11 Temmuz 2011

Pot kirmak



Bilmeden kirdigim potlar doludur. Kimini sonradan eve gelip dusununce farkederim, kimini o an, kimini hemen yakalayip kurtarabilmisimdir ama bazisi icin cok gectir, utanmaktan, uzulmekten baska yapacak birsey yoktur.

Saniyorum hepimiz pot kirariz. Oyle dusunup teselli bulmaktan baska carem yok.

Ben daha cok olum haberlerinden ne diyecegimi sasiririm. Birine taziye telefonu acmak yada birkac birsey soylemek benim icin olumden beter.

Bir kere ne zaman bir olum haberi alayim gayri ihtiyari gulumserim. Tamamen refleks, bilerek yaptigim birsey degil. Babam da oyle. Yani suc bende degil babamdan bana gecmis. Bazilarina boy pos guzellik, gur saclar, hokka burun, zeka, gecer bana bu gecmis.

Saka bir yana boyle durumlarda karsimdakini teselli edeyim rahatlatayim derken konustukca daha icinden cikilmaz hale sokarim. Halbuki en guzeli "basiniz sagolsun" deyip orada bitirmek.
En son basima gelen seyi anlatayim. Turkiye'deki uzaktan bir akrabamizin babasinin kalp krizi gecirip hemen sokak kapisina yigilip kaldigini ve o sekilde hayatini kaybettigini ogrendim. Cok uzuldum, hemen kizini aradim ve neler neler dedim. Basiniz sagolsun'dan sonra devaminda birseyler soylemek istedim. Ikindim sikindim ya daha beter olsaydi kapisinin onunde kimse farketmese gunlerce kalsaydi dedim, ay ben ne dedim onu duzeltiyim derken ya kalp krizinden sonra felc gecirseydi o zaman daha beter dedim! Halbuki olumden beter ne olabilir. Esim el kol isareti yaptikca anlamadim kurtarmak isterken batirdim da batirdim.

Pot kirmak ne berbat birsey! En guzeli ne yapacagini bilemedigin zaman lafi uzatmadan kisa kesmek.

Didem

35 yorum:

yaruze... dedi ki...

Taziye ziyaretleri ya da konuşmaları gerçekten güç işler.Neticede karşında acı çeken biri var ve ona söyleyeceğin hiçbir şey onu teselli etmeye yetmez.En iyisi Başınız sağolsun,Allah sabır versin deyip elini omzuna koymak ve yanında olduğunu hissettirip destek olmaya çalışmak sanırım.
Sevgiler Didem...

Nedret dedi ki...

Ay Didem yaa... Gece gece hiç güleceğim yoktu:))) Çok tatlısın yaa... Ben de çok potçuyumdur da, böyle açık kalple anlatanlara bayılıyorum:))

Deli Anne dedi ki...

Ah Didem'im ah, daha geçenlerde böyle bir zırvalamam oldu benim de.. Ben uzatmadım da laf ağzımda döndü dolaştı bir garip oldum.. ne diyeceğimi bilemedim velhasıl..

Evet nedense -tek cümle; iki kelime- sanki çok zayıf kalıyor gibi geliyor da insan birşeyler daha eklemek istiyor değil mi? Bir de -başın sağolsun- deyip hayata dönmek gibi ardından o da burkuyor beni..

Bütünüyle zor iş ölüm işi.. şaşmak da normal aslında

Hande dedi ki...

benimde en sevmediğim konuşmalar baş sağlığı dilemek için olanlardır. Sonuçta ne desek herşey anlamsız, acıyı azaltmıyor. O yüzden imkan varsa telefon yerine yanında olmayı tercih ediyorum. Telefonda konuşmak hepten zor :(

Aslısın dedi ki...

Didem, yani güldürdün ya şöyle bir durumda, sana ne diyeyim:)
Ben de ne diyeceğimi bilemediğim için nasıl saçmalarım, bir duysan. Dediğin gibi üzüldüm de ve sarıl hatta gerekiyorsa, çeneni kapa derim kendime durmadan.

Bu huy da bana babamdan geçmiş sanırım: Bir arkadaşının eşi vefat etmiş, arıyor, kem küm saçmalıyor, konuşma bitiyor tam kapatırken adama "yengeye selam!!!" diyor. Böyle, genetik işte:)

Meyra dedi ki...

Didemcim bazen insanın nutku tutuluyor kasılıp kalınca saçmalayabiliyor işte..Bu hepimize zaman zaman olur takılnma ama en iyisi bildiğin tek kelimeyle işi bitirip uzatmamak sanırım..Biz Türklerin genlerinde var bu uzatmalı merasimli konuşmalar senin değil hepimizin kusuru:)

Esinti dedi ki...

sana bişey dicem hepimiz pot kırıyoruz be didoşcum :)

Nihan Sarı dedi ki...

merhaba,
şu an tatildeyim ve otelin bilg. kullanıyorum:))20 temmuz da yazamam,hala evime dönmemiş olacağım,doğum günün kutlu olsun,vakit bulamam,müsait olamam...:))sanalda olsan seni tanımaktan mutluyum burçdaş,umarım birgün yüzyüze de görüşebiliriz....happy b.day :))

oyumben dedi ki...

"Daha kötüsü de olabilirdi" ile başlayan cümleler çok eğlenceli olabiliyor. :)

acartolga dedi ki...

Pot kırmak bizi korkutmasın, kalp kırmayalım...

AskinAy dedi ki...

öncelikle canim Allah herkese gecinden versin ama güldürdün beni canim yaaa fakat ciddi ciddi bugün nedense benimde aklimdan gecti bu düsünce biliyormusun demekki senin blogunda okuyacagim varmis ki aklimdan gecmis:)yaa diyorum bende bassagligi dilemekte cok zorluk cekerim hani ne denir mishali?!! cok haklisin zar zor basin sagolsun diyip ortamdan uzaklasmak en dogrusu bencede canim!!
Allah herkese uzun saglicakli ömürler versin tatlim!!sözlerimi burada noktalar iken en güzel cümle bu olsa gerek:)

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

Didemciğim hepimiz yapıyoruz ara ara bu pot kırma işini :)
Ölüm tüm sözlerin sükuta erdiği, sonlandığı bir durum aslında.Eminim karşındaki senin ne kadar üzüldüğünü ve o anda ne kadar çaresiz hissettiğini anlamıştır canım.Üzme kendini..

Sevgilerle.

hypo dedi ki...

ahhh Didem, benim hastalık durumlarımı yazmışsın:)
ahh ben kaş derken göz çıkaran bir adamım!
o kadar saçmalıklar yaparım ki, bir kitap haline bile gelebilir.
:)

K.C.S. dedi ki...

Hepimizde oluyor yer yer. Pot kırdığını anlayınca düzeltmeye çalışırken daha da çöpleşiyor durum genellikle (:

sufi dedi ki...

Didem'cim bir ölüm haberi duyduğunda "gözünüz aydın" dediğin oldu mu peki? Nasıl beterin beteri varsa potun da potu var galiba.Sevgilerimle tontini.

Gizem dedi ki...

Allah rahmet eylesin. Olur böyle şeyler bende böyle durumlarda ne yapacağımı bilemem.. Bizim tanıdığımız biri mi..

Gizem.

didem dedi ki...

Gonul en dogrusu da o...Kisa ve oz olmak

didem dedi ki...

Sevgili Nedret acik acik yazdim sizden hicbirsey saklamiyorum:) Pot kirmak cok kotu

didem dedi ki...

Deli annecim dedigin dogru tek cumle bunca uzuntuye az diye dusunuyorsun, bu sefer konustukca beter oluyor. Imdat.

didem dedi ki...

Hande telefon en kotusu. Kekeliyor insan resmen.

didem dedi ki...

Aslisin olamaz!!! Yengeye selam feci imis. O tur potlarim da oldu benim. Cok kotu. Ben esas boyle durumlara karsidakinin yuzunu merak ediyourm. Umarim anliyorlardir halimizi.

didem dedi ki...

Meyra hakikaten biz oturur oturur tam kalktigimizda kapi onunde konusmaya baslariz degil mi?:))Her seyimiz merasim. Dogru soyledin.

didem dedi ki...

Nalan sagol kendimi iyi hissetirdin...

didem dedi ki...

Nihan'cim sana imrendim. Iyi tatillerrrr!!! Sen ne kadar dusunceli ince bir insansin. Dogumgunumu nerden bildin, valla sasirdim. Cok ama cok tesekkur. Ilk kutlama senden geldi. Bende gercek yasamda tanismayi sohbet etmeyi cok isterdim...Hic belli olmaz belki birgun...opuyorum

didem dedi ki...

Oyumben hic sorma. Daha kotu ne olabilir ki...

didem dedi ki...

Acartolga ne guzel soyledin. Bunlar en azindan bilerek ve kotu niyetle yapilmis seyler degil. Oyle avunuyorum...

didem dedi ki...

Askinay ne guzel soyledin. Allah herkese guzel, uzun omur versin. En guzeli basiniz sagolsun demek ve orada birakmak.

didem dedi ki...

Zuhre'cim tabi karsidaki sesini cikarmiyor ama benim utancim bana yetiyor. Her bassagligi konusmasinda cok utaniyorum. Kendine iyi bak.

didem dedi ki...

Hypo yok sanmam beni gecemezsin belki kapisiriz ama gecemezsin:) Pot kralicesiyim ben

didem dedi ki...

KCS duzeltmesen daginik kalksa inan belki daha iyi olucak. Kurtarmak en beteri oluyor. Birak daginik kalsin degil mi?

didem dedi ki...

Sufi yoksa onu da sen mi dedin "Gozunuz aydin" diye? Aman allahim insan gercekten ne diyecegini sasiriyor. Hakikaten sen mi dedin bak merak ettim simdi. Tuh ya!

didem dedi ki...

Gizem'cim blogunu keyifle takip ediyorum. Mudavimin oldum. Cok iyi gidiyorsun renkli renkli sayfalar, icim aciliyor. Cok hos.
Ya hic sorma sen Zerrin ablalari taniyor musun annemle kuzenler. Onun babasi kalp krizi gecirmis. Belki halam tanir. Ethem Ungor.

banu(çifte kavrulmuş hayat) dedi ki...

Didem'cim sabah,sabah yüzümüü güldürdün,çok yaşa sen:))
ne güzel,ne içten yazıyorsun, seviyorum seni okumayı:)

MAVİANNE dedi ki...

ayyy canım hiç üzülme insan bazen öyle şeyler söylüyor
napacaksın üzüntüden o da seni mahzur görmüştür

K.C.S. dedi ki...

Dağınık kalmasınada insanın içi el vermiyor ki o anda (: