28 Temmuz 2010

Harika bir dogumgunu icin esime tesekkur...

20 Temmuz dogumgunum. Benimle ayni yaslardaki cogu arkadasim "dogumgunu mu kaldi artik, gecti artik bizden" diyor. Bence dogumgunleri her yasta guzel, her sene dogumgunum yaklastikca icimde bir kipirdanma olur, sabirsizlanirim, heyecanlanirim, bekleyemem. Benden gecmedi mi acaba?



Yaz aylarina denk geldigi icin cocukluk zamani hep yazlikta gecti dogumgunlerim. Oyle buyuk partilerle kutlanmadi, genelde yazliktan birkac arkadasimla ve teyzemin yaptigi joleli pasta ile kutladik. Istanbul'daki kutlamalarda ise, ailenin tek cocugu oldugum icin genelde sakin, tek cocugun ben oldugum kutlamalar yapildi. Onlar da guzeldi tabi, hepsinin yeri ayri. Yegenim kucukken "Hepi bortlek suyu!" derdi.

Yillar geciktikce dogumgunlerim daha bir renklendi, guzellesti sanki. Gecen senekini Hawai'de kutladik mesela. Orada kendilerine ozgu sekilde kutluyorlar, adaya ozgu bir boru ile tok bir ses cikarip "Happy Birthday..!" diyorlar; abartisiz, sarkisiz ve sade bir sekilde. Disari yemege gitmistik, esim dogumgunum oldugunu soylemis kasla goz arasinda restauranta girerken, o bahsettigim boru ile yanima gelip kutlamislardi. Bana mi otturuyorlar bu boruyu diye bakakalip sasirmistim, cok hostu. Ilginc bir kutlama idi yemekten sonra da supriz bir dilim pasta gelmisti mumu yanar halde.



Bu senekine gelince, sabah babamin telefonu ile uyandim. Babam genelde zar zor bekler beni aramak icin, cogu zaman daha ben uyurken arar ve birinci olmayi basarir. Onunla konusurken kalktim salona dogru yurudum ki ne goreyim, esim salonu balonlarla suslemis, duvara susler asmis, kahvalti sofrasi hazir ve tabagimda "Bu gunun senin icin ozel olmasini istedim" yaziyor. Sabah sabah yuzum guldu mutlu oldum. Babamla telefonu kapatir kapatmaz kizim Ece'nin ilk lafi, "anne sana birsey aldik gosteriyim mi"? Muhtemelen supriz olmasi gerekiyor, onu bildigimden yok kizim sen simdi hicbirsey getirme diyorum biraz sonra yine "anne birsey aldik, getiriyim mi?" diyor. Oglum da ona bagiriyor bu sefer "Ece niye soyluyorsun, o supriz. Soylenmez!". Kucuk bir kaos yasadik anlayacaginiz. Kizim uc yasinda suprizin ne demek oldugunu tam anlamis degil. O yuzden ne sir tutabiliyor, ne sabredebiliyor. Ustune ustuk oglum Berk bana cizdigi resimde yasimi bir yas buyuk yazmis. Darbe ustune darbe!



Arkasindan bilgisayarimi actim ki bir dolu kutlama mesaji gelmis. Zevkle hepsine tek tek tesekkur ettim. Birsuru arkadasim hatirlamis, guzel seyler yazmislar. Telefonla arayan arkadaslarim da var. Benimle ayni gun dogan cok eski bir arkadasimin kizi ve bir arkadasim daha var, o da burada yasadigimiz yerde oturuyor. Ben de onlari tebrik ettim.

Ogleden sonra esim aradi, ben birazdan geliyorum sen cikarsin biraz gez toz ben seni arayinca gelirsin dedi. Belli ki birseyler donuyor. Neyse bozuntuya vermedim ciktim.
Her zaman gittigim spor klubune gittim, cafede oturdum birseyler yedim. Yalan yok, tahmin ettim birileri gelecek, aynada saskin yuz ifadesi bile calistim. Aaaa dedim Oooo dedim gozumu actim, agzimi actim. Neyse bir ifadede karar kildim hem agzimi hem gozumu acarim dedim daha dramatik olsun diye.

Birkac saat sonra gel dediginde kalbim carparak merdivenleri ciktim, o sirada Berk'le Ece'nin "anne geliyoooo..!" diye bagrisi beni guldurdu. Kapi acildi ve suppprriiiizzzzz!!! Ve benim hazirlandigim ifadem! Tahmin dahi etsen suprizler guzel!

Sevdigim arkadaslarim, muzik, aperatifler, icecekler, cocuklar...Cok mutlu oldum tabi. Arkasindan pizzamiz da gelince tam parti oldu. Dilerdim Turkiye'deki ailem, yakin arkadaslarim da olsalardi ama...



Aksam hepsi gittiginden gulumseyerek uyudum. Canim kocacigim seni seviyorum.
Harika bir parti idi!

Didem

15 yorum:

Selma Er dedi ki...

mutlu yıllar güzel kızım..ne mutlu sana..ama aşkolsun..benim 4 gün önceden bloguma senin doğum günün için yazdığım yazıdan ve birinciliği kaptırmama telaşımdan bahsetmemişsin..bir de şimdi farkettim ki,senin blog izleyicilerin 2 sayı farkla benimkileri geçmiş..n'apacağız..hemen bir çare bul..bak ben senin ve benim izleyicilerime bu sıcaklarda soğuk su ve buzlu limonata ısmarlıyorum..öptüm hepinizi..sevgiler..en sevgili halan..

zeliha (umutsepeti) dedi ki...

Ne kadar güzel,Allah sevginizi daim etsin.Siz de iyi ki doğmuşsunuz,sevdiklerinizle birlikte nice nice mutlu yıllara..

beste dedi ki...

nhuzurlu ve neseli yillara iyiki dogmussun:)

yaban dedi ki...

Ayyy Didem, ne guzel dogumgunu partisi olmus gercekten,, ben cocuklugumdan beri cok fazla kutlama insani olmadigim icin herhalde ne kendi dogum gunum ne de baskasinin dogum gunu bana ozel gelir,, ancak 30-35-40 gibi filan ozel yaslar icin belki,, ben de kocama 30 yas partisi yapmistim gerci surpriz olmadi ama eglenceliydi gercekten,,

mutlu yaslar dilerim ben de,,

didem dedi ki...

Halacim sana tesekkur yazim olarak olarak yazildi! Hakettin. Cok tesekkur. Izleyici olarak gecmis olabilirim ama blog sayisinda sen rakipsizsin. 5 tane blogun var daha ne olsun:)

didem dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
didem dedi ki...

Zeliha cok cok tesekkur.Hep birlikte...

didem dedi ki...

Beste'cim cok tesekkurler.

didem dedi ki...

Baris'cim maksat kutlama olsun biraraya gelmek olsun eglenmek olsun dogumgunleri bahane. 30,35,40 yaslari demissin ama o yaslar bence hep 30'larda kalir 40'i bulmaz hicbir zaman:)Bilmem anlatabildim mi?

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

DİDEMCİİĞİİİM, GEÇEN HAFTA HİÇ AÇAMADIM BLOĞUMU,DOLAYISYLA ŞİMDİ GÖRDÜM. DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN, MUTLULUĞUN HİİİÇ BOZULMASIN.NİCE MUTLU YILLARINIZ OLSUN BİRLİKTE ESKİTECEĞİNİZ.

SEVGİLERİMLE !

didem dedi ki...

Zuhre cok tesekkur...Hep birlikte...Sagol

Zeugma dedi ki...

Yeni yaşın kutlu olsun didemciğim..

ailenle birlikte, sağlık ve huzur içinde nice yıllar dilerim...

didem dedi ki...

Zeugma'cim cok tesekkur.Hep birlikte...

Cigdem dedi ki...

ne kadar hos,Dogum gunun cok guzel gecmis,yeni yasinda sana cok mutluluklar getirir umarim guzel arkadasim!! sevgiler

didem dedi ki...

Cigdem'cim canim arkadasim cok tesekkur. Senin dogumgunun ne zaman?