysileri icinde yurudu...Burada gelin ve babasini goruyorsunuz. Baba gelini damada teslim ediyor.



Evlilik merasimi provasindan sonra hep birlikte oraya gelen kisilerle aksam yemegine gittik. Jest olarak onlar sizi davet ediyor. Uc buyuk masada oturduk.
Espri ile karisik evlilik tavsiyeleri verildi. Sonra Amy oraya gelenler ve kizkardeslerine aylardir suren hazirliklara yardilarindan dolayi tesekkur etti birer el kolye hediye etti.



Guzel samimi bir Italyan restaurantinda yedik.
Gokhan da dugune katilacak beylere birer siyah kravat hediye etti. Kisa birer konusma yaptilar.



Amerikalilarin nicin dugun  icin alti ay oncesinden hazirliklara basladiklarini daha iyi anladim. Dugun ertesi gun olucak heyecan dorukta. Flower girl Ece umarim gorevini kusursuz yerine getirir.

Didem



37 yorum:

Deli Anne dedi ki...

Ece'ye tam yakışmış Flower Girl'luk:)

Başka kültürlerin düğününü severim ben de.. bambaşka oluyor değil mi? Ben de bir rus düğününe katılmıştım, ağzım ayran budalası gibi açık izledim. Kızın ailesinin keyfi, damadı sarmalamaları, çiftlerin bol bol öpüşmesi, öpüştürülmesi :) konuşmalar

Bir de şundan etkilendim sizinkinde.. ghelene, yardıme dene hediye vermeleri çok hoş. Bizde hem amele gibi koşturursun hem de koca koca altınlar takmak zorundasın:)

Deli Anne dedi ki...

Ha Ece'ye görevinde başarılar:)

Gul/İnn dedi ki...

ne güzel bizde keşfetmiş olduk canım sayende..eceyi yakındanda görelim flower girl olarak ama :)

acartolga dedi ki...

Ne güzel anlatmışsın Amerikan düğününü; herşey çok güzel...
Sanırım dünyada en görkemli düğünler Hindistsn'da oluyor.
Ece zaten "çiçek kız."

oyumben dedi ki...

Birbirinin dillerini bilmemeleri. İşte evlilikte mutluluğun sırrı. ehi. :))

isoon dedi ki...

ama çok güzelmiş prova olayı, bizde nasılda allaha emanet geçer , hele evlenen çift hiç eğlenemez, çok hoşmuş...

Taze Anne dedi ki...

Ben de cok merak ediyorum dugunlerini. Sayende gormus olduk :)

MÜTEMADİYEN dedi ki...

Didemcim bizde ne saatlerce prova falan..Gidersin sabahtan kaynanan görümcenle kuaföre..Şööle en kabarıklısından bir gelin başı yapılır..Sonra da doru fotoğrafçıya..En kasındık ve en bilindik pozlar verilir..Sonrada doru düğün salonuna ..Şööle buharlar , meşaleler eşliğinde çıkarsın iki dansedersin..Pasta falan..Tabii arada salondaki garsonlar damadı ve yakınlarını sıkıştırır bahşiş için..Takı merasiminde kim ne taktı derdi aylarca sürer gider..Bu tarafta erkek tarafı, karşı tarafta kız tarafı olur..Yani baştan bi taraf tutulur..İki çiftetelli, iki harmandalı tamam işte..Türk usulü düğün böle olur bizde ..:):):)

Zeugma dedi ki...

Hiç bilmediğim bir şey daha öğrendim sayende. Demek o gördüğümüz düğünlerin provası yapılıyormuş.
bu adamların her şeyi bu kadar önemsemelerine hayranım. Öyle ya, insanlar hayatlarında kaç kez evleniyor.Biraz olsun heyecanlarını da atmış olurlar :)
Flower Girl Ece' de yapmıştır provasını;)
E, hadi bakalım asıl düğün resimlerini bekleyeceğiz Didemciğim, merakla...

Selma Er dedi ki...

Yeni evlilere mutlulular dilerim..Medeniyet böyle birşey herhalde..Çok hoşuma gitti..Flower Girl,Ece'yi de tebriklerimle öpüyorum..Bakalım bizim kızların düğünlerinde kimler flower girl olacak..

içimizdeki karnaval dedi ki...

Ne güzel bir kültür ve negüzel bir paylaşım...İnsanlar yardıma koşuyorlar ve bunu seve seve yapıyorlar..
Bizde ki durumu düşündüm de gülesim geldi.Baştan salma düğünlerin nesini prova yapacakları aklıma geldi.Prova için düğüb salonuna gidip " abe kaynana" oynadıklarını düşündüm de gülesim geldi :)))))))))))

Ece ye çok yakışacaktır elindeki çiçeklerle oraya renk katmak..o günkü fotolarını sabırsızlıkla bekliyorum canım :)

Gizem dedi ki...

Vay be ne kadar değişikmiş gerçekten çok hoşuma gitti benim de :) eceyi de yerim bu arada elinde güllerle :)

Sıradan bir balık dedi ki...

Canım merhaba...
Düğün hikayeniz ve görseller çok güzel olmuş.
Orada kanallardan birinde wedding story diye bir proğram vardı, onu izlerdim;düğün hikayeleri, tanışmaları, o süreç anlatılırdı.
Hala devam ediyor mu bilmiyorum ama çok hoştu.

MAVİANNE dedi ki...

didemciğim hep amerikan filmlerinde gördüğümüz seramoniyi anlatıyorsun ne hoş
ece de ne şekr olmuş gerçekten de yakışmış bu görev ona :))
mutluluklar diliyorum yeni evlenecek çifte
sevgiler

hypo dedi ki...

prova bile olsa insanlar, yine de güzel giyinmişler.
ve yemek vermişler.
ciddi bir iş bu evlilik.
ve bu insanlar ciddi işleri güzel yapıyorlar.

Ayla dedi ki...

Eceye çok yakışmış Flower Gril olmak.Filmlerde görürdüm ben bu seronomiyi seviyorum, hoş bir olay bence

Hande dedi ki...

prova ne kadar mantıklı, bizimkilerde olaylar biraz doğaçlama oluyor :)

banu(çifte kavrulmuş hayat) dedi ki...

Hani günün heyacanından doğru düzgün hatırlanılmaz ya düğünler,
böylesi ne kadar güzel işte...
Ne olacağını bilmek güzel...

Eee çiçek kız nasıldı?:)

Nehir İda dedi ki...

Ne güzel anlatmışsın didemciğim provası defalarca olunca gerçeği katmerli zevk veriyordur eminim.

didem dedi ki...

Deli anne adetleri kesinlikle bizimkinden cok farkli. Hali ile nisanlari dugunleri de farkli. Rus dugununu merak ettim:)
Ece'nin flower girl durumunu yazicam.

didem dedi ki...

Gul/inn Ece'nin nasil yaptigini yazicam bilahare. Cok sagol

didem dedi ki...

Tolga sorma gercek ciceklerden yapilmis bir tac getireceklermis bizimkini bir heyecan sardi bunu duyunca:) Evet Hint dugunleri cok satafatli oluyor filmlerde goruyorum. Renkler, kiyafetler danslar falan...

didem dedi ki...

Oyumben sevgi dilini biliyor onlar:)

didem dedi ki...

Isoon prova olayi sanirim biraz olsun heyecani aliyor. Ne yapacaklarini bilince heyecan panik de olmuyor:))

didem dedi ki...

Taze anne bilahare yazicam dugunu.
Cok sagol...

didem dedi ki...

Mutemadiyen alemsin! Bir de en kabariklisindan gelin basi demissin ya:)) Hele buharlar mesaleler arasinda gelinle damat gozumun onune geldi. Ilahi...

didem dedi ki...

Zeugma'cim tatilden dondun mu? Ne zamandir yoksun. Bu dugun provasi isini hep filmlerde goruyordum ilk kez kendim bastan sona yasadim. Bir de geline Bridal shower denen bir parti yapiliyor. Ona maalesef katilamadim. O da eglenceli bir toplanti oyunlar v.s. oynaniyor, herkes hediyelerini getiriyor. Pastalar icecekler. Bayanlar sadece. Dugunu yazicam

didem dedi ki...

Halacim Ece'nin heyecanini gormeliydin. Soylemedigi kimse kalmadi. Herkese ben Flower Girl olucam dedi tanidik tanimadik:))
Bilmem ki sirada Harika ve Gizem var onlara da Ece Cicek kiz'lik yapar. Artik tecrube yapti nasil olsa. cok opuyorum

didem dedi ki...

Icimizdeki Karnaval guldurdun beni alemsin:)) Ben dugunlerde hic gobek atamam hep rezil olurum oyle oyun havasi provasi olsa benim isime cok yarardi:)))

didem dedi ki...

Gizem'cim Ece ogrensin usta olsun senin dugununde de Flower Girl olur:))

didem dedi ki...

Siradan bir balik evet biliyorum, ben de izliyordum. Wedding story hem de baby story vardi. Baby story de bebek dogunca hep agliyordum bebegi ellerine alirken anne-baba. Yok sanirim artik gosterimde degil.

didem dedi ki...

Mavi anne gercekten bizim de sadece filmlerde gordugumuz birseydi. Ilk kez yasadik. Cok tesekkur...

didem dedi ki...

Hypo evet hepsi sanki provasi degil gercek gibi davrandilar. Cok ozenli gelmisler. Yemek damat tarafinin jesti idi:)

didem dedi ki...

Ayla cok tesekkurler. Ece sanirim hic unutmayacak bugunu. Hala anlatiyor:)

didem dedi ki...

Hande evet heyecani aliyor en azindan. Adetleri biraz daha farkli cunku. Nedimeler erkekler cicek kiz ve yuzugu tasiyan cocuk ayri. Soylemezsen kimse ne yapacagini nereye gidecegini bilmiyor:)) Birbirlerine toslarlar:))

didem dedi ki...

Banu evet prova gunu herkes daha bir akli basinda nasilsa esas olay bu degil diye. Bir de gelinle damadin serefine konusma yapma imkani oluyor o yemekte. Cicek kizi yazdim bugun okursun:)) Iyi yapti isini.

didem dedi ki...

Ebru olaya katilan cok kisi oldugu icin sanirim prova, nerede duracaklari ne zaman yuzugu verecekleri ile ilgili. Prova yapmasan karisma ihtimali yuksek. O koridorda gelinden once yuruyeceklerin kiminle yuruyecegi bile onceden planlaniyor. Pek dugun gunu ayarlanacak gibi degil.