3 Şubat 2011

Kis tatiline ciktik-5.-6.gun, Disneyland



Bu gezinin en populer yerine geldiiiik.! Disneyland'dayiz. Disneyland'a ucuncu gidisimiz. Sanirim bu, cocuklarin en fazla tadini cikardiklari sefer oldu. Daha onceki gidislerimizde kucuklerdi cunku.



Anne baba olarak biz daha cok eglendik diyecegim neredeyse ama utaniyorum. Oradan oraya kostururken bizim yuz ifademiz daha komikti. Ece prenseslere cildirdi. Berk binilmedik sey birakmadi, ates etmeli oyunlarda ustaligini gosterdi, sahnede Star Wars sovuna dahi katildi. Kendimizi unuttugumuz, inanilmaz eglendigimiz ruya gibi iki gun gecirdik Disneyland'da.



Ece daha gitmeden gorecegi prenseslerin hayali ile gunlerce heyecandan uyuyamadi. Bu sefer tecrubeli oldugumuzdan daha sistematik hareket ettik ve daha cok seye binebildik. Esimle ayri ayri siralara girdik onden alinabilecek biletleri aldik. Yilbasi sebebi ile cok kalabalikti. Bekleme sirasi bazi yerlerde yarim saat bazisinda bir saat hatta doksan dakika olan yerler vardi.

Disney'deki ilk gunumuzde parkin acildigi sabah saat 10:00'dan geceyarisina kadar gezdik.



Burada Disneyland'da cekilmis videolari izleyebilirsiniz. Tiklayin

Disneyland Anaheim, California'da. Walt Disney sirketi tarafindan 1955'de acilmis.
1998'de konaklama tesisleri ile daha da buyuyup yenilenince Disneyland Park olarak ismi degistirilmis.



Walt Disney bu parki kurmadan once 1930 1940 lar boyunca kizi ile birsuru eglence parki gezmis. Ta ki kafasinda Disneyland gibi bir eglence parki fikri sekilleninceye kadar.



Acildigindan beri Disneyland surekli yenilenme ve gelisme halinde. 2001'de park yeri alaninin oldugu yere "Disneyland Adventure Park" insa edilmis. Orasi nispeten daha heyecanli, daha cok buyuklerin binebilecegi seylerle dolu (roller coaster v.s.)bir yer. Pek miniklere hitap etmiyor, o yuzden o tarafa ayrica bilet almadik. Zaten almis olsak da iki gun yetmeyecekti bu sefer.



Acildigindan beri 600 milyon kisi ziyaret etmis, hali ile dunyada en fazla calisani olan bir eglence parki.



2009 yilinda 15 milyon ziyaretci ile o yil icin bir rekor kirmis ve bu Disneyland'i eglence parklari arasinda en fazla ziyaret edilen 2. parki yapmis.

Asagidaki fotoda yeni yila girmeye saatler kalmisti. Geri sayim baslamis halde..



Canli sovlari, toren gecisleri, havai fisek gosterileri, su gosterileri ile surekli hareket halinde eglencenin ve heyecanin hic bitmedigi bir yer.



Oyle buyuk ki icinde tren, gemiler, atli arabalar ve eski tip arabalar var. Hatta sovlardan birinde denizalti ile dalip baliklari seyrediyorsunuz (Finding Nemo).



Disney kahramanlarinin cogu ile fotograf cektirdik. Herbirinde uzuuun kuyruklar vardi.
Hic beklemediginiz bir anda, ummadiginiz bir yerden Mickey, Goofy veya Cindrella cikabiliyor. Bunu daha cok cigliklarin artisindan anlayabiliyorsunuz. Gunun belli saatleri trafik kapatiliyor ve butun Disney kahramanlari gecis yapiyor. Yol kenarlarina dizilip seyrediyorsunuz. Buyulu bir hava...Tamami ile ayri bir dunya.




Yukaridaki fotograflarda Star Wars sovunu goruyorsunuz. Sahneye seyirciler arasindan cocuklar cagrildi. Berk de aralarinda. Korkusuzca Darth Vader ile dovustuler ve "Jedi" oldular. Artik evde kapilari kilitlemeye gerek kalmadi geceleri. Evde bir Jedi'imiz var!

Asagidaki fotograflar toren gecisinden...







28 yorum:

Nihal Maya dedi ki...

masalllll gibiiii rüyaaa gibiii...
Uras için değil kendim için istiyorummm en çok ben...
çok güzel nasıl mutlu olmuşsunuzdur...
sevgiler tatlım

our twins of N.Y. dedi ki...

ne guzel bir tatil olmus. Fotolar harika!

didem dedi ki...

-Nihal sana da uyar, Uras'a da:))
Eveeet cok guzeldi. Hala konusuyoruz aklimiza geldikce. Tesekkurler

didem dedi ki...

-Seyhan (adini dogru soyluyorum di mi) coook tesekkurler. Begenmene sevindim.

Nehir İda dedi ki...

Oğlum da çok sitiyor burayı:)
Kuzular çok tatlı görünüyor benim için öp lütfen sevgiler.
Yarın açabilirsem evde mail atacağım sana:)

Nihan SARI dedi ki...

bıdıklara ve sana çok sevgiler,iyi tatiller.
benim oğlumda bana kahve arkadaşı olur mu??:)))

Selma Er dedi ki...

çok güzel bir tatil olmuş.benim güzellerim herşeyin en güzeline layık.

Taze Anne dedi ki...

cok guzel bir tatil olmus.

hasret senfonileri dedi ki...

OWWWW... sana sonsuz teşekkürler.. gitmiş kadar olduk... görmediğimiz bilmediğimiz ve de görmemizin mümkün olmayacağı yerleri gözlerimiz önüne serdin.. Kızım sarışınım bayıldı...

hasret senfonileri dedi ki...

yazmadan duramayacağım Didem.. benim torunum dünya güzeli bir kız blogdan resimlerini görmüşsündür.. ne dedi biliyor musun? "Bu abi ne güzel bakıyor insana" dedi...oğlun için.. haberin olsun!!!
Kız zevkli ama çok sevindim.. çünki oğlun gerçekten çok yakışıklı ve gok güzel bakıyor!!! MAAŞALLAH !!

Zeugma dedi ki...

Her şey harika!
Ve gerçekten de masal gibi..
Çocukların çok mutlu haklı olarak Didemcim :) Ve çok şanslılar...
Bu harika fotolarına ek bilgiler yine gidip görmüş etkisi yarattı.
Her şey için teşekkürler..
Size iyi tatiller, daimi mutluluklar..
Sevgilerimle...

didem dedi ki...

-Ebru daha iyisin umarim???

-Nihan olur tabi niye olmasin. Oglanlardan cok iyi sinema arkadasi oluyor aslinda:))

-Canim halam siz de oyle, cok tesekkur. Opuldun!

-Gulsen hocam begenmenize coook sevindim. Sarisin ne tatli bisi oyle. Canim, demek Berk'in bakislarini begendi. Yerim ben onu.
Bakislarin sahibine ileticem:)

Sarisini merak ettim. Blogunuzda arayacagim simdi. Insallah bulurum

Deli Anne dedi ki...

Ne güzel bir tatil olmuş, fotoğraflardan bile haz alıyor insan.. Ve haklısın, çocuklar büyüdüklerinde daha anlamlı ve güzel olur burayı gezmesi.. Darısı bizim başımıza.. Hiç aklıdma yokken aklıma girdi sayende burası..

Ayrıca yeni yılda hava bu kadar güzel mi? California güneşi göstermiş kendini.. Ne iyi olmuş sizin için..

Sevgiler koskocaman.

didem dedi ki...

-Zeugma'cim hakikaten ayri bir dunya. Sanki dis dunyadan soyutlanmis biryer. Mesela yilbasinda eglenmek icin illaki alkole gerek olmadigini gorduk orada. Pistler kuruldu, herkes sokaklarda dans etti, isiklar lazerler, dj'ler v.s.

-Deli anne oyle ilginc ki bazisi yeni dogmus bebekle gelmis, bazisi cocugu kocaman olmus arkadaslari ile geziyor, bazisi da hic cocuk yok kari-koca gelmis. California gunesi doping oldu bize:)

-

didem dedi ki...

Taze anne, hosgeldin!

Nehir İda dedi ki...

Ben iyiyim iyiyim de sevgili didem hala mı tatil:)
Yeni resimler de eklersin artık ee haydi.

Esmir dedi ki...

Masal gibi gerçek masal kahramanları...harika:)cııvıl cıvıl renkler...Çocuklarınızla birlikte ailecek, hep gülümseyeceğiniz güzelliklerle dolu geçsin günleriniz...

Bu güzel fotoğraf ve bilgilerden oluşan post için teşekkürler sevgili Didem...

İyi tatiller dilerim...
Sevgilerimle...

didem dedi ki...

Ebru coook sevindim iyi olmana. Harika! Insallah bomba gibi olucaksin!
Yok tatil bitti de ben hala yaziyorum. Iki aydir yaza yaza bitiremedim. Iki cocukla maalesef anca bu kadar hizli
yazabiliyorum:((

Red Riding Hood dedi ki...

Didem'cim tek kelimeyle harika.Ashley görmesin çoooook istiyor ve sırf buyüzden work and travel'i disneyparklarından birinde yapmak istiyor.Kızın çok cimcime yaa oğlunda asil maaşalah.Kucak dolsu sevgiler bizden.

didem dedi ki...

-Esin guzel dileklerine cok tesekkur. Begenmene sevindim. Daha devami var...

-Red Riding Hood cook tesekkur! Ben Berk'e burada sinirsiz biletin olsa ne kadar kalirdin dedim, hic cikmam ki dedi:))

ezgilimelodi dedi ki...

Ben kıskandım ama:))
Orada olmak çok isterdim,sayende bu güzellikleri görmüş oluyoruz:)
Kuzucuklar çooook tatlı maşallah...

didem dedi ki...

Ezgi'cim birgun gidersin belki!
Begenmene cok sevindim

K.C.S. dedi ki...

hiiiiiiii masal gibi (:

didem dedi ki...

KCS hosgeldin! Tesekkurler

Kon-Tiki (Ashley) dedi ki...

Awweesomeee !!!!Ağlayabilirim muhteşem.

GüZeLCe dedi ki...

çok harika resimlerya tıpkı masal kitaplarındaki gibi.. =)

didem dedi ki...

Guzelce hosgeldin! Cok tesekkurler

Cigdem dedi ki...

Helin den once benim gitmek istedigim bir yer..banane ben hic prenses olmadim ki :)) giycem snow white elbisemi,cocuklar gibi kosacagim Disney in bahcelerinde:))