14 Nisan 2011

Bainbridge Adasi 2. gun

Adada ikinci gunumuz. Kahvaltimizi yapip adayi kesfe devam ettik.

Suquamish Indianola yi gorduk. Eski Kizilderili sefi Chief Seattle'in mezarinin bulundugu yer.



Keyport'dan gectik.Kitsap yarimadasinda kucuk bir kasaba.







Arkasindan dun kesfettigimiz Viking kasabasina yollandik.Poulsbo Iskandinav ulkelerinin ozelliklerini tasiyan sehrin ikinci adi "Kucuk Norvec". Sehri kurmak icin orayi secmelerinin sebebi gercek Norvec'e benzeyen dogasi.





Nufusu 9.200 kisi. Jorgen Eliason isimli Norvec'li tarafindan cok eski zamanlarda, Norvec'den seyahatin deniz uzerinden yapildigi devirlerde bulunmus. Ihtiyaclarini Seattle'dan buyuk sandallarla daha sonraki yillarda buharli gemilerle getirip goturmusler. Altmis seneden fazla bir duzine buharli gemi ile Poulsbo-Seattle arasinda yolcu, mal ve esya, sebze meyve tasimislar bu gemilerle.



Gunumuzde Poulsbo turistik bir yer haline gelmis. Uc tane marinasi, birsuru kucuk yerel dukkanlari, pastaneleri, Viking tarihini yansitan sokak isimleri, kutuphanesi, Olympic dagi ve nefis korfez manzarasi ile gezilecek cok sirin bir yer.



Kucuk pastanesi vitrinindeki nefis tatli tuzlu cesitleri ile agziniza layik. "Ekler" bile vardi. Ben cok severim. Dordumuz degisik birseyler aldik afiyetle yedik.



Biraz Viking'ler hakkinda bilgi vermek istiyorum. Vikingler, İskandinavya'lı korsan ve tüccar kavim. Yılın büyük kısmını denizlerde geçirmiş olan savaşçı bir halktır.
8 - 11. yüzyıllar arasında kuzeybatı Avrupa'da birçok yeri fethetmişlerdir.



Normanlar Danimarka ve norveç vikinglerinin Fransanın normandiya bölgesine yerleşmiş ve Fransızca dilini benimsemiş olan kısmıdır.
Danimarkalı ve Norveç'li olan Normanlar (kuzey adamları) batıya doğru denizleri fethe giriştiler. Usta gemici ve korkunç savaşçı olan bu insanlar İzlanda'yı, Grönland'ı ve Kanada kıyılarını ele geçirerek sömürgeleştirdiler. Pruvası ejderha başı biçiminde olan, yelkenle ve kürekle yol alan, dibi hemen hemen düz, uzun teknelerin üstünde Büyük Britanya'ya çıktılar, zengin manastırları yağmalayarak, ağır fidyeler alarak her yere korku ve dehşet saldılar. Aynı hızlı akın tekniği anakarada da uygulandı.



Sen Irmağı boyunca denizden yukarı çıkan Normanlar, biri 845'te, diğeri 885'te iki kere Paris'e saldırdılar. Luvar vadisi, Bordeaux, Toulouse, Lizbon, Sevilla, hattâ İtalya bile onların saldırısına uğradı (Robert Guiscard, 11. yüzyılda Sicilya'yı ele geçirecektir). 911 yılında başkan Rollon, sonraları Normandiya adını alan bölgeye yerleşti ve yüz yıl kadar sonra buradan kalkan Fatih William I İngiltere'nin fethine girişti

Vikingler cenaze törenlerini de ölülerini tahtadan ve içi toprakla doldurulmuş bir kayığa koyup yakarak gerçekleştirirlerdi

Vikingler batıya doğru ilerlerken, kardeş millet kabul edilen, Bizans'ın batısını koruyan Varangiyanlar da doğuya doğru ilerlemişlerdir. 8. ile 11. yüzyıllar arasında Avrupa'da yaşanan bu döneme, tarihte Viking Devri denir.

Şu anki İsveç, Norveç, Danimarka ,İzlanda, Faroe Adaları, İskoç halkı ve Rus halklarının bir kısmı Viking kökenlidir.




Viking ve Frenk soyundan gelen Normanlar 11. yy.da Britanya'yı fethetmiş ve İngiltere'nin en güçlü hanedanı olmuşlardır. Norman fethi, Britanya'nın son fethidir.



Ogleden sonra yine feribotla Seattle'a gecip, evimize donduk...

Didem

22 yorum:

baba dedi ki...

İade-i ziyaret.
bilgiler için ve resimler için teşekkür ederim:)

Defne Soysal dedi ki...

Ne kadar güzel bir gezi olmuş. Yeni yerler keşfetmek, tarihin içlerine seyahat etmek nasıl keyif verir insana. Ne güzel bir gezi olmuş. Ben de hem bilgilendim, hem de senin gözünle yeni yerler görmüş oldum. Ben Vikingleri bir zamanlar TVdeki sevimli çizgi filimlerinden ve Asteriks'ten biliyordum.Galyalı Vikinkler, Oburiksin yeşil hayranı köpeği İdefiks ise favorimdi. Ağaçları kesiyorlar diye ağlayan. Oysa gerçekte hiçte o kadar sevimli görünmüyorlar.Üstelik savaşçı ve vahşi doğaları varmış. O çizgi filmi her seyredişte o yıllarda o coğrafyada yaşamayı isterdim. Ancak şimdi senin yazılarından sonra sadece tarihi takip etmeyi tercih ediyorum.Teşekkürler.

SırfŞiirselYorum dedi ki...

Hoş geldim.

Bu blog sayfasını keşfetmek önemli!
ve belgesel havasında paylaşım :))
Teşekkürler..

Esmir dedi ki...

Didenciğim birbirinden güzel gezi fotoğrafların ile bizde gezmiş kadar olduk canım...

Gezinizin ilk günü; feribottan çektiğin Seattle görüntüleri ilginçti ama ben en çok Bainbridge adasi'nı beğendim...sakin ve küçük bir ada kenti...pizzada bu keyifli yolculuğun üzerine iyi gitmiş belli:)

Vikinglerin yerleşim alanı olan Viking kasabasını iyi ki 2. güne bırakmışsınız. Hani gezinizin belki de en önemli durağı bence burası olmuş...Çocukluğumda ne çok izlerdim çizgi film Vikingleri "heyyyy Viki!! buldummmmmm!!!" derdi minik Viking üyesi...:)gözümde canlandı birden...korsan tekneleri, tek gözü kapalı cellad gibi iri yarı bir adam vardı..hayal meyal anımsıyorum:)) sayende tarihine dair de bilgilenmiş olduk Didemciğim...

Dolu dolu gezmelerin hep daim olsun..hem seyahat hemde bilgi sahibi oluyor-uz hepimiz :))

teşekkürler canım bu güzel paylaşım için...

sevgilerimle..öperim minikleri de..

Nihan SARI dedi ki...

çok güzel,
vikinglere,tarih ve kökenlerine ilgim var.:))nasıl oluyorda hep sevdiğim konular üzerine yazabiliyorsun.
güzel tesadüf:))

MAVİANNE dedi ki...

canım herşey ne kadar mükemmel görünüyor
gez dolaş evinin huzurlu sakinliğine dön ne güzel
herşey gönlünce olsun

nalan dedi ki...

Sevgili Gülsen Öğretmenimin tavsiyesi ile geldim merhaba demeye.
Güzel blog, seni ekleyeceğim.Keyifli gezilerini izlemek zevkli olacak.
Servgiler

didem dedi ki...

-Baba iade-i ziyaret icin tesekkurler. Yine bekleriz.

-Defne haklisin, cocuklugumuzun o cizgi filmini ben de hatirliyorum, aklimizda hep sirin, komik, eglenceli insanlar olarak kalmis ama aslinda bayagi savasci bir irk. Her girdikleri yeri yakip yikip oldurmusler. Korkunclar aslinda. Cizgifilm karakterlerinin isimlerini nasil hatirliyorsun bravo valla!

didem dedi ki...

-Sirf Siirsel Yorum hosgeldiniz!
Umarim begendiniz blogumu, ben de derhal sizinkini kesfe cikacagim.
Tesekkurler...

-Esin'cim Viking deyince hepimizin aklina o cocuklugumuzun meshur cizgifilmi geliyor. Orada cok sirinler ama gercek yasamda savasci tipler aslinda. Ada kacamak, dinlenmek, degisiklik, sakinlik ariyorsan cok guzel. Tazeleniyoruz oraya gittikce. Kendine cok iyi bak. Minikleri operim senin icin olur...

didem dedi ki...

-Nihan'cim cok sevindim tesadufen senin sevdigin seyleri yaziyormusum. Bundan iyisi mi olur:)

-Mavi annecim adada iki gun gecirince tatile gitmis gibi oluyor insan, yarim saatte ayri bir dunyaya daliyoruz orada.

-Nalan hosgeldin ve iyiki geldin!
Sevgili Gulsen hocami ben de zevkle okuyorum, sagolsun.

Gumus Ay dedi ki...

Sevgili Didem, ailecek güzel bir gezi geçirmenize çok sevindim.Fotolar çok güzel bizimle paylaşman sayesinde bizde güzel yerlerden haberdar ve bilgi sahibi oluyoruz.
Herkes gibi benim aklımada çocukluğumuzun çizgi flimi vikigler geldi .o yılları çizgifilmleri bile başkaydı diye düşünüyorum.
Biz buralarda dostlarla bir araya geliyoruz ama sende yeni yerler keşfediyorsun ve bende sana imreniyorum çünkü gezmek diyince açlığını susuzluğunu bile hissetmeyenlerdenim.Ailenle birlikte daha nice güzel gezilerin tadını çıkatmanı diliyorum.sevgilerimle

SırfŞiirselYorum dedi ki...

Beğenmez olur muyum! Beğendim... Takip altındasınız hatta tarafımdan mim'lendiniz :))

MAVİANNE dedi ki...

keyifli günlerin çok olsun tatlım
öpüyorum seni
sevgiler

didem dedi ki...

-Gumus ay seninle cogu yanimiz benziyor zaten, spor, gezmek...Daha neler cikicak bakalim:) Cok tesekkur guzel sozlerine.

-Sirf siirsel yorum neler olmus bu arada... Tanistik kaynastik bile, harika!

-Mavi anne cok tesekkur, sana da...

Red Riding Hood dedi ki...

Harikasınız Didem.Bayılıyorum sizdeki şu gezenti ruhuna.

didem dedi ki...

Red Riding Hood gezmede sen de hic fena degilsin. Ana-kiz ne guzel geziyorsunuz

AyŞeGÜL dedi ki...

MERABA DİDEM, AYŞEGÜL BEN
BİLMİYORUM DUYDUN MU 'MART MENEKŞELERİ' KİTABINI. HİKAYE, BAINBRIDGE ADASINDA GEÇİYOR. İNTERNETTE ADAYLA İLGİLİ ARAŞTIRMA YAPARKEN SENİN BLOGUNU GÖRDÜM VE SENİNLE DE PAYLAŞMAK İSTEDİM. MART MENEKŞELERİ KİTABI.
http://ekmekarasibiber-asgul829.blogspot.com/2013/03/mart-menekseleri-sarah-jio.html
ADA, TAM HAYAL ETTİĞİM GİBİYMİŞ.
SEVGİLERLE...

didem dedi ki...

Aysegul merhaba,

Evet o kitabi duydum hatta siparis verdim. Bayagi popular bir kitap sanirim bekleme listesindeyim:)
Yasadigim yerde olmasi hosuma gitti. Sen okudun mu?

Murat Kara dedi ki...

Merhaba didem,en sonki yorumundan çok zaman geçmiş 'mart menekşelerini' okuyup okumdgnı merak ettm.acaba kitaptaki kadar güzel bir yer mi orası? Yazarın bütün kitaplrnda Seattle geçiyor ve yazara hayran kaldım.onun bu anltmlrdan dolayı en cok görmek istediğim yerler arasında artık seattle ve bainbridge adası:)

Murat Kara dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

merhaba, mart menekşelerini okuyunca bu adaya görmeden hayran kaldım kitap biter bitmez ordaki evlere baktım o kadar güzeller ki orayı sadece görmeyi değil orda yaşamayı istiyorum

didem dedi ki...

Sevgili Murat ozur dilerim cevabim cok gecikti. Tabiki Mart Menekseleri'ni hatta yazarin baska bir kitabini da okudum. Digerleri de sirada...Sanirim sadece bu kitap Seattle'da geciyor.
Bainbridge gorulecek yer.