16 Mayıs 2011

Samimiyet ve internet




Interneti herturlu amac icin kullaniyorum. Tamam cok guzel. Cogu zaman pratik, hizli, kisa. Alisveris yapabilir, siparis verebilir, kutuphaneden kitap isteyebilir, cocugunuzun okul notlarini gorebilirsiniz. Daha dolu sey...

Buraya kadar iyi de evlenecegini email ile haber vermek, yada evine davet etmek icin email yine tamam da facebook'u kullanmak bana gore cok hos birsey degil.

Emailleri daha sik kontrol etseniz de facebook'u her an takip etmek zorunda degilsiniz ki.

Hepsini gectim en kotusu, yakin saydigim bir arkadasim cocugunun olacagini emailde yazmis. Sasirdim, kirildim, ayipladim, kizdim, bu ne dedim. Telefonu sadece yangin ciktiginda mi kullanicaz artik anlamadim.

Onemli seyler onem verdigin insanlara yuzyuze yada en azindan telefonla haber verilmez mi? Ben eski kafali miyim acaba?

Uzun lafin kisasi teknoloji cok guzel, hayati kolaylastiriyor ama ne olursa olsun insan iliskilerini koparmamali bence. Sizce?

34 yorum:

hypo dedi ki...

yakında ölümleri de verecekler.
hocazade camiiinden kaldıracağız cenazemizi. diyecekler....

иαℓαи dedi ki...

hiç de eski kafalı falan değilsin didemcim , kelimesi kelimesine doğru sana katılıyorum.


Not:sende yazsana garip hallerini? :)

K.C.S. dedi ki...

Hani benim bebeğim olacak dese, sarılsanız, sen tebriklerini yüzüne söylesen. Ha olmadı telefonda anlatsa durumu bir kaç çığlık kopsa kahkahalar atsa yürekler ısınsa evet kesinlikle daha samimi olurdu, daha gerçekçi

Meyra dedi ki...

sen doğru düşünüyorsun eski kafalı değilsin teknoloji insanları fazlasıyla değerlerinden uzaklaştırıyor diye düşünüyorum bende..insan önemsediği şeyi nasıl 2 satırla yazarki bu kadarmı basit ilişkiler...

nazpek dedi ki...

Merhaba
Hem iadei ziyeret edip hemde balkonumuzun tüm çay severlere açık olduğunu bildirmek isterim.

MAVİANNE dedi ki...

çokk haklısın
bedava diye mi acaba internetten haberler verilmeye yollanmaya başlandı
ceple haber ver sesini duyalım değil mi ama

Deli Anne dedi ki...

Çoook haklısın! Lakin giderek kayıyor elimizden daha insancıl ilişkilerimiz gibi hissediyorum.. Üstelik ben de kullanıyorum bu yöntemleri. gerçi ben telefon kullanmayı sevmedim hiç ondan belki (ha kullanıyorum dediysem yakınalrıma değil tabi:))

didem dedi ki...

Baba valla bu gidisle onu da gorucez...

didem dedi ki...

Nalan'cim benim gibi dusunen birilerini gormek guzel. Rahatladim..

Not:Sende yaz demeni bekliyordum senden de onay cikinca niye yazmiyim...Bekle geliyor yakinda:)) Kim daha garipmis gorucez:)

didem dedi ki...

K.C.S. inan icimi okumussun. Benim de tek dusundugum, bekledigim o idi. Cigliklar kahkahalar...Soyle guzel bir kutlama baska olurdu.
Emaille de haber verilmez ki
ama:((

didem dedi ki...

Meyra valla ben de anlamadim. Oyle olunca sarilma kucaklasma hcbirsey olmuyor insan bu kadar buyuk bir haberi cosku ile vermez mi?

didem dedi ki...

Nazpek hosgeldin! Senin o renkli balkonda cay kahve sohbet hepsi guzel. Ben de artik senin balkondayim:))

didem dedi ki...

Mavi anne ben de oyle oldugunu dusunmeye baladim. Ama uzuldum dogrusu. O zaman cocuk dogdugunda buyuk ihtimal resmini internette veya facebook da gorurum...

didem dedi ki...

Deli anne ben de bircok seyi internetten yapiyorum iki cocukla cok fazla vakit olmuyor. Ama arkadaslarimi aramayi da ihmal etmiyorum. Dusunsene o zaman hepten kopucaz.

Sıradan bir balık dedi ki...

ne face den ne de mailden haberleşiyorum didem.
Zaten face üyeliğim yok, hiç almadım.
Dokunarak, hissederek, görerek konuşmayı, iletişime geçmeyi seviyorum.
Bu kadar sanallık artık banalleşti.

Zeugma dedi ki...

İşte bu yüzden Facebook üyeliğim yok.
Tam üstüne basmışsın didemcim..

Eş dost, arkadaşlar arasında mektup yazmalar unutuldu hadi.. Peki telefonlara ne oldu?

Esmir dedi ki...

Sevgili Didemciğim,

Tespitlerin oldukça yerinde canım..Teknoloji doğru ve yerinde kullanıldığında anlamlı ve güzel!..her şeyin cılkı çıktı!sapla samanı karıştıran bir toplum olduk artık biz!.ben facebook'u sadece web sayfamın (bloğumdaki yazıların)linkini vermek amacı ile açmıştım...Ve inan link vereceğim anlarda dahi tanımadığım pek çok kişinin sayfama düşen o çok özel aile resimlerini ve yine önemli konularını yazdıkları(yok doğdum, yok anne oluyorum, nişanlım!,eşim!, çocuğum..vs..!..)görmemek için!!face'in sadece bu bölümden ayrı tutulan sayfa düzenlemesini kullanıyorum ve siteme koyduğum her yeni yazımın linkini oraya verip hemen çıkıyorum!..(ne işe yarıyor dersen!!)kendi kendime bunu dahi sorgular oldum!..face'de link verdiğim yazılarıma 2-3 kişi hariç yorum yapan şöyle dursun hiç sevmediğim ve anlamsız bulduğum "beğen" tuşuna dahi dokunan olmadığı halde!..öyle sanıyorum ki oraya poz poz fotoğraflarımı koysam daha çok yorum alırdım!..toplumun geldiği yer bu noktada işte!..

Bu platformlar, kitlesel ve çabuk örgütlenmeler,harekete geçmeler ve toplumsal konularda aydınlanma ve bilgi edinme için kullanılabilinir!kolaylık sağlayabilecek yanları olabilir ama...böyle teşhir yeri değil!..

Çocukluk arkadaşları, bilmem hangi tarihte birlikte çalıştığın iş ark.larını vs...görmen de aradan geçen onca yılın ardından artık ortak paylaşacak hiç bir şeyinin olmaması!..eski fotoğraflara bakıp, çocukluk dünyandan bugüne gelinceye değin kat ve kat değişen sen ve o, onlar arasında!..ne gibi kayde değer, elle tutulabilir!sağlıklı bir ilişki kurulabilir ki!..

yeni dünya algısı ve gelişen teknolojinin insan ilişkilerine katma değeri, bilgiyi ve teknolojik araç gereçleri nerde ve nasıl kullanacağını bilen donanımlı ve bilinçli insanlarla anlamlı olacaktır..Yoksa böyle Yurdum insanından traji komik manzaraları görmeye devam ederiz!..

Bu gün bizler o teknolojinin nimetinden faydalanarak bu bloglarda yazıp çiziyoruz!..paylaşımlarda bulunuyoruz..içerik ve nitelik, nicelikten daha önemlidir!öyle olmalı!ama kısa zamanda izleyici sayısı 7000 (binleri bulan)blog kullanıcıları da var!.peki neden!face book'daki benzer mantalite yüzünden..en mahrem olacak konulara futursuzca yer verdikleri yada kendilerini poz poz sergiledikleri için...aç toplum hiç doymadığı için!..neyse çokk uzattım canım..aslında kimi kime şikayet ediyorsak biz!..manzaramız böyle!..sokakta, içeride ve dışarıda!..her yerde aynı...kokuşmuşluk ve çürümüşlük!..

Sevgilerimi gönderiyorum...

didem dedi ki...

Siradan bir balik iste o kadar! Ne guzel soyledin. Dokunarak hissederek gorerek demissin ya...Bayildim. Al benden de o kadar

didem dedi ki...

Zeugma'cim biraz duygular oldu gibi. Insanlar soguklasti, eski samimiyet kalmadi. Insanlar birbirinden uzak durmaya gayret gosteriyor sanki. Dedigin gibi telefonlara ne oldu?????

didem dedi ki...

Esin'cim,
Yine vaktini ayirip degerli dusuncelerini uzun uzun yazmissin. Cok tesekkur. Hatta yazmamis icindekileri dokmussun. Haklisin teknolojiyi, interneti bile abuk sabuk seylere kullananlarimiz cok.
Dedigin gibi fotolara bakmak icin girenler veya bos seyler pesinde kosup herhangi bir sey alamadigi gibi okuduklarindan kazanacagi birseyler de olmayanlar oylece vakit harciyorlar.
Facebook a girmen hatta blogunu koyman guzel beni yanlis anlama sakin facebook'a girmende sakinca yok ben de giriyorum. Benim anlamadigim ozel, birebir, ailevi haber vermen gereken seyleri oradan yazmak niye. Bu hem karsindakine deger vermedigini gosterir hem de bence bir vurduyduymazlik ornegi. Bir telefon acmak zor mu?
Simdiye kadar bir evlenme bir de bebek haberi aldim emaille, bakalim daha neler alicam:)))
Kendine iyi bak.

Nehir İda dedi ki...

İnasnı insana yabancılaştırıyor teknoloji oysa sadece hayatımızı kolaylaştırsa yeter çamaşır bulaşık gibi. Gerisi cidden sadece yabancılaşma

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

Didemciğim eskiden bayramlarda,yeni yılda kart atılırdı büyük bir özenle. Mektup yazardı insanlar birbirine. O mektubu atarken kalbim çarpmaya başlardı, ardı ne zaman gelecek bana diye.Kalmadı böyle heyecanlar..Evet teknolojinin hayatımızı kolaylaştırdığı gerçeğini yadsıyamayız ama samimiyet,içtenlik,heyecan,özen gibi kavramları rafa kaldırdığını da görmemezlikten gelemeyiz.

Bloglardaki sınırlamadan dolayı seni okuyamıyordum.Şükür kavuşturana :))

oyumben dedi ki...

Bill Gates'in de dediği gibi: "Bir gün her şey internet olacak!"

didem dedi ki...

Ebru ne guzel benzetmissin. Camasir bulasik gibi...Hakkaten oyle. Isi kolaylastirsin yeter.

didem dedi ki...

Zuhre'cim ozlemistim seni. Aramiza teknik arizalar girdi. Demek sen baba ile kardessin oyle mi? Cok sasirdim bilmiyordum:))) Harikasiniz ikinizde!

Yani internet falan harika ama arkadaslik diye birsey yok mu yakin olmak, ozel haberini kendi agzinla vermek falan...

didem dedi ki...

Oyumben herseyi o baslatmadi mi zaten:))

bilge dedi ki...

sevgili didem yazdıklarında çok haklısın bende uzun süre msn bile kullanmadım yazarak haberleşmek bana ters geliyordu ben ses duymak isteyenlerdenim hala da o isteğimden vaz geçmedim örneğin bana cep telofonumdan mesaj atan insanları ben arar konuşurum mesajına mesajla cevap vermem..msn konusunda oldukça komik durumlara düştüğüm oldu..msn kaydımı kızım yaptı bu bloğuda zaten can dostum dalgaları aşmak açtı blog olayından memnunum sizin gibi blog dostları bulduğum için sevgilerimi gönderiyorum canım..

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

Evet :))) "Baba" ile kardeşiz biz CAN'ız.

Teşekkürler Didemciğim.

Gul/İnn dedi ki...

bencede kesinlikle..

didem dedi ki...

Sevgili Bilge ses duymak ihtiyaci bende de oluyor. Tabi en guzeli yuzyuze gorusmek de, mumkun olmadigi zaman insan sevdiklerinin sesini duymak istiyor. Benim babam da bu yasinda benimle yazisabilmek, kameradan gorusebilmek icin internet ogrendi:)

didem dedi ki...

Cobanyildizi ne kadar guzel bir abi kardessiniz. Ikinizi de zevkle okuyorum. Abinin kardeslikle ilgili yazisinda aglayacaktim nerdeyse. Cok guzel bir jest!

didem dedi ki...

Gul/inn benimle ayni fikirde olmana sevindim demek yalniz degilim.

Adsız dedi ki...

Didem Hanım Merhaba,
Sanırım anlattıklarınızı iki yönü var; birincisi kişiye verilen değer ikincisi yerkürede sistemli bir şekilde gerçekleştirmeye çalışılan yalnızlaştırma/bireyselleştirme çabası... Size o haberi mail'le gönderen arkadaşınız, arkadaş olmaya değer olmadığını ortaya koymuş. Erken öğrendiğiniz için şanslısınız. Daha büyük kırgınlıklara neden olmadan!
Diğeri ise buralara sığmayacak kadar büyük bir konu. Finlandiya'da zaman ve mekân özellikleri nedeniyle keşfedilen cep telefonu bakın nelere yol açıyor. Evet, büyük kolaylık ama sizce de biraz abartılmıyor mu? Tabii ICQ, Facebook gibi çabalar da insanları "-miş gibi" tipolojisine uydurma çabaları.
Dostlukla kalın...

didem dedi ki...

Adsiz merhaba,
Kesinlikle katiliyorum benim demek istedigim de bu idi. Iletisim kaynaklarini dozunda kullanmak en mantiklisi bence. Yoksa tum iletisimimizi o sekilde tuslara basarak yapmak bizi birer duygusuz varlik haline getirir. Arkadaslik insanlik dostluk ne demek unutursak yandik!:)