16 Ocak 2011

Kis tatiline ciktik. 4.gun- LEGOLAND



Bugun deli gibi yagmur yagiyor ama hicbirsey planlari degistirmemize sebep olamaz. Yagmurdan korkmuyoruz! Sabah erkenden California,
Legoland 'deyiz. Ustuste konulan meshur plastik bloklarin diyari burasi. Danimarka ve Ingiltere'den sonra ucuncusu bu California'daki.



Legoland'in hedef kitlesi 2-12 yas araligi. 50'den fazla binilecek sey, sovlar, gercek boyutlarinda yapilmis hayvanlar, dunyadaki bircok meshur yerin kucuk modelleri var burada.



Eyfel kulesi, Sydney opera binasi, San Francisco'nun Golden gate koprusu orneklerden birkaci. 5000 den fazla modelin sergilendigi park harika bir doga ortusu ile kapli. Bonsai agaclarindan tutun, dunyanin bircok yerinden getirtilmis bitkilerle suslu. Hem suda hem karada bircok eglenceli binilecek seyler var.



Irili ufakli herseyi lego'lardan insa etmisler. Insan figurleri, robotlar, hayvanlar, binalar, evler, arabalar hersey legodan. Ne zamandir burayi gormek istiyorduk. Inanilmaz ilginc, renkli ve yaratici. Baktiginiz cogu sey goz yanilmasi gibi, legodan yapildigina inanmak zor. Bazisi binlerce parcadan olusuyor. Yapimi ne kadar suruyor belli degil. Sabir isi oldugu kesin.



Legoland nasil mi kurulmus? Kisaca soyle,

Ole Kirk Christiansen 1932'de Danimarka'daki kucuk dukkaninda tahta oyuncaklar yapmaya baslamis. 2 yil sonra yaptigi oyuncaklara isim koymaya karar vermis ve "LEGO" da karar kilmis. Danish dilinde "play well" manasina geliyor. "Iyi oyna" yani. Latincede ise " I put together" veya "I assemble" yani "birlestiririm", "kurarim" manalarina geliyor.



1947'de firma plastik parcalari yapan makinayi almis ve 1949'da ilk ustuste birlestirilen parcalar imal edilmis. Once anaokulu cocuklarina yonelik parcalar, daha sonra gittikce gelistirilerek daha buyuk yastaki cocuklara hitap edicek sekilde uretilmis. Cesitleri, boylari, kombinasyonlari hizla degistirilip gelistirilen Lego simdiki halini almis.





Yagmurdan dolayi herkes sari yagmurluklar icindeydi. Bizde birer tane alip basladik etrafi gezmeye. Bizimkiler roller coaster'lara bindi, sonra donen canaklara bindik. Yagmurdan dolayi African safari, kano gezintisi ve daha bircok bolum kapali idi.



Yagmurda gezmenin en guzel yani, bunlarin hicbirinde kuyruk yoktu.
Diledigimiz seye bindik hic beklemeden.



Berk oldum olasi lego cok sever. Ece de Berk neyi severse onu sever.
Ben de bu ikiliyi severim.



Yagmurdan dolayi parki yarim gun gezebildik ve sonradan kapandi. Kisa gunun kari, bize LEGOLAND icin istedigimiz zaman kullanmak uzere dort bilet daha hediye ettiler.
Hali ile buraya bir daha gelmemiz sart oldu!

Didem

21 yorum:

Selma Er dedi ki...

çok güzelmiş.biletleri sen bana verirsin artık.sevgiler.

Nehir İda dedi ki...

Çok güzel bir ailesiniz.

didem dedi ki...

-Halacim olur biletleri size veririz. Bavullar hazir olarak bekleyin

-Ebru cok tesekkurler

Deli Anne dedi ki...

Didem'cim oh ne iyi yapmışsınız valla.. O yağmurlukları giydi mi de tamamdır zaten.. iyi gezmeler olsun arkadaşım

didem dedi ki...

Deli annecim cok tesekkurler. Yagmurluklara ragmen sirilsiklam gezdik! O nasil yagmur oyle!

acartolga dedi ki...

Yağmurda gezmek daha keyiflidir bana göre...

bilge dedi ki...

Didemciğim hep böyle mutlu günler geçirirsiniz inşallah..bilirsin İzmirin yağmuruda meşhurdur..sevgiler..

didem dedi ki...

-Tolga yagmura ragmen 3 saat gezdik. Guzeldi...

-Sevgili Bilge cook tesekkurler. Izmir'in yagmurunu biliyorum ama en sevdigim meshur sandvicleri!

Kon-Tiki (Ashley) dedi ki...

Lego. Dünyada 1-99 yaş arası tüm herkese hitap eden muhteşem keşif. İlk ismi Leg-god sonra LEGO olmuştur. Legoland ilk defa Danimarka Billund'a kurulmuştur :)Kendim bizzat gittim gördüm.5 yasından beri de büyük bir lego koleksiyoncusuyum. Yurtdışında legolandlere küçüklerden daha çok büyüklerin ilgisi çok fazla. Mimari setleri muhteşemdir.50 Yaşına da gelsem gidip binebileceğim oyuncaklar,oynayacağım , kuracağım setlerin olduğu diyar diyebilirim kendimce:))

Nihan SARI dedi ki...

burası daha da güzel bir blogmuş.:))

didem dedi ki...

-Ashley harikasin! Lego fanatigisin demek. Al benden de o kadar, biz cocuklardan daha cok egleniyoruz aslinda. Daha ilginci cocuksuz gelen birsuru cift vardi. Acayip biryer. Zaten bu gidiste heryeri gezemedik vakit yetmedi, bir daha gidecegiz.

-Nihan hosgeldin! Iyiki bulduk birbirimizi:))

Adsız dedi ki...

Didem abla daha çok foto ekleseydin keşke.Bayılmazmıyım legolara.Çoooook büyük bir koleksiyonum var. Sizin çocuklar daha çok hangi setleri seviyorlar?Mesela ev mi , araba kurma mı iş makinaları mı star wars mu? Çok güzel bir uğraş.Bol lego lu günler.Umarım bi daha gittiğinizde daha çok gezersiniz bizler içinde.Türkiye'den kucaak dolusu sevgiler siz sevimli aileye.;)

Ashley

didem dedi ki...

Ashley'cim hic merak etme sirf senin icin Legoland'deki butun cektigim resimlerden album yapicam.
Bu yaziya cok fazla olur diye butun resimleri koymamistim sadece sectiklerimi koydum. Ama bekle geliyor. Senin icin yapicam.
Berk daha cok kucuk paketlerde robotlar oluyor onlari cok seviyor. Yani bir yapimlik olanlar...Onlari yapip o sekilde sakliyor. Bozmasinlar diye kimseyi odasina almiyor zaten. Oda kilitli:))Birsuru degisik uzay araci, araba , helikopteri var. Ona dogumgunu, yilbasi hediyesi falan hep lego aliyoruz. Bizden de Turkiye'ye sevgiler. Kendine iyi bak. Yurtdisina gelirsen belki buralara da yolun duser belli mi olur...Bol sans okul islerinde

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

galiba almanya'da da var! orası nispeten daha yakın Türkiye'ye ama ben de çok gitmek istiyorum! şaka gibi ama hala lego severim hala! ayrı bir anıdır onlar!

didem dedi ki...

Ozge hosgeldin! Evet Almanyada'da varmis. Kucucuk legolardan yapilmis kocaman hayvanlar binalar gormek ok ilgincti. Mutlaka gidin.
Blogun cok guzel bu arada. Bakinca aciktim:)

hasret senfonileri dedi ki...

zevkle ve imrenerek okuyorum yazdıklarını sevgili Didem.. her şeyin gönlünce olmasını diliyorum..

Esmir dedi ki...

Harika resimler...rengarenk!gülen mutlu yüzler...bayıldım okuduklarıma, fotoğraflara...bu güzel gezini bizlerle paylaştığınız için teşekkürler Didem..
Hep sevgiyle gülümseyen yüreğin-iz ve tebessüm eden yüzler-iniz olsun...:)
Sağlık, sevgiyle kalın güzel tatiller olsun...

MAVİANNE dedi ki...

ailene bayıldım
süper görünüyorsunuz
sarı yağmurluklarla
neşeniz bol olsun :))))
sevgiler

didem dedi ki...

-Gulsen hocam cok tesekkurler. Devami geliyor...

-Esin ayni dilekler benden sana. Cok tesekkurler. Annemin ismi de Esin biliyor musun?

-Mavi anne sari sari gezdik Legoland'i. Siril siklam olduk ama degdi:) Cok tesekkur

Zeugma dedi ki...

Ben son postuna geldim derken bunları şimdi gördüm ;( Nasıl olduğunu da anlayamadım.

Legoland diye bir yer olduğundan haberim yoktu. Fotoları tek tek tıklayıp inceledim, bilgilendim. Yanınızda küçük bir kız olup oynamak istedim..
Teşekkürler didem..
Amerika'yı bu şekilde gerçekmiş gibi kesitlerle tanıyacağım hiç aklıma gelmezdi :)

Cigdem dedi ki...

Harika bir yermis:) gosterisli ,o legolari yapmak ne kadar zaman almistir diye dusunmedim de degil :) bizim evdeki legolara baktim,bir de bunlara.pek benzeteedim,birileri bizimi kandiriyor dersin :))