15 Kasım 2010

Halloween -Cadilar Bayrami


Amerika'da Ekim ayina girilirken "Halloween" yani "Cadilar bayrami" hazirliklari baslar. Maksat korkunc, orumcekli, cadili, bolca balkabakli dekorlar hazirlamak. Ne kadar korkunc o kadar makbul. Kostumler ise rengarenk oluyor. Hayvanlarin dahi sirin kucuk kostumleri oluyor!



Cadilar bayrami Amerikan kulturunde yer alan onemli bir hadise. Sembolu balkabagi, o yuzden bahceler, evler, varendalar haftalar oncesinden oyulup sekillendirilmis iclerine mumlar konulup geceleri aydinlatilmis koca koca balkabaklari ile susleniyor.

Biz Cuma gunu once oglum Berk'in sinifindaki partiye katildik. Butun okul ogretmen ogrenci hepsi kostumlerini yiyip, bize el sallayarak yuruduler. Iste o yuruyusten cektigim kareler,











Ayni gunun aksami hava karardiginda ise okul partisi vardi. Her sinifi bir aktivite yerine donustuyorlar. Bilet atip oyun oynuyorsunuz. O aldiginiz biletler okul fonuna gidiyor. Yine cocuklara yapilan bir aktivite icin kullaniliyor daha ileride. Asagidaki resimde "cake walk" isimli oyunu oynuyorlar. Muzik baslayinca herkes yuruyor, durunca bir numara soyleniyor ve kim o numaranin ustunde ise odul olarak bu onlarca pastadan bir tane kazaniyor.


Secenekler bol. Asagida gordugunuz gibi upuzun bir masa pasta dolu. Herbiri cadilar bayrami temasina gore suslenmis halde.





Berk iki tane pasta kazandi bu oyunda. Burada gururla pastasini gosterirken,



Cadilar gunu orkestrasi,



Cadilar bayrami 31 Ekim, Pazar gunu idi. O gece birkac aile hep birlikte seker toplama turuna ciktik. Ben mavi perugumu taktim.



Cocuklar kapilari calip " Trick or treat" demeli. Arkasindan evsahibi seker kasesini tutuyor, cocuklar birer tane secip torbalarina atiyor. Ayrilirken Happy Halloween deniyor. Eger evde ve cocuklara seker vermek istiyorsaniz varendanizin isigini yakiyorsunuz. Yok yakmamissaniz o eve gidilmiyor. Bazi aileler evde olmasalar bile kapilarinin onlerine kocaman bir kase seker cikolata birakmis oluyorlar.

Gittigimiz bir evin garajinda buyukler parti yapiyorlardi. Herkes kostumlu ve maskeli. Iclerinden biri simsiyah pelerinli idi, yuzu de simsiyah. Bize dogru donmesiyle gozlerinin kipkirmizi isik oldugunu gorduk. Zaten sokak zifiri karanlik , bu yuzu gozukmeyen gozleri kirmizi isikli adam bizi bayagi bir irkiltti. Ece cigliklarla kacti, hatta gittigimiz baska sokaklarda surekli arkamizdan geliyor mu diye arkasina baka baka yurudu.

Yine gittigimiz bir evin varendasinda ustu kanli, doktor kiyafeti giymis bir manken oturuyordu. Tam yerdeki kaseye uzanirken bu manken sandigimiz sey yavas yavas bize donmez mi? Meger manken degilmis!

Bazi evlerin bahcesi kocaman dev tuylu orumceklerle doluydu. Agaclarda olmus kuslar sallaniyor...Bazisinin kapisina yaklastiginizda golge halinde size yuruyormus gibi gozuken zombiler goruyorsunuz duvara yansitilmis projektorden. Ve daha neler neler...

Dedigim gibi ne kadar korkunc o kadar iyi. HAPPY HALLOWEEN!

Didem

17 yorum:

Selma Er dedi ki...

Cadılar Bayramına gitmiş kadar olduk..paylaşımın, fotolar,özellikle yiyecekler çok güzel..yarın 16 Kasım 2010 Kurban Bayramı..Bayramınız kutlu olsun..Elimi öpmeye gelene bayram mendili ve öpücük var..

didem dedi ki...

Halacim begenmene sevindim. Renkli guzel eglenceli birgun oluyor. Evleri gormen lazim.
Yarin bayram..Insallah sevdiklerinizle beraber guzel bir bayram gecirin. Bizimkilerin cikolatasini bir kenara ayirirsin.
opuyorum

neduk dedi ki...

Teşekkür ederim Didem'ciğim. Ailenle birlikte bayramın kutlu olsun. Evet yaptıklarımı hem satıyor, hem de eşe dosta hediye ediyorum. Kızımın kaptıklarının dışında kalanları tabii:))

ezgilimelodi dedi ki...

e2'de seyretmiştim geçenlerde.Kadın o kadar farklı ve eğlenceli şeyler yapmış ki Cadılar Bayramı ile ilgili.Yarasalar,süslü aynalar,kıyafetler ve dahası...
Anlatırken büyük bir keyif alıyorsa,bayramda çok daha eğleniyordur:)
Fotoğraflar da bu eğlencenin bir parçası...
Mutluluğunuz daim olsun.
Sevgiler...

Tolga ACAR dedi ki...

Didem merhaba
Aylar önce yazdığım bir yazıya gönderdiğin yorum için sağol.
Halloween; bu sözcüğün cadılar bayramı anlamına geldiğini biliyordum, sanırım Amerikan kültürüne özgü bir bayram. Bana bir heavy metal grubunu ve bir korku filmini anımsatıyor.
Günü kutlamak için yapılan etkinlikler de sizin için eğlenceli omuş. Bu arada çocuklarının çok sevimli olduğunu söylemek isterim. Yayınladığın fotoğraflar anlattıklarını pekiştiriyor.
Burda da kurban bayramının birinci günü geride kalmak üzere, maskelerele falan birbirimizi korkutmuyoruz gelgeleim kesilen hayvanları görmek, -artık şehirlerde hemen hiç görünmüyor- en korkunç halloween cadısından daha korkutucu.
Sevgiler.

didem dedi ki...

Neduk kizini hic suclamiyorum, aynisini ben de yapardim:)
Size de iyi bayramlar. Cok tesekkurler.Biz bugun buradaki Turk arkadaslarla toplandik, bayramlastik. Cocuklar harclik bile aldi! Sevgiler

didem dedi ki...

Ezgimelodi senin post olarak koydugun o parcayi ben hergun dinliyorum. Hatta halam benim icin blogumun ana sayfasina koymus bana supriz yapip.
Evet cadilar bayrami inanilmaz renkli, guzel, eglenceli oluyor.
Umarim yazdiklarimla gozunuzun onune gelmistir. Sevgiler

didem dedi ki...

Sevgili Tolga,
Birden fazla blogun varmis. Hepsine soyle bir baktim, yazilarin cok hos. Bence ara verme devam et.
Guzel sozlerine cok tesekkur. Bayram iyi geciyor umarim, hem de biraz tatil iyi gelmistir eminim.
Kesinlikle! Sokakta kan revan icinde hayvanlar cadilar bayrami dekorlarindan da urkutucu. Artik o sekilde yapilmadigina sevindim. Sevgiler

Zeugma dedi ki...

Yine ilgiyle okudum. Resimler eşliğinde gayet güzel bilgilendim didem..Demek ne kadar korkunç o kadar iyi :)
Bir kere cadılar bayramını gençler arasında kutlanıyor sanıyordum, yanılmışım :)
Ayrıca Berk'i kutlarım kazandığı pastalar için..
Mutlu bayramlar diliyorum sevdiklerinle birlikte...

didem dedi ki...

Zeugma yeterince korkmazsan, korkutmazsan tadi cikmiyor bu Cadilar bayraminin:))
Sana da iyi bayramlar diliyorum ailenle birlikte. Cok tesekkurler

Antipatik Yazar dedi ki...

Sayende cadılar bayramını yaşadım.
Takipteyim!

:D

didem dedi ki...

Antipatik yazar ben de seni takipteyim:) Hosgeldin

MODA GEZGİNİ dedi ki...

blogun çok güzel olmuş ellerine sağlık canım.fotoğrafların,yazıların her birisi birbirinden güzel hem anlamlı hem keyifli.sana ankaradan yazıyorum.izleyicin oldum sewgiyle kal didem

didem dedi ki...

Moda Gezgini bloguma hosgeldin!
Guzel sozlerine cok tesekkurler.
Yeni bloglarla tanismaktan inanilmaz zevk aliyorum. Ankara'ya sevgiler!

didem dedi ki...

Moda gezgini bloguna giremiyorum.
Profil gosterilemez gibi bir mesaj cikiyor.

Red Riding Hood dedi ki...

Sevgili Didem,
Çok eğlenceli muhteşem yazılarınız ve paylaşımlarınız için teşekkür ederiz.En son kızım 2007 de kutlamıştı Halloween'i Almanya'da :)Bende çok özlemişim.

didem dedi ki...

Red Riding Hood begenmenize sevindim, tesekkurler. Almanya'da da kimbilir ne guzel oluyordur.
Artik sanirim Tr de bile Cadilar bayrami icin kostum v.s giyiyorlarmis. Dogru mu acaba???