17 Ekim 2010

2. 5K kosusu



Kosmak bir tutkuymus, icine girince anladim. 3 Ekim'de ikinci kez bir kosuya katildim. Ilkinde kanser yararina yapilan bir kosuya katilmistim. Bu seferki her sene yapilan Somon Gunleri festivali kapsaminda bir kosu idi. Issaqua'da yapildi.
5K, 10K ve cocuklar icin 1K yarisi vardi.

Ben 5K kosusuna katildim. 5K, 5 kilometre demek. Bu sefer daha tecrubeli idim. Geceden hazirliklarimi yapip yattim. Sabah yedi gibi kalkip hafif bir kahvalti ve arkasindan esneme hareketleri yaptim.



Cocuklara sandvic hazirlayip ciktik. Ekibim olmadan hic bir yarisa katilmiyorum. Mutlaka onlar da gelecek. Esim ve cocuklar... Tezahurat sart!

Neyse erken gidince park yeri sorun olmadi yarisin baslayacagi yere yakin biryere parkettik. Sokaklar ve cadde uzeri numarali t-shirtlu insanlarla dolu idi.Kalabalik arttikca heyecan da artti.

Yarisa yirmi dakika kala start yerine gittik. Fotolar cekildik, muzigimi ayarladim. Her yastan katilan insanlar vardi; cocuk, yasli, genc, kadin, erkek. Yas sinirlamasi olmadigi gibi 6 yasindan 75 yas ve ustune kadar katilan oldu.

Yarisa son bir hafta kala dinlendim, fazla antreman yapmadim, bir gece oncesinde Epsom tuzu ile kuvette ilik suda banyo yaptim. Epsom tuzu bircok ise yariyor, ben kaslari gevsetmek icin kullaniyorum. Yariscilarin bazisi oncesinde basizi sonrasinda yapip gevsiyor. Bana akupunkturcum tavsiye etmisti. Gercekten ise yariyor.



Geri sayim basladi...on ..dokuz...sekiz...ve start! Kulagimda muzigim, basladim. Ilk bes dakika sanirim en zor kisim, vucut alisana kadar once biraz nefesiniz kesilir gibi oluyorsunuz ama kostukca isindikca gucunuz performansiniz artiyor. Ilk on dakikadan sonra aralar acilmaya basladi hizli kosanlar onlerde yerini aldi, orta kisimdakiler ve arkadakiler arasinda ayrilmalar basladi. Birara baktim kucucuk bir cocuk beni geciyor neredeyse Berk'den kucuk aaaa noluyoruz derken bayagi yaslica bir adam saniyorum 60'in uzerindeydi, beni yavas yavas solladi. O andan itibaren hizimi yavas yavas arttirmaya basladim.



Bu yarislarda hiz yapip gecmekten ziyade hizinizi enerjinizi korumak bastan sonra dengeli sekilde butun gucunuzu harcamak onemli. Eger daha en bastan vargucunuzle kosup olan tum enerjiyi sarfederseniz daha ortalarda bitmis olma ihtimaliniz cok yuksek.



Kondisyonun guclu olmasi lazim. Agirlik calismak, vucuttaki sirt kol bacak bel her yeri ayri ayri calistirmak onemli. Kasiniz guclu ise performanisiniz da guclu oluyor cunku. Hemen hemen ayni hizda nefes alip vere vere devam ettim. O beni gecen cocuk daha ilerde yoruldu kenarda dinlenirken gordum de "oh, bu bionik cocuk degilmis normal bir cocukmus" diye icim rahat etti. Yalniz 60 kusur yasindaki adam sanirim ilklerde idi. Sonradan internetten zamanlamalari kontrol ettigimizde onu ilk 10 da gorduk ve kucuk bir sok yasadim. Cocuk olmasa bile onun bionik olma ihtimali yuksek.



Neyse her mil icin elinde tabela tutan birilerini goruyorsunuz yol kenarinda. 1 mil 2mil ve bir orkestra. O iste moral oldu hakikaten. Arkasindan son mile girdik ve son metrelere geldigimizde birden cigliklarin alkislarin arttigini duydum ve ilerde FINISH yazisini gormemle son surat kostum bitise kadar, veee bitti.

Harika bir duygu. Isin komigi tam finish yazisina 10-15 adim kala Engin'in Diiiideeeem diye bagirdigini duyup kafami ona cevirmemle fotografimi cekmis. O sirada iki ayagim birden havada. Resmen ayaklarim yerden kesilmis anlayacaginiz.



Esiniz ve cocuklariniz sizi seyrederken kosmak ayrica heyecanli ve guzel.
Ve bitirdim! Eve geligimizde internetten sonuclara baktik. 30 dakika 14 saniyede bitirmisim. Cok hizli degil ama fena da degil.



Bir sonraki hedefim 10K yarisi. Bu ayin sonunda...Kosu magazinlerinden birinde tecrubeli bir kosucudan tavsiye okumustum. Bir yarisiniz biter bitmez bir digerine yazilin ve hazirlanin diyordu. Iste onun tavsiyesini dinliyorum...

Didem

11 yorum:

bilge dedi ki...

sevgili Didem kutlarım seni geçen gün bende trafiksiz ara sokaklarda koşuyordum..tempolu bir şekilde ..bir hanım durdurdu neden koşuyorsun o kadar incesin ki senin spora ihtiyacın yok dedi çok ilginç geldi yani spor yapmak için illa kilolumu olmak gerekiyor samalık bence ..inan seninle birlikte bende koştum rüzgar yüzüme vuruyor sandım ..izmirden sevgilerimle..

Zeugma dedi ki...

Yarışı evreleriyle adım adım yaşatmışsın..
Ve sen koşanların içinde en dinamik görünenlerden birisin..
Maşallah diyorum..
Devam Didemcim :)

didem dedi ki...

-Sevgili Bilge kesinlikle katiliyorum. Spor sadece zayiflamak icin yapilmiyor ki. Nedense genelde oyle bir kani vardir. Zayifsin niye kosuyorsun falan derler. Kosman ne kadar guzel. Boyle devam et. Tesekkurler
-Zeugma'cigim cok tesekkurler. Oyle olmaya,gorunmeye calisiyorum.
Yarisa katilmak ayri zevkli, burada sizinle paylasmak ayri.

Süt Dilimi dedi ki...

Didem tebrikler! Çok başarılı bir yarış olmuş; devam! Biz de izlemeye devam ediyoruz:) Sevgiler.

didem dedi ki...

Sut dilimi, cok tesekkurler. Yeni ve daha uzun bir kosuya hazirlaniyorum. Beni izlemeye devam edin!

stuven dedi ki...

çok güzelmiş bu etkinlik. heyecanla okudum postu tebrik ediyorum seni.

didem dedi ki...

Stuven cok tesekkur! Cok guzel bir kosu idi. Bu arada ben senin blogda son yazdiklarina yorum yazamiyorum. Sen mi kapattin yoksa gecici bir ariza mi oldu? Merak ettim.

Cigdem dedi ki...

Harika,kosmak insana mutluluk veriyor gercekten.iki cocuklu bir annesin ,ve kosuyorsun, bu basarilarinla gurur veriyorsun arkadasim

didem dedi ki...

Cigdem'cim senin bu guzel sozlerinden sonra ben daha hizli kosmam da ne yaparim!

Tolga ACAR dedi ki...

Yazdıklarınızı keyifle okudum, fotoğraflar da müthiş.
Uzun süre koşmak için kondüsyonum yetersiz ama saatlerce yürüyebilirim(yürüyorum da). Zayıflamak gibi bir kaygım yok, kendimi iyi hissediyorum spor yaptığımda.
Blogcuda yazıyordum(acartolga.blogcu.com), uzun zamandır yazamıyorum. Bununla birlikte blog okumaktan vazgeçmedim.
Anlatımınız ve içtenliğiniz hoşuma gitti, sizi izleyeceğim.
Sonbahar Ankara'da çok güzel, Ankara'nın en güzel mevsimi sonbahardır.
Sevgiler...

didem dedi ki...

Sevgili Tolga blogumu begenmene cok sevindim, tesekkurler. Ben ilk kosmaya basladigimda bes dakika zor kosuyordum, nefes nefese kaliyordum. Yavas yavas sureyi arttira arttira vucut alisiyor, cigerler genisliyor. Ben kosabiliyorsam herkes kosar:)) Yuruyus de cok iyi aslinda. Maksat hareket etmek. Katiliyorum, ben de cok iyi hissediyorum spor yapinca.
Ankara'ya sevgiler.