6 Eylül 2010

Kizlar gecemiz-The Melting Pot Restaurant



Gecen kistan beri Seattle'da yasayan Turk arkadaslarla ayda bir disarda yemege gidiyoruz. Buradaki tabiri ile GIRLS NIGHT OUT yapiyoruz. Sadece bayanlar. Cocuklar esler yok! Hem sohbet, hem goremedigimiz arkadaslarimizla acigi kapatmak hem de lezzetli yemekler yemek icin bundan guzel firsat olur mu?



Guzel bir grubumuz var. Yemek rezervasyonlarini sevgili Sema yapiyor. Simdiye kadar birbirinden guzel restaurantlara gittik. En son olarak Bellevue'da Melting Pot isimli restauranta fondue yemege gittik. Fondu ne demek kisaca aciklamak gerekirse,Isvicre-Fransa ortak yapimi fondu, Fransizca "eritmek" kelimesinden turemis. Ilk ve en eskisi peynir fondu.Fondunun bircok cesidi var. Ana maddesi sert (gravyer vb) ve yari sert peynir ile beyaz sarap. Uzun cubuklu catallarla kup kup kesilmis ekmekleri, cig sebze ve etleri bu karisima batirip pismesi icin belli bir sure bekletip yiyorsunuz.



Oturdugumuz masada kaplarin altinda ocak vardi. Evlerde yapilanlar kabin altinda minik mumlar yakilarak da yapilabiliyor.

Ben sebze istedim, et ve balik urunleri siparis eden arkadaslar cig etlerin nasil iki dakikada pisebilecegini tereddutle karsilamasina ragmen etler gayet guzel pisti. Ben garson etleriniz pisme suresi iki dakika dediginde acikcasi sebze istedigime sukretmistim ama etler meger gercekten iki dakikada pisiyormus. Cok ilginc.

Guzel, keyifli br yemek oldu. Ustune de cikolatali fonduye meyvelerimizi batirdik yedik. Bu da fondu maceramiz!



Didem

11 yorum:

zeliha (umutsepeti) dedi ki...

Çok güzel bir buluşma olmuş ,bayan bayana :) Hayırlı bayramlar diliyorum..sevgiler..

Selma Er dedi ki...

afiyet olsun..ne mutlu böyle güzel bir arkadaş grubun var..sevgiler..

Selma Er dedi ki...

afiyet olsun..ne mutlu böyle güzel bir arkadaş grubun var..sevgiler..

didem dedi ki...

-Sevgili Zeliha,gercekten guzel bir aksamdi...Size de iyi bayramlar cok tesekkurler.
-Halacim hepsi cok seker insanlar iyiki tanismisim arkadas olmusuz...

didem dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Zeugma dedi ki...

Bayıldım kızlar gecenize..
Ne iyi yapıyorsunuz gerçekten...

Sana ve ailene mutlu ve huzurlu bir bayram diliyorum sevgili didem...
Sevgiyle...

didem dedi ki...

Zeugma bu kizlar gecesi soyle iyi, hem yeni rest.lar taniyoruz hem yeni mutfaklar tadiyoruz.
Sana da iyi bayramlar, cok tesekkur. Bizim yerimize de tatlilardan yersin...

beste dedi ki...

oo hem fndu hem sevdigim iki fistik kadin bir arada:) bir gun hep beraber gideriz umarim, sevgiler

didem dedi ki...

Beste cok tesekkur...Bir gun atlar gelirsin belki sende buralara...

stuven dedi ki...

harika bir gece olmuş.

erimiş peynire bayılırım. gerçi peyniri her türlü severim:)

didem dedi ki...

Stuven hosgeldin! Bu geceleri ayda bir yapiyoruz. Her seferinde degisik bir mekan degisik yemekler.Cok hos oluyor gercekten.
Peynir ben de seviyorum.Sevgiler