28 Nisan 2011

Kendi "bubble"inda kalmak


Ingilizcede "herkesin kendi bubble'i olmasi" diye bir deyis var. Personal space veya Personal bubble diye geciyor. O senin kisisel alanin oluyor yani. Farzedin ki vucudunuzu icine alan kocaman bir balonun icindesiniz. Iste o sizin kendi sahsi alaniniz. Istediginizi o alana sokar, istemediginizi sokmazsiniz.

Hani vucut dilinde sik sik bahsedilir kendi kapladigin alan. O alana fazlaca girildiginde insan otomatik olarak irkilir ve rahatsiz olur.

Tabi samimiyete gore o alana giris cikisa gosterdiginiz tolerans artar veya azalir.
Ben sahsen mesafesini korumak taraftari olanlardanim sanirim. Her ne kadar kolay samimi olan bir insan da olsam, sicakkanli insanlardan da hoslansam mesela daha yeni tanistigim birinin el kol hareketleri ile bana dokunmasi ve carpmasindan hoslanmam.

Hani gulerken guler guler paaat diye sonra sirtiniza vururlar. Yada konusurken size oyle yaklasirlar ki firlayan tukurukler gozunuze agziniza burnunuza girer. Isin kotusu ayip olmasin diye silemezsiniz de. Veya kisik sesle iyice dibinize girerek konusur. Uzaklasamazsiniz da duyamadiginiz icin.

Biryandan karsinizdakine sempati duyup duymadiginiz da onemli. Mesela oyle seversiniz ki yaptiklari size dokunmaz veya tam tersi her el kol hareketi, dibinize girisi sizi rahatsiz eder. Iste benim oyle bir arkadasim var. Surekli konusurken bir koluma bir dizime vuruyor, beni hafifce sarsiyor, gulerken pat pat patliyor. Her gordugumde hem rahatsiz oluyorum hem hazetmiyorum. Icimden surekli ya sabir cekiyorum.

Buna benzer orneginiz var mi hic? Rahatsizligi soylemek dogru olur mu yoksa hicbirsey olmamis gibi mi davranmali?

Herkes kendi balonunda kalsa keske...

Didem

21 yorum:

neselihaller dedi ki...

şimdi arkadaşlarımla sarılmak başka şey, az tanıdığım bir insanın konuşurken beni dürtükleyip durması başka...deli olurum ben de...bubble'm var benim halbuki :-) şaka bir yana ah bu Akdenizlilik yok mu? genelimiz aynı...İtalyan'lar da böyle İspanyollar da..sadece sınır derecelerimiz farklı...

K.C.S. dedi ki...

Bende senin gibi el kol hareketlerinden rahatsız olurum hele ki toplum içinde...

Rahatsız olduğun mevzuyu uygun bir dille söylemelisin bence fakat bu durumu ondan başka kimse ile konuşmamalısın. Muhattabın sadece o olmalı.

Deli Anne dedi ki...

Söylemek de zor değil mi? Hani samimi olsa insan bir nebze şakayla karışık söylenebilir, ya da iyisi mi sen blogu okut:)

mamila dedi ki...

Hiççç sevmem sinir olurum.Arkadaşınızı daha önce ikaz etmemiş olmanız sanırım şimdi işleri biraz zorlaştırabilir,ama ben uygun bir dille kendisini uyarmanız taraftarıyım.Her karşılaştğınızda sinir olmaktan iyidir.Çooook sevgiler.

Müge dedi ki...

Haklısın :)
Bence söylemelisin. Yani gergin bir havada değil de, mesela ne bileyim: vurma şekerim vurma, gibisinden :)))
O kişiyle olan samimiyet ve mesafene de bağlı tabii. Ya da sen de ona geçir bir tane, bakalım n'apacak :)))
Ya da daha samimi bir başka arkadaşınla anlaş, bir senaryo yaratın. O diğer arkadaşın da aynı ortamdayken, sana pat pat vursun. Sen de ona "hiç hazetmem vurulmasından" de.. Gelinim sana söylüyorum, kızım sen anla babında..
Nası fikir ama :)))

Gul/İnn dedi ki...

söylemek en iyisi ama yanlış anlaşılabilir bazen belki :)

özlem dedi ki...

Olmaz mı Didem'cim o kadar çok ki hem de.
Ben de hoşlanmam aşırılıktan.
Sevgiyle kal:)

didem dedi ki...

-Neseli haller ne olucak bu halimiz! Bubble'imizi patlatip duruyorlar:))

-K.C.S. haklisin zaten kibarca soylemeden cozulecek gibi birsey degil. Bazen insan farkinda olmayabiliyor.

didem dedi ki...

-Deli anne o nasil aklima gelmedi, derhal okutiyim. Harikasin!

-Mamila belli etmiyim desen de icin icin sinir oluyorsun rahatsiz oluyorsun ya o cok kotu...

didem dedi ki...

-Muge fikirlerine bayildim. Birinden birini uygularim gibi geliyor bana. Senaryo isi super ama gulersem ve belli olursa bir pat daha yerim:)))

-Gul/inn soylemek guzel de dedigin gibi insanlar bazen alinip kusebiliyor.

didem dedi ki...

Ozlem bir tek bana olmuyor yani, oh ferahladim:)

oyumben dedi ki...

Of ya! Ben küçükken balonumu patlattılar...

ezgilimelodi dedi ki...

Hele ki başıma dokunarak şaka yapmaya çalışırsa oracıkta boğuverebilirim:))

didem dedi ki...

-Oyumben guldurdun beni. Kim patlatiysa bulalim hemen

-Ezgi'cim aynen pat pat kafaya vururlar. Ahh ah ne dertliymisiz. Elinize kolunuza hakim olun efendim, vurmayin iste!

Gumus Ay dedi ki...

Sevgili Didem,bende bazı konularda oldukça hassasım.Ama şunu yaşayarak öğrendim ki; hiçbirşeyi içimde biriktirmeden konuşarak halletmeyi, çünkü birikince hiç beklemediğin bir anda patlıyorsun ve hem kendini hem karşındakini daha çok üzüyorsun.İnsanın her yönüyle kendine uygun arkadaş bulması çok zor bunun için bulunca kıymetini bilmeliyiz.Ben burcumun bir özelliği olarak ta (koç burcu)özgürlüğüme çok düşkünüm. Bu nedenle tüm ilişkilerimde samimiyet vardır ama ısrar ve lauballik yoktur.Uzun süreli arkadaşlıklar için birbirimize daha özenli davranmalıyız diye düşünüyorum sevgilerimle iyi haftalar

LoveMeorLeaveMe dedi ki...

bence bu da onun tarzı. var öyle tipler benim de en rahatsız olduğum şeydir. ama öyle tiplerle ya arkadaş olmazsın ya da oluyosan görmezden gelirsin. yani bence söylemek hoş olmaz. bence ;)

didem dedi ki...

Gumus ay biriktirip biriktirip patlamada coook haklisin. Hem de insan o zaman sacma sapan birseye patliyor. Oyle olunca karsidaki de anlamiyor, patladiginla kaliyorsun. Samimiyet ve aciksozluluk en guzeli ama bunu tatdir edene...Cogu kirilip aliniyor acik konustugunda.

didem dedi ki...

LoveMeorLeaveMe ikiye ayrildi yorumlar. Bazilariniz acikca soyle diyor, bazisi soyleme. Duruma gore idare edicez o zaman. Napalim...

Nehir İda dedi ki...

Bizim şirkette ve neyseki başka şubede bir arkadaş var omzundan çekerek kendine çevirip konuşur ve sabah başlar gece olsa yine unutmaz anlatır.
Gıcık olurum kendini zorla dinletenlere ve el haraketlerine.

Bu arada alakasız ama dünyadaki 7 milyar insanın içerisindeki hava alınsa kibrit kutusuna sığarmış:)) Koca ve ida dan gereksiz bilgiler:))

Öpüyorum Didemciğim

Zeugma dedi ki...

Çok ilginç geldi bana burada yazılanlar.Yani o el kol hareketleri, sırta vurmalar, saçılan tükürükler..
Yerinde olsam anında uyarırım.Uygun bir dille tabii.
Yani içinden geçen ne ise hemen söyle. Çekmemelisin :))

MAVİANNE dedi ki...

http://pinomino.blogspot.com/2011/04/herkes-kendi-cemberine.html

okumanı isterim hem çizimleri hem de yazıları çok güzel,

haklısın bazen en yakınında oluyo bunlar sölesen de anlamıyo :(((
çok fena yaniii