22 Temmuz 2011

Cocuklarla 5 Km kosusu

 Yaklasik iki senedir kosuyorum. Ilk baslarda 10'ar 15'er dakika zorlukla kosabildigim kosuyu su an bir saate cikardim. Cok zamanimi aldi, cok ugrastim ama kazancim sadece kendime olmadi, farkettim ki cocuklara da  ornek olmusum, cunku onlar da merak saldi kosuya. Baktim ikisi de istiyor, yapariz diyorlar, ucumuz icin kanser yararina bir 5K (5km) kosusuna yazildim. Derby Days 5k.  Berk tamam da hala Ece'nin bu kosuyu yaptigina inanamiyorum!

Yaz donemi boyunca sevgili arkadasim Diana bir kosu klubu baslatti. Pazartesi aksamlari saat yedide bulusup kosu sahasinda tur  atiyoruz anneler ve cocuklari hep birlikte. Bazen babalar da katiliyor. Hedefimiz bes kilometre.  Ece'nin bu yasta bu kadar hevesle kosmasi beni sasirtti, daha 4 yasinda. Hem de yoruldugu yerde dursa yuruse bile istikrarli bir sekilde bes kilometreyi  tamamladigini gordum. Cok sevindim. Cocuklarim benden gorup heveslendikleri birseyi yapiyor, hem de kendi istekleri ile zorlamadan. Bundan guzeli olabilir mi?



Bende her kosudan sonra odul olarak faydali birsey secebilirsiniz diyorum markete alisverise gittigimiz zaman. Yogurt, meyve, sebze, findik fistik ne olursa. Sadece abur cubur olmayacak. Cipsleri onlar yatinca ben gizli gizli yiyorum buarada. Saka saka.

Sabah erkenden yaris yerine gidip t-shirt ve numaralarimizi aldik, ayakkabilarimiza hizimizi gosteren cipleri taktik. Kosu, hiziniza gore bolum bolum. En hizli kosanlar en onde yerini aliyor, daha yavaslar biraz daha arkadan ve en agirlar ve yuruyenler ise en arkalardan basliyor. Hali ile biz en arkadan basladik.



Daha ilk bes dakika Ece'nin bana ne dedigini tahmin edin: "Anne, tuvaletim geldi!". Gelmemistir hadi canim sen devam et, iyisin diye diye bir gidisimiz var ki gorulmeye deger.



Berk Ece ve ben kalabalik dagilana kadar elele gittik. Sonra dura kosa ilk iki mili cok iyi kossak da son milde Ece'nin suratindan cok yoruldugunu gordum hadi canim cok iyisin bak su direge kadar bak su kopruye kadar diye diye kostuk durduk.Ne zamanki  BITIS yazisini goduk Ece'ye hadi Ece'cim o yaziyi kosarak gecmen lazim, baba da seni bekliyor, kos babaya dedim ve elini biraktim. 



Canim can havali ile babasina cimenlere kosmasiyla herkes "hayir hayir bitise kos, oraya" diye bagiriyor. Etraftaki insanlar hep Ece'yi alkisladi cok iyi gidiyorsun, bravo diye bagirdilar agzi kulaklarinda bitise kostu bitirdi bizimki.



Odul olarak yaris sonrasi dondurma aldik bizim kosuculara. Ilk 5k basari ile sonuclandi. 47 dakia surdu. Cocuklarimla gurur duydum. Insallah omur boyu sporla icice olurlar.




Didem

38 yorum:

Nihan Sarı dedi ki...

bravo çocuklara...didem ne zaman koşacak tekrar diye düşünüyordum dün...bugün okuyunca iyi oldu...ben çok seviyorum bu koşu postlarını...

hypo dedi ki...

ne güzel:)
teşvik ettiğiniz için de sizi de tebrik ederim.
bazen şu amerikalılara kızıyorum da bu spor olaylarında kendilerini kaybediyorlar. bu iyi bir şey:)

Selma Er dedi ki...

Hepinizi çok çok tebrik ediyorum..insanın her zaman bir veya daha fazla gerçek amacı ve hedefi olmalı..çocukların da güzel bir amaç uğruna hedefe koşması gurur verici..öptüm hepinizi..koş didem koş..koş berk koş..koş ece koş..alkışla selma alkışla..

Nedret dedi ki...

Sen çok iyi bir örnek annesin Didem'ciğim. Tebrik ederim seni. Başardıkları için çocuklarını da tabii:))

Gizem dedi ki...

Çok özendim size süpersiniz ya !

K.C.S. dedi ki...

Of! Koşmak (:

içimizdeki karnaval dedi ki...

Bravo vallahi Didemciğim , ne güzel bir örnek oluyorsun çocuklarına...Spor hayatın bir parçası , aşılamak da önemli...
Aferin Ece ye nihayetinde tamamlamış.İnşallah hep sever emeğin de karşılığını bulur canım :)

didem dedi ki...

Nihan'cim cok sagol. Nasil da takip eder beni arkadasim:) Cocuklari da kendime benzettim sonunda

didem dedi ki...

Hypo cocuklari da kosucu yaptim. Burada ilginctir buyuk kucuk herkes kosuyor. Bir yasam tarzi resmen.

didem dedi ki...

Halaciiiiiim irili ufali kosuyoruz. Kos kos nereye kadar. Didem nereye kosuyor. Op Didem op Selma'yi op:)))Cok tesekkurler

didem dedi ki...

Sevgili Nedret cok tesekkurler. Baka baka bana benzedi cocuklar. Ileticem guzel sozlerini...

didem dedi ki...

Gizem'cim Ece'yi gormeliydin cirpi bacaklari ile pitir pitir kostu.

didem dedi ki...

KCS niye oyle dedin simdi?:))

didem dedi ki...

Icimizdeki karnaval bu isi huy haline getirirlerse hem kilo almazlar hem saglikli olurlar. Burada obez cok, pizzalar donutlar havada ucusuyor. Bir sekilde sporla icice olmalari sart. Cok tesekkurler arkadasim.

Profösör dedi ki...

Çocuklar sporla ruh ve beden olarak olgunlaşabiliyorlar. Teşvik etmek gerek..

Gul/İnn dedi ki...

harikalar gerçketen...ama örnek olan kim bi bakamak lazım :)

Gumus Ay dedi ki...

Sevgili Didem;tatilde olmam nedeniyle yazılarını bugün okudum ve topluca cevap yazıyorum:)öncelikle yeni yaşını (18):)kutluyorum.Sevdiklerinle ve ailenle hayırlı yıllar diliyorum.Önemli olan ruh yaşımız ,bende ruhsal ve bedensel olarak yaşını göstermeyenlerdenim ama çocuklarımın benden büyük olduklarını görünce oldukça duygulanıyorum.
Spor spor spor benimde hayatımda vazgeçilmezim .Seni ve çocukları kutluyorum.Umarım sağlığımız elverir ve bizler hep sporla iç içe oluruz.Çocuklarına örnek olmanda ayrıca takdir konusu.İleride ektiklerini biçerken hem kendinle hem de çocuklarınla daha da gurur duyacaksın.SEvgilerimle

K.C.S. dedi ki...

Koşmak güzel şey. Bana güzellikleri hatırlatır hep. Ondan öyle dedim (:

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

Didemciğim braaaavooooo, önce sana sonra da yavrularına.Hele hele 4 yaşındaki kızına hayran kaldım. Ne güzel sporla iç içe yaşamak ! Hepinizi tekrar tekrar tebrik ederim!

Profösör dedi ki...

:)))

Ayla dedi ki...

Sizi çocuklarınıza spor konusunda örnek olduğunuzu için çocuklarınızda başarısı için tebrik ederim.Hiç kolay değil o kadar yolu koşmak Eceye hayran kaldım...

MAVİ TUTKU dedi ki...

Koşuyu bir saate çıkarmak mı..valla kutlarım.

acartolga dedi ki...

Beş kilometre koşamam ama hemen her gün kilometrelerce yürüyorum. Çocuklarınla birlikte 5 km'lik parkuru tamamlama çabanızı keyifle okudum. Ne iyi yapıyorsunuz, ne yazık ki Türkiye'de insanı spor yapmaya/koşmaya motive edecek bir sosyal yapı yok. İnsanlar geçim derdinde, daha bir dolu sorun ve olanaksızlıklar...
Blog yazarlığı konusundaki yazına yaptığım yoruma verdiğin cevaba istinaden: Ben de seni iyi ki tanımışım Didem, çok blog geziyorum ama düzenli okuduğum ve yorum yazdığım blog çok az. Yazılarını keyifle okuyorum. Doğallığın ve içtenliğin hoşuma gidiyor kısacası... Ankara'dan sevgiler.
Tolga.

E S M İ R dedi ki...

Didemciğim,
Çocuklarına ne güzel örnek bir annesin sen..azmin sonu hedefe koşarak gerçekleşmiş:))her iki kardeşi ve seni kutlarım didemciğim...

sevgilerimle...

didem dedi ki...

Profesor oyle cok faydasi var ki. Hem kafa hem vucut sagligi icin...
Tesekkurler

didem dedi ki...

Gul/inn cok tesekkur. Ornek karsinda:) Bakiniz ornek 1.

didem dedi ki...

Gumusay cok tesekkurler. Hep birlikte. Cocuklar ne gorurse ona hevesleniyor o yuzden yaptiklarimiz onemli. Cok memnunum onlarin da benim gibi spor yapmayi sevmelerine.
Tatil nasildi? Hosgeldin!

didem dedi ki...

KCS tamam ben de kotu anilar depresti sandim:) Aman iyi olsun

didem dedi ki...

Zuhre'cim cok tesekkurler. Ece'yi bitis cizgisine kosarken gormeliydin eli ayagi bir yerde kostu canim:)

didem dedi ki...

Ayla cok tesekkurler. Ece beni de sasirtti:)

didem dedi ki...

Mavi tutku evet 10 dakika kosamayan ben artik bir saat kosuyorum. Insan yapamam dememeli. Ben kosabilecek en son kisiydim belki de.

didem dedi ki...

Tolga cok tesekkur. Dedigim gibi hem okuman hem yorumlarin cok hosuma gidiyor. Senin yazilarin da son derece samimi, konusur gibi yaziyorsun. Nolur devam et.
Turkiye'de aslinda kosular duzenlenebilir, olsa eminim katilim da cok olur cunku sporcumuz cok. Birilerinin bu ise el atmasi lazim.

didem dedi ki...

Esin'cim cocuklara iletiyorum yazdiklarinizi. Cok memnun oluyorlar biyikaltindan guluyorlar:))
Cok tesekkur, bizi izlemeye devam et kosulara devam...

oyumben dedi ki...

Nedense hiç acelem olmuyor. :)

MAVİANNE dedi ki...

canımmm seni ve çocukları kurluyorum
harikasınız
seni örnek almaları kadar güzeli yoktur sanırım
sevgiler

MAVİ TUTKU dedi ki...

Haklısınız bayağı gezdik. Palnda olmayan yerlerde eklenince yorucu oldu, bir de birbiryle zaman zaman didişen iki kardeş, 35-40derece sıcaklıkta klimasız bir arabayla bazen günde yüzlerce km., kalacak yer bulmaktaki sıkıntı vs, erken bıramama neden oldu. Zaten bu güzergah bir kerede de gezilmezmiş doğrusu.

Tatil yerlerindeki bir çok esnafın yaptığı fiyat arttırmak değil şu gelenleri iyi bir kazıklayıp gönderelim demek gibi. Yükümüzü 3 ayda alalım 9 ay yatıp yiyelim; ne güzel!

Foçayı sevdim gerçekten, diğer yerlerin bir çoğuna gitmiştim foçaya gitmemiştim. Bu geziyi oraları çocuklarımda görsün fikirleri olsun diye yaptım daha çok.

banu(çifte kavrulmuş hayat) dedi ki...

Harikasın!Davranışlarla örnek olmak en güzeli.Tebrik ediyorum hem seni hemde minik koşucularını:)

Zeugma dedi ki...

Örnek annenin örnek çocukları..
Çok güzel! Berk'in okuma sevdasına da hayran kalmıştım..
Kutluyorum sizi. Şahanesiniz :)