18 Temmuz 2011

Cesit cesit bloglar



Bloglarin arasinda gezinirken bazen degisik degisik hayatlara, evlere, dunyalara girdigimi farkediyorum. Kimi cocugunu, kimi esini,  kimi bunalimlarini, kimi anilarini, kimi siirlerini, kimi yaptigi yemeklerini yaziyor.

Dili cok sert olanlar veya samimi bir dilde yazanlar, ciddiler, gundelik olaylari veya gezdigi yerleri yazanlar var. Okurunu tersleyene bile rastladim. Yorumu kisa tutanlar, uzun tutanlar, blogunuza sik sik girip daha bir kez yorum yazmamislar var. Herkesin tarzi farkli.

Goruyorum bazilariniz bulusuyor, tanisiyor, arkadas, ahbap hatta dost oluyor. Yada onceden dost olup da yazanlar var,  ana-kiz ve abi- kardes  yazanlari taniyorum. Beni blog dunyasi ile sevgili Selma Halam tanistirdi. (Selma Er). O olmasa boyle bir dunyadan haberim bile yoktu.

Elestirenler arasinda yapici ve hos elestiri de  yapanlar var, kotu, olumsuz, hatta yaralayici elestirenler de. Kadini, erkegi, yaslisi, genci, ogrencisi, emeklisi var.

Bunca insan ,bunca degisik karakter nasil olmus da bir yerde toplanmis ve surekli etkilesim halindeler ne ilginc degil mi? Durup dusununce cok enteresan hakikaten. Bu insanlarin hicbir ortak yani yok ama bir baglari var.

Bu blog yazma isi cok zevkli imis en guzeli de sizleri tanimak...Iyiki varsiniz...Herbirinizi ayri ayri tanimaktan cok memnunum.


Didem

27 yorum:

Turta Tadında Yaşamak dedi ki...

benimde blog dunyasina girisim ani oldu.. yemek bloglarini takip etmeyi severdim, derken yeni bloglar kesfettim. anladim ki her konuda yazilabiliyor, bende karar verdim acmaya.. hemen kankami aradim ve blog aciyoruz dedim :) ilk once nerden ciktigini anlayamadi ama uydu bana sagolsun..9-10 aydir yaziyoruz kendi capimizda, keyifli birsey gercekten.. hic gormediginiz tanimadiginiz, baska sehirlerden hatta ulkelerden insanlarla iletisim halinde oluyorsunuz ;)

hypo dedi ki...

bahsimiş geçmiş:)
abi-kardeş.
anne kızı kim acaba?:)

beni güney kore'ye uçur dedi ki...

Blog o insanların kendilerini özgür hissettikleri tek şehir olsa gerek.

Sen de iyi ki varsın, iyi ki bizlerlesin amerikalı :)


http://kacikturuncu.blogspot.com

Aslısın dedi ki...

Burada başka bir dünyam ve başka bir halim var gibi geliyor ve çok seviyorum bunu.

Sen de benim bloglar sayesinde tanıdığım ve tanıdığıma çok mutlu olduğum bir tatlı kadınsın.

MAVİANNE dedi ki...

gERÇEKTEN DE ÇOK İLGİNÇ BU BLOG ALEMİ. sEN YAZIYORSUN KENDİ HALİNDE PC nin başında. Ama bilmiyorsun kimler okuyor seni, ne düşünüyorlar. Ancak kuvvetli bir iletişim olduğu kesin. Öyle güzel gerçek dostlar buldum ki ben burada, inanılmaz.
sevgilerle didemciğim.

Meyra dedi ki...

bence en güzel ortak yönümüz paylaşımcı ve yazma tutkumuzun olması.Birleşincede ortaya nefis tılsımlı bir dünya çıktı işte..Keyfimiz ve paylaşımlarımız hiç bozulmasın canım,senin gibi gurbet ellerde cici bir blog arkadaşı tanımakta şahsen çok keyifli:)

nihansu dedi ki...

Kendi adıma üç yılı geçti blog dünyasına karışalı... Ben de değişik insanlar tanıdım, farklı hayatları okudum. Kimisini keşke hiç tanımasaydım dedim kimisi içinse iyi ki tanışmışız...
Özgürce yazılabildiği ve blog ritüellerine takılı kalınmadığı sürece blog yazmayı seviyorum, okumayı da...
Ve bu blogla karşılaştığım için çok mutluyum.

Deli Anne dedi ki...

Ben en çok dünyayı geziyormuş gibi hissetmeyi seviyorum.. snaki bu yolla oturduğum 4 duvar arasında astral seyahat yapıyorum ve birbirinden çeşitli insnalar, yaşamlar tanıyorum..

Bir zamanlar dışarlarda gözlemlediklerimi şimdi evden yapıyorum

Ve sen de iyi ki varsın, iyi ki burdasın didem'im:)

Gul/İnn dedi ki...

bloglar çok ilginç..herkes kendinden kendince birşeyler katıyor..bazen yazılanlar sadece bir deftere yazılmış hissi uyandırsada kimbilir o yazıyı dünyanın farklı yerlerinden kimler okuyor..blogumu ve blogları seviyorum..henüz bir buluşmaya dahil olmadım ama türkiye'ye gelince tanışmak istediklerimdensin..iyiki bloglar aracalığı ile kesişmiş yolumuz aslında dünya küçükmüş bloglarla..

sevgiler..

MAVİ TUTKU dedi ki...

Blog dünyası çok hoş gerçekten.
Konuşamadığımız şeyleri yazıya dökebiliyoruz, konuşsak çıkmayacak şeyler çıkıyor ortaya..iç dünyalar.

E S M İ R dedi ki...

Blog dünyası bir bakıma hayatın ta kendisi!..hayat farklı renklerle anlamlı!.ve gerçekten o her tür rengi bu ortamlarda görebilmek mümkün..herkes kendi tercihlerine göre blog yazıyor..o tercihleri seçmek ve süreci de yine kendine göre belirlemek çok büyük bir rahatlık..özgürlük güzel şey! kanatlanıp uçuyoruz adeta!hem de bir 'tık' kadar kolay ve okyanus ötesi uzaklıklara yakın olabiliyoruz bloglar sayesinde..ama o yakınlığı da kalıcı kılan blog yazarlarının samimi uslubu ve sıcaklığı oluyor...

sevgili didemciğim sen de iyi ki varsın...ve iyi ki bloglarımız dokunmuş birbirine ben de memnunum bu hoş paylaşımdan...

Sevgilerimle...

acartolga dedi ki...

Blog yazarı içten olmalı, kasıntı olmamalı, konuşuyor gibi yazmalı, deneme tadında yazabilir, günlük biçiminde yazabilir, yemek kitabı okunduğunu düşündürtebilir, gezi yazısı formatında olabilir, anılarını yazabilir... Blog yazıları çok uzun olmamalı ve kolay anlaşılan bir dili olmalı. Yazdıklarını fotoğrafla destekleyebilir ancak çok sayıda fotoğraf yazınınj boğulmasına neden oluyor. Güzel bir konuya değinmişsin Didem, anlatımın da güzel. Yine de okuyup okuyup da iki satır yorum yazamayanları veya yazmayanları anlamakta güçlük çekiyorum. Yorumlarım uzundur benim de

didem dedi ki...

Turta tadinda yasamak hosgeldin!
Ne guzel birsey kanka ile blog acmak. Genelde hep birileri ile oluyor zaten bu is. Sonra ondan ona bundan suna derken insan birsuru guzel blog taniyor. Bak mesela seni tanidim simdi.
Cok tesekkurler yorumuna.

didem dedi ki...

Hypo- kendinden bahsedildigini de hemen anlamis:) Anne ve kiz yazanlardan biri Red riding hood idi.

didem dedi ki...

Beni guney kore'ye ucur- ben Kore'ye ucunca anlayacagim ozgur oldugumu:))

didem dedi ki...

Aslisin duygularimiz karsilikli, seni okumaktan oyle sevk aliyorum ki... Girgir samatani mi soyliyim, uzgun halini bile esprili anlatisini mi??? Her halin seker senin:)

didem dedi ki...

Mavi anne haklisin, oyle gercekten. Sahis olarak tanismadigin halde ic dunyani aciyorsun. Ne ilginc degil mi? Birbirimizi taniyan yabancilariz burada resmen.

didem dedi ki...

Meyra'cim seninle kisa surede arkadas olduk bunca mesafeye ragmen. Insan inanamiyor. Iyiki varsin:)

didem dedi ki...

Nihansu cok tesekkur, ben de seni tanidigima, senin gibi kaliteli duzgun yazilar yazan birisi ile tanistigim icin mutluyum.

didem dedi ki...

Gul/inn insallah birgun karsilikli sohbet imkanimiz olur. Iyiki yollarimiz kesismis dedigin gibi. Hep arkadas kalalim.

didem dedi ki...

Mavi tutku ne guzel yazmissin. Belki karsilikli olsak bu kadar icten ve rahat olamazdik. Guzel bir nokta yakaladin...

didem dedi ki...

Esin'cigim ben de seni tanimaktan, senin bilgi verici dolu dolu yazilarini okumaktan buyuk zevk aliyorum. Hem de cogu zaman sende okuduklarimdan bilmedigim seyler ogreniyorum. Insana birseyler katmasi bloglari takip etmenin en guzel yani bence. Senin kizdiginda dahi uslubunu, sakinligini bozmayan tarzina hayranim. Haykirisin bile kibar. Sevgiler arkadasim.

didem dedi ki...

Acartolga yorumlarini okurken hep basimi sallayasim geliyor. Cunku genelde hep seninle ayni fikirdeyiz. Kafa yapimiz, bakisacimiz cogu zaman benziyor. O yuzden senden yorum almak, yazdiklarini okumak buyuk keyif veriyor. Iyiki tanimisim seni.
Sevgiler Ankara'ya...

oyumben dedi ki...

Oturmuş kendi kendime konuşuyordum. Baktım blog diye bir şey var. Artık yazıyorum. ehi. Bi de Bill Gates'in dediği gibi: Bir gün her şey internet olacak.

MÜTEMADİYEN dedi ki...

Bizde seni tanıdığımıza çok memnun olduk :):)

sevgiler..

didem dedi ki...

Oyumben Bill Gates dediyse bir bildigi vardir. Iyiki yaziyorsun:) Hep yaz sen.

didem dedi ki...

Mutemadiyen hosgeldin! Ben de memnun oldum:) Yine beklerim