16 Şubat 2011

Sevgililer gunu kosusu


12 Subat'ta Sevgililer gunu icin yapilan "Valentine's Day Bash"'a katildim. Bu katildigim dorduncu yaris. Yine ayni mesafe, 5K yani 5 kilometre kosusu. Kadin-erkek karisik.

Kosmaya baslayali bir seneden fazla oldu. Meger bu is bir tutkuymus, basladin mi birakilmiyormus. Ilk basladiginda bes dakikadan fazla kosamayan ben yarislara katiliyorum. Insan inanamiyor. Oyle mutluyum ki. Kendime inancim, saygim, guvenim artti. Kosmak harika bir sey!




Gelelim kosuya...Bir gece onceden giyeceklerim, saatim, enerji icecegi, su, protein bari v.s. savasa hazirlanir gibi hazirligimi yaptim. Bunlardan da onemlisi muzik! Vitamin almadan kosarim ama muziksiz zor. Birsuru hareketli parcadan olusan muzik listelerim var. Cogu hip hop, pop veya rap. Mantik basit, hizli dinliyorum ki hizli kosayim. Saka bir yana ister istemez ritme uyup kosuyorsunuz.

Sabah yedi-bucuk gibi cocuklar ve esimle ciktik. Dusen iki ayak tirnagim henuz cikiyorlar bir tanesinde kucuk bir yara var ve bir tanesi mosmor, o da dusecek.
Goruntu pek icacici degil ama corabimi giydim mi goruntu ayari aninda duzeliyor.



Saka bir yana spor yapmak cok guzel, inanilmaz tatmin edici, kendine guveni arttirici fiziksel ve manevi guc verici birsey. Vucudunuzun yapabilecegini hafif hafif zorladikca ufak tefek hasar oluyor. Bu da havasi. Meslek kazasi bir nevi.

Kosuda her yastan insan vardi. Kucucuk cocuklardan tutun, sisman, zayif, atletik yapililar, seksen yasini asmislar...Her tipten insanlar...

Neyse bizimkilerle once fotograflar cekildik. Bu arada kalbim kut kut atiyor. Nasil heyecanlaniyorum her seferinde inanamazsiniz. Sanki olimpiyatlara katiliyorum.

Simdiye kadar katildigim 5K leri hep tami tamina 30 dakikada bitirdim. Bu sefer en azindan 28 dakikada bitirmeyi hedefliyordum. Kosu basladiginda ilk bes dakika nefessiz elim kolum kalkmaz vaziyette oluyorum. Nefes alamiyorum, kosamiyorum, agir cekimde kendimi surukluyorum resmen. Kulaklarim tikaniyor, dusup bayilacak gibiyim. Icimden Didem hepsi adrenalin birazdan kendine geleceksin. Hadi toparlan ve kos! Durma! diyorum.



6-7 dakika sonra resmen nefesim ve bacaklarim aciliyor. Mucize gibi. Her seferinde ayni sey oluyor. Acildi mi goruntu netlesiyor, etrafa bakmaya basliyorum, tempom artiyor.

Ama acilana kadar o ilk bas dakikada yasadiklarim gayet moral bozucu. Arkalardan herkes beni geciyor, bazisi yavasca omzuma carpiyor, bazisi kut diye carpiyor, bazisi yanimdan hafifce kivrilip devam ediyor, herkes ama herkes geciyor. Bu ne yahu diyorum icimden. Gecmeyin!



Istikrarli bir sekilde ara ara hizlanarak kostum. Cok agir oldugumu ve hedefimi gerceklestiremedigime uzulurken bir baktim FINISH cizgisinin orada kocaman isikli bir hiz gostergesi var ve 28 dakikayi gosteriyor! Aman allahim 28 dakikada kalabilmek icin vargucumle kosup 28 dakikada  bitirdim!

Yasasin! Dorduncu 5k de basari ile sonuclanmistir. Siradakiiiiii...

Didem

21 yorum:

Nehir İda dedi ki...

Didemciğim çok özendim doğrusu. Aslında dr.bana karın kaslarımı kuvvetlendirecek sporları önerdi ama 12 saat 6 gün çalışınca vakit yok ki.
Çok da fit gördüm seni:) Harikasın.

MAVİANNE dedi ki...

tebrik ediyorum seni canım
inanılmaz birşey yapıyorsun
kelebek yazarı yonca tokbaş geldi aklıma seni okuyunca
o da koşuyor ve bir sürü şey gerçekleştirdi
hayatını da güzelleştirdiğini anlatır hep yazılarında
başarılarının devamını diliyorum

acartolga dedi ki...

Didem ne güzel ya, yani koşman. Saatlerce yürüyebiliyorum ama koşmak beni çabuk yoruyor...
Bu tür koşular Ankara'da da oluyor, hiç katılmadım.
Spor yapmak fiziksel olduğu denli psikolojik olarak da yararlı.
Spora devam...

mamila dedi ki...

Didem'cim tebrikler,İstanbul'dan çook sevgiler.

Zeugma dedi ki...

Tebrikler!
Kutlarım didem..
Sen bu işi iyi yürütüyorsun ve insanı özendiriyorsun gerçekten de :)
Evet, sıradaki için bekliyoruz postunu.
Başarılar, sevgiler...

(Bu arada ayağına dikkat et lütfen. Ön kısmı dar bir ayakkabı yüzünden bir ara benim de başıma geldi. )

Taze Anne dedi ki...

Didem harikasin valla. Nasil ozendim. Bende o istikrar olayi yok sanirim. Basement'ra tredmill var ama kosan kim. Insan once istemeli. Kutlarim seni.

isoon dedi ki...

tebrikler, sevgiler :)))

Deli Anne dedi ki...

Maşallah canım ya! pek de güzel anlatmışsın çok canım çekti. Gerçi ben koşma özürlüyüm yürümeyi severim ama.. çok imrendim çok.. ve tebrik ederim o ilk 6 dakikada pes etmemen, 28 dakikada bitirmen.. yanından geçerken çarpanlara da burdan teessüf ediyorum:)

Deli Anne dedi ki...

Ayrıca bi 2805 numaranın bezginliğine bakınız sayın okur bi de 1368 numaranın diriliğine.. yürü bea:)

Nihal Maya dedi ki...

bende çok severim koşmayı yapabildiğim tek spor olduğundan belki hep sevdim ...
İzmirde o kadar yoğun çalışırken bile sabahları uyanır koşar gelirdik yarım saat...
insanı ne dinç hissettirir bilirim ...
peki şimdi ???
Buralarda koşsam aval aval bakarlar :(
bahane mi buluyorum ki?
çok özendim çok ben de..
helal olsun diye tazahurat yapasım geldi...

didem dedi ki...

-Ebru'cum cok tesekkurler. Spora mutlaka vakit ayir, biliyorum calisiyorsun ama en azindan haftasonlari kac bisiler yap, yada eve alet al. Ihmal etme. Bak doktor demis.

-Mavi anne cok tesekkurler... Yapiyorum kendi capimda bisiler iste:) Kosmak coook zevkli!

-Tolga yurumek de cok guzel ve faydali. Devam et. Haklisin sporu zaten yuzde altmis moral motivasyon icin yapiyorum. Cok sagol.

-Mamila sana da sevgileeer. Cok tesekkur

-Zeugma'cim cok sagol. Kendi capimda yapiyorum bisiler. Kosmak inanilmaz zevkli, hele hele finish yazisina kosmak acayip bisi. Olur dikkat ederim ayagima, benimki futboldan oldu. Bir sezon oynadim ve tovbe dedim:))

didem dedi ki...

-Taze anne cok tesekkurler. Bak kosubandin varmis ne guzel. Basement da oluinca orada kaliyor, yukari cikar tv seyrede seyrede kos, bende yok ama olan arkadaslarim oyle yapiyor. Farketmeden bir saat yuruyoruz diyorlar. Yada klube yazil derim.

-Isoon hosgeldin! Ismine bayildim!:))

-Deli anne bana carpanlara az ilerde carpmadim ama solladim. Carpmaktan beter ettim merak etme:)) Didem carpti onlari! Cok sagol...

-Nihal supersin! Valla devam et olsun bakan baksin. Nolucak. Kosarsan ben de sana tezahurat yaparim:) Cok sagol

Süt Dilimi dedi ki...

Yarışı senle an be an yaşamış gibi olduk Didem. Muhteşem bir efor gösteriyorsun doğrusu.Tebrikler.

seval dedi ki...

Yuru Didemcim, pardon kos yani :)) Supersin. Yarislardan bizi haberdar et de, gelip tezahurat yapalim.Bakarsin, gaza gelir ben de calismaya baslarim yarislara...

Kon-Tiki (Ashley) dedi ki...

Wouuuw Dude you rockk! Congratulationss

sim only dedi ki...

gud place.....i like it.....heheehee.

Esmir dedi ki...

Tebrikler Didemciğim,
Sporunu da yapıyorsun ne güzel...Hep genç kalmanın sırrı bu işte:)çocuklarına bundan güzel örnek mi olur..:)geçen yıl plates yapıyordum .. şimdilerde uzun yürüyüşler yapıyorum...

Başarılar Didemciğim
Sevgilerimle...

didem dedi ki...

-Sut dilimi cok tesekkurler. Ara verdiniz, sizi ozledik.

-Seval keske gelseniz tezahurata. Bayilirim. Hatta daha hizli kosarim. Olur seve seve haber veririm. Duduk kaskol pankart falan getirin ama!

-Ashley thaaaannkks! You are the best!

-Esin'cim cook tesekkurler. Plates burada da cok populer. Ben hic denemedim. Cok iyi diyorlar devam etseydin keske. Yuruyus super. Sakin birakma.

didem dedi ki...

-Sim only, seni bulamadim desem:((

Cigdem dedi ki...

gencin sporcusu ,annenin kosucusu lazimmis:)) harika bu hirs ve istegine hayranim,guzelligini buna borclusun :)) yok sa genetik mi :)

hasret senfonileri dedi ki...

özlemişim seni... gezdiğin yerleri yaptıklarını ifade ediş şeklini sevgili Didem.. Saatlerdir sayfalarındayım tekrar tekrar okuyorum.. Yakışıklı oğluna, dünya güzeli kızına hayranım.. Tabii en başta annelerine! Umarım ne kadar şanslı olduklarını hiç unutmazlar..