25 Mayıs 2011

Kultur gecesi-Turkiye masasi






Oglum Berk'in okulunda her sene Nisan ayinda degisik ulkelerden gelen ailelerin kendi ulkelerini, kulturlerini tanittigi bir gece duzenleniyor. Her ulke kendine ait bir masada belli basli ulke sembollerini, kitaplarini , yiyeceklerini, bayraklarini, onemli yer ve kisilerini tanitiyor. Bu gecenin ismi  "Cultural Night".

Berk'in okulunda bizden baska bir Turk aile daha var. Gecen seneden beri beraber hazirliyoruz Turk masasini.

Washington'da yasayan Turklerin bol olusu sebebi ile bizim masamiz zengindi. Malzemelerin bir kismini arkadaslarimdan odunc aldim.


Bu sene ek olarak lokum ve Eti biskuvi de aldim. Onlar cok ragbet gordu neredeyse paketleri actigimiz gibi bitti. Zaten Turkiye diyince hemen "Turkish delight" diyorlar.




Cogu kisi baskentimizi Istanbul olarak biliyor, onu gordum. Masaya gelenlere Ankara'yi haritadan gosterip soylenisini ogrettik. Ankara diyen lokum kazaniyor, lokumu bedava vermedim.
Istanbul'a gitmis bircok kisi ile karsilastim. "Merhaba" diye bana seslenen Azeri aileler, Iranli ailelerle konustuk.

O gece bircok ulke hakkinda bilmediginiz dolu sey ogrenebiliyorsunuz hem de kendi yemeklerinden tadabiliyorsunuz. Kore masasi...



Cin, Hollanda, Romanya, Rusya, Kore, Fransa, Ingiltere, Amerika, Israil vardi.



Sonra Berk ve diger Turk ailemizin kizlari beraber Silifke yaptilar kucuk tahta kasiklarla. Muzige tempo tuttuk hep beraber.




Bizim masada Turk kahvesi, bozuk paralar, kahve fincanlari, nazar boncuklari, Antalya, Istanbul, Bodrum kartpostallari, buradaki kutuphaneden aldigim Turkiye kitaplari, Istanbul kitabi, Nasrettin Hoca'nin ve Karagoz figurleri, elisi ortuler v.s.bircok sey vardi. En renkli masalardan biri bizimki idi.

Didem

22 yorum:

nazpek dedi ki...

Güzel ve keyifli bir etkinlik olmuş.Elinize emeğinize sağlık
Berk ve arkadaşınada kocaman alkışlar

Meyra dedi ki...

Biz Çılgın Türkler zaten renkli insanlarız masamızda şanımıza yakışır renklerde olsun tabi:)) eline sağlık Didemcim ne güzel etkinlikmiş çok sevdim..Esas ben diğer ülkeler hakkında öğrendiklerini merak ettim paylaşırsan çok sevinirim:)

SırfŞiirselYorum dedi ki...

'' Türkiye'nin başkenti Ankara'dır! '' yazılı bir duvar kilimi(halısı) masayı çok daha anlamlı kılabilirdi :))Çok renkli olmuş Türkiye'li biri olarak mutlu oldum bu paylaşımı okurken.
---
Kore ( kuzey ) ve İsrail masalarını da merak etmedim değil :D

Aslısın dedi ki...

Lokumları bile öğretici bir edayla verişin beni derinden etkiledi:) Bedeva su yok tabii, yemesi iyi, öğrensinler:)

Nihan Sarı dedi ki...

yalnız Ankara-lokum fikri süper:))))bana öyle geliyorki sen süper bir organizasyon yapmışsındır. taaa buradan tuttuğunu koparabildiğini hissediyorum:)))))))))))

Nalan dedi ki...

gurur verici didemcim

Müge dedi ki...

Didemcim hepinizin ellerine, emeğine sağlık!!! Şahane görünüyor ve senin anlattıkların da süper!! Bu tanıtıma kesinlikle ihtiyacımız var HÂLÂ, ne yazık ki... Berk'ciğin Silifke oynaması da ne güzel bir fikir ve takdire şayan bir cesaret; istemeyebilirdi de..

Bunları görünce aklıma, ben değişim öğrencisiyken yaptıklarım geldi (1981-82'de). Hâlâ Ankara diyorlar yaa!! :(((( Bana da "Türkiye'de develerle mi geziyorsunuz?" diye sormalarına inanamamıştım! Ve ben de tek başıma folklor oynamıştım sahnede; aklıma geldikçe gülerim halime..

Seni de, Berk'i de kocaman öpüyor, tebrik ediyorum canım :)

small button nose dedi ki...

Cok guzel.lokum fikri harika:)

didem dedi ki...

-Meyra'cim masamiz kesinlikle cilginliligimiza renkliligimize uygun oldu! Neler mi ogrendim mesela su Hollanda'nin simgesi tahta carik gibi bir ayakkabilar vardir ya ben onu sadece sembol saniyordum ama halen tarlalarda calisanlar tarafindan kullaniliyormus. Cince Panda yazmasini ogrendim. Israillilerle yedigimiz bazi yiyecekler ayni. Bir de cok ilginc cocuklar gosteri yaparken gordum, Hintliler kendi klasik muziklerini pop muzik olarak degistirmisler, danslar da oyle...Yari Hint yari Amerikan:)

didem dedi ki...

Sirf siiresel yorum masada klim de var agir oldugu icin onu yuksek bir yere asamadim, panoyu deviriyordu cunku. Aklimdan gecmedi degil:) Turkiye'nin baskenti Ankara...Ogrenin efendim!!!

-Aslisin o lokumu alicam diye Ankara deyislerini haritada haril haril arayislarini gormeliydin.

-Nihan cok tesekkur. Masayi guzel yapinca daha cok dikkat cekiyor, onu gordum. Daha cok insan gelip bakiyor...

-

didem dedi ki...

-Nalan cok tesekkur. Sagol. Turkiye bayragi bizi gururlandiriyor heryerde.

-Muge'cim esas sendeki cesaret! Tekbasina folklor yapmak onca insanin karsisinda yurek ister. Berk'i sorma onca arkadasinin karsisinda caktirmadi ama cok ama cok heyecanlandi, yuzu kipkirmiziydi basta elini ayagi sasirdi ama kimse anlamadi. Deve cok komik. Bir de fes takiyoruz zannediyorlar. Afrika'nin neresinde Turkiye diyen bile var:))

-Small button nose hosgeldin!
Ankara'yi soyleyemeyene lokum vermedim!:))

midnightgzd dedi ki...

Ne guzel!Cok eglenceli bir gece olmusa benzıyor :)

Meyra dedi ki...

hiç üşenmeden öğrendiklerini paylaştığın için çok teşekkür ederim çok naziksin canım..Mutlu oldum sayende yeni bişeyler öğrenerek en çokta Hollandalıların o çarığı hala giyindiklerini bilmiyordum bende:))

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

Ne güzel bir masa hazırlamışsın Didemciğim.

Gurbette olmak ne kadar zor! Şu aralar özlemin içime sığmadığı zamanlar...

Sevgiyle kucaklıyorum.

didem dedi ki...

Nazpek sana ilk basta cevap yazdim saniyordum simdi kontrol ettigimde goremedim.
Cok tesekkurler...Berk'e ileticem:)

didem dedi ki...

-Midnightgzd cok tesekkur! Kultur gecesi hos oluyor, eglenceli bir gece hakikaten:) Hosgeldin!

-Meyra tabiki ben arkadasimin sorusunu cevapsiz birakir miyim. Ayip ediyorsun:))

-Zuhre'cim tesekkurler. Tr ye geldigimde daha degisik seyler almayi dusunuyorum. Masayi gittikce guzellestirmek niyetindeyim:)

Zeugma dedi ki...

Didemciğim, ne güzel bir etkinliktir bu. Harikasınız!
Türkiye'yi ve Türkleri kilometrelerce uzaklarda bizzat ve böylesine güzel bir katılımla tanıttığınız için insanın içi gururla doluyor. Sonrasında da neden bizim ülkemizde yapılmaz diye üzülünüyor biraz...

Oradaki coşkuyu yaşayamasak da tanıtımın ve görsellerin gidip görmüş etkisi yaptı yine..
Başta Berk olmak üzere kutluyorum sizi..
Teşekkürler, sevgiler...

Gezi/yorum... dedi ki...

Çok güzel bir etkinlik olmuş emeğinize sağlık gurur duydum...

Sanem dedi ki...

Dopdolu bir etkinlik olmuş. emeklerinize sağlık. Keşke daha sık olsa bu tip etkinlikler.

Deli Anne dedi ki...

Akıllı anne.. soruya cevap olmadan loku yok ha:) Didem'im gene gıpta ettim çocuklar ne kadar zengin bir kültür içinde yetişiyorlar.. düşünsene heryerden insnala birarada yetişiyorlar çok önemli bir deneyim bu ya hayat için..

oyumben dedi ki...

Yaşasın Türk Kahvesi!..

Esmir dedi ki...

Didemciğim,

Nasıl gururlandım!.ülkemi-zi böylesine renkli temsil eden güzel insanlar olduğu sürece sırtımız yere gelmeyecek!..:)şimdilerde her ne kadar ayaklar baş başlar ayak olsa da!..elbet bir gün bir yerlerde "Çılgın Türkler!"de varlıklarını göstereceklerdir...

Sevgiyle kucaklıyorum canım...herbirinizi...