18 Aralık 2010

Christmas manzaralari



Amerika'nin en civil civil, en suslu, en isikli, en renkli halleri ne zaman?
Tabiki Aralik ayi, Christmas zamani yani.



Hemen her sene celiskiye dusuyoruz biz bir Turk ailesiyiz ama burada herkes hediyelerini Christmas'da veriyor. Cocuklar diger arkadaslarinin yaninda mahsun kalmasin acaba biz de onceden mi verelim diyoruz ama dusunup tasinip en sonunda yine yilbasinda yapiyoruz hediye torenimizi....



Yilbasi agacimiz her sene Kasim ayi sonunda cikarilip kuruluyor ve taaaa Ocak ortasina kadar salonun bas kosesinde duruyor. Erken cikarip gec kaldiriyoruz, agaca doyamiyoruz. Gittigimiz yerlerden aldigimiz susler var ustunde. En son olarak gittigimiz Findikkiran balesinden bir balerin figuru aldik mesela.



Bir alisveris merkezini gezerken sadece yilbasi agaclari ve suslerini satan bir dukkana rastladim. Her agacin sekli, rengi, susleri, temasi farkli idi. Bazisi kar gibi beyaz, bazisi mavi, bazisi altin sarisi... Bazisi sadece meleklerle suslenmis bazisi kucuk kucuk degisik kiyafet gitmis Noel babalar ile...







Asker gibi yanyana dizilmis yuzlerce kucuk Noel baba vardi agaca asmak icin. Hepsinin kiyafeti sekli semali farkli. Iskoc olani mi istersiniz, tatil kiyafeti ile sortlu terlikli mi, kravatli olani mi, hamakta uyuyani mi istersiniz, Hintli Noel baba bile vardi. Ona cok guldum...Hepsi ayri komikti...





Bunlar bir dukkanin vitrinine dekor olan konmus.
Tabaktakiler meshur "gingerbread man" kurabiyeleri.
Diger fotografta ise sominenin kenarina Noel baba icin birakilmis sut ve kurabiye tabagini goruyorsunuz.









Christmas zamani fakirlere yapilan yardimlar artiyor. Hemen heryerde yilbasi agaclarinin ustunde bu agacta da gordugunuz gibi kucuk kagitlara yazilmis dilekler asili. Genelde evsiz barksiz, bakimevinde veya kimsesizler evinde olan cocuklarin ,ailelerin istedikleri veya ihtiyac duyduklari seyler yaziyor. Eger cocuk ise yasi, kiz mi erkek mi oldugu ve hediye olarak ne istedigi. Biz her sene iki kucuk cocugu sevindirmeye calisiyoruz. Agactan aldiginiz kagitta yazani alip daha sonra fotografta gordugunuz kocaman kutulara birakiyorsunuz. Onlarin hepsi sahiplerine ulastiriliyor.







Yukarda ucanlar Noel babanin ren geyikleri...



Bu susler, isiklar, yilbasi agaclari insanin icini kipir kipir yapiyor...

Didem

18 yorum:

hasret senfonileri dedi ki...

Nasıl heyecanlandırır beni bu görüntüler anlatamam.. Bir de havai fişekleri seyretmeye doyamam nedense!! Ruhumun doyuma ulaşmamış çocuk kalan bir tarafı olmalı!!:)))
Güvenmenin inandıklarının gerçek olduğunu görmenin ve bu huzurla stressiz yaşamanın keyfini çıkartıyorlar demek ki... o ağaçlara asılan kağıtçıklardaki isteklerin yerlerine ulaşması konusunda..
Biz de de var böyle ciddi yardım kurumları.. "fener"i eline alan ortalıkta!!

ezgilimelodi dedi ki...

Vitrindekilere,kurabiyeye,kırmızı-beyaz uyumuna baaayıldııııım:)

Deli Anne dedi ki...

insanın içini kıpır kıpr eder bu görüntüler, hele ki canlısını düşünemiyorum.. bizim buralarda pek cansız oluyor ve iğreti durduğundan pek de sevimli gelmiyor bana.. tadını çıkarın :)

sevgiler.

didem dedi ki...

-Hasret senfonileri havai fisek seyretmeyi ben de cok severim. Hepimizin icinde kucuk bir cocuk yok mu???

-Ezgi kurabiyeler renk renk sekil sekil...Sanki yenmek icin degil seyretmek icin yapilmislar.

-Deli anne yilbasi yaklasirken alacagim hediyeye mi suslere mi seviniyorum yoksa susler hediyeyi cagristirdigi icin mi seviniyorum o tam olarak belli degil))Yoruma acik:)) Tesekkurler

bilge dedi ki...

Harika görüntüler ..ailenle birlikte hep böyle güzellikleri yaşamanı diliyorum sevgili didem..

didem dedi ki...

Bilge cok tesekkurler. Bizden de size sevgiler selamlar

acartolga dedi ki...

Eğlenmek güzel, sağlığa iyi geldiğini kimse yadsımıyor artık..
Yılbaşı olsun, doğumgünü olsun, sevgililer günü olsun, ne bileyim bu tür günlerde ya da haftalarda eğlenmeli insan, kendisini ve çevresindekileri mutlu etmeli.
Bununla birlikte bir eleştirim var; kitleleri gereksiz tüketime zorluyor söz konusu günler, israf ediliyor... İhtiyacı olanlara yardım edilmesi güzel birşey ama sadece günü kurtarmaktır bu.

Cigdem dedi ki...

harika!! bizim de en sevdigimiz ay bu ay :) renkler suslemeler beni de Helin gibi heyecanlandiriyor :)

didem dedi ki...

Tolga allahtan bu yardimlar sadece Christmas zamani yapilmiyor. Mesela oglumun okulunda, marketlerde falan hep yardim kutusu oluyor. Ayrica sokaklarda koca koca konteynerlar var. Giysi, ayakkabi, yiyecek, kitap, oyuncak hepsi ayri. Haklisin bazen gereksiz fazla hediye aliniyor o bence de musriflik. Hediye konusunda dikkatli olmaya calisiyoruz. Cocuklarin doyumuz olmalarini istemiyorum. Cok tesekkurler...

MAVİANNE dedi ki...

canım rengarenk ne kadar güzel
neşe geldi üzerime bu güzellikleri görünce
yorumuna desteğine teşekkürler
bu da geçti yahuuu
diyorum
sen merak etme canım
kırmızı bebekti ha
çok şeker

didem dedi ki...

Mavi anne ne demek. Blog dostuyuz artik biz. Iyi gunde kotu gunde...
Yilbasi gelirken cocuklar gibi seviniyoruz hepimiz.
Berk'e laf aramizda hala kirmizi
t-shirtler aliyorum:)))Gulme sakin!

Zeugma dedi ki...

Tüm yazdıkların, görsellerin , alttaki postun dahil hepsi, her şey çok çok güzeldi sevgili Didem...

Sayende Amerika'yı Christmas geleneğiyle de bire bir yaşamış kadar oluyoruz...
ellerine sağlık...
Teşekkürler, sevgiler, mutlu noeller size :)

DAMLA - Décalage Horaire dedi ki...

Ben de tam boyle bir yazi yazmaya hazirlaniyordum. Goruntuler harika...

didem dedi ki...

Cigdem'cim ozellikle aksamlari sokaklar daha bir guzel oluyor degil mi? Helin'in Noel baba ile resmini cektirdiniz mi?

didem dedi ki...

Zeugma cektigim fotograflardan buradaki ortam gozunun onune geliyorsa harika!
Ben esas Istiklal caddesindeki susleri merak ediyorum.

didem dedi ki...

Damla cogu seyi ayni anda yasiyoruz seninle. Ortak yazilarimiz da bol olacak. Hadi sen de yaz seninkini okuyalim:)

Müge dedi ki...

Didemcim her şey ne güzel görünüyor.. keşke burada da o coşku olsa.. son yıllarda ışıklandırmaları artırdılar biraz ama oralar gibi ışıl ışıl değil tabii ki..

tadını çıkarın.. içinize sinsin..
:)

Red Riding Hood dedi ki...

:D Muhteşem herşeyy