14 Temmuz 2010

Newport'daki Deniz Fenerleri-1

Oregon Newport'a yaptigimiz geziyi yazmistim. Baslica sembollerinden biri Deniz Fenerleri. Gezdigimiz Deniz fenerlerinden soyle bir bahsetmistim ama bu yaziyi bilhassa Deniz fenerlerine ayirmak istedim, daha detayli bahsedebilmek icin.

Yaquina Bay Lighthouse
--------------------------------------------------
Bu deniz feneri 1871'de insa edilmis. Hem deniz feneri olarak, hem de orada calisan gorevlinin ailesine ev olarak kullanilmis. Biz gezdigimizde kullandiklari esyalar, mobilyalari, tabak canak dahi el degmemis gibi duruyordu. Oldugu gibi muhafaza edilmis. Gunumuze kalmis en eski ahsap deniz feneri.




Orada calismis olan Charles Pierce yilda 1000 Dolar maasla ise baslamis. Esi Sarah ve yedi cocuklari ile deniz fenerinde yasamislar. Tabiki o zamanlar elektrik yok! Yagmur sularini biriktirip pompadan mutfaga aktariyorlarmis. Pompa elle calisiyor.
Ocaklari odunla calisiyor. 9 kisi o ocaktan yemisler.




Bu deniz feneri uzaktan gerektigi gibi gorulmedigi, duzgun islev gosteremedigi icin sadece 3 sene gorev yapmis sonradan devlet tarafindan 1874'de kapatilmis.



Gecen yillar ve sert hava kosullari yuzunden tahrip olan bu deniz feneri icin
1970'lerde buyuk bir restorasyon calismasi baslatilmis. Resmi olarak Tarihi Yerler kapsaminda muze olarak bugune kadar gelmis. Gezmek icin giris ucreti alinmiyor sadece bagis kabul ediyorlar. Yazlari hergun 11 ile 5 arasi acik. Dugun veya ozel geziler icin kullanilabiliyor.





Didem

8 yorum:

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

Dedemciğim nasıl hoşuma gitti bir bilsen.Ben tam bir eskiciyimdir.Eski objelere,antikalara bayılırım.Piyano ve ocak gerçekten harika! Sanki orada hissettirdi resimler bana kendimi. Kimbilir neler yaşandı o evde,neler pişti o ocakta..Çok teşekkürler Didemciğim.Paylaşacağın diğer yerleri de merakla bekliyor olacağim.

Sevgilerle!

Selma Er dedi ki...

çok güzelmiş.böyle eskinin güzellikleri ve hatıraları ile dolu bir deniz fenerinde yaşamak isterdim.dalgalar,güneşin batışı,etraftaki tekneler,gemiler..aslında ben özel bir adam olsun isterdim..ama bu daha güzel..sevgiler..

didem dedi ki...

Zuhre cok sevindim begenmene. Demek antikalara meraklisin, ben de severim. Gittigim yerlerde muzeye cevrilmis yerleri mutlaka gezerim, eski binalar ilginc geliyor.Diger deniz fenerini yaziyorum, onun manzarasi bir harika idi!

didem dedi ki...

Halacim aslinda bu gezi tam senlikti. Buraya gelseniz beraber gezerdik. Ziyaretimize hic gelmeyecek misiniz? Sen eski yapilari seversin, deniz feneri gezmek hakikaten ilginc bir deneyim oldu, kucukleri almiyorlar Berk ile ciktik taaa tepeye kadar. Yukaridan manzarayi gormeliydin. Buarada bazi adalari kiralayabiliyorsun yada satin alabiliyorsun. Ilerde cok param olursa soz sana bir tane alicam:)Cok optum

Selma Er dedi ki...

ben de sana doğum gününde ne hediye alacağım diye düşünüyordum..sen oradan bir ada beğen..benim hediyem olsun..üzerine de bir kulübecik yaptırırz artık..sevgiler..

Zeugma dedi ki...

Ne kadar ilginç.Görsellerden iki tanesi silinmiş olsa bile neredeyse görmüş kadar oldum.
Deniz fenerleri hep ilgimi çekmiştir.
Günümüze kalmış bu en eski deniz feneri ve eşyaları oldukça şıkmış bence..
Teşekkürler Didem...

Sevgiler...

didem dedi ki...

Halacim dogumgunu hediyesi fikrini begendim:))Olur secerim adayi.

didem dedi ki...

Zeugma deniz fenerinin icin sanki eski bir yali gibi idi. Piyanosundan tut her turlu kucuk detaya kadar mevcuttu. Resimler neden sende silinmis gozukuyor?
Valla anlamadim ben bu isi...