17 Mayıs 2011

Garipliklerim



Blog arkadasim Nalan ile yeni tanistim sayilir. Kendisi cok icten, samimi, hem de girgir biri. Espri anlayisi hosuma gidiyor. Grip hallerini yazmis bloguna (Benden Esintiler) Beni bayagi guldurdu. Cok seker biri. Ben de ondan esinlendim o da sende yazsana deyince oturdum yaziyorum. Isin garibi yazarken hic zorlanmadim tikir tikir yaziyorum. Cok mu garibim ne!

*Karsimdaki ile opusurken illaki sag yanagimi mi solu mu uzatayim bilemem illaki yari yolda karar degistirir, sagi uzatacakken solu uzatir karsimdaki ile burun buruna carpisma  noktasina gelirim. Kendimi de karsimdakini de sasirtirim.

*Diyet olayinda kotuyum. Daha lafi ile acikirim hic yemedigim seyleri dahi yemege baslarim, inadina porsiyon da buyur. O yuzden diyet yapmam, yapamam.

*Olum haberi karsisinda gayri ihtiyari gulumserim. Tamamen istem disi. Bilerek yaptigim birsey degil, sinir bosalmasi gibi birsey.

*Heyecanlaninca sesim yukselir yavas yavas. Farkeder sesimi kisarim zamanla yeniden yukselir.

*Dogumdan sonra asansor fobisi basladi bende. Kimse yoksa binmiyorum. Binmeye zorlarsam kendimi binip, kapi kapanmadan son dakikada cikiyorum panikle.

*Berk de Ece de dogduklarinda emzirme saatlerini bileyim, karismasin diye bir emzirme tablosu yapmistim. Saat, ne taraftan emzirdi isem o ve dakikasi. Dogumdan sonra kontrole gelen hemsireye tabloyu gosterdigimde sasirmisti.

*Inanilmaz kararsizimdir. Bana secenek sunmayin. Sorarsaniz dusunur dusunur karar veremem.

*Lise zamanlari dayanikliligim artsin diye karda kista kisa kolla disari cikiyordum hatta ders calisirken odamda camim hep acik oluyordu. Bankada ise basladigimda bir kis herkes kazaklar paltolarla dolasirken ben kisa kollu ipekli bir bluzla ise gelince donup donup bana bakmislardi. Kabul ediyorum bu gercekten garip!

*Evde cocuklardan kafam karistigi icin yanmasin diye ocaga ne koyarsam koyayim mutlaka firinin alarmini kurarim. Cay kahve yemek ne icin olursa olsun. 3 dakika icin bile. Evde surekli alarm sesi mevcut. Biz alismisiz ama misafir geldiginde alarm her caldiginda sasirirlar.

* Bana gelen hediyeyi baskasina hediye etmisligim olmustur. Bu gariplikten ziyade itiraf gibi oldu ama neyse.

*Bu yasima kadar hergun makarna yedim. Makarnasiz gunum gecmez. Istisnasiz hergun!

*Gece film seyrederken aciktigimda sucuklu yumurta yaptigim, sigara boregi kizarttigim, misir patlattigim, tost yaptigim cok olmustur. Hic usenmem, kalkar yapar yerim.

*Begendigim bir bluzun mutlaka bircok rengini alirim. Ev ayni tip degisik renkli bluzlarla dolu.

*Tatile giderken ya suraya da gidersem ya aksam da cikarsam ya sik bir davet olursa ya cok sicak olursa diye doldurmadigim sey olmaz. Her renge her kiyafete uygun ayakkabi alir ve tatili safi kot sort/terlikle  geciririm.

*Dus almadan yapamam. Misafirlige gideceksem veya birileri gelecekse ekstra dus alirim, kis zamani 2 yazin en asagi 3-4 dus alirim gunde.

*Kirmizi rengini cok severim. Oglum dogmadan bircok seyi kirmizi almistim. Berk bebekligini kipkirmizi gecirdi. Ece dogdugunda yaptigimi farkedip kirmiziyi diger renklerle birlestirdim. Ama o da az kirmizi giymedi.

*Gittigim otellerde dusa mutlaka terlikle girerim ayagimi baskasinin degdigi yere mantar v.s. gececek korkusundan degdirmem.

*Otobanda sol seritte tingir mingir gidenlere sinir olurum. Hele hele arkada kuyruk olusturdularsa one gecip sonra yavaslayip ayni sekilde arkadakini sinir ederim. Aynadan da el sallarim.

*Cekirdeksiz film seyretmem.

*Keyfim yerinde ise cok konusurum, hic susmam, konudan konuya atlarim. Sessizsem bilin ki hic keyfim yok yada o ortamdan rahatsiz oldum.

*Oyunhavalari ile hic dans edemem. Ne yakisir ne ben becerebilirim. Elimi kolumu ne yapacagimi sasirir guzel yapicam diye gayret ettikce daha komik hale duser en sonunda yavasca otururum. Cok zorunda kalmadikca oyle ortama girmem.

*Caya kucuk bardaga 4 buyuk fincana neredeyse 7-8 seker atarim. Misafirlikte cok dikkat cekmesin diye once bir iki atar konusma hararetlenip de herkesin dikkati dagildiginda bir tomar daha eklerim. Cafelerde orda burda yan masalardan bakarlar. Esim yanlislikla benim cayimi ictiginde suratini gorulmeye degerdir!!!

Yeterince garip miyim yoksa bunlar da birsey mi ben senden kat kat garibim mi dersiniz???

Didem

25 yorum:

oyumben dedi ki...

Garip değilsin. Türk'sün sadece. :)

beylikdüzü dedi ki...

Blogunuz çok güzel sıkılmadan okudum yazılarınızı,Tebrik ederim emeğinize sağlık.

Zeugma dedi ki...

Her insanın diğerlerine benzemeyen şekilde davranış biçimleri vardır. Bunun adı gariplik mi olmalı, emin değilim...
Yazdıklarının içinde sana hediye edilen bir şeyi başkasına hediye edebilmene takıldım sadece :)
Bence bundan vazgeçmelisin :))

SırfŞiirselYorum dedi ki...

Ne güzel okuyordum ne ara bitti ki? :)) Kararsız kaldım, çekirdek istiyorum... Makarna yemek istiyorum duş alırken :D Ve en garibi bana hediye edilen her bir şeyi, başkalarına kargo ile yollamak istiyorum; tanımadığım insanların adreslerine! :)))

Çok beğendim...

Nehir İda dedi ki...

Bence çok cici bir çoğu. Ve aslında benzer ama ben hediyeleri hediye etmem kimseye çok fena saklarım:)

didem dedi ki...

-Oyum ben, belki de ondan:)

-Beylikduzu cok tesekkurler guzel sozlerinize

-Zeugma'cim dogru soyluyorsun. Mizac da diyebilirsin huy da. Iki kardes bile birbirinden farkli. Hediye konusu zaten diyorum ya daha cok itiraf gibi oldu:)

-Sirf siirsel yorum sizinki cok daha komik olmus. Harikasiniz!

didem dedi ki...

-Ebru'cum sagol. Yok ben de hediyeye cok deger veririm taaa ilkokuldan kalma aldigim hediyeler bile duruyor. Bahsettigim mesela xsmall bir bluz veya kullanmama imkan olmayan seylerdi. Yoksa bende hediyeye cok kiymet veririm yanlis anlasma olmasin ha:))

bilge dedi ki...

çaya şeker atma konusunda çok benziyoruz..:))))utanırım aynen senin uygalamanı yaparım tatile giderken ya gerekirse diyerek çok giysi alır hiç giymeden geri dönerler..sevgiler..

Deli Anne dedi ki...

Hahaha... çoooook keyifle okudum Didem'im.. garipsin ama hepimizde bunca gariplik mevcut değil mi zaten..

yalnız ben diyet, şeker, makarna vs ye takıldım.. sen şunu mühürledin zihnime.. ne yersen ye spor yaparsan herşey tamam.. fiziğinin bunca güzelliğini (maşallah) sporla koruyorsun demek.. bana büyük bir işaret osun bu da.. öperim seni ve severim garipliklerini de:)

banu(çifte kavrulmuş hayat) dedi ki...

hem ikizannesi,hem yengeç burcu, hem kararsız:))
Çok yakın hissetim kendimi sana:)Keyifle okudum,sevgiler...

didem dedi ki...

-Sevgili Bilge hani tatile giderken bir tek kucuk canta alirlar ya ona cok imrenirim....

-Deli Annecim valla korkarak yazdim ya beni dislarlarsa blog dunyasindan atarlarsa bu cok garip diye dedim:) Evet haklisin spora guverek yiyorum zaten. En buyuk guzelligi o spor yapmanin. Garip hallerini yazsana sende Eminim cok daha esprili seyler bulur cikarirsin sen!:))

didem dedi ki...

Banu hosgeldin! Sende mi yengecsin? Soyle pat diye karar veren insanlara hayranim:)
Bir kararsizlik bir de duygusallik beni bitiriyor:)

derindenizbaligi dedi ki...

Kararsızlık bende de var. Bazen de kendime "aslında kararsız biri olmadığımı" ispatlamak için,birşeylere balıklama atlıyorum. O zaman da "tüh. keşke hemen karar vermeseydim" diyorum. yaman bir çelişki yani =)

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

Didemciğim garip değil ama çok şekersin. Bazı hallerine çok güldüm .Kendimle özdeştirdiğim hallere ohh başkalarında da varmış rahatına erdim.Yalnız şu şeker ve makarna tüketimini okurken bloğunun üstünde yer alan fotona bakma ihtiyacı hissettim. Nasıl böyle fit olduğun hususunu paylaşırsan sevinirim :))

Sevgiler sana ve ev halkına !

иαℓαи dedi ki...

Didemcim teşekkürler benim için yazdıklarına :)

Bende seni okurken güldüm, bir ben değilmişim dedim :))))

didem dedi ki...

-Derindenizbaligi aynen! Senin gibi pat diye cevap veriyim dedigimde mutlaka bir acayiplik oluyor. Bazen cok acele ediyorum cunku:)

-Zuhre'cim ne guzel sozler bunlar, cok sagol. Haftanin uc gunu spora gidiyorum gidemezsem, evde aksamlari cocuklar yatinca Taebo yapiyorum dvd'den. Gecen seneden beri kosu yarislarina katiliyorum. Su anda 10 km kosusuna hazirlaniyorum. Aksamdan cantami spor icecegimi giysimi saatimi v.s. hazirliyorum. Bu spor isi inanilmaz irade gerektiren bir ismis ben onu anladim. Yoksa birakmaya, koltuga serilmeye cok hazirim inan. Kendimi zorlayabilecegim kadar zorluyorum. Baska turlu olmuyor. Sende inceciksin. Bazilari senin gibi spor yapmasada dogustan sansli oluyor. Bir de spor yapsan nolucak merak ettim:))) cok opuyorum

didem dedi ki...

Nalan'cim esas bana fikri verdigin icin ben sana tesekkur ederim. Insan kendi yazdiklarini bile okuyup guluyor ne garipmisim diye:)) Kendine iyi bak

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

Didemciğim, öyle gıpta ettim ki sporu hayatının parçası haline getirebilmene. Ben sporu ara ara hayatıma sokuyor sonra terkediyorum.O da bende bel,sırt ağrısı bırakıp intikam alıyor:))

Sevgilerle!

didem dedi ki...

Zuhre'cim sporu hayatina kat ve cikarma. Cok faydasini goreceksin. Benim de simdiye kadar belim hep problemli idi neler cektigimi sana anlatamam. Celik korse bile taktim. Su an vucudum cok guclendi artik kolay kolay belime birsey olmuyor allaha sukur. Ama biraktigin an vucut zayifliyor agri sizi hepsi dolusuveriyor araliktan:)) En basta moral icin iyi. Insan mutluluk hormonu salgiliyor.

viva : ) dedi ki...

haha cok tatli bir insanmisin ben bunu anladim, cayi asiri sekerli icen bir sen birde benim esim demekki ; ) Yanlislikla onunkini ictigimde neye ugradigimi sasiririm juahha ; )

Cigdem dedi ki...

cok tatlisin,hic te garip degilsin, sen de olan huylardan bende de var :))

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Bence fobiler garipsenecek değil, tam tersi çevre tarafından saygı ile karşılanması gereken durumlardır. O korku engellenemez ve kimse de "Aman, bundan da korkulur mu?" deme hakkına sahip değildir.
Not: Biraz da tuzdan bahsedin de, "ÜÇ BEYAZ"ı tamamlamış olalım.
İyi günler.

didem dedi ki...

Viva demek senin esin de bal gibi cay iciyor:)

didem dedi ki...

Cigdem'cim sen beni iyi hissettirmek icin oyle soyluyorsunnnnn

didem dedi ki...

Adsiz merhaba,
Fobisiz insan var mi acaba? Vardir herhalde:) Tuzu da bol atarim, spor yapinca tuz gerekli birsey o yuzden ondan kesmiyorum.