24 Nisan 2011

23 Nisan kutlu olsun!

Ulu onder Ataturk'un cocuklara hediye ettigi 23 Nisan'i cok guzel bir festivalle kutladik. Gururla soyluyorum gecen seneden beri Seattle'da 23 Nisan'i resmi olarak kutluyoruz. "Children's Friendship Festival" olarak adi gecen aktiviteyi tamami gonullulerden olusan Tacawa isimli organizasyon usteleniyor.

Gecen sene ilki kutlanan festivalin bu ikincisiydi. Ilk kez Tacawa'nin bastan sona hazirliklarinin icindeydim ve nasil asamalardan gecip, ne emekler harcayarak buyuk ugraslarla duzenledikleri bu festivalin bastan sona tum hazirlik asamalarini yasadim. Cunku bu sene ben de bu gruba destek olmaya calistim elimden geldigince.

Bu sene 23 Nisan Seattle Town Hall 'da kutlandi. Bircok arkadasimizin elele vererek birlik beraberlik ruhu icinde ortaya cikardigimiz bu festivale Rus, Ukrayna, Meksika, Amerika, Peru ve daha bircok ulke katildi.

Acilisi kizimin da icinde oldugu minikler Turk Korosu yapti. 4-5 yaslarinda, bazi sarki sozlerine dilleri dahi donmeyen minikler once Turkum Dogruyum'u soylediler arkasindan "mini mini bir kus", "yildizlarin altinda" ve "23 Nisan" sarkilarini soylediler. Biz anne babalar bogazimizda bir dugumle seyrettik. Koroyu sevgili Diana koroyu calistiriyor. Ece bize sahneden el sallamayi ihmal etmedi.





Arkasindan oglum Berk'in de oldugu Silifke ekibi cikti. Harikaydilar.





Sonra sirasiyla degisik ulkeler sahne aldi. Cosku ile alkisladik isliklar caldik hepsine.



En hareketli en coskulu dans ise her zamanki gibi "Kolbasti" idi! Aman allahim o nasil ritm, o nasil hizli hareketler, o nasil oynak muzik. Costukca costuk...
Berk'in grubunu sevgili hocalari Serdar agabeyleri calistiriyor her sene.

Cocuklara aktivite masasi, gelen ulkelere kendi kulturlerini sergileyebilecekleri masalar, Japonya icin onlarin yasadigi felaketi andigimiz bir masa, yiyecek, icecek ve cocuklara yuzboyama masalari vardi. Gonullu olarak gelen arkadaslarimin o gune katkilari cok buyuk.



Sabah 10'dan aksam 5'e kadar dans, muzik, eglence, cosku dolu birgun yasadik. Cocuklari seyrederken cok duygulandim, hem gurur hem sevinc hem heyecan hepsini ayni anda yasadik.







23 NISAN KUTLU OLSUN!

Didem

18 yorum:

Red Riding Hood dedi ki...

Çocukların bayramını bende kutluyorum.Daha nice mutlu neşeli barış içinde 23 nisanlara ;)

Taze Anne dedi ki...

Cok guzel eylenmissniz. Ne guzel...

didem dedi ki...

Red Riding Hood burada sizin filminiz cikti:) Kirmizi baslikli kiz'in yeni versiyonu...
23 Nisan dileklerine cani gonulden katiliyorum. Tesekkurler

didem dedi ki...

Taze anne siz Kanada'da kutluyor musun? Oradaki turk topluluklarinin aktiviteleri nasil?

Defne Soysal dedi ki...

Nice mutlu 23 nisanları çocuklarımızla el ele kutlarız umarım.Bayramımız kutlu olsun.

didem dedi ki...

Defne nice 23 Nisan'lara...Tesekkurler

иαℓαи dedi ki...

selamlar burçdaşım ve hemşerim :)


Varya gözlerim doldu , oralarda 23 Nisan'ın kutlanması beni çok gururlandırdı


sevgiler

MAVİANNE dedi ki...

ne kadar gurur verici Didemciğim. Hele de memleketten uzaktaysan böyle etkinlikler çok daha anlamlı oluyor. çocukalrı tebrik ediyorum.

Deli Anne dedi ki...

Geçmiş 23 Nisan'ınız kutlu olsun efem.. öperim güzel çocuklarını Didem'im:)

GEZİ/YORUM... dedi ki...

23 Nisan güzeldi.. birde çocuklar o soğukta gözlerimizin önünde titremeseydi daha güzel olacaktı :(

bilge dedi ki...

Memleketten uzakta böyle anlamlı bir günü kutlamanızı okurken boğazım düğümlendi daha nice 23 Nisan ları barış dolu bir dünyada kutlamanız dileğiyle sevgilerimi gönderiyorum...

didem dedi ki...

-Nalan biz de seyrederken cok duygulandik. Uzakta olunca daha bir duygulaniyor insan.

-Mavi anne cok tesekkur, cocuklara ileticem tebrikini.

didem dedi ki...

-Deli anne'cim sizin de efenim. Cocuklari operim senin icin

-Gezi/yorum hosgeldin! Cocuklar nerede usudu? Kiyamam ben onlara. Blogunu ziyarete geliyorum biraz sonra. Tesekkur yorumuna

-Sevgili Bilge baris dolu dunya dileklerine sonuna kadar katiliyorum. Cok tesekkurler...

GEZİ/YORUM... dedi ki...

23 Nisanda Ankara soğuktu sabahın erken saatinde tören alanında cıbıl cıbıl çocukları bir saat beklettiler üşüdü zavallılar

oyumben dedi ki...

23 Nisan'ı seviyorum. Sadece o gün gerçek sahipleri oturuyor koltuklara...

Zeugma dedi ki...

23 Nisan'ın orada, tarafınızdan, Türkiye'nin birçok yerindekinden daha coşkuyla kutlanıyor olduğunu okumak ve görmek beni mutlu etti...
eline sağlık ve teşekkürler didem..

zubizup dedi ki...

Turkish Underwearing desing
www.yoncatoptan.com
If you wisit me , I will be glad:)
:)
:):)
:):):)
:):):):
Kendi İşinizi Kurun!!!!

didem dedi ki...

Zeugma elimizden geldigince ulkemize ait onemli gunleri kutluyoruz. Cumhuriyet bayrami, 23 Nisan, kurban bayrami v.s. Cocuklara kucuk yasta asilamak lazim ki degerlerimizi unutmasinlar