17 Haziran 2011

Folklife Festival

Seattle'da yasamanin en guzel yani aktivitesi hic bitmiyor. Hemen her haftasonu bir festival veya aktivite oluyor. Bu gectigimiz haftasonu NORTHWEST FOLKLIFE FESTIVAL vardi. Bu onemli festivalde biz Turklere de gosteriye cikabilmemiz icin  buyuk bir zaman dilimi ayirmalari cok hos oldu. Oglum Berk ve arkadaslari iki farkli salonda biri oglen digeri aksam iki kez sahneye ciktilar. Bu ilk performanslari, Silifke yaptilar once...






Aksam da bir tiyatro sahnesinde "Kolbasti" yaptilar. Kirkincisi kutlanan festivalde yerel sairler, muzisyenler, sarkicilar yer aliyor. Bircok salonda ve acikhavada  ayni anda sahneler kuruluyor. Seattle Center hippi goruntulu, sokakta muzik yapan gruplarla dolu oluyor.. Adim basi biri muzik caliyor. Yemekler, afisler, yol ortasinda dans edenler, workshoplar cesit cesit sey. Cumartesi - Pazar iki gun suruyor. Mesela asagidaki grup Lady Gaga'nin sarkisini caliyordu. Videoyu izleyebilirsiniz.



video

Folklife Festival'in ilki 1972'de yapilmis. O yil sahne alan Iskandinav Folk dans toplulugu festivalin onemli yapi taslarindan .



1.000'den fazla grubun yer aldigi festivalde paneller, danslar izlenebiliyor. Tahminen 240.000 den fazla kisi ziyaret etmis bu sene.



Ece bu kadina cok sasirdi. Ayagi mi yaralanmis dedi.


Asagida Afrika gurubunun duzenledigi bir workshop'u goruyorsunuz. Orada sandalyelere oturmus insanlar hep birlikte davulla ritm tutuyor baslarindaki kisinin onderliginde. Hepsi ayni anda ayni ritmi caliyor. Ayrica oradaki vurmali sallamali el yapimi muzik aletlerinden secip siz de katilabiliyorsunuz bu topluluga. Halka acik bir aktivite.  Birer  tane alip caldik cocuklarla. Bayagi bir kaptiriyorsunuz kendinizi. Bu Berk'in caldigi alet,






Bu da benimki...




Festival oyle ki herhangi bir yerde veya salonda degil. Heryerde! Seattle Center denen yerde. Seattle'in tum aktivitelerin oldugu buyuk bir alan var. Muzeler, salonlar, sergiler, tiyatrolar, festivallerin  hepsi orada oluyor cogunlukla. Kulturel bir merkez.



Acik alanlarda yuzlerce cadir, el yapimi incik boncuk, sanat eserleri, tablolar, ilginc metal ahsap veya akliniza gelebilecek her turlu maddeden yapilmis el sanatlari goruyorsunuz. Sokakta sarki soyleyen gruplar, yiyecek standlari, gosteri yapanlar ile civil civil insan seli halinde kalabalikla oradan oraya gezdik durduk. Renkli bir haftasonu yasadik.



Bircok ulke arka arkaya aksama kadar gosteri yapiyorlar.

Birsuru ustu kiyafeti  pirtil,  evsiz barksiz goruntusunde saci basi darmadaginik hippi goruntulu  muzik  gruplari ve insanlar vardi.  Bu folklife'a ozgu bir topluluk. Caldiklari muzik  folk  ve rock karisik. Yerlerde cimenlerde hep bu tip insanlar. Gariptir zombi misali sadece bu festival basladiginda cikiyor hepsi.




Elindeki kartona Free hugs (bedava kucaklasma) yazanlari gorduk. Sarilmadik tabi, dedigim gibi bitli pireli ustulu kir pas icinde tipler bunlar.








Elefant ear denen bir tatlilari var. Hani biz hamur yapariz ya kizgin yaga atariz kabarir ayni onun gibi yassi  ve kocaman (fil kulagi seklinde) ustune seker ve tarcin dokuyorlar, ondan aldik. Normal zamanda bulamadiginiz birsey, bizde ki pamuk helva misali hani sadece lunaparkta olur ya onlar. Bu da festivallerde oluyor.



Bir 7-8 saati kalabaligin icinde gecirdik.
Bu cocuk alisveris sepetinden eski pusku sopalardan coplerden muzik aleti yapmis. Sirtinda ama zili davulu iplerle ellerine ayaklarina baglamis, elini kolunu hareket ettirdikce davul zil gitar hepsini ayni anda caliyor. Isin ilginci muzik aleti kutusunda Turk bayragi gorduk.


Yiyecek kuyruklari...


 Aksam Berk 2. kez Charlotte Theather'da sahneye cikti. Once iki arkadasimiz Zeybek dansi yaptilar ki muthisti, tuylerimiz dikan diken oldu. Ben Turkiyeeeee diye bagirdim.Sunucu bu dansi bir tur savasci  dansi diye takdim etti. Bizdeki Robin Hood gibi kotuden alan iyiye veren insanlarin dansi dedi.



Arkasindan Berk yasindaki cocuklar Kolbasti yapti. Kolbasti burada ogrendigimiz bir dans ritm feci fikir fikir oynatiyor insani. Amerikali Turk nereli olursa olsun tempo tutuyorlar. Canli bir ritmi var.
Eveeet TURKFEST geliyor! Ekim'de...





Didem

41 yorum:

Sıradan bir balık dedi ki...

Sen beni çıldırtıp ABD yollarına düşüreceksin di mi?:)

Niyetin bir Türk daha gelsin:)
Ağacın altında oturan kız var ya, aynı ben!
Oturuşu, rahatlığı, umursamazlığı bu kadar ben olur:)

didem dedi ki...

Aaa merak ettim bakicam bir daha kimmis o kiz?? Burasi zaten kucuk Turkiye. Gorsen sasarsin. Atla gel Siradan balik. Buralarin baligi ol:)

Sıradan bir balık dedi ki...

12 saat İst-New york arası, sonra senin orası;balık kalpten gider:)

şaka bir yana, inan tekrar gelmeyi çok istiyorum ve düşünüyorum.
O kız gibi,dünde kalan o günlerim gibi rahat, özgür, baskılar olmadan sere serpe yaşamak istiyorum ben.

Haaa!
espresso kahve sever misin?
Al, bak burada:)

Saat orda gece yarısı di mi?:)

Deli Anne dedi ki...

Sıradan balık da baştan çıkıyor benim gibi bak! Didem'im öyle yoldan çıktım ki, Sonbahar'da gelebilirim.. Ny, Boston civarına.. Ama Seattle nerde kalıyor bilmiyorum..

Taze Anne dedi ki...

Bende gelmek istiyorum orayaaa... Benim bir arkadasim var adi anna oda seattle"li ama simdi u of chicagoda. Hersey cok guzelmis. Edmontonda yazin bir suru festival oluyor gelin buralara :))

Gul/İnn dedi ki...

çok güzelll..didem sanırım toplanıp hepimiz oralara geleceğiz yakında :)

Defne Soysal dedi ki...

Didemcim ne güzel bir günmüş. Bu güzel organizasyon yaş farkını yok ederek her yaştan insanı eğlendieme özelliği gösteriyor. Üstelik aktif olarak katılabiliyorsun. Çok doğru bir eğlence yöntemi. İnsanları bir araya getirip, aralarındaki farklılıkların zenginliğe dönüşmesini sağlayan etkinlik. Bir önemli nokta da seattle merkezi dediğin insanları bir araya toplayacakları, birbirleriyle her konuda alışverişte bulunabilecekleri bir meydan olması. Canım Türkiyê'de ise insanların birlikte olmalarını engellemek için korkudan meydanları yok ediyorlar. Amerika'nın özgürlükler ülkesi denmesi boşuna değil ama ben yüzyıllarca birlikte yaşamış, zengilliklerini saymak imkansız etnik gurupları birbirinden koparmak için o kadar uğraşılıyorki, bir araya gelmelerini, aynı ülkenin vatabndaşları olarak bir olduklarının bilincini kazanmalarını engellemek için ellerinden geleni ardına koymuyorlar. O kadar doluyum ki bu saf kötülük karşısında elimiz kolumuz bağlı kalmış vaziyette.

midnightgzd dedi ki...

Ne güzel,her zaman bir etkinlik var orda :)Biz çarşamba Seattle'daydık. Keşke haftasonu gelseymişiz :(
Bu arada ekimdeki Turkfest'e kesinlikle gelmek istiyorum! :)

didem dedi ki...

-Deli anne buralara gelirsen haberdar et

didem dedi ki...

Taze anne eminim oralarda da cok guzel festivaller oluyor. Canada ile komsu sayiliriz aslinda.

didem dedi ki...

Gul/inn toplu goc mu basliyor ne??

didem dedi ki...

Defne cok guzel bir konuya deginmissin. Insanlari biraraya toplamak, degisik tarzlari, gorusleri paylasmak cok cok guzel. Evet bu festivallerde yas ayirimi olmuyor herkese hitap ediyor. Guzelligi de orada. Hem yasam tarzlarini ogreniyor hem de bircok ulkenin kultur zenginligini taniyorsun.

didem dedi ki...

Midnightgzd tuh keske haftasonu da kalsaymissiniz. Turkfest'e mutlaka gel cok guzel oluyor belki karsilasiriz???:)) Portland'da hayat nasil gidiyor? Portland'a defalarca gittik sahildeki kucuk kasabalara bayiliyorum.

derindenizbaligi dedi ki...

çok keyifli, çok eğlenceli görünüyor Didem. Free hugger'lara "önce bir yıkan, öyle gel" demek lazım =)

nihansu dedi ki...

Bu sayfa yani bu blog cıvıl cıvıl, insanın içini açan, ferahlatan hatta imrendiren...

acartolga dedi ki...

Didem öyle güzel anlatmışsın ki folklıfe festivalini, yorum yazan arkadaşlar da orada olmak istemiş... ABD ile Türkiye'yi karşılaştırmak mantıklı değil, binlerce yılık tarihi olan önce göçebe, sonra yerleşik hayata geçmiş görece olarak homojen bir toplum, Osmanlıdan sonra kurulan modern bir devlet bir yanda, çok çeşitli dinamiklerin oluşturduğu ABD diğer yanda. Tarihi, kültürel, etnolojik, siyasi yapılar çok farklı. Ekonomi farklı...
ABD'ye turist olarak gitmeyi isterim, yaşamak için ülkemi tercih ederim. Folklıfe türü festivaler ne yazık ki çok az Türkiye'de.

Peri Tozu Fotoğraf dedi ki...

Cok guzelll :) Heryer kipir kipir, civil civil. Folklorumuzle renk katmissiniz, supersiniz :)

didem dedi ki...

Siradan bir balik espresso ile pek aram yok ama senin ikramin ise hayir demem. Ellerine saglik! O kiz tasadan dertten uzak gayet rahat gozukuyor degil mi? Hippi olmak varmis:)) Sevgiler

didem dedi ki...

Derin deniz baligi onlara ve elindeki yaziya bakisimi gormeliydim kendim sustum bakislarim konustu:))

didem dedi ki...

Nihansu ne guzel sozler bunlar. Oyle bir etki biraktigima sevindim. Cok tesekkur, mutlu oldum:)

didem dedi ki...

Acartolga cogu arkadasimiz espri yapiyor oraya gelelim diye. Yok tabiki ulkemiz her acidan cok farkli ve Turkiye'mi hicbirseye, hicbir yere degismem. Sadece sizi gezdigim yerlerde gezidirmeye calisiyorum:) Aslinda bizde festival yapacak cok daha fazla malzeme, zenginlik, kultur, tarih, doga guzelligi vs var ama festivallerimiz cok olmuyor. Olsa halbuki...

didem dedi ki...

Peri tozu fotograf cok tesekkurler. Sahnede Turk cocuklarini gorunce gozlerim doluyor her seferinde. Hele seyredenlerin cosku ile tempo tutmasi, onlarinda katilmasi...Gorulmeye deger.

Zeugma dedi ki...

Dolu dolu bir posttu yine...
Fotoları büyüte büyüte merakla ve zevkle okudum...
Video görüntülerine yer vermen de iyi olmuş...
Ellerine, emeğine sağlık Didemcim..

Çok teşekkürler...

Hkki dedi ki...

güzel festival, fotograflar da süper

Nehir İda dedi ki...

Ne hoş geçiyor zamanın Didemciğim ve hoşuma giden hiç abartıya yer vermeden yorulsan da söylenmeden yapışın.
Bu arada bloga geldiğinde arda arda başka konulara yorum yazmana sırayla bayılıyorum teşekkür ettim öpüyorum.

Syhn dedi ki...

en çok free hugs a takıldım :)))))
bedava olunca istezük tabii :P

didem dedi ki...

Zeugma'cim cok tesekkur. Video sana:) Ne zamandir diyordun koysan iyi olur diye sonunda bu postta siftah yaptim. Cok opuyorum arkadasim

didem dedi ki...

Hkki hosgeldin!
Cok tesekkur, aslinda o gun o kadar cok fotograf cekmisim ki baktim sonu yok bunlarla yetindim:)

didem dedi ki...

Ebru'cum cok tesekkur. Ne guzel sozler. Senin bloguna yetisemiyorum azicik ara versem bakiyorum Ebru yine dokturmus:)Postlarini zevkle okuyorum uslubun da cok hosuma gidiyor. Bunu bil!

didem dedi ki...

Syhn yok, o free hug'lar ne kadar free olsa da sarilacak gibi degil. Belki iyice gozunu karartsan:))

Zeugma dedi ki...

Çok naziksin.
Çok teşekkür ederim :)

oyumben dedi ki...

Konumuzla alakası yok ama canım fil kulağı istedi. :)

didem dedi ki...

-Zeugma'cim her zaman:))

-Oyumben fil kulagi ummayacagin kadar guzel, ayni bizim kizarmis hamur:)

estasarimelif dedi ki...

yaşamış gibi oldum fotoğraflara bakınca...ne renkli bir dünya orası öyle...neşeyle kalın ELİF...

AskinAy dedi ki...

Eglence dolu günleriniz bol olsun canim,bizler ilede paylastigin icin tesekkürler pek keyifli resimler!!berkide ayriyetten tebrik ederim ama masallah yakisikli ogluna:)

didem dedi ki...

Elif hosgeldin! Festivaller gercekten keyifli oluyor. Cok tesekkur

didem dedi ki...

AskinAy Berk'e ileticem cok tesekkur. Sizde de oluyor mu bu tip festivaller? Sevgiler

SırfŞiirselYorum dedi ki...

Toparlanın 'didem'in' yanına gidiyoruz!!! Baştan sona tek kelime ile 'kıskandım' :D :D

didem dedi ki...

Sirf siirsel yorum yakinda sigmayacagiz hepimiz bizim eve!!!
Tasinsak mi ne yapsak:))

SırfŞiirselYorum dedi ki...

Ben bahçeye de razıyım! :)) Gün içinde beraber olalım, niyetim bu. :))

didem dedi ki...

Bahceye bir misafir evi yapalim:) Baska caresi yok. Kalabalik geliyorsunuz:)