23 Şubat 2011

Kis tatiline ciktik-8.9.gun- Monterey,California

10 gunluk araba yolculugumuzun son iki gunu. Tatil bitiyor. Disneyland'dan Monterey'e surduk arabamizi. Burasi California. Amerika'ya ilk geldigimizde iki sene yasadigimiz yer. Ayni zamanda oglum Berk'in dogdugu yer. California'nin en guzel yerlerinden. Okyanus kiyisinda guzel, sakin, elit bir sehir. Burasi bizim icin cok ozel anilarla dolu.

Ilk olarak oturdugumuz evin oldugu yere gittik, cogu ev restore edilmis. Oturdugumuz evin birkac sokak asagisinda bir cocuk parki vardi, Berk ilk yurumeye basladiginda onu goturdugumuz park, oraya gittik. Pitir pitir yuruyordu...1 yas civari...Simdi koca cocuk oldu.

Arkasindan Berk'in dogdugu hastaneye gittik. Otel lobisini andiran bir girisi var hastanenin. Sanki doguma veya ameliyata degil tatile gidiyorsunuz. Girisinde birsuru tablo asili. Dogum kisminda ise cocuklara yonelik rengarek tablolar var. Bekleme, kafeterya kisminda ortada kocaman bir havuz var icinde koca koca renkli baliklarin yuzdugu. 9 sene oncesine donduk, nostalji oldu...

Arkasindan "17 mile drive" i yaptik. Monterey'in turistik aktivitelerinden biri bu. Araba ile ucret odeyerek giriyorsunuz. 17 millik bir minik gezi. Kirmizi isaretleri izleyerek, belli izleme yerlerinde durup manzaraya bakip, fotograf cekerek buyuk bir tur atiyorsunuz.

Okyanus kiyilari her daim esintili.

Neler mi goruyorsunuz, golf sahalarini, Ispanyol kasiflerinin cok eski tarihlerde kamp yaptiklari yer, dag manzarasi, denizaslanlarinin ve fok baliklarinin oldugu kayaliklar, Monterey'in simgesi meshur Cypress Tree'leri ve daha bircok dogal guzelligi seyrediyorsunuz. Durmak icin 21 ayri nokta var.

Bu da golf sahalarinin oldugu yerde buldugumuz kucuk sarkuteri. Disariya cimenlerin ustune tahta piknik masalari koymuslar. Baktik manzara cok guzel, taze bir baget ekmek, kucuk bir sise beyaz sarap, cocuklara ve bize birer parca peynir alip manzaraya karsi kucuk bir piknik yaptik.

Arkasindan Carmel'e gittik. Carmel kucuk, kaliteli magazalarin oldugu, bircok unlunun evlerinin oldugu biryer. Tom Cruise bunlardan biri imis.

Bunlar Monterey sehir merkezinden goruntuler.

Gunes batmak uzere idi, Fisherman's Wharf'a gittik. Fisherman's Wharf'lar sahil sehirlerinin hemen hepsinde oluyor. Yat limani, restaurant, cafe ve birsuru hediyelik esyacilarinin oldugu uzun iskele. Isterseniz balina izleme turlarina katilabiliyorsunuz buradan kalkan teknelerle.

Aksam yemegimizi Monterey'de yasadigimiz zaman sik sik gittigimiz Italyan pizzacisi Gianni's de yedik ve otelimize donduk.

Boylelikle 10 gunluk araba yolculugumuz sonlandi.

Didem

Sihirli Günce dedi ki...

Çok güzel geçmiş geziniz.Sayenizde bizde gitik oralara.Sevgilerimle:))

Nehir İda dedi ki...

Didemciğim ben o hastaneyi istiyorum:)) (hiç gitmeyim inşallah ama) Filmlerdeki amerika bu:) Kuzum siz ne zaman çalışıyorsunuz:))Tatil aralarında mı?

Selma Er dedi ki...

harika bir geziyi çok güzel fotolar eşliğinde bizimle paylaştığın için teşekkürler..manzara süper.tabii en güzeli de iki minik konu mankeni.yakında bir gezi kitabı çıkarırsın artık.sevgiler..

-Sihirli gunce hosgeldin!

-Ebru'cum yok su an tatilde degiliz. 10 gunluk bir kis tatili yaptik ya hala onu yaziyorum. Bu yazdigim tatilin son gunleri idi. Bitti yani. Gun gun yazdigim icin zengin gosterdi yoksa sadece 10 gundu toplam valla:)) Hastane hastane gibi degil ki. Tatil koyu:))

-Halacigim konu mankenleri olmadan yazilar renksiz ve duz. Begenmene sevindim. Yeni blogun cok guzel olmus. Takipcin oldum. Basarilar!

Deli Anne dedi ki...

Bana yorum gelince koştum hemen.. Didem gelmiş, yeni postu yayınlamıştır diye:)

Sayende Amerika'nın ferah, aydınlık yüzünü yaşamış gibi olduk be Didem'im.. canım çekiyor burdan bakınca. Hele Monterey'in şehir merkezne bittim. Ve sen Berk'in doğduğu, bebelliğini geçiridği zamanları anlatırken ben burda hüzünlendim.. çok etkileniyorum geçmişin geçmiş izlerinden...

Siz şu an nrdesiniz peki.. Niye bu güzel şehri bıraktınız merak ettim doğrusu

seval dedi ki...

Monterey` e bayilmistim ben de. O zellikle butun California sahilinde dalgalar insan boyu iken, Monterey de wharf in ordaki koy, piril piril ve pek sakindi, cok hosuma gitmisti. Maalesef biz gittigimizde de deniz mevsimi degildi, en azindan benim icin :)

17 miles drive a verdiginiz paraya degdi mi? ne kadardi hatirlamiyorum ama ciddi bisey odeniyordu sanki. Bizim vaktimiz yoktu, biz orayi gezememistik, aklim kaldi biraz :))

Ne guzel gezmissiniz, supersiniz.

MAVİANNE dedi ki...

canım ne güzel seninle ben de gezmiş oldum oraları
çok güzel fotoğraflar çekmişsin
hele piknikte çocukların neşesi yüzlerinden belli
Nazar değmesin

Tatilde ben de o kadar çok fotoğraf çekerim ki,
yayınla yayınla bitmez
biz de seni hala tatilde sanarız :))))

çokk öptüm seni

Kon-Tiki (Ashley) dedi ki...

Didem abla senin şu yaşam enerjine ve pozlarına anneliğne bakıyorum ne güzel ya..Keşke burda bi pc'im olsaydı da yazdıklarını güzelce okusaydım ama bilgisayar arkadasın olunca cok sınırlı giriyorum ama hep bakıyorum fırsat buldukca size :) Oğlun sana çok benziyor bu arada;)sevimli ve candan bi tipi var.

ZencefilliÇörek dedi ki...

ben de bayilirim araba yolculuklarina :) ne guzel bir gezi olmus. btw kucuk piknik sofraniza bayildim:)) Nj'den selamlar..

Esmir dedi ki...

Sevgili Didem,
Fotoğraflara bakmak dahi beni ve benim gibi izleyen pek çok blog arkadaşımı seyahate çıkarmıştır eminim...

şaraplı manzara keyfine ise bayıldım...sefanız olsun hepinizin...yüzünüz hep gülsün..sevgilerimle..

Gumus Ay dedi ki...

Merhaba;hep söylüyorum akrabalarımızı seçemiyoruz ama arkadaşlarımızı seçebiliyoruz diye.Blok dünyasıda bu konuda oldukça faydalı,birbirimizin düşüncelerini,yaşam tarzlarını zevklerini yazıp paylaştıklarımızdan analiz edebiliyoruz.Hayat inceliklerde gizlidir ve bunların farkında olarak saygı ve sevgiyle yaşarsak yaşamak çok güzel.Bende sizin sayenizde oldukça güzel yerler görmüş oldum.Tanışmaktan mutlulık duydum sevgilerimle.

didem dedi ki...

-Deli anne guldurdun beni:)) Nasil da anlamissin benim stilimi. Yeni birsey yazdim mi derhal herkesi yoklamaya geciyorum. Cok haklisin. Cozdun seni beni:))

Biz su an Seattle bolgesindeyiz, Washington...Haklisin aynen biz de senin gibi California birakilir miydi diye aklimizdan geciriyoruz zaman zaman. Orada esim master yapiyordu. Arkasindan Tr ye donduk 1 bucuk seneligine, ayriligimiz o yuzden oldu. Sonra da Texas'da esim bir okula kabul edilince (doktora icin) bu sefer oraya tasindik. Hikaye budur. opuyorum

-Seval'cim siz ne zaman gitmistiniz Monterey'e. Ne kadar guzel bir yer degil mi? Tek kotulugu okyanus kiyisindasin ama suya girip yuzemiyorsun. 17 Mile drive'i bir daha giderseniz yapin derim. Cok guzel bir suru sey goruyorsun, buyulu bir yolculuk.

-Mavi anne fotograf cekmede beni gecemezsin:)) Adim cikti Foto Didem diye. Arkadaslar dalga geciyor. Yaza yaza bitiremedigim tatil bitti sonunda! Gezi esnasinda yazamamistim donunce guzel guzel detayli yazarim diye...Ne yaptimsa sizin icin yaptim:)

didem dedi ki...

-Ashley'cim cok tesekkurler ne guzel seyler yazmissin. Sevindim oyle dusunmene. O senin tatligin sicakligin. Siz de ana-kiz benim cok hosuma gidiyorsunuz. Tek hedefim ilerde sizin gibi olmak. Umarim okul iyi gidiyor. Haberlerini bekliyoruz. Bizi ihmal etme:))

-NJ yakinlarina bir arkadasim tasindi gecici olarak. Senin blogunu vericem okusun o da. Mini piknik biraz dogaclama oldu. Gezi esnasinda oyle bir manzarayi kacirmak istemedik.
Sizin oralarda cok kar varmis sanirim. Kendinize dikkat edin.

didem dedi ki...

-Esin size az da olsa gittigimiz yerleri yasatabildi isem ne ala.
Piknigin o manzara, okyanus esintisi ve yesillik icinde yapilmasi sart olmustu. O ani yasamak icin yaptik. Cok sagol. Senin de yuzun hep gulsun etrafin guzel insanlarla dolsun.

-Gumus Ay kesinlikle sana katiliyorum. Ben de birbirimizi bulmamiza inan cok mutlu oldum. Blog olayini bu yuzden seviyorum. Dunyanin bircok yerinden sayisiz guzel arkadasliklar kuruyoruz.

mamila dedi ki...

Sevgili Didem tatiliniz güzel geçmiş,bende sizin fotoğraflarınızla gezdim ,Çocuklarınız çok tatlı Allah bağışlasın.Soğuk yağışlı İstanbul'dan size çoook sevgiler.

didem dedi ki...

Mamila cok tesekkurler. Begenmene sevindim. Burasi da yagisli, kar yagmur karisik...Kendine iyi bak

Zeugma dedi ki...

Sizinle birlikte biz de gezmiş kadar olsuk.
Teşekkürler efendim...
Darısı bir dahaki turlarınıza inşallah :)

didem dedi ki...

Zeugma'cim cok tesekkurler. Beni izlemeye devam et:))

Cigdem dedi ki...

oralari gezmis kadar oldum,,ne kadar guzel,anilar gozlerimde canlandilar:) biz SF'yi 1 yil dolu dolu gezdik,dolastik ,genctik ozamanlar.simdi seninle gencligim gozumun onune geldi :))