20 Mart 2011

Kosuyorum oyleyse varim


Benim su aralar en buyuk ugrasim spor yapmak. Inanilmaz hosuma gidiyor ve belli bir duzende devam ettirmeye calisiyorum. Doktor randevularimi, isimi gucumu dahi spor gunlerim disinda gunlere almaya calisiyorum cunku onceliginiz haline geldigi anda ciddiye aliyorsunuz ve ben sporumu gercekten ciddiye aliyorum.

Pazartesi, Carsamba ve Cumalari kardio ile baslayip, agirlik yapiyorum, sirt, omuz, bacaklar hemen hepsini calistirip esneme ile bitiriyorum. Bitip dusumu aldigimda ben de bitiyorum fizik olarak ama ruhen yeniden dogmus gibi oluyorum.

Ilk 10 dakika bisikletle isinip arkasindan kosuyorum. Kosuyu gecen iki haftadir bir saate cikardim. Cunku 10K kosusuna hazirlaniyorum. 10 kilometre yani.

Genelde aynanin karsisinda en ondeki makinalarda kosuyorum. Boylelikle omzum dustugunde veya suratim betim benzim attiginda aynada kendimi gorup toparlanabiliyorum. En ondeki makinalari sevmemin bir baska sebebi de oraya en hevesli, en azimli, en hizlilar geliyor. Yanimda tek ihtiyacim olan sey siki kosan birisinin olmasi. Bazen denk geliyor bazen en onde tek basima oluyorum.

Tek basina olmak en zoru. Bazen oldugum sira bombos oluyor, sadece ben.
Kendi kendine kos baba kos. Birileri gelsin diye dua ediyorum. Bazen muzige tempo tutuyorum elimle kolumla yada soylemeye calisiyorum. Ama nefes nefese, sarki sozu degil de inlemeyle karisik bir hirilti cikiyor. O yuzden onu yanimda kimse yokken yapiyorum.

Her kosudan sonra yuzume su carpip aynada hafif gulumseyerek kendime bakisim var. Kendi kendime aferim Didem, yaptin diyorum. Oyle hosuma gidiyor ki. Resmen kendimi kucaklayasim geliyor. Kendini begenmislik veya ovunmek degil de taaaa nerelerden buraya geldigime sasiyorum seviniyorum.



Kosarken gecirdigim o saatte neler dusunmuyorum ki, hayaller kuruyorum, cocuklari, ailemi , Turkiye'yi, arkadaslarimi, kendimi, birsuru seyi aklimdan geciriyorum. Kendimle oldugum bu saat benim en guzel zamanlarimdan.

Hayallerimden biri daha dogrusu bir fantazim var, bunu kimseye soylemedim daha once. Kiymetinizi bilin.

Kendime ozel bir spor salonum var. Ortada tek bir kosu bandi , hemen ustunde bir spot bendenizi aydinlatiyor. Orkestram var, kulakligi takmak yerine kendi sahsi muzik grubum caliyor benim icin. Soyleyen de Madonna! Nasil?

Didem

14 yorum:

Nihan SARI dedi ki...

süper,
ben hemen kayıt yaptırmak istiyorum.
seni mutlu eden herşeye devam...
hep söylediğim gibi postlarını seviyorum.:))

K.C.S. dedi ki...

Hani koşarken rüzgar yüzüne dokunuyor ya işta o an inanılmaz!... Hep koşasın (:

hasret senfonileri dedi ki...

Önce seni kutlamalıyım Didem... taaa yürekten!! Hayatı dolu dolu ve de anlamlı yaşadığın için.. Zamanı değerlendirebilene oldum olası hayranımdır... Ancak ben bu yaşıma kadar sporun hiç bir dalı ile göstermelik bile uğraşmayan bir kişi olarak koşmuyorum öyleyse yokum .. mu demeliyim??? :)))

didem dedi ki...

-Nihan kesinlikle oyle. Hayatta hoslandigin seylerle ilgileneceksin. Hadi kos hemen yazil!

-KCS bu isin verdigi haz inanilmaz. Cok tesekkur

-Gulsen hocam cok ama cok tesekkurler guzel sozlerinize. Kosuyorum oyleyse varim sozunu sizin icin "YAZIYORUM OYLEYSE VARIM" olarak degistirelim bence. Size en cok o yakisir.

Nehir İda dedi ki...

Didemciğim dilerim hayallerine kavuşursun.Her anı dolduruyor olman hem de çok güzel şeylerle dolduruyor olman harika.

ezgilimelodi dedi ki...

Ben de okulumda zıpzıpzıppp koşuyorum ;acaba ben de spor yapıyor muyum?:)))

Deli Anne dedi ki...

Çok imreniyorum sana Didem'im.. Maşallah! Bana da bulaşır inşalalah bu özelliğin.. Gidip gelip okumalı seni:)

sevgiler

Zeugma dedi ki...

İçinde bulunduğun imkanların etkisi de büyük sporu bu kadar sevmende...
Yerinde olsaydım ben de farklı davranmazdım sanırım...Ama nerdeee??

Örneğin ben alt katı müthiş rahatsız ediyormuş diye eve koşu bandı bile alamıyorum...
Böylesine zevk aldığın uğraşların hiç bitmesin, sağlık içinde ol hep...

Gumus Ay dedi ki...

Hayatının her döneminde mutlaka spor olan biri olarak (hiç yapamadığım dönemlerde yürüdüm)tüm yazdıklarını çok iyi anlayabiliyorum.Bende haftada üç gün düzenli spor yapıyorum, dediğin gibi programlarımı spor programıma göre ayarlıyorum aksadığı zaman mutsuz oluyorum.Bir gün Latin dansına gidiyorum çok keyifli.Ayrıca spor yaparken yada dans ederken yanındakinler insanı daha motive ediyor katılıyorum.Bende yanımda rus bir arkadaşım var o olunca ikimizde daha keyifli oluyoruz.Ortak zevkimizi yakalayınca resmen konuşur gibi yazdım.Paylaşımın için teşekkürler sevgilerimle

Burcu dedi ki...

ben de USA de yasarken ozenirdim sabah 6 da kosanlara ama olmadi bi turlu, genlerimde mi yok ne bu spor:)

bu arada henuz seattle gitme firsatim olmamisti, sayende on fikir edinmis oldum;)

didem dedi ki...

-Ebru'cum coook tesekkur. Hosuna giden birsey buldun mu bir de sana iyi geldi mi yapisip kaliyorsun. Benim durumum oyle oldu.

-Ezgi'cim ooo sen maraton kostun sayilir o kadar kosturmadan sonra!

-Gumus ay ne guzel ortak sevdigimiz birsey cikti. Insan aliskanlik haline getirdi mi ve hayatinin bir parcasi oldu mu yapamadiginda rahatsiz oluyor degil mi? Latin dersi dedigin gercek dans mi yoksa Zumba denen sey mi? Burada su aralar cok populer. Kivrak muzik esliginde yari spor yari dans...

-Burcu hosgeldin! Blogunu cok begendim. Iyiki geldin. Amerika'da nerede yasadiniz?

isoon dedi ki...

hayranım sana, sabrına....:)

didem dedi ki...

Zeugma'cim,

Biliyorum apartmanda olmak zor biz de bir apartmanda oturuyoruz. Ustelik duvarlar cok ince bizim cocuklar hopladikca benim yuregim hop hop ediyor.

Ev sallaniyor resmen. Olsun sen yilma git bir salona yazil derim. Hem kalablikta insan daha bir motive oluyor hatta yandakileri gecicem diye hirs yapiyor:)) Benim gibi.

Hani unluler garajlarina yada en alt kata gym yaptiriyor ya en imrendigim sey.Hic belli olmaz birgun bir baktin ...

derindenizbaligi dedi ki...

Süper bir fanteziymiş. Bayıldım.
Spora ara verdim 1.5 yildir. Vicdan azabi had safhada. Bu yazinla özendirdin beni de. Yeniden başlayacağım en kısa zamanda.