11 Haziran 2011

Captain Jack Kosusu-8K


Gecen seneden beri kosulara katiliyorum. Kosularin uzunluklari 5 km'den baslayip 8km, 10km, Yarim maraton ve Maraton diye gidiyor sirasi ile. Simdiye kadar 5 tane 5K yaptim. Ne zamanki performansiniz artiyor bir ust basamaga geciyorsunuz. Kendini hazir hissetmek onemli. Cunku acele edip ben hazirim diye hazir olmadigi halde kendini fazlasi ile asan kosulara katilip sakatlananlari cok  gordum.

Benim prensibim agirdan ve saglam gitmek. Kendimi sakatlamamak en buyuk kistasim. Kendinizi iyi hissettiginiz  ve zevk aldiginiz surece anlami var yaptiginiz sporun.

Kosu bana cok sey katti. En onemlisi kendime guvenim artti, inancim artti. Basladigim seyi bitirdigim icin de saygim artti.

Her kosunun bir konusu oluyor. Genelde insanlar kosulara gore giyiniyor. O zaman hem zevkli oluyor etrafinizda renkli renkli kiyafetli insanlarla kosmak, hem de isin girgir samata kismini dusunup kendinizi rahatlatabiliyorsunuz. Kosunun zorlugunu unutuyorsunuz eglenceye dalinca. Kosularin temalari Sukran gunu, Christmas, Anneler gunu, Sevgililer gunu gibi...Cogu da kanser yararina oluyor. Bu katildigim kosu gibi.

Bu katildigim kosunun adi Captain Jack  idi. Korsan kosusu yani. 8K kosusu (8 km) Hali ile bircok korsan sapkali, kilicli insan gordum. Bebeklere bile korsan kostumu giydirmisler. En ilginci de bir bebek arabasinin ustunde papagan vardi ki ona detay acisindan tam puan verdim.

Hemen her yarista esantiyonlar, spor icecekleri, enerji jelleri, anahtarlik, spor canta, t-shirt, su gibi hem hatira hem yaris sonrasi ihtiyaciniz olan seyleri alabileceginiz kucuk kucuk cadirlar oluyor.



Yarislar genelde sabah 8- 8 bucuk civari basliyor. Ben bir saat onceden gitmeye calisiyorum. Bu kosuda bir ilki yasadim. Sevgili arkadasim Cigdem bana tezahurat yapmaya gelmis. Nasil sevindim anlatamam.

Derken start verildi. Uc adet tepe tirmandik. Okudugum kosu dergilerinde hep icinizden sayin diyor, hem tepeden dikkatini almak hem de belli bir ritm olusturunca o ritmi devam ettirmek icin. Saya saya ciktim tepeyi.
Asagidaki resimde olmazsa olmazlari goruyorsunuz. Portatif tuvaletler...





7'den 70'e insan var. En hosuma gideni de yollarda gonulluler oluyor size su uzatan veya haydi harikasin  diye bagiran veya bizim icin trafigi durduran polisler...

Hava nasil dondurucu soguktu anlatamam. Mayis ayi sonunda oldu bu yaris. Agzimdan dumanlar cikti ama gectigimiz yerlerin manzarasi cok hostu. Kucuk koprulerden gectik gol manzarasi esliginde, yuksek agaclarin oldugu cit cikmayan sokaklardan gectik. Bir ara kulakligimi cikardim etrafta cit yoktu sadece biz kosanlarin ayak sesleri. O sessizligin icine ayak seslerimiz bir butunluk icinde olusumuz falan cok hosuma gitti. Tarifsiz bir duygu.


Ilk 5 dakika isinmak icin kosup arkasindan biraz daha tempolu kosuyorum Kaslar isinana kadar...
Bitis yazisini gordugumde en hizli tempomda kosuyorum bitise kadar. Sanla serefle bitirmek lazim degil mi?Bu kosuyu tami tamina 58 dakikada bitirdim. Simdi bir sonraki kosuya hazirlaniyorum.

Didem

36 yorum:

Nihan Sarı dedi ki...

kaptan jack i çok severim. yine yazmışsın tatlı,tatlı.koşu maceralarını seviyorum:))

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

DİDEMCİĞİM ÖYLE KEYİFLİ OKUDUM Kİ YAZINI! SENİ ÇOK AMA ÇOK TEBRİK EDERİM. NASIL ÖZENDİM BİLEMEZSİN. BİR DE PORTATİF WC LERİ GÖRÜNCE ACABA BİZ DE DE VAR MI BÖYLE SPORCULARA KOLAYLIKLAR DİYE DÜŞÜNDÜM.

NE MUTLU SANA; ALKIŞLIYORUM CANİ GÖNÜLDEN!

SEVGİLERLE!

Selma Er dedi ki...

Tebrik ederim..Başladığın işi bitirme azmin çok güzel..Sen koşmaya devam et..Biz buradan alkışlıyoruz seni..

Profösör dedi ki...

Tebrik ederim..

Gul/İnn dedi ki...

ne güzel bir etkinlik bizim içinde koş canım :)

Aslısın dedi ki...

Tebrikler Didem, spor konusunda iradeli insanlara saygım sonsuz. Ben o kadar uzağım ki bu halden.

Sıradan bir balık dedi ki...

Ne güzel bir gün olmuş didemcim;bayıldım;orada olmayı, sizlerle koşturmayı, bitiş çizgisinde yerlerde sürünmeyi ne çok isterdim:)

AskinAy dedi ki...

canim takdir ederim bu azmini,hep dinc ve zinde kalman dilegiyle...

Zeugma dedi ki...

Şanla şerefle bitirmişsin tabii ki:)
Kutlarım Didemcim. Harikasın....

Hem anlatım, hem görseller dahil detaylar çok ilgi çekiciydi, bir solukta okudum.
Yine pek çok şey öğrendim...

Ellerine sağlık ve tabanına kuvvet :))
Sevgiler...

ezgilimelodi dedi ki...

Kutlarımmmmm:)
Ve de kıskanırım,özenirim:))

Nedret dedi ki...

Tebrikleer... Azminin, kararlılığının hayranıyım:)))

didem dedi ki...

-Nihan'cim kosup kosup yaziyorum iste:) Kaptan Jack'i ben de severim

-Zuhre'cim inan kucuk bir ayrinti gibi gozukuyor ama portatif tuvaletler belki de en onemlisi. Yaris baslamadan once o bolgedeki kuyrugu gormelisin:) Olmazsa olmaz bisi yani. Guzel sozlerine coook tesekkurler...

didem dedi ki...

-Halacim cok tesekkur...Kosu isi bana acayip moral veriyor. Iyiki baslamisim. Ucunuzu de operim.

-Profosor cok tesekkurler!

-Gul/inn cok sagol. Kanser yararina olmasi insani daha da mutlu ediyor.

didem dedi ki...

-Aslisin spordan uzak olmana ragmen profil fotondan gordugum kadari ile inceciksin. Bende spor yapmadan dogustan bu sekilde olanlara hayranim:)))Cok sagol

-Siradan bir balik yaninda arkadasin olunca cok daha zevkli. Atla gel ne duruyorsun derim:))
Sen kahve seviyorsun ustune de kahveler benden:))

didem dedi ki...

-AskinAy coook tesekkur. Sanirim devam edersem oyle kalirim:))

-Zeugma'cim cok tesekkur. Sen boyle moral verirsin de ben kosmaz miyim. Esimden cikan bir fikirle bir 19 Mayis'ta onde Turk bayragi arkada Ataturk resmi olan bir
t-shirtle kosmayi planliyorum ama dur bakalim. Turk grubuna ilettim eger organize edebilirse ve Turk arkadaslarla kosabilirsek cok hos olucak. Su an hayal asamasinda, insallah gercek olur. opuldun!

didem dedi ki...

-Ezgi yeni gelin Ezgi! Cok tesekkur

-Sevgili Nedret cok ama cok tesekkur. Marmaris'e sevgiler. Kimbilir ne guzel simdi oralar...

Defne Soysal dedi ki...

Harikasın sen. En son kendimi atlet olarak lise yıllarında 800 m koşarken hatırlıyorum. Yarışı bitirdiğimde o kadar zorlamıştım ki kendimi midem bulanmıştı. Aslında çok sporcuydum. Basketbolu profesyonel oynamışlığım vardır. Acayip depar atardım. Ama maraton hiç bana göre değil. Hiç yorulmadan saatlerce yürüyebilirim ama koşmak bana çok korkunç geliyor. Acaba yürüme maratonu varmıdır? kesin rekor kırarım.

didem dedi ki...

Defne'cim vay vay vay neler varmis sende. Basketbollar, 800 metreler, deparlar...Var var merak etme her yarisin kosu veya yuruyus secenegi oluyor. Komple sadece yuruyenler cok. Cok tesekkur...

duygutufekci dedi ki...

tebrikler tebrikler, senin gibi insanlara bayılıyorum bende tam spor delisiyim. Keske bir gün birlikte koşabilsek ne güzel olurdu. Bende şantiyede akşamları koşuyrum ancak normal bir tempoda, belli hıza ulaşınca tıkanıyorum, açamadım hala :)
Hayatından sporun hiç eksilmemesi dileğiyle
sevgilerle

Nehir İda dedi ki...

atom karıncama maşallah süpersin canım ya.

didem dedi ki...

Duygu tesekkurler, hakikaten beraber kosabilsek ne hos olurdu. Baslarda bende cok tikaniyor hatta olucek gibi oluyordum. 5 dakika bile yetiyordu. Gittikce cigerler aciliyor mucize gibi. O nefes nefese kalma hali gitgide azaliyor.

didem dedi ki...

Ebru kisaca "atom" de bana:)) opuldun!

didem dedi ki...

Ebru kisaca "atom" de bana:)) opuldun!

MAVİANNE dedi ki...

süpersin ne diyeyim
spor insanın kendine verdiği ödül bence
fotoğraflar da çok eğlenceli
çok tebrik ediyorum seni
sağlıklı ve spor dolu günler diliyorum

Gumus Ay dedi ki...

Sevgili Didem öncelikle tebrik ederim.Başladığı işte istikrarlı olan insanları severim.Bende hiç bir işi yarıda bırakmayı sevmem.Benimle platese başlayan birçok arkadaşımda bıraktı.Ama ben bir işi yaptım mı tam yapmayı severim.Güzel paylaşımların için teşekkürler sevgilerimle

didem dedi ki...

Mavi anne ne guzel soyledin. Kesinle! Ben de o yuzden yapiyorum zaten. Cok tesekkur

didem dedi ki...

Gumus ay o yuzden topluca birsey yapmaya cekiniyorum bazen. Devami olmayinca insan hedefinden sasiyor. Bosver sen devam et. Nasil gidiyor plates? Cok tesekkur guzel sozlerine:)

Nalan dedi ki...

azimli arkadaşım benim ,aferin kıs :)

E S M İ R dedi ki...

Tebrik ederim didemciğim seni...hem yazı hem de görseller harika...keyifli bir koşu olmuş:)sevgilerimle...

derindenizbaligi dedi ki...

Tebrikler Didem, senin koşu ve spor konusundaki azmin beni de heveslendirdi. Tatil dönüşü ben de nihayet başlıyorum spora ;)

didem dedi ki...

Nalan'cim cok tesekkurler

didem dedi ki...

Esin'cim kostumler cok guzeldi etrafa baka baka kostum. Tesekkurler:)

didem dedi ki...

Derindenizbaligi seni heveslendirdigime nasil sevindim bilsen:))

oyumben dedi ki...

Geçmişte gönüllü gönülsüz bir çok koşuya katılmışlığım var. Fakat artık acelem yoksa asla koşmuyorum. :)

didem dedi ki...

Oyumben takdir ettim seni ama tovbe etmis gibi bir halin var artik kosmuyorum derken. Biraktiran umarim onemli bir sey degildir???

oyumben dedi ki...

Artık acelem yok. :)