23 Aralık 2010

Tesekkur etmek

Hayatta dikkat ettigim davranislardan biri tesekkur etmektir. Niye derseniz, yapilan guzel hareketlerin, iyiliklerin, yardimlarin kucuk de olsa buyuk olsa bir sekilde takdir edilmesi sart bence. Nasil mi takdir edeceksiniz? Cok basit, bir tesekkur ile.

Tesekkur her zaman illa soyleyerek degil, bir gulumseme bir sarilma ya da ne bileyim bir kucuk jest ile de yapilabilir.

Karsilastigim ve cok yadirgadigim bir durum, maalesef insanlar tesekkur etmesini bilmiyorlar. Ya da biliyor ama vurdumduymazliga getiriyor, onemsemiyorlar.

Bir arkadasimla bu konuyu konusup, dertlesirken "yaptigimiz seyleri tesekkur icin yapmamaliyiz" demisti. Tamam anliyorum ama bir tesekkur etmek zor mu ya da bekledigim icin kabahat bende mi?

Tesekkur etmekle birsey kaybetmez, bilakis kibar oldugunuz icin baskasinin saygisini kazanirsiniz bence. Tesekkur etmemek acaba "yapin bana, verin bana ben size tesekkur etmem sadece alirim" mi demek? Ne demek oldugundan ben acikcasi pek emin degilim. Tek bildigim tesekkur etmek inceliktir.

Didem

9 yorum:

Deli Anne dedi ki...

Bence de teşekkür edilmelidir. Karşındakine değer vermektir teşekkür.. Ve senin de dediğin gibi dolayısı ile kendine.. hem güzel bir söz söylemek her zaman iyidir değil mi:)

Sevgiler.

MAVİANNE dedi ki...

Aynı fikirdeyim ben de teşekkür etmek önemli
birçok kapıyı da güler yüz tatlı dil açıyor
ben de sana çok teşekkür ediyorum
bıraktığın yorumların için
boyumu geçen oğlum var aslında genç değilim artık ama ben hala kendimi 20 lerde hissediyorum
20 yaş genç yani :))))
sevgiler

Zeugma dedi ki...

Teşekkür etmek önemlidir.
Bir nezaket ve görgü kuralıdır her şeyden önce..Ben ediyorum ve edilmesini de bekliyorum bu yüzden.
Dünyada sadece kendileri var zannedip ''Hep bana hep bana...'' zihniyeti taşıyanlar var.İyilikler yardımlar, nezaket kuralları hep onlara sergilensin isteyenler.

Ayrıca sadece teşekkür mü? İnsanlar bir günaydın demekten sakınır olmuşlar birbirlerine. Hafif bir tebessüm bile büyük bir yük olabiliyor kimileri için...
Anlayamıyor ve ben de karamsarlığa kapılıyorum bu yüzden didem...
Sevgiler...

İkiz Annesi dedi ki...

Teşekkür etmeye önem veririm ben de inceliktir.
Kızlarıma da öğrettim.Hayatta özür dilemeyi de , teşekkür etmeyi de bilmek gerek bence..

acartolga dedi ki...

-Bu benim için mi?
-Evet
-Çok teşekkür ederim, çok mutlu ettin beni
-Rica ederim, ne önemi var, teşekkürler benden. Her zaman yanımda olduğun için

Bu konuşma şu an oluşuverdi zihnimde yazdım. Sanırım teşekkür etmek fiilinin önemli bir işlevi bu konuşmada.
İnsanlığın göstergesidir teşekkür etmek, uygarlığın göstergesidir, saygının, sevginin göstergesidir...

Bu arada tekrar yazmaya başladım, acartolga.blogspot.com'da, bir göz at istersen.

ezgilimelodi dedi ki...

Olumlu yapılan her türlü söz,davranış küçük büyük hepimizi mutlu eder...
Teşekkür etmek ise en önemlisidir.Çok doğru bir konuya değinmişsin,ben de teşekkür ederim paylaştığın için:)

Müge dedi ki...

Haklısın kesinlikle.. Teşekkürü bekleyerek yapılmaz hiçbir şey ama söylememekle kaybedilecek bir şey de olmaz..

didem dedi ki...

-Deli anne bu kadar basit bir seyi nicin insanlar yapmiyor anlasilir gibi degil. Bi tesekkur edin yahu!

-Mavi anne, kesinlikle katiliyorum! Bazen sanki insanlar guzel birsey soylememek icin kendini tutuyor. Cok komik. Bu arada yasimiz birbirine yakinmis:)

-Zeugma dusuncelerimiz ayni. Demek yalniz degilim bu konuda. Dedigin gibi Gunaydin, merhaba, nasilsiniz dememek nezaketsizlikten baska birsey degil.

-Ikiz annesi cok haklisin. Ozur dilemek buyukluktur, olgunluktur.

-Hey! Tekrar hayata gecirdigim bir blog oldun. Kalp masaji yaptim sana. Cok sevindim yeniden yazmaya baslamana. Derhal bakacagim bloguna. Super

didem dedi ki...

-Ezgi haklisin kucuk seyler, ufacik detaylar bazen bizim icin ne kadar onemli. Esas ben sana tesekkur ederim yorum yazdigin icin:)

-Muge'cim bazen beklesen de beklemesen de gelmiyor bir kucuk tesekkur. Ne yapalim kader utansin:)