27 Şubat 2011

Cinderella


Bale seyretmek kizim Ece ile ana-kiz aktivitelerimizden biri haline geldi. Beraber izledigimiz ilk bale Ekim ayinda gittigimiz Nutcracker (Findikkiran balesi) idi. Baktim Ece iki saat gayet guzel ilgi ile izledi, cok hosuna gitti bu kez Cinderella'ya bilet aldim.



Biletler maalesef biraz fiyatli. Hali ile aile degil ana-kiz aktivitesi olmasi daha hayirli oldu bizim icin. Zaten Cindrella'nin kizlara hitap ettigini dusunen evimizin erkekleri pek ragbet etmedi.

Ece haftalarca bekleyemedi. Cinderella ruyalarina girdi. Bana araliksiz her sabah kalktiginda anne bugun mu gidiyoruz diye sordu.

Bale gunu gelip cattiginda hazirliklar basladi. Bastan asagi bakima giren kizimin ojeleri suruldu, prenses kostumu giydirildi saclar toplandi ve gerekli aksessuarlar basa prensesi taci ve ele buyulu cubuk alininca oldu size Cinderella.



Daha arabaya bindigimizden itibaren oturusu, gulusu, konusmasi degisti Ece'nin. Seattle'da buyuk salona girdigimiz anda herkes aaay bu ne guzel prenses, yoksa Cinderella sen misin, ay canim ne tatli olmus diye Ece'ye iltifatlar yagdirdilar. Hatta yasli bir bayan "beni sihirli cubugunla genc yapar misin?: diye Ece'ye kolunu uzatti. Bizimki tabi mest, prenses kostumu icinde oldugu icin gayet agirbasli, gulumserken bile dudaklarini buzuyor.

Cindrella sanirim butun kucuk kizlarin hayalidir. Bale uc perde idi. Hikayeyi hepiniz bilirsiniz.

1.PERDE'de Cindrella'nin yasadigi kotu sartlara, evin kolesi gibi kullanilmasi, kotu kizlar kardesleri ve uvey annesi tarafindan sevgi gormemesine ragmen neseli, herkese yardim eden bir kiz olarak kalisi, hayalinde canlandirdigi yasam, sevilme istedigi
anlatilir. Birden beli bukulmus cok yasli bir kadin belirir, Cinderella bu kadina yardim icin cirpinir. Bu kadin olen anesini hatirlatmistir ona. O sirada uvey kardeslerin balo icin hazirliklar baslar. Peruklarini yapacak olan adam, kiyafetlerini hazirlayacak terzi, dans ogretmenleri gelir. Herkes balo icin evden ayrilir, Cinderella ise evde tekbasina kalir. O sirada yasli kadin yeniden belirir ve bu kadinin aslinda Cindrella'nin perisi oldugu ortaya cikar. Peri Cinderella'nin baloya gidebilmesi icin herseyi sihirli dokunuslari ile hazirlar. Cinderealla hazirdir, baloya gidebilmesi icin tek sart saat geceyarisini bulmadan eve donmelidir, yoksa buyu bozulacaktir.



2.PERDE'de balo sahnesi canlandirilir. Uvey kizkardesler prensin dikkatini cekebilmek icin salondaki butun kizlar gibi caba harcamaktadir. Cinderella'nin gelisi ile onun guzelligine butun baslar cevrilir, Prens dahil. Vals yapan ciftlerin arasinda Prens ile Cindrella bulusur. Ne var ki saatin geceyarisina yaklastigini goren Cindrella kosarak balodan ayrilir. Aykkabisinin tekini yer dusurur.



3. PERDE'de Cinderella gecirdigi buyulu geceyi dusunmekte, kotu uvey kardesler ise Prens'in kendileri ile hic ilgilenmemesi, gelen guzel kizla butun gece dans etmesine cok ofkelenmis ve kiskanmislardir. Bu sirada prens dusen ayakkabinin sahibini aramaktadir. Sira Cinderella'nin evine geldiginde uvey kizkardesler hatta uvey anne ayakkabiyi denemis, buna ragmen ayakkabi Cinderella'nin ayagina sip diye olmustur.
Boylelikle Prens ve Cinderella sonsuza kadar beraber olur, cok mutlu bir yasam surerler.



Didem

14 yorum:

K.C.S. dedi ki...

Kızın hakikaten çok şeker olmuş. Bende görseydim onu muhakkak bişiler derdim (:

Nehir İda dedi ki...

Çok imrendim bale ve opera çok ama çok severim.

acartolga dedi ki...

Bale estetik bir sanat bana göre, müzik ve dansın estetik biçimde bir araya gelmesi...
Kızın gerçekten de bir balerin zarifliğinde, çok iyi yapmışsın onu da baleye götürmekle...
Ankara'da bale izlemek için çok para ödenmiyor ama izleyici az.
Uzun zaman önce "çalıkuşu" balesine gitmiştim. Aram yoktur bale ile. Tiyatro alışkanlığım vardır...

peren dedi ki...

Didem merhaba, cevapsız bıraktığım yorumların için çok sıkıntılıydım uzunca bir süredir, yaz sonuna doğru okudun mu bilmiyorum, keyifsiz günler geçirmeye başladım, yazılarım seyrekleşti, yorumlara cevap yazamamaya başladım vs vs..ama cevap yazamadığım her yorum aklımın bir köşesine, bir sıkıntı olarak yerleşti...şimdilerde daha iyiyim, bir ameliyat geçirdim çok yeni, evde toparlanmaya çalışıyorum...
Kızınla ilişkinize bayıldım,umarım hep aynı minvalde devam eder...en keyifli zamanları olsa gerek anneliğin...keyfini çıkart...sevgilerimle....

Nihan SARI dedi ki...

az kaldı dönücem.çok yoğun çalışıyorum.:))
fındıkkıran ve sindrella en sevdiğim iki bale.Ececim çok tatlı olmuş maşallah. öperim seni ve prensesini.

bilge dedi ki...

Merhabalar didemciğim ece çok tatlı olmuş maşallah..opera ve bale en sevdiğim sanatlardan biri...sevgilerimi iletiyorum...

Deli Anne dedi ki...

Ece'ye bayıldım.. En güzel Sindrella Ece olmuş, iletiver annesi:) hele o sıcak gülüş.. maşallah..

Zeugma dedi ki...

Masal gibi görüntüler..
Ece prensesler gibi :)
Başarılar diliyorum.
Yolu açık olsun..

didem dedi ki...

-KCS cok tesekkur. Birseyler soyleseydin eger, sana da dudaklarini buzerek gulumserdi bizimki:)

-Ebru cocuklari klasik muzikle uyutmak ise yaradi mi dersin? Bale klasik muzik sevmeleri cok hosuma gidiyor.

-Tolga bale, konser, tiyatro hepsinin tadi farkli. Tr de ucuz olmasi avantaj aslinda bir de seyirci olsa. Kultur sehrinde yasiyorsun tadini cikar tiyatrolarin...Tesekkurler

didem dedi ki...

-Peren evet cook uzun zamandir senden haber alamayinca merak etmistim.Cok gecmis olsun umarim simdi daha iyisindir. Cok tesekkur beni unutmadigin icin...

-Nihan artik don! Ozledik cok. Bizi merakta birakma.. Cok tesekkur sen de opuldun:)

-Sevgili Bilge cok tesekkurler. Cocuklarin klasik muzikten hoslanmalari cok hosuma gidiyor. Insallah hep sevmeye devam ederler.

didem dedi ki...

-Deli dedigigini Ece'ye soyledim, bak seni bloguma yazdim arkadaslarim seni cok begenmis dedim. Hosuna giti. Cok sagol.

-Zeugma cok tesekkurler...
Bakalim bu kadar hevesli, baleye devam edecek mi bizimki?:))

Gumus Ay dedi ki...

Kızınızla birlikte çok güzel bir gün olmuş.Minik prenses hakika görünüyor.Çocuklar büyüdükçe daha keyifli zaman geçiriliyor.Bende sıkı bir tiyatro severim.Keyifli zamanlarınız çok olsun sevgiler

MAVİANNE dedi ki...

süperrrrrrr
cinderella sizin evde ne şanslısınız :)))
bu güzel cındrellan da umarım sonsuza kadar mutlu olur inşallah
sevgiler

Cigdem dedi ki...

Ece zaten kendisi bir asil prenses..orayi parildattigina cok eminim.ne guzel bir gosteri imis.kismetse bir gun bizde goruruz :) bale ve opera da cok severim.bagiriyim mi biraz:)) yok sa dans mi ediyim :))