17 Temmuz 2011

Alki beach

Seattle'da hava gunesli ve sicak oldugunda gitmekten keyif aldigim yerlerden biri "Alki Beach". Gunesli ve sicak dememe sasmayin cunku gunesli olup yine de soguk olabiliyor burasi. Hem sicak hem gunesli ise evde durmayi birakin, isyerleri bile erken kapaniyor, herkes kendini acikhavada buluyor.



Alki beach boylu boyunca kumsali, yol kenarindaki dondurmacilari, ailece binebileceginiz kiralik bisikletleri, misircilari ile tatil yeri havasinda bir yer. Yolun karsisina gectiginizde rengarenk, yanyana dizilmis cafeleri goruyorsunuz.



Acikhavada, terasi olan biryerde oturup keyif yapmak omre bedel.

Alki plajindan biraz bahsetmek gerekirse, ana caddeye paralel 4 kilometrelik yuruyus yolu ile Seattle'daki en uzun kumsallardan biri.


Kumsalin bati ucundaki cimenlik alanda piknik masalari ve mangallarla dolu bir alan var. Ortalara dogu kumlarin oldugu yerde ise voleybol sahalari oluyor sira sira.

Alki beach ile ilgili goruntuler icin buraya tiklayin

Alki Beach ile ilgili devlet sitesini gormek icin tiklayin



Plaja paralel cadde ustunde (Alki Avenue)  bircok irili ufakli cafe restaurant bulunmakta. Kucuk pub'lar, pizzacilar, balik restaurantlari, cafeler siralanmis halde. Ozellikle restaurantlarin cogundaki tahta masa ve plastik sandalyeler yazlik bir mekanda bulundugunuz hissini  veriyor.



Burasi Bathhouse. Bu binayi ozel gunler partiler, kutlamalar icin kiralayabiliyorsunuz.



Newyork'daki Ozgurluk anitinin benzeri  60. caddenin karsisinda yer almakta ve bulundugu bolgenin ismini almis, "New York Alki" adi ile anilmaktadir. Yerel ressam ve sanatcilarin calismalarini yapacagi guzel bir tesis de burada yer almakta.


Bisiklet binenler, paten kayanlar, guneslenenler, kosan ve yuruyus yapan insanlarla dolu sahil yolunda cankurtaran bulunmamaktadir.


Guzel gunesli ama ruzgarli sahilinde sevgili arkadasim Sezen ve ailesi ile cok guzel vakit gecirdik. Once pizzacilardan birinde yedik, arkasindan sahil boyunca yuruyus yaptik. Cocuklar da kaykaylarina bindi.



Cok hos bir gun oldu...

Didem
























18 yorum:

hypo dedi ki...

mevsimlerden hangisi?
güneşli olmasına rağmen, çoğu insan da ceket görüyorum.

Deli Anne dedi ki...

Çok hoş birgün olmuş sahiden de..

Meyra dedi ki...

ne hoş bir yermiş, burada vakit dopdolu tabiki güzel geçer Didemcim:) bulutlarda nasıl güzel poz vermiş..günlerin hep hoş olsun;)

içimizdeki karnaval dedi ki...

güzel bir plajmış..öyle açık denizleri görünce aklıma meşhur Amerikan filmleri geliyor :))
Keyifli bir hafta dilerim Didemciğim :)))

nihansu dedi ki...

İnsanın ömrüne ömür katar böyle saatler yaşamak, böyle güzel yerlerde bulunmak... Şanslısın, kıskandım bak :))

oyumben dedi ki...

Hayat bir gündür, o da bu gün. :)

K.C.S. dedi ki...

Ben çok severim su kenarındakı yerleşimleri. İçim bi' hoş oldu fotoğraflara bakarken (:

Gizem dedi ki...

fotoğraflara baktım baktım yazdıklarını okudum okudum içim açıldı valla :)

didem dedi ki...

Hypo burasi hep boyle daha montlardan kurtulmus degiliz cizmemiz bile kalkmadi. Dolapta duruyor:) Siz kimbilir ne sicaksiniz simdi...

didem dedi ki...

Deli anne sahillere attik kendimizi. Degisiklik iste:)

didem dedi ki...

Meyra'cim gunes acti mi bizim de keyfimiz yerine geliyor. Bulutlar masmavi idi gercektn o gun:) Senin Zeliha olsa kimbilir neler yakalardi!!!

didem dedi ki...

Icimizdeki karnaval cok tesekkur ben de sana harika bir hafta diliyorum kararlarinda da basarilar ayrica:)

didem dedi ki...

Nihansu yok kiskanma bizim de gunesimiz yok:( Ara sira cikiyor, cikinca kacirmiyoruz.

didem dedi ki...

Oyumben iste budur! Dokturmussun yine:)

didem dedi ki...

KCS aynen! Ben de denizsiz yapamayanlardanim. Deniz olmazsa gol olsun dere olsun...

didem dedi ki...

Gizem'cim Istanbullu olunca insan deniz gormeden yapamiyor. Kader utansin:)

Zeugma dedi ki...

Ne güzel postlar yazmışsın yine...
Kumanda panelinden doğum gününü gördüm de geldim :) Sonra şöyle bir göz attım, beach volley görünce durdum burada :)

Rahatlayınca keyifli keyifli okumaya geleceğim hepsini..
Kucaklarım...

didem dedi ki...

Ben de Zeugma beni unuttu diyordum. Ozlettin kendini. Gel tabi ne guzel kumsal var gunes var burada! Insallah guzel bir yaz geciriyorsun. Tadina var. Beni unutma:)