30 Ağustos 2011

Amerika'da hersey buyuk




Burada baslikta yazdigim gibi bir durum sozkonusu, hersey buyuk. Bir restauranta gittiginizde porsiyonlar devasa, sinemaya gittiginizde misirlar koca kovalarda geliyor, en kucuk boyunu bile bitirmek mumkun degilken buyuk hatta ekstra buyuk boylari var. Dusunun kucaginiza koydugunuzda neredeyse gogus hizasina geliyor buyuk boy, icecekler keza ayni. Coca cola'yi bitirmek icin nefes lazim kucucuk cekerseniz hic icmemissiniz gibi bir izlenim oluyor bu sefer hirs yapip bitirmek icin ugrasirsaniz da karniniz kocaman sisiyor. Hic o azimli halinizde iken fotograf cekilmenizi tavsiye etmem cunku basima geldi. Buyuk boy kolali halimle hic Cola icmemis halim gercekten on yas beser kilo atiyor. Yavas yavas tadinda icin, bitirecegim diye sogukkanliliginizi kaybetmeyin derim. Tecrube konusuyor.

Niye konuya boyle girdim anlatayim. Biz Washington'a yerlesmeden once dort sene Texas'da yasadik. Ben o zaman "Amerika'da hersey buyuk" sloganindan habersizim. Ta ki ilk tasindigimiz evde gordugum kocaman, hem karada hem havada hareket kabiliyetli bocekleri gorene kadar! Aman allahim hani isigi actiginizda kara kara birseyler kacisir saga sola sonra carcabuk birseylerin altina girip saklanirlar en azindan Turkiye'de iken oyle bilirdim bocekleri., ben isigi actigimda parlak kocaman bir bocek gordum ki kacmak ne demek heybetli bir sekilde karsimda duruyor. Oyle heybetli ki ustune terlikle patlatacak veya gazete ile vuracak gibi birsey degil. Cok ciddiyim kocaman seltoksu hic hiz kesmeden 10 saniye siktim,  bocegin etrafinda kucuk bir gol olustu, spreyi sikmayi biraktigim anda bocek o golde yuzuyordu hem de hic zorlanmadi hizlica birkac kulakla karaya kuru yere cikti.

Bu bocegin bocek olmadigini hayvan kategorisine girebilecegini dusundugumde kagithavlu tomari ile tuvalete attim. Sifonla beraber akintiya karsi yuzmesi (sirtustu yattigi anda yuzmeye devam edebiliyor geri geri) kanimi dondurdu. Ama ben Turkum ve Turkeri hic kimse yenemez. Biz kimlerle savasmisiz bu bocege mi meydani birakicam kova kova sularla Niagara selalesi etkisi yarattim ve bertaraf ettim. Ama ben de bittim.

Merak edenler icin Cockroach deniyor. Burada Tarantula, yilan ve orumceklerden bahsetmiyorum bile.

Burada hersey buyuk.


Didem

41 yorum:

hypo dedi ki...

fareleri unutmuşsun!

Nalan dedi ki...

iyi bayramlar didemcim...İnsanları da obez zaten :D

Nedret dedi ki...

O böcek heryerde var. Marmaris'e gel de gör.6-7 cm. varlar:(( Yivrenç:((
Milyonlarca yıldır varlarmış, her ilaca bağışıklandıkları için hep de olacaklarmış.Tövbe tövbe Allahın yarattığı ama iğrenç:((

Bikomoko dedi ki...

"karada ve havada hareket kabiliyeti yuksek" :))

burda fazla yok onlardan sydney'de cok var ama. nemli yerleri cok seviyor onlar, bu arada en nefret ettigim daha dogrusu tiksindigim ikinci hayvandir(ilki fare)

isoon dedi ki...

uuu kanım donduuuuu:(((
bu arada büyük boy fast food olayı da kanımı dondurdu tabii:))))

acartolga dedi ki...

Amerikada obezitenin neden çok yaygın olduğunu şimdi anladım.
Böcekle mücadelen fantastik bir filmin senaryosu olabilir.

Deli Anne dedi ki...

Çok ürperdim Didem'im.. ben zerre kadar olanından bile krizlre girerim.. Gelmem ben gayri oralara:)

Sıradan bir balık dedi ki...

didemmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm:)
nefret ediyorum bu böcükten ve sayfamda resmi var!
çığlık atabilirim...

Gul/İnn dedi ki...

bi anda amerika hayalim suya düştü :)

Syhn dedi ki...

ayy kornç yaa. bene nefrete derim.
tarantula dan falan bahsetme sakınnn!!!

didem dedi ki...

Hypo fare olarak Mickey fare disinda bisi gormedim allaha sukur.

didem dedi ki...

Nalan sana da iyi bayramlar. O porsiyonlarla olmamak imkansiz :)

didem dedi ki...

Nedret hamile iken uyurken bir tanesi tavandan ustume dustu!

didem dedi ki...

Bikomoko esas ilginci Texas'da insanlar ne urkuyor ne tiksiniyor. Bahcesindeki koca killi orumcegi kormadan eline alan gordum!

didem dedi ki...

Isoon misiri filmde baslayip evde bitiriyorsun:)

didem dedi ki...

Tolga film iyi fikir ve bocekli gormedim hic! Porsiyonlar normal bir insanin bitirebilecegi gibi degil. Ben cogu zaman esimle bolusuyorum.

didem dedi ki...

Deli anne bu bocek hadisesinden sonra hicbiriniz gelmezsiniz artik. Avucun kadardi abartmiyorum!

didem dedi ki...

Siradan bir balik bir de seni gorup hic kacmadigini dusun. Kabus gibi...

didem dedi ki...

Gul/inn herkes oyle diyor:) Ama bunlar heryerde yok Texas da...

sufi dedi ki...

Hem karada hem denizde hem havada uçabilen yürüyebilen yüzebilen ve kendi kendini yiyerek kendini yenileyebilen başka bir canlı düşünemiyorum.Nükleer silahlara ve radyasyona karşı bile kendilerini geliştirebilmiş bu varlıklardan öğreneceğimiz ne çok şey var kimbilir? Sarılık hastalığına karşı kaynatıp suyunu için diyor eski kitaplar.ÖHHHH diyeceksin belki de, ben de dedim zaten sevgilerimle.Tontini.

MÜTEMADİYEN dedi ki...

Tam benlikmiş..:):) Sen yine iyi bir mücadele vermişsin..:):) Korkuunnççç...ıyyy..

Gizem dedi ki...

böceklere ve örümceklere karşı aşırı bir tiksinmem var.. Fobim yani evde bir böcek görsem anında çığlık modundayım. modundaydım aslında şimdilerde kendi işimi kendim hallediyorum :D herhalde ben o böcek(ler)le karşılaşsaydım komada girerdim tebrik ederim :))

didem dedi ki...

Sufi bocek degil uzayli adeta. Nasil komplex bir varlik bunca seyi yapabiliyor degil mi? Bir de goruntusu daha sirin olsa:))

didem dedi ki...

Mutemadiyen cok guzel savastim. Gorulmeye degerdi:))

didem dedi ki...

Gizem'cim sorma ben de oyleyim ciglik atmiyorum ama oldugum yerde kalakaliyorum. Bu Texas'dakilerden sonra Turkiye'deki kara fatmalar falan bana viz gelir. Burada sivrisinekler bile kocaman biliyor musun?:))

nalan dedi ki...

L.A da ben de görmütüm,apartmanın çöp odasında.Epeyce büyüktü ama nen böcekten korkmam,evin içinde olmadığı için pek tepki vermeden basıverdim üzerine...
hani,ben buradan da her boyunu tanımıştım belki ondan şaşırmadım.
En kötüsü ve başolmazı kalorifer dairesinden yayılanlardı, lojmanlarımızın korkulu rüyasıydı:((

içimizdeki karnaval dedi ki...

Ayy içim kalktıı hayal ettim de ...illet olurum kara fatmalara..Halkım neden o böceklere Kara Fatma demiş hala anlamış değilim...Tarifin ürkütücü Didemciğim ...
Tebrik ediyorum azminden dolayı , bende olsam aynısını yapardım hatta..Sonrasında evi birde tütün ilacı ile ilaçlattırıdım...En kokrtuğum ,ürktüğüm ve tiksindiğim sey ayakalrı dörtten fazla olan tüm canlılar :(((

nihansu dedi ki...

En sevdiğim yemek olan biber dolmasını gurbette olduğum yıllarda yapıp yemek istemiştim :))
O yıllarda eşimle Chicago'da yaşıyorduk ve sadece 2 adet biber dolmasını 1 haftada bitirebilmiştik. Her öğünde bir dolmanın dörtte birinden bir porsiyon çıkıyordu. Artık içini nasıl doldurduğumu sen düşün :))
Patlamış mısırların, cola kutularının büyüklüğüne ben de hayret etmiştim. Aldığım kahve her zaman çocuk boyundaydı. Hiç bu kültüre alışmak istemedim, alışamadım ve inanması güç ama Amerika'da oldukça kilo vermiştim. Başlığı gördüğüm anda anılar canlandı gözümde :)) Neyseki bu tür böceklerle hiç karşılaşmamıştım, sadece her adım başında sevimsiz sincaplar oluyordu o kadar. Böceğin yüzmesi de gerçekten ilginçmiş, gülümseyerek okudum yazdıklarını. Zaten her yazında kendi yaşanmışlıklarımdan bir parça buluyorum. Bu yüzden de çok severek okuyorum.

didem dedi ki...

Nalan hosgeldin! Bana blogunun adresini yazabilir misin? LA dekiler eminim daha bir efendice daha bir normaldi. Texas'dakileri gormelisin. Sevgiler

didem dedi ki...

Icimizdeki karnaval Texas'da evinde yilan her turlu hasere tarantula hamster cesit cesit sey besleyen hatta hayvanlari icin dondurulmus fare alan gordum! Inanilmaz!!!

didem dedi ki...

Nihansu demek senin de Amerika gecmisin var, ne guzel. Bilmiyordum. Biber dolmalarinda guldurdun beni. Aynen bir dolma bir aileye bedel! Sincaplar bizim Tr deki sokak kedileri gibi. Bir keresinde ilk geldigimizde evleri geziyorduk daha kapiyi acarken bir sincap zavali Berk'in bacaklarinin arasindan firladi kostu ve gecti cocuk kekeme oluyordu:)) Iyi korku yerlesmedi ustune.

Nedret dedi ki...

Nalan'ın isminin üstünü tıklasana:)))

oyumben dedi ki...

Bence böcek değil o. Gregor Samsa evinize gelmiş. ehi.

Zeugma dedi ki...

Büyük boy olayı yüzünden 150-200 kiloluk obezler de var dimi Didemcim? Onlar da büyük olmuş yani :))

Ben böceklerden hiç korkmam ama bu felaketmiş :S Ama hiç yakışmadı bu böcek koskoca Amerika'ya...

Gezi/yorum... dedi ki...

Amerikada hersey obez sanırım :)

didem dedi ki...

Nedret tikladim ama birsuru blog cikiyor. Hangisine bakmali bilemedim

didem dedi ki...

Oyumben ne oldugu belli degil onun:)

didem dedi ki...

Zeugma bu dedigim bocek Texas'in ikliminden dolayi sikca gorunen bir hasere. Sadece o da degil Texas'da yilan dahi gordum hem de hemen bizim evin onundeki cimenlik alanda! O porsiyonlarla obez olmamak mumkun mu Zeugma. Simdilerde saglikli beslenme uzerinde cok duruluyor. Her menude kalori cetveli de var.

didem dedi ki...

Gezi/yorum hersey kocaman:)

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

DİDEMCİĞİM BUNLARDAN İZMİRDE DE VARDI :)) HERHALDE SICAK İKLİMDE OLUYOR BU UÇAN HAMAM BÖCEKLERİ. BUNUN BİR TANESİ BİLE ODADA DOLAŞIRKEN UYKUMDAN UYANIRDIM, IIIIHHHHHH AKLIMA GELDİ :((( TAM ÖLDÜREYİM DERKEN FOŞUR FOŞUR ÜZERİME DOĞRU UÇARDI :((((((

didem dedi ki...

Zuhre'cim ilahi guldurdun beni:)) Tam oldureyim derken ustune ucunca seni dusundum de:)) Yok bu benim dediklerim hamaboceginden kat be kat buyuk ve tombul. Etli butlu bizim bocekler bunlarin yaninda zarif kalir..