5 Ağustos 2011

Bir ikiiii uc


Amerikali anneleri gozlemlemeyi seviyorum, bazi durumlarda oyle farkli tepki verebiliyoruz ki. Asyalilarin, Avrupalilarin Amerikalilarin hepsinin kendine ozgu cocuk terbiye teknikleri var. Bana uyanlari mutlak surette kendi cocuklarima uyguluyorum. Ama yapilan hersey uyuyor mu, tabiki hayir.

Ornek veriyorum, daha yeni dogmus bebegin kendi kendine uyumasi gerektigini dusunenler oluyor.O bana inanilmaz ters. Karsiyim yani. Bebeklere aglasa da bakmiyorlar, aglaya aglaya cocuk bir sekilde kendini sakinlestirmeli diye dusunuyorlar. Oysaki cogu kitap, bir yasina gelene kadar aglayan cocuga bakilmali diyor. Cunku konusamayan cocuk hem ne derdi oldugunu soyleyemiyor hem de o kadar kucuk cocuk henuz simarmak, numara yapmak gibi seyler bilemeyecegi icin aglamasinin mutlaka sebebi vardir ve o sebebin ortadan kaldirilmasi lazim diye dusunuyorum.

Karni agriyordur, altina yapmistir, gazi vardir, actir yada herhangi birsey korkutmustur sadece sevilmek oksanmak istiyordur. Cocuk morarana, sesi kisilana kadar aglatanlar gordum ki oyle ortamda duramiyorum, cok rahatsiz oluyorum, icim cekiliyor.

Ornekler cok, simdi hosuma giden ve kendi ailemde kullandigim bir Amerikan yontemi size. Cocugunuz yapmamasi gereken birsey yapiyor ve sizi dinlemiyor. Hic istifinizi bozmadan en guzeli de kalabalik biryerde herkesin icinde cocugunuza avaz avaz bagirmak zorunda kalmadan "Biiiirrrrrr
 ikiiiiiiiiii " diye sayiyorsunuz. Uc'te hala cocuk durmamis devam ediyorsa derhal kalkip mudahale ediyorsunuz. Tek sart o. Cunku sadece sayi saymak degil bu is. Cocuk onu gorur sayip sayip da birsey yapmadiginizi anlarsa hic dinlemez. Tavriniz kesin olmali, musamaha yok yani.

Ben bunu hem Berk hem Ece icin kullandim ve hala da yapiyorum. Oyle ki esime birkac kez "biiiir" demisligim bile oldu. Onun da bana! Oyle cok kullaniyoruz yani. Az katila katila gulmedik.

Tavsiye ederim, kullanin hayrini gorun. Cocuk alisir da bu sayi sayma isi tutarsa nasil rahat edeceginizi akliniza bile getiremezsiniz. Inanilmaz ise yariyor. Bende hic teklemedi daha.

Didem

31 yorum:

Gul/İnn dedi ki...

belki lazım olur ileride aklımda tutayım :)

MÜTEMADİYEN dedi ki...

Ya bi şey dicem bu sayı saymayı içimizden yapıyoruz herhalde, sinirlerimizi yatıştırmak için :):):)

Nedret dedi ki...

Bebeği ve 3 yaşındaki kızı, üstlerine kapıyı kilitleyip gezmeğe gidenini gördüm. Sorunca ''her ihtiyaçlarını gördüm, ağlar ağlar uyurlar'' dedi kadın. Saçını başını yolasım geldi. Çocukların ağlaması duruncaya kadar bir eridik bittik. Nöbet tuttuk resmen kapının önünde:((

Gizem dedi ki...

annemin de bana karşı kullandığı bir yöntemdir kesinlikle işe yarıyor :))

Ayla dedi ki...

Ben çok mu geç kaldım acaba benim oğlum 3 yaşında yapsam işe yarar mı ki? Yine de deneceğim çünkü bu aralar ailecek çok ihtiyacımız var:)

Turta Tadında Yaşamak dedi ki...

güzel taktikmiş :) acaba her çocukta işe yararmı..

defne dedi ki...

üüçdedikten sonra napıcaz :) dövcez mi :) çocuğum yok, ama bana zor geldi bu sayma işi, sonrasını bilemedim :)

sufi dedi ki...

Güzel bir yöntemmiş bu seninki. Bir de "aaa!burnun akıyor" gibi bir söz de etkili oluyor.Sevgiler.

didem dedi ki...

Gul'in tut tabi, yegenin falan varsa onlarda da deneyebilirsin:))

didem dedi ki...

Mutemadiyen onu hep yapiyoruz zaten ama uce kadar saymak yetmiyor bazen:)

didem dedi ki...

Sevgili Nedret hic sorma ben de cocugu uyurken kapiyi kilitleyip cikan gordum hem de hic endise etmeden. Anneannem ayni sizin gibi ne yapacagini sasirmis cocuk kapiyi acip sokak kapisindan cikmaya kalkismis cunku! Ne insanlar var anlamiyorum. O cocuklara allah yardim etsin.

didem dedi ki...

Gizem ben Engin'e bile kullaniyorum:))

didem dedi ki...

Ayla tam yasi bence dene agir agir say biiiiirr diye. Zaten alisinca daha bir dediginde anlayip durucak. Benim kizim 5 olucak hala ise yariyor.

didem dedi ki...

Turta tadinda yasamak ben yaramayani gormedim burada herkes yapiyor. Ozellikle disarda iken sokakta, restaurantta veya muzede oldugunu dusun...Mucize gibi ise yariyor.

didem dedi ki...

Defne yok canim dovulur mu?:)) Sadece senin ciddi oldugunu anlamali? Diyelim ki cok tehlikeli birsey yapiyor uce e kadar geldin ve hic tinlamiyor o zaman ayaga kalkip yanina gidip mutlaka mudahale ediceksin. Ya o ortamdan cikaricaksin ya ceza verirsin ya eve gotursun . Bir sekilde yapmamasi gerektigini uc'e geldiginde ne olacagini anlayinca bir daha asla yapmiyor, ogreniyorlar. Ben daha 3'e cok nadir geldim. Sevgiler

didem dedi ki...

Sufi o teknik de guzel:)) Laf karistirmak gerektiginde ozellikle. Yada aaa bak kus geciyor.

Zeugma dedi ki...

Süper bir teknikmiş.
İyi ki de uyguluyorsun.
Bir de yemeği beğenmeyen çocuğa başka yemek yapmama yöntemi var.
Çocuk acıktım dedikçe aynı yemeği önüne koymak.. bir, iki, üç...
Açlıktan ölmek üzere olsa bile pes etmemek. Çocuk en sonunda dayanamayıp''Getirr!'' deyip o yemeği yemeyi kabulleniyormuş. Yüzde yüz tutar mı bilmiyorum ama, iyi bir yöntem :))

didem dedi ki...

Zeugma evet o dedigin benim halamin yontemi hatta bana da soylemisti oyle yaparsin diye ben daha hamile iken:))

oyumben dedi ki...

Bu durum bana bir hikayeyi anımsattı:
Dede ninem ile kaç yıldır evlisin?
40 yıldır evlat
Peki ama dede, ben sizi hiç kavga ederken görmedim bunun sırrı nedir?
Otur evlat anlatayım... Nikahımız kıyıldı. Benim at arabasına ninenin üç-beş eşyasını attık ve bizim köyün yolunu tuttuk. Yolda atın ayağı tökezlendi. 'Bu bir' dedim. Yola devam ederken bir daha tökezlendi, ben yine 'Bu iki' dedim. Köye de epey yolumuz vardı. Bizim atın ayağı bir daha tökezleyince 'Bu üç' dedim ve çektim piştovu, atı orada vurdum. Ben atı vurunca başladı bana söylenmeye:
Biz nasıl gideceğiz. Niye durup dururken atı vurdun. Sende hiç akıl yok mu? Bu eşyaları nasıl götüreceğiz?
Ben de döndüm ninene:
"Bu biiirrr" dedim.
O gündür bu gündür, gül gibi geçinip gidiyoruz....

didem dedi ki...

Oyumben harikasin cuk oturmus! Nerden buldun? Saka gibi:)

oyumben dedi ki...

Valla benim bulmam önemli değil. Benden önce Amerikalılar bulmuş. ehi.

MAVİ TUTKU dedi ki...

Tespitleriniz harika..en güzeli yapıyorsunuz. Bu yabancıları anlamıyorum anlamakta istemiyorum aslında. Aile yapımız bence bir çoğundan daha güzel. Gittikçe daha doğruları katarsak hele..

Ben bağrıma bastırayım sıcaklığımızı hissedelim çocuklarımla diye bebek arabası almadım kollarım kopsa bile kucağımda taşıdım hep.:)

Selma Er dedi ki...

Bu da birşey mi..Gizem bana en ufak birşeyde 10..9..8.. diye saymaya başlıyor.Amerikalılara öğret,çocuklar annelerine nasıl sayar diye..Şaka bir yana işe yarıyorsa güzel bir yöntem..Tabii yumuşak bir ses tonu ile..

didem dedi ki...

Mavi tutku tesekkurler. Bence de, bizim bagliligimiz, aile ici yakinligimiz herseyimiz cok farkli. Ne guzel bir babasin cocugunu hep kendin tasimissin. Ilerde soylersin buyuyunce:)

K.C.S. dedi ki...

Bir çocuğun ağlamasına tepkisiz kalmak, hemde çocuk morarana kadar ağlıyorsa...
Birr
İkiii
Cıks ben yapamam (:

birdeneyeyimdedim dedi ki...

Merhaba,
Sanırım bu yöntemi sadece çocuklara karşı değil, herkes birbirine de uygulamalı.
Kızlarımla çatışma içindeyken, böyle bir konu olduğunda ben kendime "sen o yaşta olsaydın ne yapardın?" diye sorduğum zaman sorunu kendi içimde çözebiliyordum.
Aslında erişkinler de uygulamalı bunu! Hemen yanıtlamak yerine, ona kadar saymak gibi....
Hâlâ aynı fikirdeysen yanıtını ver, tersine ulaşmışsan sus...
Dostlukla kalın...

MAVİANNE dedi ki...

aaaaaaaaaa çok şaşırdım
çocukları büyütürken bu yöntemi uygulardım
demek ki amerikalılar benden görmüş :)))
hah hah hah
gerçekten de 3 demeden durudu çocuklar veya 3 demeden yapılacak iş yapılırdı
demek ki dünyanın heryerinde akıl bir
sevgiler öpücükler

hypo dedi ki...

vallahi bizde sayılar yetmez gibi geliyor bana.
100 e kadar sayarım ben:)

didem dedi ki...

KCS yok yok bebekleri aglatmaya ben de karsiyim o yuzden karsi olduklarim ve hemfikir olduklarimi yazdim ayri ayri. Bir iki uc cok guzel bir yontem. Onu kendi cocuklarima uyguluyorum super birsey!

didem dedi ki...

Birdeneyeyimdedim merhaba,
Ne guzel yazmissiniz kesinlikle katiliyorum. Cocuklar buyudukce karsilikli anlasma uzlasma yontemlerimiz degisecek. Sizin dediginizi esim bazen diyor Berk'e. Bazen de 18 yasina gelene kadar biz ne dersek o diyor:)) Hemen yanitlamak tepki gostermek yerine icinizden saymak....Evet!

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

HEMMEN DENEYECEĞİM. AMA KIZIMIN DAHA SAYARKEN NEEEEDEEEENNN DİYECEĞİNDEN EMİNİM :))))