2 Kasım 2010

Turk Fest


Seattle'da her sene Ekim ayinda TurkFest duzenleniyor. Onlarca gonullu aylar suren calismalarini sergiliyor. Cumartesi Pazar iki gun boyunca sabahtan aksama kadar birsuru grup sahne aliyor. Dans gosterileri, folklor gosterileri, muzik gruplari, pop, sanat muzigi, film gosterisi, Turkiye'deki onemli yerler ve kisilere ait tanitimlarla Turkiye'mizi en guzel sekilde tanitmaya calisiyoruz.





Burada Turkiye'deki onemli yer ve kisiler tanitiliyor ve minikler poster tutuyor



Kizim Ece, kucukler korosunda gecen seneden beri. Sahnede dort tane sarki soylediler.
Bir elimde bes parmak, Kirmizi Balik, Horozumu kacirdilar ve en son olarak seyircilerle beraber Eski Dostlar.



Sevgili Diana gecen seneden beri cocuk korosunu calistiriyor. Kendisi Amerikali olmasina ragmen cocuklarla Turkce sarki soyluyor. Inanilmaz degil mi?



Arkasindan oglum Berk'in oldugu grup cikti sahneye. Bu sene yeni bir dans eklediler. Kolbasti! Alkis kiyamet icinde dans ettiler. Bravooo, Turkiyeeee diye bagirdik. Bence gunun en guzel, en canli gosterisi bu oldu. Hocalari sevgili Serdar'a sonsuz tesekkurler.



Degisik standlarda turk kahveleri, caylar yapildi, nazar boncuklari, kolyeler kupeler, kitaplar hediyelikler satildi.







Bastan sona cok ulke bir tanitim oldu. Gururla seyrettik. Berk ve Ece'nin tanitimda ufak da olsa katkilari olmasi bizi cok mutlu ediyor.

En buyuk Turkiye baska buyuk yok!

Didem

10 yorum:

beste dedi ki...

cocuklar icin cok hos bir gun olmus boylece uzaklarda olsalar da Turkiye havasini yasamislar:)

Zeugma dedi ki...

Evet, inanılmaz.Şahanesiniz siz..
Olması gereken ne varsa yapıyor, ülkemizi gururla temsil ediyor ve tanıtıyorsunuz orada ..
Benim bile göğsüm kabardı burada bakarken Didemciğim..
Keşke arada video da koyabilsen bu güzel postlara...
Ellerinize sağlık..
Teşekkür ve sevgilerimle...

didem dedi ki...

Beste cocuklarin Turkiye ile ilgili, Turklukle ilgili hicbirseyi unutmamalarina calisiyoruz.

didem dedi ki...

Zeugma cok tesekkur. Sahnedekileri izlerken hele hele Seattle Center'a girdigimiz anda koca Turk bayragini gorunce bizim de gogsumuz kabardi, sadece gogsumuz kabarmadi benim gozum de yasardi:)
O gune ait video var mi bakacagim senin icin.

hasret senfonileri dedi ki...

Gurur dolu yüreğim.. Nasıl duygu yüklüyüm anlatamam.. Keşke sizler gibi tanıtmaya vesile olsa yurt dışında olanlar sevgili didem.. Kutluyorum ve can-ı gönülden tebrik ediyorum seni, çocuklarını ve öğretmenlerini..

haykırış dedi ki...

Sayın Hasret Senfonilerini sevgili Gülsen Hocamın sayfasından geldim. Merhaba,
Dünyanın öbür ucu diye nitelendirdiğimiz bir yerden "En büyük Türkiye, başka büyük yok" diye bağıran ve çeşitli alternatif çalışmalarla ülkemizi tanıtmak için didinirken bizler içerden ne kadar kolay yıkmaya çaba gösteriyoruz. Bir yanım sevinirken diğer yanım hüzün doldu..
Sizlerle gurur duymamak ne mümkün..
Varolun, sağolun.
Sevgi ve saygılarımla

didem dedi ki...

Hasret senfonileri, az da olsa katkimiz oluyor, en cok ona seviniyorum. Burada Washington'da Turkler cok fazla, o yuzden tanitimlar, Cumhuriyet bayrami gibi 23 Nisan gibi onemli gunler ozenle kutlaniyor. Cocuklar Turkluklerinden birsey kaybetmiyor, en buyuk
kazancimiz o. Cok tesekkur ederim.

Cigdem dedi ki...

cok guzel bir gundu,biz sizi goremedik ama,Cumartesi de guzel gecmisti ..ne guzel anlatmissin yine!! harikasin.
Bu arada Turkiye de yasayan cok yakin bir arkadasim,bana senin blog unu yollamis.diyor ki emailinde..super bir blog buldum,Seattle i anlatiyor..cok keyifle okunacak yazilar var,ilgini ceker diye yolluyorum " heheh dedim ki,cok ilgimi ceker ustelik blogda yetmedi ,o benim arkadasim oldu diye:))

didem dedi ki...

Haykiris cok iyi yaptiniz gelmekle, hosgeldiniz! Ne demek istediginizi cok iyi anliyorum. Ayri buruk sevinc bizde de var. Sanirim uzakta olunca yapilan isler daha bir ozlemle daha bir sevgi ile yapiliyor. Ne mutlu Turkum diyene. Sevgiler

didem dedi ki...

Cigdem'cigim sevgili arkadasim,
Arkadasinin benden boyle bahsetmesine nasil sevindim anlatamam.! Harika!Cok memnun oldum.
Haklisin karsilasamadik ama tanitimin guzelligine sahit oldunuz. Gercekten cok guzeldi, gonullu arkadaslarin ellerine saglik.