12 Ocak 2011

Kis tatiline ciktik- 3. gun- hala San Francisco'dayiz



Bu sabah hava piril. San Mateo, California'dayiz. Kahvalti yapmak icin guzel bir cafe bulduk. Arka taraftaki bahcede, isiticilarin altinda guzel bir kahvalti yaptik. Her ne kadar gunesli de olsa kis ayi, cok sicak degil. Birer omlet, birer taze kahve yeniden dolu dolu bir gun gecirmeye haziriz...


Banktaki kitap kurdu oglum Berk, yanindan kitabi hic eksik olmaz, ufacik bir arada, boslukta kitabini acar. Cafede masamizin hazirlanmasini beklerken...



Kahvaltinin ardindan ilk olarak Stanford Univeristesi'ni gormeye gitik. Stanford sadece Amerika'nin degil dunyanin en iyi universitelerinden. Bilim, ekonomi, hukuk, iletisim hemen her konuda basarili. Havasini solumak bile yetti. Cocuklar bahcesinde kosturdu, onlara kosmak olsun, belli mi olur, belki gun gelir bizimkilerin ikisi de burada okurlar. Okulun mimarisi, bahcesi, heykelleri, sus havuzlari, kolonlar sutunlar hepsi cok guzel. Okul degil sanat muzesi gibi.




Kisaca universitenin tarihcesi soyle, California valisi Leland Stanford 1876 da ciftlik evi yapmak uzere aldigi arsayi daha sonra eklemeler yaparak buyutmus.
Leland Stanford New york'da yasamis ve hukuk okumus. Zengin olmak amaci ile batiya buyuk goc sirasinda (gold rush) trenyolu yapimindan bir servet elde etmis. Ilk cocuklari yakalandigi bir hastalik sonucu henuz 15 yasinda iken olunce madem kendi cocugumuz icin birsey yapamiyoruz California'nin butun cocuklari artik bizim cocugumuz demisler ve vefat eden ogullarinin anisina Stanford Universitesi'ni kurmuslardir.





6 yillik planlama ve insaatin ardindan okul 1 Ekim 1891'de acilmis. Istikrarli bir sekilde ogrenci sayisi 555'e ciktiginda sayisi 15 olan ogretim gorevlilerinin sayisi ikinci sene 49 a cikarilmis. Gittikce buyumus, daha da buyumus.






En dikkatimi ceken seyler biri bahcedeki 5 adet heykeldi. Bu heykeller aslinda tarihi bir olayi anlatiyor. Herbiri anlam yuklu.

Arkasindan San Francisco'nun en sik, en kalabalik, en populer caddelerinden
Union Square'e gittik. San Francisco'nun yokuslarinda ine cika park yeri aradik ve sansimiza o islek caddenin hemen girisinde fistik gibi biryer bulduk.



Macy's in hediyesi dev yilbasi agacinin alti fotograf cektirenlerle dolu idi. Birsuru unlu magazalar yan yana. Tiffany, Neiman Marcus, Saks Fifth Avenue, Bvlgari, Dior...









Gezme tozma fotograf cekme fasli bitince kurkcu dukkanina doner gibi dun buldugumuz Turk restauranti Alaturca'ya gittik yeniden. Birer kasarli pide, yanina bakir kapta ayran butun yorgunlugumuzu aldi. Gunu guzel bir sekilde bitirdik ve yorgun argin otelimize donduk. Yarin gezilecek birsuru yer var.

Didem

11 yorum:

Selma Er dedi ki...

Didem'ciğim,harika bir gezi olmuş.Her günü,her yeri,her fırsatı çok güzel değerlendirmişsiniz.Fotolar da çok güzel.Hepsini resimlerime kopyaladım.Hatırlıyor musun,sen üniversiteye başlamadan önce birlikte İstanbul Üniversitesi'ne gitmiştik.Bahçesinde ve içinde gezmiştik.Üniversite havasını önceden koklamıştık.Yıllar ne çabuk geçiyor.Sevgiler.Hepinizi öpüyorum.

bilge dedi ki...

Sevgili Didem güzel bir tatil olmuş resimler harika üniverstenin bahçesindeki heykellerin hikayelerini merak ettim ailenle daha nice mutlu tailler diyorum ..çocuklar büyüdüğünde maalesef herkesin proğramı değişik oluyor..kendileri proğram yaptıklarından artık ailece tatile gidemiyoruz..resimleri görünce çocuklar küçükken çıktığımız tatiller geldi aklıma..sevgilerimle..

New York'tan dedi ki...

Imrendim simdi size darisi bize insallah :) o taraflara gitmeyi cok istiyorum esim isini ayarlayabilse keske bir okul tatilinde de biz kacamak yapsak :)

Müge dedi ki...

Didemcim, harika görünüyorsunuz :) tatil de güzel geçiyor belli.. İyi eğlenceler canım.. İçinize sinsin xoxoxo

MAVİANNE dedi ki...

kitap kurduna bayıldım ben :))))
ne güzel fotoğraflar
Allah mutluluğunuzu huzurunuzu bozmasın
ne tür kitaplar mı?
aslında sevdiğim yazarların kitaplarını okumayı ve arkadaş tavsiyelerini takip ederim,
Polisiye olabilir, biyografi, anı,
Ahmet Ümit,Paul Auster,Ayşe Kulin, Zülfü Livaneli gibi popüler kitapları da alır okurum her yeni şey beni meraklandırır :)))
sevgiler uzaklaraaaa

Nehir İda dedi ki...

Ben de kitap kurdunu çok sevdim umarım bu özelliğini hiç yitirmez.
Mutfak konusunda nedense deneysel olamıyorum ille alıştığım tadlar ve mutfak olacak.

Bu arada sabah 2-3 kez geldim bak yeni yazabiliyorum saat 00.42 şuan burada:))
Sevgiler.

didem dedi ki...

-Halacigim ben universite havasi aldim simdi de cocuklarim alsin diye onlari goturuyorum. Seninle yaptigimiz seyleri hic unutur muyum. Kapali carsi maceralarimiz...Hilton'da kahve icisimz...Vapur maceralarimiz...

didem dedi ki...

Sevgili Bilge biliyorum cocuklar buyudu mu yuzlerini gormek zor. O yuzden bu gunlerin kiymetini biliyoruz. Cok haklisin.
Stanford'un bahcesindeki heykellerin adi " The Burghers of Calais". Rodin tarafindan 1889'da yapilmis. 1347 yuzyil savaslari sirasinda Calais sehrini savunan, sehirlerini kurtarmak icin gonullu olan, olumu gozen alan alti kisinin heykelleri.

didem dedi ki...

-Newyork'tan, insallah firsatini bulup gidersiniz California taraflarina. Orada oyle cok gezecek gorecek yer var ki. Bize 10gun bile yetmedi.

-Muge'cim cok tesekkurler. Tatil yaradi bize:)

-Mavi anne cok tesekkurler guzel sozlerine. Kitap kurdu ikiyuz ucyuz sayfalik kitaplari bile okuyup beni sasirtiyor. Insallah hep boyle devam eder. Kitap tavsiyelerinin devamini bekliyorum.

-Nehir Ida hosgeldin! Biliyorum ben de bazen girip girip cikiyorum bloglara birturlu yorum yazamadan.
Araya oyle cok sey giriyor ki. Ama bulup begendigim bloglari da bir daha birakmiyorum. Seni bulduguma cok memnun oldum.

Zeugma dedi ki...

Çok güzeldi yine didem...
Fotoğraflara tıklayınca büyümesi ayrı güzel..Anlattıklarınla birleştirip görmüş kadar oluyorum neredeyse..
Stanford'a bayıldım..İnşallah dileğin gerçek olur çocuklarınla ilgili...

Teşekkürler, sevgiler...

didem dedi ki...

Zeugma yazilani gozunun onune getirmek bazen zor. O yuzden bolca foto koyuyorum. Hosuna gitmesine cok sevindim. Stanford harika idi. Dusun sadece disardan gorduk. Egitimi , profesorleri , unvani disindan da guzel. Insallah tek dilegim cocuklar boyle buyuk guzel bir yerde okusunlar. Amin!