28 Haziran 2011

Akvaryuma gittik


 Gectigimiz haftalardan birinde Seattle Akvaryum'a gittik. Cocuklarin hayvanat bahcesinden sonra en cok sevdikleri ikinci yer. Seattle Akvaryum egzotik renkli baliklardan tutun, deniz aslanlari, penguenler  ile devasa kopek baliklarina kadar genis bir yelpaze sunuyor deniz hayati ile ilgili. Hem acik hem kapali kismi var.



Bazi deniz hayvanlarina dokunabiliyorsunuz. Denizyildizlarina mesela.



Seattle Akvaryum yaz kamplari, okul gezileri icin ideal.
Websitelerini takip ederseniz takvimlerinde belli basli programlar yer aliyor. Mesela 12 Temmuz'da Dunya okyanus gunu ile ilgili programlari var.



Buyuk partiler icin deniz yildizlari esliginde 800 kisi kapasiteli salonu kiralayabiliyorsunuz. Isin komik yani  menusu de deniz mahsullerinden olusuyor.


Her gidiste belli bolumlerdeki uzmanlardan sayisiz bilgi edinmeniz mumkun. Baliklari besleyen veya sov yapan dalgiclarla fotograf cekilebiliyorsunuz hatta konusabiliyorsunuz. 700 den fazla gonullu calismakta.



Bazi bolumlerin yaninda incelemek icin masalar oluyor. Mikroskopla bakabiliyor yada kisa videolardan izleyebiliyorsunuz.

1977'de acilan akvaryum 2007 yilinda hem buyutulmus hem bircok toplanti seminer programlari eklenmis.

Alti ana teshir yeri bulunmakta.


Susamurlari hergun kendi vucut agirliklarinin yuzde 25'i kadar yemek yiyorlarmis. Bunu biliyor muydunuz?


Didem

32 yorum:

birdeneyeyimdedim dedi ki...

Merhaba
Susamurları konusundaki bilgi gerçekten inanılır gibi değil!

AsLI dedi ki...

selamlar :)
Sizin blog da pek renkliymi$.

Nehir İda dedi ki...

ben de bilmiyordum çok ilginç.
bir de deniz mahsullerinden oluşan bir yemek listesi ilginç aslında bir yanda yaşam alanı oluşturup sergilemek diğer yandan yemek!
Bir de ben bir süre önce yanlı gördüğüm hiçbir eti yemem. özellikle kurban bayramlarında olurdu hayvan birkaç saat önce canlıyken tabakta ıhh yok fikri dahi kötü

Hayatın Süs Payı dedi ki...

Çok ilginç..Su altı ailecek hep ilgimizi çekmiştir, özelliklede eşimin:)

hypo dedi ki...

gitmiş gibi olduk, teşekkürler:)

Nalan dedi ki...

aaa çok ilginçmiş gerçekten, oburlar :)

birdeneyeyimdedim dedi ki...

http://www.bianet.org/bianet/diger/131063-insan-baliga-karsi

K.C.S. dedi ki...

Bir su samurunu doyurmak çok zor olmalı (:

didem dedi ki...

Birdeneyeyimdedim gercekten oyle:) Buarada ben senin blogunu goremiyorum???

didem dedi ki...

Asli cok tesekkurler. Seninki de oyle:)

didem dedi ki...

Ebru'cum baliklari gore gore yemek nasil bir duygudur bende bilemedim. Insanin bogazindan gecmez degil mi?:)) Ya gozunu kapatip yiyeceksin yada evden sandvic falan goturmek lazim.

didem dedi ki...

Hayatin sus payi su alti apayri bir dunya. Benimde cok ilgimi cekiyor.

didem dedi ki...

Hypo hep beraber gittik iste:)

didem dedi ki...

Nalan iyiki biz oyle degiliz. Vucudumuzun yuzde yirmibesi kadar yedigimizi dusun hergun!

didem dedi ki...

Birdeneyeyimdedim yaziyi okudum ve agzim acik kaldi. Bazen ne kadar cahil ve bilincsiz olunabiliyor!
Sok edici.

didem dedi ki...

K.C.S eve falan alinacak gibi degil! Uzaktan bakmaya devam. Hic de gostermiyorlar degil mi???

K.C.S. dedi ki...

Haklısın göstermiyorlarda. Çok şaşırtıcı geldi bana bu bilgi. Blogları bu yüzden çok seviyorum ben. Çok farklı, enteresan bilgiler edinilebiliyor. Sıcacık insanlara rastlamakta cabası ;)

Defne Soysal dedi ki...

Çok keyifli bir gezi olmuş, farklı türdern canlıların yaşamları hep ilgimi çekmiştir. Teşekkürler paylaşım için

oyumben dedi ki...

Susamuru beslemek istiyorum. Hem de tıksırıncaya kadar. :) ( Sus hamuru ye! )

Gul/İnn dedi ki...

harikaymış canım..bir denizaltı tutkunu olarak bayıldım,istanbuldada açıldı büyük bir akvaryum ama çok yoğun bugünlerde..seatle gelemem ama oraya gideyim bari :)

bu arada ev arayaşım için desteğine teşekkür ederim canım..

acartolga dedi ki...

İlgi çekici fotoğraflar eşliğinde, ne güzel anlatmışsın Seatle akvaryumunu. Belgesel tasdında bir yazı olmuş. Su samuruna ilişkin ne çok söz söylenmiş yorumlarda, hayvanın yaradılışı/biyolojisi öyle, aç mı kalsın yani, isterse kendi ağırlığınca yer.
Tolga

didem dedi ki...

Kcs aynen, sicak insanlarla tanisma konusunda hemfikirim:) Cok sagol

didem dedi ki...

Defne'cim benim de...En cok kopekbaliklari ilgimi ceker, ondan sonra da tropikal baliklara bayilirim.

didem dedi ki...

Oyumben ne yaptin! Ne istedin su samurundan:)

didem dedi ki...

Gul/inn o zaman senden de bir Istanbul akvaryum yazisi bekliyoruz. Ona gore:)
Halamla irtibata gec mutlaka, ev icin yardimkci olur. Insallah gonlunuze gore biryer bulursunuz.

didem dedi ki...

Acartolga begenmene sevindim yaziyi. Sorma su samuruna yapmadiklarini birakmadilar:)))

AskinAy dedi ki...

oh ne iyi yapmissiniz canim,resimleride bizimle paylastigin icin tesekkürler,harika görünüyor bencede cok keyifli olsa gerek,güzelde bir hatirlatma yapmis oldun bana,bizim buralarda'da olacak akvaryum hep niyetleniyordum:)
ee afiyetler olsun bariii masallah:) hayir bilmiyordum canim!!;)

didem dedi ki...

AskinAy gidip tabi oglun bayilir:)
California'daki akvaryum cok unlu ve guzel. Orasi bizim favorimizdi ama Seattle'daki de hic fena degilmis.

isoon dedi ki...

deniz yıldızlarına dokunmak istedim bakarken ...

didem dedi ki...

Isoon denizyildizlari oyle ilginc ki. Kaya gibi sert.

Zeugma dedi ki...

Hem anlatım hem görseller süper yine. Teşekkürler sevgili Didemciğim...
Su samurlarının oburluğundan haberim yoktu :DD
Yahu ne güzel geçiyor günleriniz orada. Maşallah diyeyim :)

didem dedi ki...

Zeugma'cim cocuklari oyalamak bahanesi ile biz de geziyoruz kendi capimizda. Caktirma cocuklari gezdiriyoruz:))!!!