2 Ekim 2010

Kosu maceram, planlar, projeler, hedefler...

Kosmaya basladigimdan beri zamanla hem kondisyonum artti hem cigerlerim genisledi.
Artik oyle ilk zamanlardaki gibi cabucak yorulmuyorum, nefes nefese kalmiyorum. Bu asamaya gelmek tabiki kolay olmadi. Hatta su an bile kosmakla ile ilgili birseyler yazmak komik geliyor, inanamiyorum cunku. "Vay be, ben kosucu mu oldum!" diyorum kendi kendime. Hayatin sizi nereye goturecegi hic belli degil. Ama su da varki insan bir seyi aklina koydu mu mutlaka yapiyor.

Ilk zamanlar bes dakika kosmayi zar zor becerirken yavas yavas 10 dakika, sonra 15 sonra 30 diye yavas yavas artira artira su an gururla soyluyorum 50 dakikaya cikardim kosuyu. Kapali bir spor klubunde kosu bandinda kosuyorum. Bu 50 dakikayi araliksiz kosmuyorum her 10 dakikada, bir dakika yuruyorum, spor icecegimden bir iki yudum aliyorum, soluklaniyorum sonra ayni tempoda devam...

Bu islemi bes kere tekrarladiniz mi oluyor 50 dakika!

Ilk 5 kilometre yarisimi Haziran'da yaptim. Tam otuz dakika surmustu 5K'yi kosmak.
Simdi 3 Ekim'deki bir baska yarisa kayit oldum. Yine 5K yani 5 kilometre.

Bundan sonraki hedefim 10 kilometre yarisi. Haftanin uc gunu sabahlari iki saat bir spor salonunda calisiyorum. Insanin bir hedefi olmasi cok guzel. O hedefe adim adim yaklastikca aldigim haz tarif edilemez. Icim kipir kipir oyle sabirsizlaniyorum ki bir sonraki asamaya gecebilmek icin.

Sabahlari spora gitmek icin bazi gunler cok zorlaniyorum hem halim olmuyor hem butun kaslarim bacaklarim kollarim agriyor oluyor. Aksamdan cantami, giyecegimi, spor icecegimi hazirlamamin tek sebebi sabaha kaytarmamak.

Sabah hafif bir kahvalti yapip dogru spor klubune gidiyorum. Sira sira kosu bantlari var, ben genelde en ondekilerdeyim. Sebebi de oradaki bantlar hem aynanin karsisinda hem de genelde hizli kosanlar maratoncu gorunumlu kisiler hani su kisa taytli atletli olanlar hep orada. O tarzda guzel tempolu kosanlarin yaninda bitiveriyorum. Hem o zaman daha cok kendimi zorluyorum, yanimdaki birakmadikca ben de pes etmiyorum hem de aynada kendi kendime bakip omuzlarim dusmusse hemen kaldirip diklesiyorum, goruntume bakiyorum, kendi kendime moral veriyorum hadi iyi gidiyorsun, durma diye..

Kosmak cok zevkli, dusunecek kendi kendimle kalacak birsuru zamanim oluyor. Aklimdan neler gecmiyor ki, spor salonuna gelen insanlari seyrediyorum, bazisi cok hirsli bazisi belli ki cok zorlaniyor bitik vaziyette, beti benzi atmis oluyor, bazisi da gayet dinamik dunya yikilsa umurunda degil ben sporumu yaparim hic farketmez diyorlar sanki. Herkesin farkli bir hikayesi var bazisi kilo vermeye bazisi yarislara hazirlaniyor, bazisi da fit kalma derdinde.

Genelde "bugun kotuyum, 15-20 dakika kosup birakirim, biraz agirdan aliyim" dedigimde eger ki yanima hirsli tiplerden gelirse ne birakmasi (!) yanimdakinden daha hizli kosuyorum. Nefessiz kalana kadar "yikilmadim ayaktayim"i oynuyorum adeta.

Benim en buyuk stres atma ilacim bu! Hem kafa bosaltiyorum hem kendi kendime olabildigim yegane zamanlardan biri oldugu icin spor klubu benim ikinci dunyam. Oraya girdim mi yenilenip tazelenip cikiyorum, yuzum guluyor kendimi cok ama cok iyi hissediyorum.

Spor yapmak gibisi yok! Ikinci yaris icin bana sans dileyin! Buyuk gun yarin.

Didem

7 yorum:

stuven dedi ki...

bu tür yazıları okumak iyi oluyor. şu günlerde yine yürüyüşlerden kaytarmış durumdayım. henüz koşma aşamasında değilim ama tempolu yürüyebiliyorum :)

tebrik ediyorum seni.

Cigdem dedi ki...

harikasin Didem'cim.bu yola devam!!
co kbasarilar dilerim bugun k ikosun icinde..kos Didem kos!!

Zeugma dedi ki...

Ne iyi etmişsin hayatına koşuyu katmakla Didemcim. Karar+ azim+ istikrar+ endorfin = mutluluk ve sağlık...
Geçen yıl ben de epey koşmuştum ama doğada :)
İkinci yarış için bol şanslar diliyorum..

Sevgiler...

didem dedi ki...

-Stuven kaytarmak yok:)Yuruyus de iyi maksat hareket halinde olmak. Cok tesekkurler.

-Cigdem'cim cok tesekkur.
Kosu macerami bilahare yazicam

-Zeugma cok haklisin. Spor bir numarali stres ilacim. Ne kadar yorulsan da insanin yuzu guluyor kendine guveni geliyor. Acayip birsey! Cok tesekkurler

Süt Dilimi dedi ki...

Didem umarım keyifli bir yarış olmuştur. Yorumlarını sabırsızlıkla bekliyoruz; sonuç ne olursa olsun değer! Sevgiler...

bilge dedi ki...

günde en az tempolu bir biçimde 3 km yürüyorum..sigara içmesem kimbilir kaç km yürüyeceğim)))yarışma için bol şanslar didemciğim sevgiler..

didem dedi ki...

-Sut Dilimi cok tesekkur. En kisa zamanda yarisi yaziyorum.
-Sevgili Bilge formun yerinde. Burada 5K yuruyus de oluyor. Demek katilsan derece bile elde ediceksin belki:))Bravo