20 Ocak 2011

Kis tatiline ciktik- 4.gunun devami... Hollywood



Los Angeles'i gezmeye devam ediyoruz. Legoland yagmurdan dolayi kapaninca arabamiza atlayip sehir gezisine ciktik. Ilk durak san, sohret, artist, unlu cenneti Hollywood! LA'de gorulecek yer cok. Universal Studios, Hollywood, Beverly Hills... Bu bizim 2. gidisimiz.



Hollywood Los Angeles / California'da bir semt adi. LA sehir merkezinin kuzeybatisinda yer aliyor. Butun film yapimcilari, film sirketleri, artistler Hollywood'u Amerikan sinemasinin diger bir adi olarak kullanmakta.
Filmcilige dair cogu firma bu bolgede. Paramount Pictures en basta gelen orneklerden.



1950'den itibaren muzik studyolari ve sirketleri de Hollywood'a tasinmaya baslamis. Eglence sektorunun basarisina ve unlu karakterlere adanmis 2400'den fazla yildizla dolu kaldirimlarin yapimina 1958'de yapilmis, Hollywood Walk of Fame. Su an toplam 1.7 mil uzunlugunda bir guzergahi kaplamakta.



Sehri ister buyuk tur otobusleri ile ister helikopterle gezebiliyorsunuz. Unlu evlerini gosteren ozel turlar da var. Biz onu yapmadik cunku zaten evler uzun duvarlarla cevrili, icini gormek mumkun degil. Ama illaki gorecegim diye azmederseniz helikopter turlari bu derdinize deva! Cikin havadan gorun.



Hollywood'un en canli yeri Hollywood bulvari ile Highland Avenue'nun kesistigi yer. Cogu turistik gezilecek gorulecek yerler bu caddede. Madame Tussauds muzesi, unlulerin el ve ayak izlerinin oldugu meshur Grauman's Chinese Theatre, Oscar torenlerine ev sahipligi yapan Kodak Theatre, Hollywood and Highland entertainment complex, Hollywood Wax museum, Ripley's Believe It or Not ve bir suru hediyelik esya dukkanlari...





Meshur HOLLYWOOD yazisina gelince, Lee daginin tepesinde Los Angeles bolgesinin en yuksek noktasinda yerini almaktadir. Yazi bircok noktadan gorulebiliyor. Aslinda yazi uzun seneler once o bolgedeki yerlesimi gelistirmek amaci ile "HOLLYWOODLAND" olarak reklam icin konmus. Sondaki dort harf 1945'de kaldirilmis. Gecen gidiste yazinin oldugu yere kadar araba ile cikmistik. Bu sefer uzaktan cekmekle yetindik.






Hollywood'u gezdikten sonra birkac unlu goruruz umudu ile caddelerde gezdik. Saga sola sokaklara girip ciktik hatta unlu evlerine giden tur otobuslerinden birinin pesine takildik ama nafile! Yok yok yok. Hollywood'u gezip tek bir unlu goremeden otelimize donduk.

Didem

10 yorum:

MAVİANNE dedi ki...

Hollywooda gidince bir ünlüye rastlama umudu olur tabii,
Ben de genelde istanbula gidince hele de beyoğlunda bakar olurum ve bir ünlüye rastlarım genelde :)))
gerçi hepimiz kendi filmimizde başrol oyuncusuyuz
bizden ünlü yok ki, kendi hayatımızda
değil mi ama :))))
sevgiler

mamila dedi ki...

Merhaba,fotoğraflarınızla bende gezdim,Hollywood'u.İstanbul'dan sevgiler.

Nehir İda dedi ki...

Benim dibime gelse tanımamak gibi bir huyum var:)) Bir de gözüm bir yerden ısırıyor derim ünlü birini görünce:)) (sanki çok gördüm de)
Ama ama ama geziyorsunuz hep vallahi kıskanıyor insan. bak saat akşamın 19,30 u hala işteyim:((
Sevgiler efendim.

Selma Er dedi ki...

Hollywood'u sizden sormak lazım artık.

ezgilimelodi dedi ki...

Resimlerinle gezmiş oluyoruz biz de:)

acartolga dedi ki...

Hollywood görmek istediğim yerler sıralamasında ilk on(10) içinde yer almaz ama fotoğrafların ve anlatımınla güzel bir gezinti yaptım Amerikan filmlerinin merkez üssünde.
Hollywood filmlerini -başyapıtlar dışında- izlemedim/izlemem... Bu filmlerin belirli bir dünya görüşünü tüm dünyaya empoze etmeye çalıştığını düşünürüm, daha açık söylersem "emperyalist politikalarına" meşruiyet kazandırmakdır asıl amaçları. Bağımsız filmleri bunu dışında tutuyorum.
Her neyse politik bir yorum yazmam gereksiz, gezi yazılarının sürmesini isterim.

didem dedi ki...

-Mavi anne ne guzel soyledim. Bizden unlusu mu var:) Bizim evin unlusu ben, figuranlar kizimla oglum.

-Mamila hosgeldin!

-Ebru yazin tatile cikmadik. Vallahi hepsi bu 10 gunluk araba yolculugu. Bakma ben yaza yaza bitiremedim:))Gun gun yaziyorum ya..

-Halacim hic sorma. Hollywood'da panik izdiham hepsi biraradaydi.

-Ezgi'cim cok tesekkur. Iyilestin umarim.

-Acartolga, demek Hollywood senin icin cok cazip degil. Haklisin herkesin kendine ozgu fikirleri, zevkleri, anlayisi var. Herkesin filmden bekledigi farkli, sanattan aldigi zevk de. Uzun uzun yaptigin yorumlarina cok tesekkurler. Yeni yazilarini bekliyoruz.

Kon-Tiki (Ashley) dedi ki...

Vaay vay vayyy :)Hollywood.Bende görmeyi isterdim.

Zeugma dedi ki...

Tam da ben diyecektim, hiç mi ünlü göremediniz diye :)
Şu el izleri ve HOLLYWOOD yazısını biliyordum...Yakından inceledim yine hepsini..Fotoların çok kaliteli didem..
Thank you :)

hasret senfonileri dedi ki...

Biraz geç kaldım sayfanı ziyarete biliyorum ama yazmalarım devam ediyor.. ve başka şeyler girerse aklıma konsantre bozuluyor nereden nereye devam edeceğimi şaşırıyorum.. O nedenle ara verişlerimi hoş gör sevgili Didem.. Zaten senin sayfanın hayranı olan bir cimcime torunum var senin kızla yaşıt.. o bana ısrarla açtırıyor ve okutuyor ezberleyip bir de akşama annesine ve babasına anlatıyor..

Sana iki misli teşekkür ediyorum bu yüzden..