13 Mayıs 2011

Kelsey Creek Farm





Gectigimiz haftasonu Kelsey Creek Farm'da idik. Burasi Bellevue'da kocaman bir parkin icinde bir ciftlik. Parkin adi da ciftligin adi da ayni, Kelsey Creek. Yilin 365 gunu acik. Bahar geldi mi festival oluyor, normal gunlerde ise ciftlik hayvanlarini gorebilmeniz icin acik alanlara cikariyorlar. Parkta yapacak aktivite bol. Yaz kamplari, dogumgunu partileri, okul gezileri, ogretici programlar oluyor. Kapali piknik alanlarini ozel gunler veya dogumgunleri icin kiralayabiliyorsunuz.


Biz festivale geldik. Pony'ler, traktorlerle gezi, pamuk helvacilar, kucuk ciftlik hayvanlari, sovlar, cocuklar icin kurulmus kucuk kucuk aktivite cadirlari ve daha bircok sey hazirlamislar...



Sansimiza hava cok guzeldi. Ilk is pony kuyruguna girdik. En populer akivitelerden biri o idi zaten.



Berk'in bindigi at her fotograf cekisimde insan gibi donup bana bakti, cok gulduk. Ya hayvan cekilmeye alismis yada refleks olarak donuyor, tam anlamadik. Buyrun fotografi!



Arkasindan birer sosisli sandvic alip koyun tuylerinin tras edilmesini seyrettik. Sahnede biryandan anlatarak sov halinde kesiyorlar. Her bahar ayi geldiginde bu islem yapiliyormus. Koyunu sahneye cikarip, oturtup on dakikadan kisa surede tras ettiler. Ece agzi acik seyretti seyretti sonra kesilip kenara obek halinde konan tuyleri gostererek
"Anne bunlari geri takicaklar mi??" dedi bana!



Burada cocuklara cevre icin nelere dikkat etmeliyiz, hangi copler geri donusum kutusuna atilmali, plastikler nereye, sebze meyve atiklari nereye, kartonlar nereye onu anlatiyorlar, sonra cocuklara sorular sorup hediye olarak da carki cevirttirip kucuk birsey hediye ediyorlar.



Burada kecileri daha dogrusu "akilli kecileri" seyrediyorsunuz. Deliklerden hoplayip cubuklarin ustunden ziplayip turu tamamliyorlar.



Butun bu festivalde izci cocuklar ve gonulluler yer aliyor. Satislari v.s. hep onlar yapiyor. Cocuklar buyuk sisme oyun yerinde biraz hopladi zipladilar. Sonra traktor kuyruguna girdik. Tingir mingir butun parki gezdik, etraftakilere el salladik.
Hazirmisim zaten daha oturdugumuz gibi elim havada surekli etraftakilere el salladim.

Balci...Organik ciftlik bali. Arzu ederseniz tattiriyorlar.



Coban kopeklerinin sovu da guzeldi. Cimenlik alana belli sayida cocuk aliyorlar. Coban kopekleri koyunlari kosturarak bu cocuklarin arasindan gecirtiyor.

Misirci. Kettle Corn denen tatli karamelli misirdan yapiyorlar bu gordugunuz koca kazanlarda. Tatli misir, bizim agiz tadimiza biraz ters. Burada cogu seye tatli sos yapiyorlar cok ilginc. Tavuk kizartmasina dahi balli sos konuyor. Bizim cocuklar aliskin seviyorlar da ben hala alisamadim.





Sansimiza hava da guzel olunca keyifli birgun gecirdik. Tek uzuntumuz pamuk helvaci kuyrugunda dakikalarca bekleyip sonunda bittigini ogrenmek oldu. Yikildik, en cok da Ece yikildi!

Didem

23 yorum:

neselihaller dedi ki...

filmlerdeki gibi bir gün geçirmişsiniz...ne güzel..özendim şimdi size...sevgiler

Selma Er dedi ki...

Didem'ciğim,çok güzel bir yerde keyifli bir gün geçirmişsiniz..fotoların hepsi süper..Pamuk helvayı da İstanbul'dan alırım ben güzellerime..Öptüm hepinizi..

mamila dedi ki...

Ne güzel gün geçmiş,Ecenin sorusuna çok güldüm ne kadar masum soru.İstanbul'dan çooook sevgiler.

didem dedi ki...

-Neseli haller hayvanlarla hasir nesir oldugumuz guzel bir gundu. Ciftligin goruntusu hakikaten filmlerden cikma gibiydi. Haklisin:)

-Halacim valla Ece de Berk de pamuk helva delisi. Alman sart. Bana cikolata kafi. cok opuyorum

-Mamila bu Ece alem. Bu sorularini bir defter var dogdugundan beri yaziyorum. Oku oku gul...Evlenirken vericem kendisine:)

Gumus Ay dedi ki...

Sevgili Didem,ailenle birlikte yine güzel bir gün geçirmenize çok sevindim.Senin sayende bizlerde farklı yerler ve gelenekler görüyoruz.Yeni şeyler öğrenmek her zaman beni mutlu eder teşekkürler.Fotolar,çocuklar harika görünüyor.Allah anneli babalı daha nice yıllar yaşamalarını nasip etsin.sevgilerimle

didem dedi ki...

Gumus ay cok tesekkurler guzel sozlerine. Amin! Hep birlikte diyorum...Begenmene, keyif almana cok sevindim.

Deli Anne dedi ki...

Harika zamanlar çocuklar için hele.. Evet bir kez daha: seviyorum postlarını

ve poz veren ata bittim.. hala sırıtıyorum :)

didem dedi ki...

Deli Annem at beni de cok guldurdu, her turda bana bakisi bitirdi beni... cocuklara sesleniyorum onlar bakmiyor, at bakiyor:)))

hypo dedi ki...

sayenizde amerika'yı ayağımıza getiriyorsunuz. teşekkürler.

Meyra dedi ki...

güzel bir gezmeli post olmuş, çok seviyorum ben bu tarz postları hem öğretici hem eğlendirici:)) didemcim devam et sen tanıt bize ecnebi diyarlarını:)) bu arada pamuk helva işine ben bile üzüldüm Ece ne yapsın...sevgiyle kal

Nehir İda dedi ki...

Çok ihtiyacım var böyle bir yere:)

didem dedi ki...

Baba gittigim yerlere sizleri de goturmeye calisiyorum. Beraber geziyoruz iste...:) Cok tesekkur

didem dedi ki...

Meyra'cim ecnebi diyarlarinda gezilmedik yer birakmayacagim:) Ne yapiyorsam sizin icin yapiyorum. Sorma pamuk helva bizi bitirdi!

didem dedi ki...

Ebru ben de simdi "Ebru yine gezmissiniz der" diyordum:)))

SırfŞiirselYorum dedi ki...

Orada olmalıydım, Berk'in bindiği ata binebilirdim :(( Beraber bakardık çekenlere :))

Güzel paylaşım :D

Sazan dedi ki...

Kıskandım...

Hatta kıs-kan-dım...

Bugün huysuzum o yüzden kıskandım :)

didem dedi ki...

Mavi Anne dedi ki...
--------------------
kıyamam eceye ne kadar üzülmüşütr
ne kadar güzel bir festival alanı burası
hem eğlenceli hem de bilgi verici
yine harika bir gün geçirmişsiniz çocuklarla :)))
sevgiler

didem dedi ki...

Sirf siirsel yorum guldurdun beni!
Beraber baksaydiniz makina falan elimden duserdi herhalde:)

didem dedi ki...

Sazan bak bak bak bir de ustune basa basa kiskandim demis. Senin gibi girgir samata birini huysuz dusunemiyorum. Evlilik stresidir o.
Kendine iyi bak

didem dedi ki...

Mavi anne yorumunu yanlislikla sildim yayinlamaya calisirken. O yuzden kopyaladim, sasirma niye oyle gozukuyor diye. Silinen sanirim hicbir sekilde geri gelmiyor. Ne yaptiysam olmadi.

Ece kuyrukta bekledi bekledi sonra kalmadi diyince hungur hungur agladi. Sonra koyunlari, traktoru falan gorunce unuttu hemen:) Cocuk iste

Zeugma dedi ki...

İnanılmaz eğlenceli bir yer..
Ne mutlu size..
İnsan saatlerin nasıl geçtiğini anlamaz orada...
Sadece o fotojenik atı görme bile yeterli bence :))

didem dedi ki...

Zeugma'cim hakikaten ona bakalim buna kosturalim derken enteresan birgun oldu. Fotojenik ati gormek yetti zaten bize:) Ilkinde tesaduf sanmistim ama herseferinde bakinca afalladim...

hasret senfonileri dedi ki...

Gözlerimi yumup oralara ışınladım kendimi... Ne çok etkinliklerde bulundum, ne çok faydalar sağladım.. nasıl mutlu oldum.. ne çok şey ürettim... anlatamam!!!

Sevgili Didem, sunduğun her güzellik için sana yürek dolusu teşekkürlerimi iletmek istedim bir kez daha.